Oprindeligt indsendt af
Kakà***
Er ikke helt med på hvordan du lige får de €20 mio i meromsætning?
Tager vi udgangspunkt i artiklen fra ‘FI’ så skriver de at Juve ‘pocketed just under €10 mio from the gates’ mens de nu i gennemsnit tjener €41 mio. Det så ~€30 mio og kun i indtægter fra kampdage.
Så i ovenstående er så heller ikke medtaget navnesponsor, daglige indtægter fra brug af stadion til andet end kampdage mm. hvilket også skal regnes oveni.
Helt enig i at det ikke er på rent Serie A, og der derfor er medregnet indtægter fra CL kampene i opgørelserne fra de sidste år. De to faktorer er bestemt korreleret med hinanden. Og det er de jo også for Juves CL tal, hvor der i de €80-100 mio bestemt er medtaget kampdagsindtægter mm. Samt de €80-100 mio jo ikke er garanteret ved CL deltagelse, da det afhænger af hvor langt vi kommer (Juve er kommet rigtig langt i flere år), hvor langt de andre italienske hold kommer (dem skal vi jo dele nogle af indtægterne med) samt hvor stor en eksponering vi får i CL (her tænker jeg på sponsorkronerne).
Men skal klubben virkelig vokse, bliver vores fundament nødt til at være på plads, før vi kan gøre noget større ud af den sportslige sektor. Jeg siger ikke at vi kan sylte den sportslige sektor fuldstændig, men blot at vores fokus bør ligge på et selvejet stadion. I mine øjne kan sportslig succes ikke kun købes, den skal også skabes (se blot os selv sidste sæson og Inter i forrige), mens et stadion vil skabe værdi i mange mange år frem. Garanteret. Spørgsmålet er så blot hvor stor og om værdien vil vurderes tilfredsstillende, hvilket den sportslige succes, og dermed også antal kampe, tilskuere, sponsorindtægter, kampdage mm. vil være driverne af - enig.
Så jeg er slet ikke imod at vi vil tjene mere på CL deltagelse i ét år, end vi vil gøre på et nyt stadion ét år. Men for at CL bliver ekstra givtigt samt for at garantere øget omsætning, vil et stadion i mine øjne være en katalysator for meromsætning ved den sportslige succes og et bedre bet, end at satse på vi kan købe de rigtige spillere.
Omkring antal år det tager, kan vi håbe at de nye regler har lettet arbejdet heraf, men enig i at vi ikke har set noget stadion blive bygget hurtigere end 6-8 år.
Sent from my iPhone using Tapatalk