Side 394 af 445 FørsteFørste ... 294344384392393394395396404444 ... SidsteSidste
Viser resultater 3,931 til 3,940 af 4444

Emner: Milans økonomi

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af MadsJensen Se meddelelser
    Det mest interessante er for mig lige nu Maldini. Han har netop virket meget bevidst om sin integritet inden han ville gå ind i noget.

Hvorfor vil han måske det nu?
    Både og. Maldini har egentlig virket mest af alt optaget af hvor meget magt og ansvar han fik. Han ville jo ikke sidestilles med Mirabelli, da han ville have det fulde ansvar og sidste ord på det sportslige projekt, hvis han skulle lægge sit navn og arbejde i det.

Det er dog svært at se, der skulle være nogle langsigtede perspektiver i projektet endnu når vi stadig kun er på et stadie hvor Elliot skal overtage klubben. En ny ejer vil jo have sine egne tanker og visioner, så dem kender han jo ikke. Så hvad der lige har trigget Maldini nu er svært at vide. Måske han er ved at se, det nok er nu han skal slå til hvis han vil være i klubben, da de chancer jo ikke kommer hele tiden. Selv ikke for en Maldini kan man godt komme over sidste salgsdato i forhold til x factor. Måske har Elliot givet ham ansvar i overgangsperioden han ikke fik tilbudt sidst.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Gælden er ikke så vigtig, da det som du skriver jo er manden bag klubben der skal have pengene. Milan i sig selv vil aldrig få lov at låne 500 mio euro til et stadion af FFP, da det er mere end x2 af omsætningen, hvor UEFAs regel siger gælden ikke må være større end omsætning. Også ved stadionbyggeri desværre.

Men så længe personen bag ved har penge så går det nok. Klubbens gæld nu er faktisk noget lavere end da Silvio var ejer. Sidste statement hed gælden 160 mio euro og med Silvio var det 220 mio euro.

For at klubben skal blive en kommerciel succes er det dog ganske simpelt. En ny ejer skal have en masse penge med til et stadion, den daglige drift og transfers og et netværk med gode folk der kan skaffe sponsorkroner til klubben.

Og så skal vi naturligvis have en aftale med UEFA så vi ikke bliver smidt ud igen, da sportslig succes naturligvis vil løfte den kommercielle del også.
    I mine øjne behøver en ny ejer ikke ligge kassen for transfers. Men at kunne give et nyt stadion vil være fundamentet der vil gøre det muligt at vokse som klub. Derfra kræver det mere fra den administrative ledelse og den sportslige end en masse penge, for at vækste klubben i mine øjne.

Men lad os håbe vi ser den tendens fra en evt. ny ejer!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Både og. Maldini har egentlig virket mest af alt optaget af hvor meget magt og ansvar han fik. Han ville jo ikke sidestilles med Mirabelli, da han ville have det fulde ansvar og sidste ord på det sportslige projekt, hvis han skulle lægge sit navn og arbejde i det.

Det er dog svært at se, der skulle være nogle langsigtede perspektiver i projektet endnu når vi stadig kun er på et stadie hvor Elliot skal overtage klubben. En ny ejer vil jo have sine egne tanker og visioner, så dem kender han jo ikke. Så hvad der lige har trigget Maldini nu er svært at vide. Måske han er ved at se, det nok er nu han skal slå til hvis han vil være i klubben, da de chancer jo ikke kommer hele tiden. Selv ikke for en Maldini kan man godt komme over sidste salgsdato i forhold til x factor. Måske har Elliot givet ham ansvar i overgangsperioden han ikke fik tilbudt sidst.
    Men vil han ikke være så godt som sidestillet?

Uanset hvad har Maldini vel fået indikeret noget, som han gerne vil stå på mål for?

Ellers har du nok ret. Det er vel også en stor chance og Maldini som ikon, kan ved en positiv overlevering få god omtale, der netop gør at han kan forblive i en funktion med nye ejere? Han ville formentlig ikke stå først for at skille sig af med i sådan en situation.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    I mine øjne behøver en ny ejer ikke ligge kassen for transfers. Men at kunne give et nyt stadion vil være fundamentet der vil gøre det muligt at vokse som klub. Derfra kræver det mere fra den administrative ledelse og den sportslige end en masse penge, for at vækste klubben i mine øjne.

Men lad os håbe vi ser den tendens fra en evt. ny ejer!

Havde vi været en engelsk eller tysk klub så ville et stadion være værd at vente på. Men så stort et løft giver det desværre ikke i Italien, at det kan stå alene og derfor er man nødt til at have en god portion penge til at løfte holdet op på top 4 niveau. Især set i lyset af et nyt stadion for Milan ikke ville kunne komme inden for de næste 5 år selv hvis vi startede i dag med projektet. Derfor er man nødt til at udvikle klubben på flere parametre og især den sportslige gulerod ved CL kval, som vil give et større økonomisk løft end et stadion. CL er også lig med bedre sponsorater, bedre vilkår for at købe spillere osv.

Men det kræver naturligvis dygtige folk i den sportslige og kommercielle ledelse, hvorfor det er vigtigt det bliver rekrutteret frem for de nulbonner vi har pt.

Citer Oprindeligt indsendt af MadsJensen Se meddelelser
    Men vil han ikke være så godt som sidestillet?

Uanset hvad har Maldini vel fået indikeret noget, som han gerne vil stå på mål for?

Ellers har du nok ret. Det er vel også en stor chance og Maldini som ikon, kan ved en positiv overlevering få god omtale, der netop gør at han kan forblive i en funktion med nye ejere? Han ville formentlig ikke stå først for at skille sig af med i sådan en situation.
    Jo han ville være sidestillet med Mirabelli, men ikke have det sidste ord, da det ville være Fassone, og det ville Maldini ikke hvis han skulle stå på mål for det. Og jeg forstår godt mandens position, men han må også have lidt selvindsigt og kigge på den ikke eksisterende erfaring han har til sådan et job. Jeg er ikke altid fan af Fassone, men her var han trods alt sin opgave voksen. At han så valgte Mirabelli, tja der taler historien sit eget sprog.

Jeg tænker sagtens, at det kan være sådan en karrierevej Maldini har tænkt. En "gratis" omgang, hvor hvis det går galt kan skydes på omstændighederne med uro. Hvis det går nogenlunde skal en ny ejer virkelig have balls for at fyre et ikon som ham. Og går det godt er han nok sikret en plads.

Standard

Elliot har lige meldt ud, at de har overtaget kontrollen med klubben. Første officielle melding fra dem.

Meget fed melding faktisk, hvor de melder at målet med overtagelsen som følge af Lis problemer er at sikre finansiel stabilitet og etablere en solid ledelse, der fokusere på det fundamentale og sikrer at klubben er sund. Og dertil en finde en vej der gør klubben kan overholde FFP.

Man vil starte med at smide 50 mio euro ind i klubben for at have penge til driften. Der vil følge flere penge senere i samme ånd.

Man støtter også Gattusos ledelse. Resten af ledelsen bliver dog ikke nævnt med navn. Men den ledelse har jo også været med til at køre klubben ud på sidesporet så de står ikke først for til ros.

Det virker alt i alt til, at Elliot ikke har travlt med at sælge klubben efter denne melding, hvor man taler om langsigtet investering og få Milan tilbage til toppen. Eller også sikre man sig bare, at klubben har de bedste kort på hånden i forhold til FFP og pressen prisen på et salg op.

Men nu har Elliot meldt ud. Spørgsmålet er så hvad det betyder for ledelsen, fremtiden og om Li accepterer det eller tager det til retten.

Sky melder rent faktisk, at Fassone er favorit til at blive. Det vil være en hård en at sluge, især fordi han holder hånden over Mirabelli.
    Sidst redigeret af Costacurta : 10-07-2018 kl. 22:38

Standard

Elliot har lige meldt ud, at de har overtaget kontrollen med klubben. Første officielle melding fra dem.

Meget fed melding faktisk, hvor de melder at målet med overtagelsen som følge af Lis problemer er at sikre finansiel stabilitet og etablere en solid ledelse, der fokusere på det fundamentale og sikrer at klubben er sund. Og dertil en finde en vej der gør klubben kan overholde FFP.

Man vil starte med at smide 50 mio euro ind i klubben for at have penge til driften. Der vil følge flere penge senere i samme ånd.

Man støtter også Gattusos ledelse. Resten af ledelsen bliver dog ikke nævnt med navn. Men den ledelse har jo også været med til at køre klubben ud på sidesporet så de står ikke først for til ros.

Det virker alt i alt til, at Elliot ikke har travlt med at sælge klubben efter denne melding, hvor man taler om langsigtet investering og få Milan tilbage til toppen. Eller også sikre man sig bare, at klubben har de bedste kort på hånden i forhold til FFP og pressen prisen på et salg op.

Men nu har Elliot meldt ud. Spørgsmålet er så hvad det betyder for ledelsen, fremtiden og om Li accepterer det eller tager det til retten.
    Nu har jeg også lige læst det igennem på Twitter. Det fremgår helt tydeligt at han ikke ønsker at sælge klubben, men lyder til han vil drive den frem ad i fremtiden.

Det mest spændende er så, om det er spil for galleriet, for at presse prisen, eller er han virkelig blevet varm på tanken om at eje en fodboldklub? Det kan vel åben nogen døre for sådan en mand tænker jeg, forbindelser som måske kan hjælpe hans forretning, interesser osv.

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk
    AC MILAN !

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af M.B Se meddelelser
    Nu har jeg også lige læst det igennem på Twitter. Det fremgår helt tydeligt at han ikke ønsker at sælge klubben, men lyder til han vil drive den frem ad i fremtiden.

Det mest spændende er så, om det er spil for galleriet, for at presse prisen, eller er han virkelig blevet varm på tanken om at eje en fodboldklub? Det kan vel åben nogen døre for sådan en mand tænker jeg, forbindelser som måske kan hjælpe hans forretning, interesser osv.

De er netop nødt til at melde sådan ud, da der jo er FFP straf rundt hjørnet og et evt. salg. Eller hvis de mod alle forventninger selv vil køre klubben. Jeg tror det ikke, da det vil være meget atypisk for en Singer og Co. der er vant til at hard core forretning og overskud. Så skulle det tages ud af Elliot regi og over til sønnen, men det skal vi ikke ønske som fans, da det i givet fald vil være en relativ fattig ejer. Paul Singer selv skulle være god for 2,8 mia dollars.

Det er dog vigtigt for dem at kommunikuere stabilitet i forhold til FFP, Fans, spillere og sponsorer for at holde eller tiltrække så meget som muligt.

Standard

De er netop nødt til at melde sådan ud, da der jo er FFP straf rundt hjørnet og et evt. salg. Eller hvis de mod alle forventninger selv vil køre klubben. Jeg tror det ikke, da det vil være meget atypisk for en Singer og Co. der er vant til at hard core forretning og overskud. Så skulle det tages ud af Elliot regi og over til sønnen, men det skal vi ikke ønske som fans, da det i givet fald vil være en relativ fattig ejer. Paul Singer selv skulle være god for 2,8 mia dollars.

Det er dog vigtigt for dem at kommunikuere stabilitet i forhold til FFP, Fans, spillere og sponsorer for at holde eller tiltrække så meget som muligt.
    Men lad os antage at de vælger at beholde klubben og drive den, eller gøre den klar til et salg i fremtiden. Så tænker jeg det vel er en god løsning pt. Klubben sejler fuldstændig og har i den grad behov for folk, som ved hvad økonomi handled om. Og her må man sige at den nye ledelse er yderst kompetent, de burde kunne skabe den stabilt som der er behov for.

AC MILAN !

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af M.B Se meddelelser
    Men lad os antage at de vælger at beholde klubben og drive den, eller gøre den klar til et salg i fremtiden. Så tænker jeg det vel er en god løsning pt. Klubben sejler fuldstændig og har i den grad behov for folk, som ved hvad økonomi handled om. Og her må man sige at den nye ledelse er yderst kompetent, de burde kunne skabe den stabilt som der er behov for.

Som jeg tidligere har sagt, så er alt bedre end Li, og i første omgang er det vigtigt at få standset blødningen i klubben. Her virker det til, at Elliot kan se værdien i, at sikre penge til driften og skabe værdi for klubben ved at skabe en bedre samlet pakke frem for at sælge klubben bid for bid. Den stabilitet er vigtig, men kun fordi kommer fra noget der er værre. For så vidt rigtig nok.

Men om det så bliver en øvelse i at holde klubben stabilt på sådan et niveau eller om man aktivt vil søge at øge klubbens værdi gennem store investeringer er så en anden sag. Med dagens udmelding virket det til, at man først og fremmest sigter på at holde klubben kørende inden for egne rammer. De 50 mio euro er jo stort set brugt inden de kommer ind, så det handler om at få driften stabiliseret som jeg ser det. Og der burde vi være i gode hænder.

I forhold til at tage næste skridt som klub og som hold er jo så en anden sag, der nok kræver en mere visionær ejer end Elliot. Men vi skal nok også passe på ikke at blive grådige, da det pt. ser ud til, at vi bare skal være glade for, at vi ikke skal sælge ud af gode spillere. Så om ikke andet kan Elliot sørge for vi ikke går et skridt tilbage. Men ikke nødvendigvis sikre at vi går et skridt frem.

Det gode for Milan er jo, at for at holde en god værdi skal klubben have investeringer i form af penge til driften. Men på et tidspunkt skal der jo være balance i regnskabet, da man ikke kan blive ved med at smide penge i klubben for at holde den kørende. Og inden for 1 års tid vil Elliot nok ikke kunne forsvare at smide flere penge i til drift og stadig få pengene hjem.
    Sidst redigeret af Costacurta : 10-07-2018 kl. 23:11

Standard Milans økonomi

Havde vi været en engelsk eller tysk klub så ville et stadion være værd at vente på. Men så stort et løft giver det desværre ikke i Italien, at det kan stå alene og derfor er man nødt til at have en god portion penge til at løfte holdet op på top 4 niveau. Især set i lyset af et nyt stadion for Milan ikke ville kunne komme inden for de næste 5 år selv hvis vi startede i dag med projektet. Derfor er man nødt til at udvikle klubben på flere parametre og især den sportslige gulerod ved CL kval, som vil give et større økonomisk løft end et stadion. CL er også lig med bedre sponsorater, bedre vilkår for at købe spillere osv.

Men det kræver naturligvis dygtige folk i den sportslige og kommercielle ledelse, hvorfor det er vigtigt det bliver rekrutteret frem for de nulbonner vi har pt.
    Bestemt enig i at det ikke skal stå alene. Jeg vil blot mene at vi som fans skal være mere end glade hvis en ejer overhovedet vil spendere penge på et stadion eller transfers eller udvikling af klubben. Det vil - som du selv skriver i et senere indlæg - være en smule grådigt at forlange det hele.

Og en hvis omsætning vil det jo give, på trods af at det ikke når engelske eller spanske højder:
    https://www.football-italia.net/1095...oosted-revenue

Står en ejer med idéen om investere et stort beløb i klubben over en 4-5 årig periode (€100 mio om året er ikke urealistisk) bør det hellere gå til stadion, end til transfers.

Og så må man i den periode tage til takke med at købe mindre ind og satse mere på egne talenter + få tilkøb.

I den utopiske verden ville vi jo gerne se det hele, men det nægter jeg at tro vi ser, men modtager det gerne med kyshånd hvis en ny ejer (Elliott eller hvis de sælger efter TAS-afgørelsen) vælger at smide de penge! Men så snakker vi €7-800 mio (€500 mio til stadion, €100 mio til drift og €100-200 mio til transfers) !!

Forza AC Milan

Regler for meddelelser