Side 448 af 448 FørsteFørste ... 348398438446447448
Viser resultater 4,471 til 4,480 af 4480

Emner: Milans økonomi

Standard

Det er helt korrekt. De store klubber bløder noget mere end Milan gør. Men det kan ikke isoleres kun til stadion da sponsorater også er ramt da mange virksomheder er forbeholdne med at bruge penge i sådan et usikkert marked. Ca. halvdelen af vores indtægter er bundet op på tv de sidste to år og dem har vi trods alt endnu. Der hvor vi lider i forhold til de store klubber er at de fleste af dem i forvejen var i ok balance i forhold til indtjening og udgifter, så starter fra et negativt fundament med et underskud på 100 mio euro og en Covid impact oveni. I forhold til FFP vil UEFA jo kunne give lang snor til de klubber der udelukkende lider pga Covid mens man i Milans tilfælde stadig er en synder Covid eller ej.

Vi burde dog komme langt med at kunne vise en positiv trend på udgifterne. Og FFP er jo kun den ene del af det her. Den anden del er hvordan klubberne rent faktisk overlever. Her har Elliot trods alt vist at de investerer i klubben så vi ikke skal ud i det samme som fx. Valencia. Så de klubber der er sundest og har de stærkeste ejere vil få en markant fordel til næste sommers marked.

Standard

Av for en melding. Underskud på 175-200 mio euro i foregående regnskabsår. Det største i klubbens historie. Det er lidt modstridende i forhold til hvad Scaroni meldte at det kun kostede klubben 30 mio euro med Covid. Og her skal vi endda indtænke, at spillerne havde frasagt sig 1 måneds løn oveni.

https://www.milannews.it/rassegna-st...200-mln-386732

Glæder mig til at læse resultatet, selvom vi nok først får den offentliggjort til foråret.

Dertil meldes det at regnskabet i år også vil være kraftigt ramt af Corona.

Standard

Tænker så hvad andre´s klubber regnskabs år vil se ud. Nu ved jeg ikke hvor meget Milan´s indtægter i procent ved kampe osv udgør den samlede omsætning, men øvrige klubber som virkelig har fulde huse og gode stadions er det vel en væsentlig indtægt som de ikke har længere. Der er selvfølgelig stadig andre indtægter som sponsorer betaler godt, men overordnet må alle klubber vel ryge ind i pænt dårlige resultater når alle kampdags indtægter er væk
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Juve, United, Barca ligger såvidt jeg husker omkring 100 mio euro i underskud. Det virker dog til, at Elliot har investeret 140 mio euro i den videre drift, hvilket er det vigtigste i denne sammenhæng for en klub som Milan.

Jeg er dog spændt på at se hvordan det underskud kunne blive så stort. Klubben har selv bekræftet at det er 195 mio euro, men skyder størstedelen af skylden over på Covid.

Der er dog en ting jeg bider mærke i med meldingen, at den sene betaling af tv-pengene gør at man bogfører en del af de penge i 20/21 regnskabet. Så der bør i realiteten være større tv-indtægter i dette års regnskab. FFP kigger dog på de to år samlet så det har ikke en betydning for dem.

Men det endelige regnskab vil dog fortælle sandheden næste år.

Standard

Der er kommet lidt mere ud på regnskabet fra sidste sæson, og der er en del overraskende ting for mig.

Kigger vi på indtægterne er det ikke så overraskende, at de faldet med ca 49 mio euro til 192 mio euro. Det er primært grundet tv-pengene er rykket ind i det nye regnskab fordi sæsonen gik så langt ud over regnskabsåret. Det udgør ca 40 mio euro mod året før mens kampindtægter kun falder med 10 mio euro. Sidst men ikke mindst er sponsor fronten også faldet en smule med 4,4 mio euro. Vi tjente dog lidt mere på udlån af spillere og så var der fremgang i træningskampene da vi kunne spille flere kampe i USA sidste sommer.

For mig er det mest overraskende dog at vores udgifter er på stort set samme niveau som året før til trods for den store udrensning (faktisk er det steget med 5 mio euro), en måned uden løn til truppen. Lønposten faldt naturligvis med 24 mio euro, men dårlige/salg og ekstraordinære afskrivninger på spillere (mere om det længere nede) gør at det bliver spist op igen.

Udgifter på total 379 mod indtægter på 192 mio euro. Så skal det gå galt.

Kigger vi på transfermarkedet var der plusvalenza på to spillere
    Djalo blev solgt for 4 mio euro med plusvalenza på 3 mio euro.
    Cutrone solgt for 18 med Plusvalenza på 17 mio euro.

Så samlet 20 mio euro.

Til gengæld var der minusvalenza på to spillere
    Piatek blev solgt for 23,5 med et tab på 3,8.
    Der var også et tab på Borini på 0,9 mio euro

Så samlet set 4,7 mio euro.

Lejeindtægter minus lejeudgifter gav et plus på 1 mio euro

Det kan naturligvis også læses, hvad priserne var for diverse indkøb.
    Bennacer 16,2
    Theo 22,1
    Krunic 8,6
    Duarte 10,6
    Leao 29,8

Alle priser undtaget Leao har været nogenlunde forventet mens Leao nok var 5 mio euro højere end de fleste medier meldte.

Derudover lavede vi nogle ekstraordinære afskrivninger på en del spillere:
    Silva 11 mio euro
    Paqueta 5,2 mio euro
    Reina 1 mio euro
    Rodrigues 1,5 mio euro.

Det er her de dårlige salg kommer ind i billedet da vi jo har lavet disse afskrivninger i sidste sæson da vi har solgt ovenstående spillere under deres vurderede pris. Silva kan nok undskyldes med en speget handel om Rebic men de andre er bare dårlige salg.

Udover de dårlige salg er den bogførte værdi steget på 3 spillere grundet bonus aftaler:
    Castillejo 0,2
    Caldara 0,4
    Laxalt 4,1 mio euro.

Ja, jeg måtte også lige kigge to gange da jeg så Laxalts værdi i regnskabet var justeret med 4,1 mio euro, men den aftale Maldini og Leonardo lavede med Genoa bliver mere og mere vanvittig og tangerer dårligste transfer i klubbens historie. Vi taler om en samlet pris over 20 mio euro nu.

Klubbens gæld er steget med 21 mio euro til 115 mio euro, hvilket jo er et godt bevis på, at Elliot stadig dækker det meste af underskuddet med kapital.

Udover den finansielle gæld er vores transfer gæld også faldet markant til 75 mio euro. Det er en reduktion på 100 mio euro i forhold til Li/Fassone dagene. Vi har modsat 55 mio euro til gode hos andre klubber så det er mere sundt end længe.

Klubben melder også i regnskabet, at man regner med en straf fra FFP når de igen begynder at monitorere. Dvs. næste år, hvis og såfremt vi spiller i Europa.

Man har også afsat et beløb til en retsag mod Boban der begynder her i november. Det er Boban der vil have penge af Milan for sin fyring.

Skal vi kort kigge mod dette års regnskab så er der naturligvis nogle positive ting der peger fremad:
    TV-pengene fra sidste års Serie A vil give et kunstigt skub opad
    EL kval
    Man har taget ekstraordinære afskrivninger i sidste regnskab så der ikke bliver taget et tab på salgene af Silva, Paqueta, Rodrigues osv
    Større plusvalenza grundet salg af Suso

Den negative er naturligvis, at man ikke har kampdagsindtægter og heller ikke har haft træningskampe som koster os over 30 mio euro.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Der er kommet lidt mere ud på regnskabet fra sidste sæson, og der er en del overraskende ting for mig.

Kigger vi på indtægterne er det ikke så overraskende, at de faldet med ca 49 mio euro til 192 mio euro. Det er primært grundet tv-pengene er rykket ind i det nye regnskab fordi sæsonen gik så langt ud over regnskabsåret. Det udgør ca 40 mio euro mod året før mens kampindtægter kun falder med 10 mio euro. Sidst men ikke mindst er sponsor fronten også faldet en smule med 4,4 mio euro. Vi tjente dog lidt mere på udlån af spillere og så var der fremgang i træningskampene da vi kunne spille flere kampe i USA sidste sommer.

For mig er det mest overraskende dog at vores udgifter er på stort set samme niveau som året før til trods for den store udrensning (faktisk er det steget med 5 mio euro), en måned uden løn til truppen. Lønposten faldt naturligvis med 24 mio euro, men dårlige/salg og ekstraordinære afskrivninger på spillere (mere om det længere nede) gør at det bliver spist op igen.

Udgifter på total 379 mod indtægter på 192 mio euro. Så skal det gå galt.

Kigger vi på transfermarkedet var der plusvalenza på to spillere
    Djalo blev solgt for 4 mio euro med plusvalenza på 3 mio euro.
    Cutrone solgt for 18 med Plusvalenza på 17 mio euro.

Så samlet 20 mio euro.

Til gengæld var der minusvalenza på to spillere
    Piatek blev solgt for 23,5 med et tab på 3,8.
    Der var også et tab på Borini på 0,9 mio euro

Så samlet set 4,7 mio euro.

Lejeindtægter minus lejeudgifter gav et plus på 1 mio euro

Det kan naturligvis også læses, hvad priserne var for diverse indkøb.
    Bennacer 16,2
    Theo 22,1
    Krunic 8,6
    Duarte 10,6
    Leao 29,8

Alle priser undtaget Leao har været nogenlunde forventet mens Leao nok var 5 mio euro højere end de fleste medier meldte.

Derudover lavede vi nogle ekstraordinære afskrivninger på en del spillere:
    Silva 11 mio euro
    Paqueta 5,2 mio euro
    Reina 1 mio euro
    Rodrigues 1,5 mio euro.

Det er her de dårlige salg kommer ind i billedet da vi jo har lavet disse afskrivninger i sidste sæson da vi har solgt ovenstående spillere under deres vurderede pris. Silva kan nok undskyldes med en speget handel om Rebic men de andre er bare dårlige salg.

Udover de dårlige salg er den bogførte værdi steget på 3 spillere grundet bonus aftaler:
    Castillejo 0,2
    Caldara 0,4
    Laxalt 4,1 mio euro.

Ja, jeg måtte også lige kigge to gange da jeg så Laxalts værdi i regnskabet var justeret med 4,1 mio euro, men den aftale Maldini og Leonardo lavede med Genoa bliver mere og mere vanvittig og tangerer dårligste transfer i klubbens historie. Vi taler om en samlet pris over 20 mio euro nu.

Klubbens gæld er steget med 21 mio euro til 115 mio euro, hvilket jo er et godt bevis på, at Elliot stadig dækker det meste af underskuddet med kapital.

Udover den finansielle gæld er vores transfer gæld også faldet markant til 75 mio euro. Det er en reduktion på 100 mio euro i forhold til Li/Fassone dagene. Vi har modsat 55 mio euro til gode hos andre klubber så det er mere sundt end længe.

Klubben melder også i regnskabet, at man regner med en straf fra FFP når de igen begynder at monitorere. Dvs. næste år, hvis og såfremt vi spiller i Europa.

Man har også afsat et beløb til en retsag mod Boban der begynder her i november. Det er Boban der vil have penge af Milan for sin fyring.

Skal vi kort kigge mod dette års regnskab så er der naturligvis nogle positive ting der peger fremad:
    TV-pengene fra sidste års Serie A vil give et kunstigt skub opad
    EL kval
    Man har taget ekstraordinære afskrivninger i sidste regnskab så der ikke bliver taget et tab på salgene af Silva, Paqueta, Rodrigues osv
    Større plusvalenza grundet salg af Suso

Den negative er naturligvis, at man ikke har kampdagsindtægter og heller ikke har haft træningskampe som koster os over 30 mio euro.
    Lønkronerne vi sparede på Biglia, Borini, Reina mm. går vel også nogenlunde op med de køb + forlængelser vi laver.

Men interessant at man skubber tv-pengene ind til dette års regnskab.

Ingen forventede at alt ville være fryd og gammen, men dejligt at høre vi trods alt rykker os i den rigtige retning.

Har du link til tallene?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Lønkronerne vi sparede på Biglia, Borini, Reina mm. går vel også nogenlunde op med de køb + forlængelser vi laver.

Men interessant at man skubber tv-pengene ind til dette års regnskab.

Ingen forventede at alt ville være fryd og gammen, men dejligt at høre vi trods alt rykker os i den rigtige retning.

Har du link til tallene?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Det er sammenstykket af 4 forskellige artikler fra C&F, SKY, MF og Gazzetta.

Jeg ved ikke om vi rykker i den rigtige retning. Jeg troede vi gjorde, men udgifterne er stadig katastrofalt høje. Og tvivler på at vi kan finde meget mere i dette vindue, som du selv er inde på er forlængelser og køb noget der går lige op med de afgange vi har så vi har ikke sparet noget.

TV-indtægter er ikke rigtigt et valg men da de falder så sent, så er der ikke andet at gøre.

Standard

Det kunne se bedre ud, omend er jeg ikke så nedtrykt over tallene som jeg kunne være. Måske står det ikke meget bedre til i klubben økonomisk, men vi har fået skiftet en helt trup ud, der nu er kompetetiv, og ikke mindst super ung, hvor der er meget salgspotentiale fremover, hvilket også var meningen med Gazidis taktik: unge spillere der udvikler sig til stjerner, som man kan sælge til en høj pris, for derefter allerede have den næste unge spiller med stjernepotentiale i kø til at tage over. Før havde vi en skodtrup med mange udgifter, nu har vi en meget ung og god trup med stort set de samme udgifter. De næste 10 år kommer vi til at dække underskuddene af at sælge spillere som Bennacer, Hernandez osv. Så må vi håbe at Gazidis og co. kan finde de nye stjerneskud der kan holde os kompetitive.

Alle klubber, ikke kun i Italien, bløder aktuelt økonomisk. FFP bliver nødt til at være meget milde når de starter deres audits op igen. Når jeg ser hvordan de andre top 5 klubbers økonomi er i Italien, samt at vi historisk er et meget større brand end dem, samt at vores aspirationer er meget højere (med undtagelse af Juve og Inter) så må man acceptere midlertidlig blødning for at kunne bygge noget konstruktivt op.
    Zorro per sempre!

Standard

Ja, FFP kan jeg heller ikke se bare kan kører videre som hidtil. Nu vi var en klub igang forbedre os på FFP, så kan de under der her omstændigheder ikke bare sige, at det var bad luck Milan lige ramte en Corona periode. Vi vil mangle alle indtægter for kampdag og der kunne man jo godt sige, at de penge der mangler der ryger ikke med i FFP, så alle klubber er lige stillet. Men så tro at man under FFP kan bygge noget godt økonomisk op, når samtlige sponsorerer vel pt er i store problemer giver næppe mulighed for at få yderligere penge i kassen.
    Muligt vi også uden Corona ville have problemer, men kommer ud af FFP under verdens nuværende omstændigheder vil ingen næppe kunne klare. Vi kunne selvfølgelig sælge top 5 af de dyreste og løn tunge spillere, men det vil vel også kun være som at tisse i bukserne
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

FFP har allerede sagt at man ser igennem fingre med corona impacts. Milans problem er så bare at vores udgifter er steget i en sæson hvor vi allerede skulle vise fremgang. Vi har 100% en straf af FFP hvis vi kvaler til Europa, men vi kan håbe, at det blot er en settlement agreement og ikke en udelukkelse. En settlement agreement er naturligvis ikke et ønskescenarie da vi får håndjern på hvad vi kan bruge af penge på transfer, løn og andet. Der skal vi nok sælge en profil om året indtil de 4 år er gået med den straf. Men det er så også en del af vores strategi.

Meget afhænger af denne sæson da de to regnskaber bliver betragtet som 1 af FFP, hvor vi skal vise en markant fremgang på udgifterne for at have en god sag over for FFP. Gazidis virker dog til at være optimistisk og jeg tror næppe vi bliver udelukket. Det er dog heller ikke det der bekymrer mig men mere at vi slet ikke fremgang på ret mange parametre i klubben på det finansielle område. Lønpostens fald på 24 mio euro er sådan set det mest positive. Men lønposten var i sidste sæson stadig højere end end 2018 og 2017.

Og de tre ting der skal sikre fremgang på indtægterne er heller ikke realiseret endnu:
    Stadion: Der er møde på fredag med kommunen men her er vi allerede 11 måneder forsinket og vi har ikke engang fået godkendt første udkast
    Sponsorater: Færre sponsorindtægter
    Sportslige resultater: Vi mangler stadig den CL indtægt.

Regler for meddelelser