PDA

Se fuld version : Mit Milan - øjeblik

Nesta
22-04-2009, 23:34
Sad og puslede med en tanke på vej hjem fra job i dag. Kan man nævne de 3-5 mest unikke øjeblikke i "din Milan - tid" ?

Altså er der 3 - eller flere - øjeblikke som har boret sig fast i din hukommelse i den tid du har været Milan - fan ?

Jeg selvfølgelig mange - rigtig mange. Men prøver herunder. Håber flere vil følge efter - forhåbentlig/formentlig rammer vi mange af de samme :3bandiera:

1 - Målet til 3-0 i CL - Finalen 2005. Indbegrebet af overlegen styrke og elegance. Kaka´s fantastiske vending og overmenneskelige pasning og Crespo´s iskolde afslutning. Det var en fantastisk følelse. ( Resten er sørgelig historie - men isoleret set et stort øjeblik ) Efter 1:40 i dette klip : http://www.youtube.com/watch?v=VEfLpIq_26Q&feature=related

2 - Franco Baresi´s afskedsrunde på San Siro i hans Testimonial i Okt. 1997. Han løber med tårene pisker ned af kinderne. Har stadig kampen på VHS - optaget fra Eurosport. Det var SÅ smukt. Fra 2.23 og fremefter i dette klip : http://www.youtube.com/watch?v=kCsmET5154M&feature=related

3 - CL - Finalen 1994. Capello´s mesterværk. Totalt undertippet uden Baresog Billy mod arrogante Cruyff´s FC Barcelona. Endte som bekendt med en 4-0 massakre. Giftige Massaro, bomstærke Desailly og Il Genio afgjorde kampen.

http://www.youtube.com/watch?v=TqcIA9rTylk&feature=PlayList&p=61D01A0819771428&playnext=1&playnext_from=PL&index=15

4 - Af en eller anden mærkelig årsag hænger Van Basten´s massakre af IFK Göteborg fra 1992 også fast. 4 kasser = 4-0. Så vidt jeg husker er det fra CL´s første sæson og blev også vist på TV3 dengang og specielt målet til 3-0 var et studie i hvad Van Basten egentlig kunne : http://www.youtube.com/watch?v=bJ3eoazS15g&feature=related

5 - Må også sige at Sheva´s straffe mod Juve i CL - Finalen i 2003 er vigtig. En ting er at det var mod Juve - men den kamp var så taktisk benhård og så svær. Og sekunderne inden han sparker den ind er legendarisk.

http://www.youtube.com/watch?v=SUpS83C2e9s&feature=related

Håber i vil dele nogle af jeres unikke øjeblikke og minder med os andre.

st.rams
22-04-2009, 23:57
Vil ik til at nævne en masse (er der sku for mange til), men 6-0 sejren over Inter.. Helt igennem fantastisk, og nøhj hvor man sidder, og savner Serginho når man ser det der. Han er helt outstanding, og spiller sit livs bedste kamp. Han er med i næsten alle målene, med assists, lækre driblinger og scorer endda også selv til det ultimativt ydmygende cifre 6-0. http://www.youtube.com/watch?v=2e855nY9sAQ

Det er sku lige før man kniber en tåre..

SERGINHO IL CONCORDE!!!!

Thomas_willads
23-04-2009, 00:18
I lidt nyere tid synes jeg nu også det var et smukt øjeblik da Pato scorede mod Napoli i 5-2 sejren. Vores kampe mod Man Utd, hvor vi var helt undertippet og skar dem over var nu heller ikke helt til at glemme.

Lidt længere tilbage ser jeg nu også George Weahs mål, hvor han afdribler hele modstanderens hold som noget helt specielt. Han var helt fantastisk.
http://www.youtube.com/watch?v=NnSoLpb_tNo

Alle vores champions league succeser er alle speciele.

Fogh
23-04-2009, 11:47
Glemmer aldrig 3-0-sejren mod United i 2007.

Jeg husker, at både United og mange af de danske fans + medier var så sikre på, at en 3-2-hjemmesejr var mere end nok til at gå videre. Faktisk syntes flere fans, at United også var favoritter på udebane.

Men en fantastisk taktisk og effektiv indsats i silende engelsk regnvejr gjorde United til skamme, ikke mindst de danske fans. Og glæden hos os var enorm.

Også dejligt at se Elkjær håne Schmeichel efter den sejr.

Som Ole også er inde på, så vil jeg kun huske Champions League-finalen i 2005 for det gode. Tror, at den første halvleg er en af de bedste, jeg nogensinde har set Milan spille.

Udspillede totalt Liverpool og selv i anden halvleg var vi bedst, selvom Liverpool nærmest scorede tre mål ud af ingenting. Den italienske arrogance blev desværre gjort til skamme.

Den største sejr som Milan-fan er uden tvivl sejren over Juve i 2003 i CL.

jonasgr
23-04-2009, 13:47
CL finalen i 1994 imod Barcelona er en af de største oplevelser i min tid som AC Milan tilhænger. Iblandt "eksperterne" var der en generel enighed om at Barcelona spillede det smukkeste fodbold. Det var derfor en dejlig overraskelse at AC Milan gik ud på banen og udspillede dem.

En fantastisk sejr og et punktum for æraen under Fabio Capello

Sig-Mund
23-04-2009, 13:59
Van Bastens farvel var også et smukt øjeblik, hvor Capello bliver nød til at knibe en tåre
http://www.youtube.com/watch?v=XuRhxhrEvNU&feature=related

Forza_Milan
23-04-2009, 14:16
Crespos 1-0 mål mod United på hjemmebane i 2005. Var på stadion og det er nok mit største øjeblik som fodboldfan.

Shevas afgørende spark mod Juventus som I andre også nævner.

Sejren over Liverpool i 07 hvor vi fik revanche for det røvufortjente nederlag i 05.

Den aften for nylig hvor det blev endeligt bekræftet at Kaká IKKE skulle til City, hvor jeg havde siddet hele aftenen på acmilan.dk, eurosport.com og alle mulige andre steder og febrilsk trykket F5 20 gange i minuttet indtil det forløsende øjeblik så endelig kom og vi kunne få afvist den historie (i hvert fald foreløbig).

Og så selvfølgelig at møde mit store idol, Pippo Inzaghi, på Milanello og få hans autograf - det er satme stort når man er en lille purk på 11 år :)

N.B. Steensen
23-04-2009, 14:43
Shevchenkos straffe fra 2003, klart! Jeg får kuldegysninger hver eneste gang jeg ser det og har lyst til at hoppe rundt i sofaen, som jeg gjorde den smukke, smukke aften.

Et af mine bedste minder var 6-0 sejren over FCK i '93. Jeg var megafan af Papin, så at se ham score efter mindre end et minut var STORT! Så stort faktisk, at det inspirerede mig til at skrive en fristil om kampen i 6. klasse :)

Desværre har jeg en mani med at huske det dårlige episoder bedst, fordi de gør så forbandet ondt. Nederlaget til Ajax i '95 og Shevas doubleafbrænder i de døende sekunder mod Liverpool i 2005. Men det er der ingen grund til at snakke om :)

divinocodino
23-04-2009, 15:48
Van Bastens farvel var også et smukt øjeblik, hvor Capello bliver nød til at knibe en tåre
http://www.youtube.com/watch?v=XuRhxhrEvNU&feature=related

Ja, det er sgu nok sjældent, at en mand som Capello tuder offentligt...
Smukt øjeblik..

(Men ha ha, prøv lige at tjekke, hvor fimset Capello klapper! Det ser fandeme tøset ud:-))

DeepzOne
23-04-2009, 19:51
Smukt øjeblik..

(Men ha ha, prøv lige at tjekke, hvor fimset Capello klapper! Det ser fandeme tøset ud:-))

Haha... ja, der er sku lidt kælling over ham :D

Ej, Van Basten har altid været min favorit.. & må da indrømme, at det er sku rørende, når man ser en mand som Capello få tårer i øjenene.. ;o/

Fogh
23-04-2009, 19:56
Smukt øjeblik..

Hehe ja, det ser man ikke fra Capellos side i dag.

Musikken gør det også meget rørende. Var ikke så gammel, da han stoppede karrieren og mindes ikke, at jeg så ham spille som aktiv, men utallige højdepunkter har vist, hvilken fantastisk fodboldspiller han var.

Frants
23-04-2009, 22:48
Desværre har jeg en mani med at huske det dårlige episoder bedst, fordi de gør så forbandet ondt. Nederlaget til Ajax i '95 og Shevas doubleafbrænder i de døende sekunder mod Liverpool i 2005. Men det er der ingen grund til at snakke om :)

Nederlaget til Marsaille i 93' finalen var næsten værre. Vi havde været helt suveræne i den turnering, men Basile Boli's hovedstødsmål afgjorde den finale. I 95' var det et ungt, fremadstormende Ajax hold med mange stjerner og vores gamle ven Rijkaard, og hvor Kluivert kom ind og afgjorde finalen. Der vidste man godt, at det var slutningen på Capelloæraen.

Slupinski13
23-04-2009, 23:33
Puha, der jo så mange at det er vildt! Jeg har været Milan siden sæson 1996/1997 (Jah, sikke en fantastisk sæson, hehe), og der var jeg ca. 10 år gammel. Også selvfølgelig har jeg set kampene mod Barca i 94, Steua i 89' osv osv. Men fra min generation så husker jeg mest disse kampe (historisk rækkefølge):

1) Maurizio Ganz skud retter af og ender i nettet i 93 min. i en fantastisk kamp mod Sampdoria i 98/99 sæsonen, og vi vinder 3-2 på klasse mål af Leonardo og Ambrosini. Vi er på det tidpunkt rigtig tæt på Lazio, og næste weekend slår vi Empoli 4-0, og hopper over dem! Til sidst den nervøse og fantastiske kamp mod Perugia, og vi vinder pludselig mesterskabet efter 7 sejrer i træk!! Glemmer aldrig weekenderne hvor jeg optog alle højdepunkter fra Milan-kampene på RaiUno i programmet 90'minuto:) Fantastisk sæson, hvor ingen rigtig regnede med noget. Selvom holdet ikke var stjernespækket, så stod de sammen.

2) Jamen Sheva's straffespark mod Juve... Jeg sad jo nærmest bad og foran mine venner, og en glæder eksploderede fuldstændigt , da Buffon går til den anden side! Min første store "live-titel" som indkaneret Milan-fan, og jeg er jo nærmest pave-stolt de efterfølgende uger. Og vel starten på en ny æra!

3) Nu gør jeg det lidt kort:) De mange sejre over Inter i denne nystartede æra fra 2002-2007 stykker.. Især i C.L semifinalen og kvartfinalen var lækker. Kæmpe forløsning og jubel af spillerne.. Og hvem husker ikke Seedorf fantastiske bombe i 3-2 sejren i 2003/2004, efter at have været bagud 0-2.

4) Liverpool-hævnen i 2007 er også god, selvom jeg stadig er uforstående over at vi kan tabe en kamp efter at have domineret en fodboldkamp med det smukkeste fodbold 113 min. De 7 forpulede min... Ah... Vi skal vel have sådan et sindsygt comeback, inden man glemmer dette.

Andre kampe som Man U-sejren, er ligeså fantastiske. Ligesom jeg af en eller anden mærkelig grund kan huske en satans mange CL og Serie kampe for specielt. Bl.a. har min første Milan-live kamp som jeg selv optog i dec. 1996 på tv3. Efter en elendig start på sæsonen er vi endeligt kommet lidt op. Og ligger nr. 3. Vi møder Parma med Ancelotti på bænken på San Siro. På daværende tidpunkt var Parma placeret som 14 (sluttede nr.2!). En virkelig skidt kamp af Milan uden de store chancer, og uden mit største idol som gjorde mig til Milan-fan(Baggio), så taber vi 0-1 på et mål af Mario Stanic. Jeg var jo næsten ved at tude over forærgelse:) Underligt.. Men man har sgu hver især sine specielle øjeblikke. Og selvfølgelig ligger de store sejre friskt i hukommelsen, men der er også meget specielt ved mindre kampe..

En fornøjelse at dele det synes jeg..

N.B. Steensen
24-04-2009, 08:09
Nederlaget til Marsaille i 93' finalen var næsten værre. Vi havde været helt suveræne i den turnering, men Basile Boli's hovedstødsmål afgjorde den finale. I 95' var det et ungt, fremadstormende Ajax hold med mange stjerner og vores gamle ven Rijkaard, og hvor Kluivert kom ind og afgjorde finalen. Der vidste man godt, at det var slutningen på Capelloæraen.

Ja, den var sateme også tung at bære ... jeg lagde Basile Boli for seriøst had efter den kamp:)

GreNoLi
24-04-2009, 11:15
Ja, den var sateme også tung at bære ... jeg lagde Basile Boli for seriøst had efter den kamp:)

Og plus at det Marseille hold var det mest korrupte i moderne fodbold. Det fodbold Ajax spillede i midt 90´erne var så fantastisk at se på.

GreNoLi
24-04-2009, 11:36
Som mange har nævnt er der en række oplevelelser og den værste er der videst ingen Milan fans der er i tvivl om. Jeg får stadig kvalme af at tænke på det tyveri der foregik i 2005 finalen. Er der for øvrigt nogen der har kunne finde et link af det straffe som Liverpool får foræret?

1) Champions League finalen i 1994. Alle troede at Barcelona ville blæse Milan ud af finalen, men men men :) Vi sad 20 mand sammen og min kammerat og jeg var de eneste som ikke holdt med M.Laudrup og Barcelona, og så udspiller vi totalt Barca. I øvrigt var det scenarie det samme i 2007 finalen, så efter at have storhånet alle sine kammerater i pausen udviklede det sig til noget som stadig giver mig post traumatisk stress!

2) I 1993 i Parken var det min første live oplevelse med Milan. Alle snakkede om at FCK havde en chance fordi Milan stillede med B holdet, så når man sidder ene Milan mand i parken blandt FCK fans og ser sit hold vinde 6-0 i ens Milan live debut, ja så er det sgu STORT!

3) 1998 Min første live kamp i Italien, Udinese-Milan. Min idrætsklub kendte nogen som kender Martin Jørgensen og hans far, som har et busselskab i Århus. Vi tog 50 mand til Italien, ( her af 48 som holdt med Udinese ), for at møde Martin. Han overtog styringen af bussen og kørte os rundt i byen og viste os forskellige vingårde og seværdigheder.
Vi havde fået nogle VIP billetter så vi røg ind af en bagindgang og hvem står lige ved siden af mig og bliver interviewet? Il Capitano, og efter interviewet er slut trykker jeg hans hånd og får hans autograf på min Van Basten trøje. Jeg har ikke vasket min hånd siden:D Milan spiller fantastisk og vinder 5-0. Efter kampen tager vi på restaurent med, Martin J.,Morten Bisgaard,Thomas Helveg,Martin Laursen og Oli Bierhoff. Det var sgu meget fedt at komme lidt ind på livet af dem. Morten Bisgaard var sgu noget arrogant synes jeg, men til gengæld er Helveg og især Martin Jørgensen nogle fantastiske fyre.

Bisgaard skal dog have respekt for at komme med dagens kommentar. Vi sad og ventede på at Thomas Helveg og hans kone Nicoline skulle komme, og historien er den, at Nicoline lige var begyndt at designe modetøj og havde i dagens anledning designet sin egen kjole til begivenheden. Da de ankommer er de to naturligvis i fokus og der er ro i hele restaurenten, da Bisgaard råber til Nicoline- Du har glemt at tage natkjolen af lille skat, hvorefter hele restaurenten, på nær Nicoline, bryder ud i latter:D ( nok sjovere hvis man var der )

:Kaka-22
24-04-2009, 14:07
Puha, vil også gerne dele mine Milan oplevelser. Min bror konverterede mig til Milan i 2003.
Er stor stor Milan fan i dag.

1. Dagen jeg for alvor blev Milanfan. Året er 2003, vi ska spille mod Real Madrid på hjemmebane. Vi vinder 1-0 på mål af Shevchenko og jeg var total solgt. Vi taber så godt nok 2-1 i Madrid, men jeg var fuldstændig solgt.

2. Da vi så var i finalen mod selveste Juve i 2003, og det Sheva skulle afgøre det på straffe og scorede sten sikkert, den måde han står og kigge henholdsvis til højre og venstre på. Var så fedt lavet. Vi sad min bror og mig i hans lejlighed med 10 andre Juve-fans.. Der var meget stille blandt dem efter kampen..

3. Finalen i 2005 er også værd at nævne, det bedste fodbold jeg har set fra Milans side ever. De var Liverpool overlegne i alt de foretog sig. Lige siden har jeg hadet Liverpool og Jan Mølby på højde med Inter. Har aldrig været så rasende og ærgelig på samme tid.

4. Også Kaka mål mod Club Brügge var helt vildt. Fantastisk opspil af Cafú.. Konge mål af den dengang kommende stjerne.

5. Den unge knægt Pato som idag som alle snakker om. Hvilket talent. Før kampen mod Napoli kendte jeg ikke rigtig til ham, havde set lidt highligts fra hans tid i Brasilien. For mig at se virkede han upåvirket da han gik ind på græsset på San Siro mod Napoli. Hvilken styrke, teknik og Speed den knægt har. Fuldstændig vanvittigt. Og et dejligt debut-mål han fik lagt ind.

Det var nogle af mine fantastiske minder fra min tid som Milan fan.. Håber der kommer mange endnu.

GreNoLi
24-04-2009, 14:25
Puha, vil også gerne dele mine Milan oplevelser. Min bror konverterede mig til Milan i 2003.
Er stor stor Milan fan i dag.

1. Dagen jeg for alvor blev Milanfan. Året er 2003, vi ska spille mod Real Madrid på hjemmebane. Vi vinder 1-0 på mål af Shevchenko og jeg var total solgt. Vi taber så godt nok 2-1 i Madrid, men jeg var fuldstændig solgt.

2. Da vi så var i finalen mod selveste Juve i 2003, og det Sheva skulle afgøre det på straffe og scorede sten sikkert, den måde han står og kigge henholdsvis til højre og venstre på. Var så fedt lavet. Vi sad min bror og mig i hans lejlighed med 10 andre Juve-fans.. Der var meget stille blandt dem efter kampen..

3. Finalen i 2005 er også værd at nævne, det bedste fodbold jeg har set fra Milans side ever. De var Liverpool overlegne i alt de foretog sig. Lige siden har jeg hadet Liverpool og Jan Mølby på højde med Inter. Har aldrig været så rasende og ærgelig på samme tid.

4. Også Kaka mål mod Club Brügge var helt vildt. Fantastisk opspil af Cafú.. Konge mål af den dengang kommende stjerne.

5. Den unge knægt Pato som idag som alle snakker om. Hvilket talent. Før kampen mod Napoli kendte jeg ikke rigtig til ham, havde set lidt highligts fra hans tid i Brasilien. For mig at se virkede han upåvirket da han gik ind på græsset på San Siro mod Napoli. Hvilken styrke, teknik og Speed den knægt har. Fuldstændig vanvittigt. Og et dejligt debut-mål han fik lagt ind.

Det var nogle af mine fantastiske minder fra min tid som Milan fan.. Håber der kommer mange endnu.

Jeg har et helt specielt forhold til Liverpool, som jeg lige vil prøve at beskrive.
Hele min vennekreds er fan af et engelsk hold nærmere sagt er alle Liverpool fans og en enkelt er Man.Utd fan. Min generation er vokset op med tips lørdag med engelsk fodbold på skærmen og derfor har jeg i mine 20 år som Milan fan og tilhænger af Italiensk fodbold, ene mand skulle forsvare Italiensk fodbold som alle jo siger er så defensivt. Men nu hvor Liverpool faktisk spiller mere "Italiensk" end Milan gør, så siger mine kammerater at det er noget heeeeelt andet med Liverpool nu:mad: Fuck hvor har vi skændes meget over det emne i mange år. Med det i mente kan det slet ikke beskrives hvor ondt 2005 finalen gjorde og stadigvæk gør. Så for at være helt ærlig hader jeg Liverpool mere end noget hold, ja selv Inter faktisk.

Nesta
24-04-2009, 14:30
Jeg har et helt specielt forhold til Liverpool, som jeg lige vil prøve at beskrive.
Hele min vennekreds er fan af et engelsk hold nærmere sagt er alle Liverpool fans og en enkelt er Man.Utd fan. Min generation er vokset op med tips lørdag med engelsk fodbold på skærmen og derfor har jeg i mine 20 år som Milan fan og tilhænger af Italiensk fodbold, ene mand skulle forsvare Italiensk fodbold som alle jo siger er så defensivt. Men nu hvor Liverpool faktisk spiller mere "Italiensk" end Milan gør, så siger mine kammerater at det er noget heeeeelt andet med Liverpool nu:mad: Fuck hvor har vi skændes meget over det emne i mange år. Med det i mente kan det slet ikke beskrives hvor ondt 2005 finalen gjorde og stadigvæk gør. Så for at være helt ærlig hader jeg Liverpool mere end noget hold, ja selv Inter faktisk.

De ord er som taget ud af min mund. :hurt::hurt:

24-04-2009, 18:10
Det er en fed tråd den her. Man sidder og bliver helt rørt og små sentimental når man genlever disse fantastiske minder.

Jeg selv har været fan lige tilbage fra slutfirserne, og den første Milankamp jeg kan huske var finalen i Europa Cuppen for mesterhold mod Benfica. Mener det var i 89.

De Milanminder, som er printet mest ind i min hukommelse, er kampe hvor jeg var på stadion.
For at nævne et par stykker:
-Min første Milankamp i Parken mod FCK.
-Den store aften på San Siro hvor vi baskede United med 3-0. Var på stadion og stemningen var helt euforisk. Det var vildt! Efter kampen endte vi i byen med halvdelen af holdet, hvilket var en stor oplevelse.
-Da jeg stod på Curva'en i en kamp mod Modena. Vi vandt 2-0 på to mål af Sheva. Det var en vild oplevelse at stå midt i orkanens øje.
-Min første gang på San Siro. Vi skulle møde Inter, i en kamp hvor vi vandt 1-0 på mål af Il Concorde. Vi stod ude foran dette fantastiske og mega store stadion. Vi kan pludselig høre en vild pibekoncert efterfulgt af sang. Der skulle vi bare ind å stadion og det kunne kun gå for langsomt. Stemningen til den kamp var helt utrolig.

Tilbage i "de glade tv2 dage", husker jeg en kamp hvor vi spiller i Genova mod Samdoria. Papin laver et fantastisk mål, hvor han header, helt nede ved jorden, i mellem benene på en forsvarsspiller. Fantastisk mål

Desværre er der også en del negative Milanminder, som for altid vil være brændt fast i min hukommelse. Liverpool kampen i 05. Jeg bliver stadig bitter og vanvittig sur når jeg tænker på den kamp. Det var SÅ uretfærdigt. Selv sejren over dem to år senere kunne ikke glatte al min bitterhed ud. Føj hvor jeg hader den klub!!!

Albert
24-04-2009, 21:37
Så vidt jeg husker startede det hele for mig ved europacup finalen for mesterhold, hvor Milan vandt 4-0 over Steaua Bukarest.

Det er svært at huske alle de store øjeblikket efterhånden, men nogle minder står naturligvis klart:
4-0 over Barcelona i CL finalen i Athen
2-1 over Juventus med Weah og Simone som målscorere. Min første kamp på San Siro i 1994
3-2 over Inter. Jeg var på stadion, og så Seedorf smadre kuglen i nettet, lige foran mit måbende fjæs. Hvilken ekstase. Jeg glemmer aldrig kampen, og er Seedorf evig taknemmelig for den ultimative fodboldorgasme.
3-0 over Manchester United. Hvilken tilfredshed.
2-1 over Liverpool, hvor vi fik taget vores revanche. Desværre sletter det ikke indtrykket at den forfærdelige aften i 2005. Ondere kan fodbold nærmest ikke blive, og denne aften har brændt sig fast i min hukommelse for altid!

Kaka og Pato er bedst
24-04-2009, 21:47
Da Kaka scorede 2-1 målet til Milan mod Man.u på Trafford, efter at han tørrede Evra og Heinze, og 3-0 sejren mod Man.u på San Siro efter at alle mine venner der var Manchesterfans havde sagt at Man.u ville banke os sønder og sammen, smadrede vi dem helt igennem. Det var så dejligt.

Balling
10-06-2009, 12:32
Mit bedste var samtidig mit værste..
Finalen i 2005 selvfølgelig. Hvordan man kan smide en 3-0 føring væk på den måde går ud over min fatteevne.
Liverpool har siden den dag været mit hadehold nummer 1 (tæt forfulgt af Inter)

Det var selvfølgelig kæmpestort da vi fik hævn i 2007, men plasteret var desværre ikke ligeså stort som såret

nikgiovanni
10-06-2009, 12:41
Finalen i 2005 selvfølgelig. Hvordan man kan smide en 3-0 føring væk på den måde går ud over min fatteevne.

Det var selvfølgelig kæmpestort da vi fik hævn i 2007, men plasteret var desværre ikke ligeså stort som såret

Velkommen til :)

Jeg vil gerne give dig ret i det, dog var det ikke mit bedste, men tror allesammen at vi kan kalde den aften i Istanbul for "Sorgens dag". Aldrig har jeg været igennem så stor en følelsesladet rutchetur. Total surealistisk at være så højt oppe - nærmest flyvende, og på blot 6 min. være så langt nede i kulkælderen!

ACmadseMILAN
10-06-2009, 13:38
Min største Milan-oplevelse må være fra 2005 da jeg sammen med familien var i Milano. Min far og jeg skulle se Milan-Juventus (endte desværre 1-0 til Juventus :(). Men et par dage forinden var vi ude på Milanello. Her lykkedes det at få ALLE spillernes autografer (24 stk.) på Milan-trøjen. Det var virkelig stort at trykke Maldini, Kaká, Nesta, Inzaghi, Sheva og co. i hånden og få et par billeder sammen med dem. Den dag vil altid stå som noget helt særligt.

Sidste år var jeg på San Siro for anden gang. Så kampen hvor Milan vandt 2-1 over Inter. Spændende, spændende kamp. At være på San Siro er virkelig noget sprcielt. Før denne kamp blev det også til et Milanello-besøg. Denne gang blev det til 17 autografer (dog ikke Kaká og Maldini).

Da jeg i 2001 var på sommerferie (11 år gammel) købte jeg min første Milan-trøje. Havde ikke rigtig noget forhold til Milan på dette tidspunkt. Stod med en Lazio trøje og en Milan trøje og kunne ikke vælge hvilken jeg skulle købe - jeg skulle bare have en fodboldtrøje. Min mor syntes at Milantrøjen var pænest og derfor blev det den jeg købte (jaa, min mor har da egentlig en meget god smag :D). Måske ikke den største oplevelse, men dette er jo i egentlig grunden til at jeg har fået alle mine Milan-oplevelser.

Mange af de ting som tidligere er nævnt står også på listen over mine bedste Milan-oplevelser (fx sejrene i CL i 2003 og 2007 - og 1. halveg i 05...) men disse er jo allerede beskrevet meget godt, så den del springer jeg lige over :)

Generalen
10-06-2009, 18:17
Min største oplevelse er nok sejren over Barca i 1994, sjældent har man set en fodboldopvisning mod så god en modstander.
En anden er sejren over PSV på San Siro i 2005, det var sgu fedt at få sin debut på hjemmebane med en semifinale sejr.

Det værste øjeblik, var nok også i 2005 - mod Liverpool. Sjældent er et hold blevet kørt baglæns udaf banen - og alligevel sluppet afsted med sejren.
Et andet lavpunkt var i søndags, første gang Milan har solgt en af deres stjerner af egen fri vilje. Jeg er stadig dybt rystet, og kan stadig ikke fatte hvordan det kunne ske. Sheva er noget andet, han ville væk - det er ikke sagen med Ricky.

ACMilanklan
10-06-2009, 19:38
Ikke en af de største øjesblikker, men virkelig en forløsning at se Gattuso(på sin egen u/fine måde) juble ægte. Blot en lille ting, men virkelig en klip jeg kan blive ved med at se igen og igen..

http://www.youtube.com/watch?v=L6oNAGctC9Q

Men ellers er det jo selvfølgelig også den grufulde finale i 04/05 mod Liverpool, hvor jeg havde valgt at se den med en juve og inter-fan(pænt dumt skulle det vise sig).

Nesta#13
15-06-2009, 12:04
Nu sad jeg lige og læste den her tråd igennem - og jeg blev helt nostalgisk! Så jeg må lige dele et par af mine store øjeblikke :)

Dem der sådan lige springer op i hovedet er begge to om shevchenko. Det første er et mål mod Juventus i 01/02-sæsonen. Det har været en af de første milan-kampe jeg har set - og sikkert derfor det sidder fast! Nok også fordi det er en pænt go' kasse!

http://www.youtube.com/watch?v=zeKES1F8Gb0

Hvor blir' man dog fantastisk glad af at se sådan en kasse :clap2: - det tror jeg forøvrigt også kommentatoren er :p

Det andet var efter Danmark - Ukraine for et stykke tid siden. jeg var så snedig at tage ud til lufthavnen efter kampen og på den måde fik jeg så fat i Sheva's autograf - og den hænger stadig på væggen og minder om dengang han var rigtig, rigtig go'!

Kriller
15-06-2009, 18:54
http://www.youtube.com/watch?v=dzeo773ydic

Denne kamp står pænt frisk i min erindring. Jeg savner vores rivalisering med Juventus fra før Calciopoli-skandalen, og jeg husker tydeligt, hvor høje forventninger jeg havde til os efter den sommer, hvor det bl.a. lykkedes os at hente Gilardino i Parma efter hård kamp med bl.a. Juve og Chelsea. Det var i øvrigt sæsonen efter den famøse 3-3 kamp...

http://www.youtube.com/watch?v=7hWBLFgRugg

Endnu en kamp, som jeg husker som en af mine bedste Milanaftener. Forventningerne inden kampen var ikke tårnhøje, da det aldrig er nemt at skulle vinde i Istanbul. Men 4-0 og fire mål af Sheva taler vist sit tydelige sprog. Han var i øvrigt den fjerde i turneringens historie, der formåede at score fire mål i en kamp. Hvor var han fantastisk dengang, og hvor er det ærgeligt, at han valgte at rejse til Chelsea for pengene - var han blevet i Milan er jeg overbevist om, at han ville være blevet husket som en af de største angribere i fodboldhistorien. Iøvrigt var jeg helt høj på Serginho som vensterback dengang.

Alt i alt har de sidste 8 år været en fantastisk tid som Milanfan, og hvor er det dog lækkert at kunne se tilbage på Ancelotti-æraen med så mange fantastiske minder.

Ricky kaka
15-06-2009, 20:00
Ret mig hvis jeg tager fejl. Men var det ikke anden gang Sheva scorede fire mål i Champions League. Mener bestemt han ene mand udraderede Barcelona da han spillede i Kiev.

Edit: Jeg tog fejl. Han scorede "kun" hattrick i Kievs 4-0 sejr over Barca.

http://www.youtube.com/watch?v=2TFk5ioB_AE

Nesta
27-08-2009, 21:26
Må lige genoplive den her tråd.

Sad og fik et emotionelt øjeblik da jeg læste disse linjer.

http://www.football-italia.net/aug27j.html

Store ord fra en stor mand og en stor spiller. Gammel kærlighed ruster aldrig.

27-08-2009, 21:55
Må lige genoplive den her tråd.

Sad og fik et emotionelt øjeblik da jeg læste disse linjer.

http://www.football-italia.net/aug27j.html

Store ord fra en stor mand og en stor spiller. Gammel kærlighed ruster aldrig.

Hold nu op Ole med det der... Man bliver sgu helt ked af det. Fuck jeg savner ham allerede. Det bliver uvirkeligt at se ham spille mod os. Snøft :'(

jonasgr
27-08-2009, 22:03
Jeg synes blot det viser hvilken fantastisk klub Milan er. Det at en klub kan sætte sådan et aftryk hos så mange spillere, gør mig glad. Vi behandler vores spillere ordentlig, også tidligere spillere, og det kan jeg godt lide.

Slupinski13
06-11-2009, 17:08
For at ruske lidt liv i det nostalgiske øjeblikke, så vil jeg anbefale nedenstående link. Fantastiske klip, hvor du praktisk talt får et effektivt indblik i de mål og kampe der blev spillet i Serie A's, og ikke mindst, Milans gyldne periode fra 88-94. Du kan faktisk se en del highlightes fra samme sæson. Fantastisk at se spillere som Gullit, Van Basten, Simone, Massaro etc. etc. folde sig ud i en periode hvor Milan dominerede ALT!

Enjoy ;)

http://www.youtube.com/user/SerieAclassics#g/p

Kaka og Pato er bedst
06-11-2009, 17:51

Fuldstændig hader Liverpool langt mere end Inter, ikke pga. deres sejr i CL over os, men på grund af al deres dommerhjælp i Cl. Jeg er ved at kaste op hver gang jeg ser dem i Cl.

Forza-Diavolo
06-11-2009, 18:20
Champions League sæsonen 2004/05.

Den sæson står tydeligt i mit hjerte når jeg tænker tilbage.
En fantastisk sæson hvor vi kun lukkede 4 mål ind i de første 11 kampe inden vi lukkede 3 mål ind imod PSV og Liverpool finalen.
Iøvrigt en sæson hvor 11 af vores 13 kampe blev vist på tv 3+.

Shakhtar-Milan 0-1 (Seedorf)
Milan-Celtic 3-1 (Shevchenko, Inzaghi og Pirlo)
Milan-Barcelona 1-0 (Shevchenko)
Barcelona-Milan 2-1 (Schechenko)
Milan-Shakhtar 4-0 (Kaka, Crespo, Crespo og Kaka)
Celtic-Milan 0-0

Manchester United-Milan 0-1 (Crespo)
Milan-Manchester United 1-0 (Crespo)

Milan-Inter 2-0 (Stam og Shevchenko)
Inter-Milan 0-3 (Shevchenko)

Milan-PSV 2-0 (Shevchenko og Tomasson)
PSV-Milan 3-1 (Ambrosini)

Milan-Liverpool 3-3 (Maldini, Crespo og Crespo)

Frants
06-11-2009, 18:55
For at ruske lidt liv i det nostalgiske øjeblikke, så vil jeg anbefale nedenstående link. Fantastiske klip, hvor du praktisk talt får et effektivt indblik i de mål og kampe der blev spillet i Serie A's, og ikke mindst, Milans gyldne periode fra 88-94. Du kan faktisk se en del highlightes fra samme sæson. Fantastisk at se spillere som Gullit, Van Basten, Simone, Massaro etc. etc. folde sig ud i en periode hvor Milan dominerede ALT!

Enjoy ;)

http://www.youtube.com/user/SerieAclassics#g/p

Tusind tak for linket.

Her kan man finde mange nostalgiske gensyn. :clap2: