Side 424 af 432 FørsteFørste ... 324374414422423424425426 ... SidsteSidste
Viser resultater 4,231 til 4,240 af 4313

Emner: Milans økonomi

Standard

Og så kan jeg vi er startet sæsonkortsalget i dag. Det er jeg lidt spændt på hvordan går. Sidste sæson var det noget så sløvt indtil vi hentede Higuain. Inter har iøvrigt allerede nu solgt over 30.000. Der blæser andre vinde i deres ende af byen må man sige. Kan vi nå over 25.000 bør vi nok være tilfredse med mindre vi hiver et par navne ud af hatten. Men det virker ikke til at være den retning ledelsen går i. Og Krunic får ikke nogen til at forlænge et sæsonkort. Nok snarere det modsatte.

Vi solgte 30.000 sidste år.

Standard Milans økonomi

Så kom Massara også på lønningslisten i ledelsen.

Ikke uventet eftersom der var billeder, der bekræftede at han var med i Madrid i går.

Men spændende. Forventer mig meget af en ledelse med den opsætning. Det store spørgsmålstegn er så den manglende erfaring. Men det er jo heller ikke en garanti for succes... så vælger at se dem an inden bedømmelsen/vurderingen gives.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Ja, det er en tynd omgang med de folk i ledelsen. 3 personer der aldrig har været ansvarlige for en sportslig sektor, men kun haft sekundære roller i forhold til andre ledere.

Anyways, den kære borgmester i Milano melder, at Inter og Milan er klar med et stadion projekt der skal ligge ved siden af San Siro som skal rives ned. Det er super, bortset fra det faktum, at kommunen stadig kræver medejerskab på et nyt stadion eller på en anden vil have garanti for at de tjener lige så meget på det nye stadion som San Siro. Håbløs kommune at arbejde sammen med, da de så lige starter med at tage en ordentlig bid af kagen inden klubberne selv får pengene.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Ja, det er en tynd omgang med de folk i ledelsen. 3 personer der aldrig har været ansvarlige for en sportslig sektor, men kun haft sekundære roller i forhold til andre ledere.

Anyways, den kære borgmester i Milano melder, at Inter og Milan er klar med et stadion projekt der skal ligge ved siden af San Siro som skal rives ned. Det er super, bortset fra det faktum, at kommunen stadig kræver medejerskab på et nyt stadion eller på en anden vil have garanti for at de tjener lige så meget på det nye stadion som San Siro. Håbløs kommune at arbejde sammen med, da de så lige starter med at tage en ordentlig bid af kagen inden klubberne selv får pengene.
    Lidt kynisme er fint, men jeg syntes, at du sommetider til forveksling, udviser pessimisme. Ja, de har ikke haft primære roller før, men alle der får deres første toppost, skal starte med at gøre det et eller andet sted - det giver sig selv. Jeg må også påpege, at det før er set, at folk der stiger i graderne udviser masser af kompetence og endda iver. Det ser man også i så mange andre brancher.

Det lader til at du gerne vil have erfarne folk ind, men du er samtidig én af de få, der går vældig højt op i og søger indblik i klubbens økonomi. Gad vide, hvem der kræver den største lønpost? Den nye, eller den erfarne? Man kan jo, som bekendt, ikke blæse og have mel i munden samtidig.

Standard

Navnene er gode på papiret, men det er vel meget begrænset hvad de har vist. Vi er alle sammen klar over at vi ikke kan hente Paratici eller den kaliber, men derfor havde jeg håbet at vi kunne tage et notch up ift. den sportslige sektor. På den administrative del har vi jo netop gjort dette, og har et godt setup med Gazidis som CEO og Casper Stylsvig bl.a. som CRO. Interessant artikel der var med Casper Stylsvig i Børsen hvor han bl.a. også nævnte at den kommercielle organisation er fordoblet siden han startede i klubben, så der bliver investeret i den kommercielle del - og det kommer vi forhåbentlig til at se bære frugt.

Standard

Milano er udråbt til værtsby for vinter-OL 2026. Det må da alt andet lige få indflydelse på stadionplanerne

Standard

Og der skal det åbenbart være San-Siro der skal blive brugt til det. Men giver nu ikke mening, hvis en ny arena vil give en bedre oplevelse
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af newera Se meddelelser
    Navnene er gode på papiret, men det er vel meget begrænset hvad de har vist. Vi er alle sammen klar over at vi ikke kan hente Paratici eller den kaliber, men derfor havde jeg håbet at vi kunne tage et notch up ift. den sportslige sektor. På den administrative del har vi jo netop gjort dette, og har et godt setup med Gazidis som CEO og Casper Stylsvig bl.a. som CRO. Interessant artikel der var med Casper Stylsvig i Børsen hvor han bl.a. også nævnte at den kommercielle organisation er fordoblet siden han startede i klubben, så der bliver investeret i den kommercielle del - og det kommer vi forhåbentlig til at se bære frugt.
    Jeg mener ikke man skal undervurdere en konstellation af Boban, Massara og Maldini.
    Boban har internationalt netværk fra hans FIFA tid, Maldini poweren fra sin status i fodboldverden og Massara har erfaring fra lignende klubstørrelse i Roma.
    Det er bestemt ikke de tunge cv’er, enig, men det ikke altid, at det er lig manglende resultater.
    Desuden er støtten fra folkene omkring Maldini og Co fin, med beviste resultater.
    Gazidis, Moncada osv. Så organisationen for det sportslige ser interessant ud i mine øjne.

Men som tidligere skrevet, så får de en vurdering når der er gået noget tid, og ikke inden de er kommet i gang med arbejdet!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Ricky kaka Se meddelelser
    Lidt kynisme er fint, men jeg syntes, at du sommetider til forveksling, udviser pessimisme. Ja, de har ikke haft primære roller før, men alle der får deres første toppost, skal starte med at gøre det et eller andet sted - det giver sig selv. Jeg må også påpege, at det før er set, at folk der stiger i graderne udviser masser af kompetence og endda iver. Det ser man også i så mange andre brancher.

Det lader til at du gerne vil have erfarne folk ind, men du er samtidig én af de få, der går vældig højt op i og søger indblik i klubbens økonomi. Gad vide, hvem der kræver den største lønpost? Den nye, eller den erfarne? Man kan jo, som bekendt, ikke blæse og have mel i munden samtidig.
    Selvfølgelig skal man starte med sit første rigtige job et eller andet sted. Men i en så vigtig tid og så meget på spil er det jo endnu mere risikabelt. Havde der været fuldt styr på organisationen og kun et spørgsmål om at få den sportslige sektor til at virke, så kunne jeg til dels forstå argumentet om, at man kunne tage chancen med uerfarne folk. Milan er bare et stort rod og for en grøn sportslig sektor er det jo vanvittigt svært at skulle være i lære i. Det har vi jo set med Gattuso, Pippo, Seedorf og Brocchi.

Det at man går op i økonomien og vil have en bæredygtig økonomi er ikke ensbetydende med at man ikke skal bruge penge. Man skal bare bruge dem på nøglepersoner. Og Maldinis rolle er en nøgleposition. Det skal vi være villige til at betale gode penge for. En kompetent sportsdirekør vil ikke koste klubben mere end hvad Donnarummas storebror koster os årligt. Vi skal i hvert fald ikke spare på nøglepersonerne i klubben. Det kan vi gøre med fyldspillere. Og penge virker heller ikke til at være grunden til beslutningen. For vi har trods alt ansat en person mere end hvad vi havde i forvejen sidste år.
    Sidst redigeret af Costacurta : 25-06-2019 kl. 08:13

Standard

Det er i øvrigt forventligt allerede en farce far kommunen med det nye stadion. Man har dannet bred politisk front fra højre til venstre for at sikre sig, at San Siro ikke bliver revet ned. Det betyder, at den mest egnede grund til at bygge nyt stadion på så ikke kan bruges, da vi ikke kan et nyt stadion ved siden.

Samtidigt har kommunen også slået fast, at San Siro skal bruges til OL i 2026, hvilket jo igen gør, at vi i bedste fald kan have et stadion klar efter 26 og dermed går vores drømme om et nyt stadion endnu mere i hårdknude og sætter os længere og længere tilbage som klub. Inter kan overleve med en så rig ejer, men vi skal skabe organisk vækst og det kan vi ikke uden et nyt stadion.

Kommunen skal jo give tilladelse uanset hvor et nyt stadion skal ligge og kan i princippet tvinge os til at blive på San Siro. Scaroni har i øvrigt også allerede måtte trække sin udtalelse om, at San Siro skal rives ned, tilbage, da vi jo ikke ejer San Siro og dermed ikke kan bestemme hvad der skal ske med det.

Næste skridt er, at klubberne skal indlevere deres anmodning og herefter går nogle måneder før kommunen kan vedtage om vi må gå videre med det.

Mon ikke vi om ti år stadig står i stampe og hungrer efter et nyt stadion mens vi efterhånden er gået helt i glemmebogen som en global force.

Regler for meddelelser