Side 396 af 413 FørsteFørste ... 296346386394395396397398406 ... SidsteSidste
Viser resultater 3,951 til 3,960 af 4123

Emner: Milans økonomi

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af MadsJensen Se meddelelser
    Nyeste meldinger går på at Elliott har afskrevet al gæld ved overtagelse.

Får det her betydning for FFP dommen? Man har jo trods alt en stærkere basis nu?
    Ud af de vel knap 180 mio euro gæld der var i klubben, så var Elliots del 120 mio euro. De sidste var til et par banker rundt i Europa.

Størrelsen på klubbens gæld har aldrig været problemet for Milan. Problemet har været den samlede gæld til Elliot og manglende plan for tilbagebetale.

For at det skal have en positiv effekt i forhold til FFP så skal CAS ændre praksis, og revurdere sagen, hvilket ikke er deres funktion, som det meldes. De skal vurdere om FFP var fair i deres vurdering og dom da de dømte klubben ude af EL. Og der har de jo haft ret.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at vi ville være blevet tilbudt en settlement agreement' hvis Elliot var kommet ombord inden vi fremlagde vores sag i juni måned, da det ville have fjernet to punkter ud af fire vi er dømt ud fra. Nemlig gælden til Elliot og manglende finansiel garanti fra ejeren.
    Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Er ikke helt med på hvordan du lige får de €20 mio i meromsætning?

Tager vi udgangspunkt i artiklen fra ‘FI’ så skriver de at Juve ‘pocketed just under €10 mio from the gates’ mens de nu i gennemsnit tjener €41 mio. Det så ~€30 mio og kun i indtægter fra kampdage.

Så i ovenstående er så heller ikke medtaget navnesponsor, daglige indtægter fra brug af stadion til andet end kampdage mm. hvilket også skal regnes oveni.

Helt enig i at det ikke er på rent Serie A, og der derfor er medregnet indtægter fra CL kampene i opgørelserne fra de sidste år. De to faktorer er bestemt korreleret med hinanden. Og det er de jo også for Juves CL tal, hvor der i de €80-100 mio bestemt er medtaget kampdagsindtægter mm. Samt de €80-100 mio jo ikke er garanteret ved CL deltagelse, da det afhænger af hvor langt vi kommer (Juve er kommet rigtig langt i flere år), hvor langt de andre italienske hold kommer (dem skal vi jo dele nogle af indtægterne med) samt hvor stor en eksponering vi får i CL (her tænker jeg på sponsorkronerne).

Men skal klubben virkelig vokse, bliver vores fundament nødt til at være på plads, før vi kan gøre noget større ud af den sportslige sektor. Jeg siger ikke at vi kan sylte den sportslige sektor fuldstændig, men blot at vores fokus bør ligge på et selvejet stadion. I mine øjne kan sportslig succes ikke kun købes, den skal også skabes (se blot os selv sidste sæson og Inter i forrige), mens et stadion vil skabe værdi i mange mange år frem. Garanteret. Spørgsmålet er så blot hvor stor og om værdien vil vurderes tilfredsstillende, hvilket den sportslige succes, og dermed også antal kampe, tilskuere, sponsorindtægter, kampdage mm. vil være driverne af - enig.

Så jeg er slet ikke imod at vi vil tjene mere på CL deltagelse i ét år, end vi vil gøre på et nyt stadion ét år. Men for at CL bliver ekstra givtigt samt for at garantere øget omsætning, vil et stadion i mine øjne være en katalysator for meromsætning ved den sportslige succes og et bedre bet, end at satse på vi kan købe de rigtige spillere.

Omkring antal år det tager, kan vi håbe at de nye regler har lettet arbejdet heraf, men enig i at vi ikke har set noget stadion blive bygget hurtigere end 6-8 år.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Meromsætning på de ca 20 mio euro skal ses i lyset af den sæson FI sammenligner med var uden CL, mens de sæsoner efterfølgende var med CL. Læg dertil at billetpriserne blev højere. Især kampene i CL giver store indtægter. Alt medregnet (altså sponsorat, andre indtægter) lander vi måske på knap 30 mio euro ekstra for Juve. Dertil er der så også ekstra omkostninger.

Men det varer også meget godt til de 25-30 mio euro man håbede på at få ind på Barbaras 50.000 store stadion der gik i vasken.

Forstå mig ret. Det er super vigtigt at have et tidssvarende stadion og det er en vigtig del af et fremtidigt setup. CL deltagelse er bare vigtigere finansielt og kommercielt for klubben. Og Milan kan sagtens bruge 25-30 mio euro ekstra.

Men jeg tror rent faktisk, at Inter vil have lige så store indtægter næste år på kampdage som Juve, hvis de kommer lige langt i CL. Til trods for de spiller på San Siro.

Standard

Når det er sagt, så er det klart, at hvis klubben ikke har en gæld og dertil også nogle vanvittige renter til banken, så bliver der frigivet nogle penge. Eller det vil sige, der er et mindre underskud i klubben.

Gældsfri er vi ikke, da vi skylder en del penge til klubberne rundt omkring vi købte fra i sommers. Fx. Bliver Bonucci betalt over 3 år, det samme med Biglia og Conti. Det er nok her de 50 mio euro fra Elliot kommer ind i billedet.

Der er en del rygter, der melder, at Maldini ikke bliver en del af klubben. Elliot vil have en kompetent mand med erfaring og den profil passer Maldini jo ikke på eftersom han ikke har erfaring. Leonardo kan jeg se er rygtet til klubben nu til aften. Hvorom alting så er det positivt, hvis Elliot ikke falder i den fælde med Maldini, men tilbyder ham en rolle a la Nedved og Zanetti som kransekage figur. Maldini vil ikke den rolle, hvilket er fair nok hvis han vil have decideret ansvar.

Fassone lyder også til at være inde det ene øjeblik og ude det næste. Det er super vigtigt, at man får sat sit hold ret hurtigt. Personligt ser jeg gerne Mirabelli og ham væk. Også fordi en af de 4 FFP punkter der gjorde vi blev udelukket var direkte møntet på Fassones katastrofe af en forretningsplan der blev ændret 3 gange på 1 år. Så det er nok heller ikke den bedste ansøgning til Elliot når man klokket sådan i det.

Hvorom alting er skal det bare gå hurtigt, så vi kan komme videre med truppen. Så måske man beholder Fassone og Mirabelli til FFP, transfervindue og ny sæson sat i gang.
    Sidst redigeret af Costacurta : 11-07-2018 kl. 22:56

Standard

Der går også rygter om at vi skal skabe et positivt transfervindue med overskud på €55 mio.

Det vil sige sælge ud.

At se Leonardo tilbage i folden vil ikke være skidt i mine øjne! En mand der har et helt vildt netværk i Sydamerika og især Brasilien. Ligeledes en mand der har gjort det godt i den rolle flere steder.

Spørgsmålet er dog hvor mange af de rygter der sværmer pt der er hold i!

Forza AC Milan

Standard

Ja, sky melder de 55 mio euro som de gjorde sidste uge også. Det samme gjorde gazzetta tidligere i dag.

Elliot har jo været ret klar omkring at man overholde FFP. Og for det kan ske skal vi sælge da ledelsen ikke er dygtige nok til at skaffe sponsorater og EL også er væk.

Det er mange penge og vil kræve salg af en eller flere af Donna, Suso, Loca, Jack.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Ja, sky melder de 55 mio euro som de gjorde sidste uge også. Det samme gjorde gazzetta tidligere i dag.

Elliot har jo været ret klar omkring at man overholde FFP. Og for det kan ske skal vi sælge da ledelsen ikke er dygtige nok til at skaffe sponsorater og EL også er væk.

Det er mange penge og vil kræve salg af en eller flere af Donna, Suso, Loca, Jack.
    Det så Peppe DiStefano og ikke DiMarzio der rapporterer det, så nok ikke så troværdigt..

Forza AC Milan

Standard

Syntes det er klogt at beholde Fassone og Mirabelli i første omgang. Det var selvfølgelig fristende at smide alt overbord, hvad Kina kom med da de overtog, men vi er så tæt på sæsonstart, at vi ikke har tid at få kørt nye i stilling og tro de med så kort varsel har et overblik over det her hold.

Maldini tænker jeg også lidt måske har hagen lidt højt. Tro han skal have en ledende stilling og han har aldrig været leder i noget der end bare minder om Jem og Fix, hvordan skal han så kunne gøre det i Milan. Fordi han var en god fodboldspiller og har nogle meninger, gør ham nu ikke til en person der bare lige kan hoppe i sådan en rolle.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Det så Peppe DiStefano og ikke DiMarzio der rapporterer det, så nok ikke så troværdigt..

DiMarzio er da netop oftest først ude med de troværdige meldinger?

Standard

Det der virkelig også undrer mig er at der absolut intet kommer fra Kina lejren, som jo virker ekstrem mærkelig. At de ikke hælder vand ud af ørene omkring hvad der er gået galt eller et eller andet, da de jo også i fremtiden nok vil forsøge at drive forretning og deres troværdighed jo nu da er fuldstændig væk, når de ikke engang kommer med en forklaring
    Historien om det er stråmænd lyder næsten ikke engang usandsynlig ud fra deres opførsel
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Det der virkelig også undrer mig er at der absolut intet kommer fra Kina lejren, som jo virker ekstrem mærkelig. At de ikke hælder vand ud af ørene omkring hvad der er gået galt eller et eller andet, da de jo også i fremtiden nok vil forsøge at drive forretning og deres troværdighed jo nu da er fuldstændig væk, når de ikke engang kommer med en forklaring
    Historien om det er stråmænd lyder næsten ikke engang usandsynlig ud fra deres opførsel
    Jeg har haft samme tanker. Det er meget mærkværdigt, at man intet hører fra vores kinesiske ven. Havde man ikke set billeder af ham, ville jeg end ikke tro på, han eksisterede. Det er noget mystisk over alt det her

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af MadsJensen Se meddelelser
    DiMarzio er da netop oftest først ude med de troværdige meldinger?
    Enig, og det præcis det jeg skriver. DiMarzio er den mest troværdige af de to !

Forza AC Milan

Regler for meddelelser