PDA

Se fuld version : Forum Info

Rossonero
08-11-2012, 15:30
Som nogle måske har bemærket, har forum de seneste dage været nede. Det skyldes webhotellet forum lå på opdaterede php versionen og så var det gamle forum ikke aktuelt længere.

Så jeg har været ude at købe en opgradering til nyeste skud på stammen fra Vbulletin. Det kan en lang række smarte ting, som jeg dog endnu ikke har sat mig ind i :)

Den gamle template kan ikke bruges længee, så der bliver lidt arbejde her i weekenden at få det til at se "normalt" ud igen. Jeg kan nok næppe ramme samme farvesætning 100% igen, men noget med rød/sort bliver det jo ihvertfald nok.

Hvis der er nogle der ikke virker / eller mangler må i gerne lige skrive det i den her tråd

Sig-Mund
08-11-2012, 16:43
Super arbejde, Rossonero.

Forandring fryder, så jeg er spændt på at se hvordan det "nye" kommer til at se ud.

Vigtigst er det dog, at forum er oppe og køre igen. Det svarer jo lidt til, at halvdelen af mit liv har været sat på standby de sidste par dage :)

Kakà***
08-11-2012, 17:58
Klasse arbejde..

Virkelig fedt med opgradering.. Glæder mig til farverne bliver lagt på :)

Milan[Nikolai]
08-11-2012, 18:02
Der er nok gemt, et lidt for stort vanemenneske i mig, så håber det kommer til, at ligne det gamle så meget som muligt. Men super arbejde, og fedt at du allerede her i weekenden får brugt tid på det. Hvis det skulle ske en anden gang, at forummet forsvinder, ville det være lækkert med en nyhed på forsiden, om det, hvis muligt. :)

Orson
08-11-2012, 18:31
Super med lidt info og tak for indsatsen for at holde MTD kørende. :clap2:

AC Milan
08-11-2012, 22:38
Efter et stykke tid syntes jeg egentlig ik det er så slemt endda. Så vil jeg også sige fantastisk at der er nogle der gider bruge tid og penge på dette. Respekt

oonicolai
08-11-2012, 23:19
Eftersom der ikke er lavet en "side" endnu om kampen mellem Milan - Juve på San siro den 26 november. Så ville jeg lige kort høre om der er nogen her der skal ned og se kampen. Jeg har personligt selv købt billetter til kampen i dag nemlig :)[/B]

M.B
09-11-2012, 08:43
Vores hold fik en renovering og nu får vores HP også. Det kan man vel ikke klage over. ;)

09-11-2012, 15:15
En lille forespørgsel. Når man klikker ind på en tråd, kunne der så ikke være et ikon, så man kommer ind i tråden der hvor man sidst var nået til? Som på det gamle forum.

Rossonero
09-11-2012, 17:15
Der er faktisk en lille blå rund prik ud for navnet af tråden. Trykker du på den ryger du ind til nyeste post. OK - kan se skriften er hvid på en hvid baggrund - skal nok også lige laves om :)

Rossonero
11-11-2012, 10:37
Er der nogen der evt. har lidt grafiske ekspertise. Der skal laves et banner i toppen af forum. Det behøver ikke være noget vild fancy, men nærmere mere stilfuldt.

Planen er at selve hjemmesiden bliver lukket helt ned, da i det her nye forum det hele er indbygget, hvor kan lave yderligere sider osv. Så inden for kort tid bliver det her forum selve startsiden når man går ind

Kakà***
11-11-2012, 16:39
Er der nogen der evt. har lidt grafiske ekspertise. Der skal laves et banner i toppen af forum. Det behøver ikke være noget vild fancy, men nærmere mere stilfuldt.

Planen er at selve hjemmesiden bliver lukket helt ned, da i det her nye forum det hele er indbygget, hvor kan lave yderligere sider osv. Så inden for kort tid bliver det her forum selve startsiden når man går ind

Ok, men Rossonero, kommer den kommende forside til forummet til at indeholde lidt info? Næste kamp, tabellen o.l.?
Ellers kanont arbejde, skal der lyde herfra!!

oonicolai
11-11-2012, 18:11
Kan det fx lade sig gøre at på den kommende forside, der bliver alle nyheder omkring Milan postet.
Jeg mener at hver gang der fx bliver skrevet noget om Milan på footballitalia.com, så vil det automastisk ryge ind på vores forside.

Har ikke så meget styr på opbygning af hjemmesider osv. Men det ville nu være meget fedt, hvis det kunne lade sig gøre :)

Zumbito
12-11-2012, 07:33
Det kommer til at kræve, at der er folk som bruger tid på at oversætte og sætte ind. Vi har mange gange ønsket det og sat det i gang, men altid er det gået kold igen, desværre..

ACM-1899
12-11-2012, 08:09

Hvad er dimensionerne for billedet? Kan da prøve med et eksempel, og derefter sende det til dig.

Milan[Nikolai]
12-11-2012, 10:13
Det kommer til at kræve, at der er folk som bruger tid på at oversætte og sætte ind. Vi har mange gange ønsket det og sat det i gang, men altid er det gået kold igen, desværre..

Tror han mener, at nyheden bliver videresendt til vores startside hvergang, så nyheden vil stadig være på engelsk.

Rossonero
12-11-2012, 15:15
bredden skal være 1205px - og højde må du faktisk lidt selv bestemme. Dog max 140px vil jeg mene. Eneste jeg egentlig har af krav er det skal stå Milan Tifosi Danmark - officiel dansk fanklub. Og så er der frit slag hvad angår øvrig grafik. du kan sende det til billetter@milantifosidanmark.dk

ACM-1899
13-11-2012, 09:05
bredden skal være 1205px - og højde må du faktisk lidt selv bestemme. Dog max 140px vil jeg mene. Eneste jeg egentlig har af krav er det skal stå Milan Tifosi Danmark - officiel dansk fanklub. Og så er der frit slag hvad angår øvrig grafik. du kan sende det til billetter@milantifosidanmark.dk

Så er eksemplet blevet sendt :)

auge
13-11-2012, 09:34
Vil da også lige give en stor ros til dig Rossonero, fantastisk initiativ! Skønt der er nogen der vil bruge tid på at få det til at køre, det skal du have stor tak for!

Det er anderledes, men synes det virker lovende, man skal bare lige vænne sig til det.

Kommer det til at linke direkte til den her side i fremtiden når vi går ind på milantifosidanmark.dk?

AC Milan
13-11-2012, 14:55
Det eneste jeg som sådan syntes er besværligt, er at man skal ind på hjemmesiden, og derefter på linket, og samtidig skal man logge ind for at læse nyheder på min smartphone. Men efter lidt tid, indså jeg dog at denne side er meget federe og der er meget flere detaljer som gør det rigtig godt og meget nemt feks at ændre ens avater, som jeg havde en del problemer med i det gamle site, mens det tog mig 2 min på det nye. Du skal ikke tage det som kritik Rossonero, var bare lige min mening jeg ville sige, men den mening har jeg ikke mere må jeg vær ærlig at sige. Og sidst men ikke mindst, vil jeg takke dig fordi at pga folk som dig har vi fans som ikke rigtig kan italiansk følge med og aldrig sakker bagud over tingene.

Fogh
13-11-2012, 19:09
Fedt banner :)

Kakà***
19-11-2012, 03:23
Bliver bedre og bedre mht forummet Rossonero! Cadeau herfra - godt gået.

Vil en forside med RSS-feeds ude i siden fra football-italia.net for eksempel komme?

Fogh
26-11-2012, 16:18
Jeg har en personlig præference, som måske kan ændres, hvis det er muligt.

Ved hvert indlæg står der oppe i venstre hjørne, hvornår et indlæg er skrevet. Jeg kunne godt ønske mig, hvis det blev skrevet med dato i stedet som f.eks. 2012-11-26 17.17 eller bare evt tidspunkt. Jeg har ikke altid styr på, hvor langt jeg har læst i en tråd og synes derfor, det vil gøre det mere overskueligt med en dato i stedet for '1 uge siden'.

Cena
05-02-2013, 19:14
Det antal indlæg man har lavet ændrer sig ikke gør det?

EDIT:
Jo det gjorde det så. Syntes bare at jeg har oplevet at jeg har skrevet indlæg fra mobilen, som ikke kommer på. Men det er nok bare fordi jeg husker for dårligt :)

Zumbito
06-02-2013, 09:53
Det antal indlæg man har lavet ændrer sig ikke gør det?

EDIT:
Jo det gjorde det så. Syntes bare at jeg har oplevet at jeg har skrevet indlæg fra mobilen, som ikke kommer på. Men det er nok bare fordi jeg husker for dårligt :)

Enten det, eller også er der blevet ryddet op i tidligere indlæg og du så har mistet nogen. Det burde ikke være noget der betyder noget :)

Cena
06-02-2013, 12:41
Enten det, eller også er der blevet ryddet op i tidligere indlæg og du så har mistet nogen. Det burde ikke være noget der betyder noget :)

Nej det var egentlig også bare fordi jeg lige lagde mærke til det (Eller det gjorde jeg jo så ikke). Jeg skal bare have skolepengene tilbage :)
Men i øvrigt er det nye forum super på mobilen i forhold til det gamle. Det logger mig ikke ud konstant :)

Rossonero
08-08-2013, 09:24
Inden for de næste par dage vil forum blive opdateret til nyeste version. Grafisk vil alt blive nulstillet, så det kan godt se lidt underlig ud af starten hvad angår farverne I forhold til hvordan det ser ud pt.

Den nye version skulle have nogle Nye features og generelt bedre sikret. Så det må jeg hellere få gjort inden sæsonen for alvor går igang.

Rossonero
09-08-2013, 09:07
Opgraderingen gik ikke helt efter planen, så nu kører vi på backup´en indtil videre.

Rossonero
13-08-2013, 14:48
I aften går siden lige off-line igen - anden forsøg med opgraderingen. Forhåbentlig kommer den også op at køre igen senere på aftenen.

st.rams
13-08-2013, 16:55
I aften går siden lige off-line igen - anden forsøg med opgraderingen. Forhåbentlig kommer den også op at køre igen senere på aftenen.

Tak for update :)

auge
13-08-2013, 23:44
Ja! Stort tak for det arbejde du udøver, det er super fornemt! :-)

Rossonero
15-08-2013, 16:49
Senere iaften prøver vi igen med en lille afbrydelse I forum:)