Side 96 af 97 FørsteFørste ... 468694959697 SidsteSidste
Viser resultater 951 til 960 af 964

Emner: Settore Giovanile

Standard

“AC Milan announces the appointment of Angelo Carbone, former Grassroots Coordinator, as Head of the Youth Sector from July 1, 2019. As part of his new role, Angelo will be responsible for the activities of all the men's and women's teams along with the women's First Team.”

Så blev Carbone også offentliggjort.

Det er ikke meget Beretta, har ændret/igangsat. Så lad os håbe at Carbone gør netop det.

Ungdomsarbejde er dog et langsigtet arbejde, men jeg så gerne at vi hentede flere talenter fra holdene geografisk omkring os til de mindre u-hold. Atalanta har et fantastisk samarbejde med klubberne omkring dem, og det håber jeg vi putter fokus på også at opbygge yderligere.

I mine øjne er ungdomsarbejdet todelt:
    1, de talenter vi selv opfostre fra de er små
    2, de talenter vi henter til klubben til hver årgang

Begge dele er vigtige for en succesrig ungdomsafdeling, og med Moncada ombord, burde vi være i stand til nr 2.
    Nr 1 er vi dog udfordret på, bedst eksemplificeret ved Inters succes kontra vores i antallet af ungdomslandsholdsspillere. Der er de os klart overlegne hele vejen igennem årgangene.

Men velkommen til Carbone i den nye rolle, bliver spændende at se hvad det bringer.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Ja, desværre fortsætter vi den gamle vej med at hente tidligere spillere ind frem for at få hentet noget kvalitet ind udefra. Lidt a la Guinti på Primavera, Ganz som ny træner på kvindeholdet.

Gad vide om vi kun rekrutterer fra de gamle Panini samlebøger på Milan siderne. Jeg venter spændt på, at Abate bliver ny træner for Primavera. Naturligvis med Matri som assistent.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Ja, desværre fortsætter vi den gamle vej med at hente tidligere spillere ind frem for at få hentet noget kvalitet ind udefra. Lidt a la Guinti på Primavera, Ganz som ny træner på kvindeholdet.

Gad vide om vi kun rekrutterer fra de gamle Panini samlebøger på Milan siderne. Jeg venter spændt på, at Abate bliver ny træner for Primavera. Naturligvis med Matri som assistent.
    Ja, der mangler lidt klasse ved sådanne ansættelser.

Omvendt skal de have opbakningen herfra, indtil vi kan bedømme dem bedre.
    Carbone kan vise sig at være dygtig til sin rolle, og den fairness i at bedømme efter lidt tid, vil jeg give ham.

Der går rygter om at man vil holde ungdomsspillerne op på hårdere disciplin og at man vil strømline spil, formation mm. til Giampaolos spillestil.
    Det giver KUN mening, hvis man fra ledelsens side af har lagt sig fast på, at man vil spille den type fodbold, uagtet, at Giampaolo bliver fyret om 6 måneder for manglende resultater.

Enten vælger man et spilsystem/spilfilosofi, at gennemsyre klubben med så alle de talenter der kommer op, er indforstået med spillestilen, og kan gå direkte ind på holdet, hvis de har lidt ekstra. Eller også giver man frihed til at trænerne på den enkelte hold, udvikler den enkeltes kompetencer, ved at spille med det system og formation de mener passer bedst til den årgang og som udvikler spillerne mest. Det vil så gå fra defensive 5-3-2 til offensive 4-3-3 og alt imellem.

Det lidt udvikling af spilfilosofi vs spidskompetencer - eller pladsen i gruppen vs den enkeltes excelleren.

Eksempel: Hvad ville man gøre med, Lukaku i Barcas ungdomsafdeling?

Jeg håber vi går med et fast valg om formationen hele vejen op, og holder fast i den. Eneste måde jeg tror vi kan rykke os tættere på Merda og Atalanta på ungdomssiden. Men det blot personlig holdning.

Og så vil vi udvikle interessante spillere:
    - Wingbacks
    - Spilstyrende regista’er
    - 10’ere/Trequartista’er
    - Boksspillere

Wingbacks er altid fantastiske, når de bliver ved med at trykke på op ad kanterne. En italiensk regista, der styrer og fordeler er der bare noget charme ved. En trequartista ala Rui Costa, Rivera, Totti oa. er grunde til at forelske sig i Calcio. Og angribere vil vi altid gerne have mange af!

Forza AC Milan

Standard

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...talent/7699659

Ekstra Bladet og Di Marzio melder at vi køber den 17 årige målmand Andreas Jungdal i Vejle for 6mio kr. Han var på prøvetræning i foråret. Spændende med en dansker i Milan igen, omend det bliver på Primavera. Han har nok lang vej til førsteholdet med Donna og Plizzari foran sig. Mon ikke købet skal ses som et, hvor man håber at sælge ham om nogle år efter nogle udlejninger for et fint beløb til en anden Serie A klub.

Standard

Spændende,
    Efter primavera kampene er begyndt at blive live streamet på Facebook, så får jeg set en god håndfuld af dem.
    Bliver spændende at følge ham

Sendt fra min G8341 med Tapatalk

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Milan[Nikolai] Se meddelelser
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...talent/7699659

Ekstra Bladet og Di Marzio melder at vi køber den 17 årige målmand Andreas Jungdal i Vejle for 6mio kr. Han var på prøvetræning i foråret. Spændende med en dansker i Milan igen, omend det bliver på Primavera. Han har nok lang vej til førsteholdet med Donna og Plizzari foran sig. Mon ikke købet skal ses som et, hvor man håber at sælge ham om nogle år efter nogle udlejninger for et fint beløb til en anden Serie A klub.
    Han får store roser i Vejle og 1 mio euro er en seriøs pris for en 17årig. Jeg tror dog ikke man skal tænke vejen nødvendigvis er lang, da strategien jo nok er, at sælge unge spillere, så jeg tvivler på Donna er her om 1 år, og Plizzarri kan på samme vis være fortid da han jo så også vil være en spiller vi kan tjene på, så fødekæden er jo ligesom på plads med den næste vi kan sælge i ham her.

Det er spændende hvad der dog skal ske. For Primavera er rykket ned og i forvejen var niveauet på Primavera ikke super højt, så tør slet ikke tænke på hvad nedrykningen betyder for modstanden og dermed udviklingen af de unge spillere. Men mon ikke vi tager den nye sæson som en mellemsæson, hvor vi investerer for at få holdet rykket op, og dermed også beholder de bedste unge selvom det kan betyde et tilbageskridt i deres udvikling.

Dem vi hentede i januar (Djalo undtaget) har i hvert fald slet ikke vist niveau. Abanda og Michelis skal i den grad vendes til niveauet.

Standard

Som tidligere skrevet herinde på forum så har vi hentet et par ungdomsspillere.

- En forsvarsspiller, Francesco Fontana, fra Palermos ungdomsakademi. Vi skulle have slået flere klubber i jagten på ham (det skrives der nu hver gang der handles ungdomsspillere).

- og så er vi tæt på at hente en Luan Capanni fra Lazio, på en fri transfer. Det er en spændende handel at følge.
    En artikel om ham fra Lazio-tiden:
    https://thelaziali.com/2019/02/10/lu...lazio-feature/

Og sidste opdatering fra ungdomssektoren, så har vi hentet ingen ringere end gode gamle Dida ind, som u17 Målmandstræner.

At vi kobler vores trænerstab med legender og folk som talenterne kan se op til, tror jeg er en god strategi. Det giver en særlig motivation, også at blive trænet af sådanne typer. Så hvis de blot indgår som en del af trænerstaben og er valgt på deres kvalifikationer så helt super herfra! De skal dog ikke vælges blot for fortidens bedrifter, men fordi de har noget mere at tilbyde. Som gode træneregenskaber koblet med legendestatus - den kombination vil for mig være at foretrække!

Forza AC Milan

Standard

Vi skulle have skrevet med en 17-årig franskmand, Riad Tahar.

Spændende spiller der har 2 u16-landsholdskampe for Frankrig. Spiller midterforsvar og er hentet på fri transfer, efter at han ikke forlængede med Lyon.

En video med ham:
    https://youtu.be/hQVGn-BAEsM

Der kun dejligt at høre at vi henter spillere til Primavera, for vi har brug for at få holdet i den bedste række igen - og det er i år!

Forza AC Milan

Standard

Så er Luan Capanni hentet til klubben.

Virkelig en spændende spiller vi får til Primavera. Det jeg ikke forstår er, hvordan Tare ikke har fået hans kontrakt forlænget. Virker helt skørt??

Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Så er Luan Capanni hentet til klubben.

Virkelig en spændende spiller vi får til Primavera.
    Ja, han ser spændende ud.
    Han kom på en fri, så jeg gad godt at vide om Lazio lod ham gå eller han kørte sin kontrakt ud.

Regler for meddelelser