Side 409 af 410 FørsteFørste ... 309359399407408409410 SidsteSidste
Viser resultater 4,081 til 4,090 af 4094

Emner: Milans økonomi

Standard

Så blev Ivan Gazidis officielt. Spændende og uanset hvad en god udvikling for klubben. Ham og Leonardo er kapaciteter til mere end Milan bør være berettiget til pt.

Standard

Noget af et scoop må man sige, ud fra de mange års erfaring han har. Men viser vel også fortsat lidt at Eliott vil have kørt Milan bedst muligt i stilling for fremtiden og ikke mindst de kan tjene fleste penge
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Spændende nyhed i dag.

Det meldes ud at den sidste del af den gæld vi havde, fra Yonghong Li tiden, er blevet indfriet af Elliott. Det betyder at Milan pt er tæt på gældsfri. Bestemt noget der vil have stor indflydelse på klubben økonomisk.

Mest af alt at gælden ikke er en klods om benet på os, med for høje renter der skal betales...

Ligeledes er det et interessant træk fra Elliott og jeg må sige jeg undrer mig en smule. De har ikke indfriet gælden uden selv at have en bagtanke omkring det, hvor de vinder økonomisk på det. Så klubben vil bestemt stå stærkere overfor UEFA, hvilket kan være grunden, men ellers er der nok en plan for at de penge der er indfriet skal tilbagebetales eller lignende til Elliott i et omfang vi ikke kender til.

Men en god nyhed, der dog ikke skal forveksles med flere penge til transfers. Det er det ikke. Men driften af Milan er særdeles sund, når vi ser på gældsforpligtelser, dog særdeles usund når vi ser på indtægter overfor udgifter. Vi SKAL have hævet vores omsætning. Det er ikke udgiftsniveauet der er problemet, men indtægtsniveauet.
    Forza AC Milan

Standard

Ja, det er altid en god ting at betale sin gæld hvis man kan det, så man ikke betaler ligegyldige renter.
    Men dermed er vi jo så her og nu tæt på nul, men omkostningerne er som nævnt fortsat større end indtægter så hullet vil stille og rolig blive større igen
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Det skal lige siges, at det Elliot har indriet er gælden til dem selv. Eller rettere, den gæld Milan som klub havde til Elliot. Dvs. 123 mio euro plus renter som Li og Fassone lånt til driften af klubben. De 180 mio euro euro plus renter, Li skyldte til Elliot blev allerede "slettet" i sommer da Elliot overtog klubben som jo var det der var i pant.

Milan som klub har stadig gæld (banker, andre klubber) omend den værste gæld klubben havde jo var de penge til Elliot da renten var ret høj (7%). Så at vi ikke skal betale de renter længere er jo fremragende og at klubben har det mindre gæld er jo også noget Elliot kan øge prisen på klubben med. Dog tænker jeg, at Elliot også relativt hurtigt begynder at optage ny gæld i klubben, da vi jo kører med kæmpe underskud som dækkes og frem mod næste sommer skal vi vel finde alt i mellem 60 og 100 mio euro afhængigt af hvad vi får ind på det kommercielle område samt størrelsen på bøden fra FFP. FFP er nok også en anden væsentlig årsag til at Elliot indfrier gælden, da vores gæld til Elliot jo ikke er bæredygtig.

Jeg kan også se, at ledelsen er i dialog med italienske banker om at låne mellem 70-100 mio euro, som ikke kan være til andet end driften af klubben resten af sæsonen.

Gælden var dog aldrig vores største problem, som hele tiden har været, at vores trup er alt for dyr i forhold til hvad vores forretning kan bære. Vi betaler 2. mest i Serie A for en klub der ikke er garanteret CL.

Standard

Marotta forlader Juve efter Agnelli og ham ikke havde samme syn og forståelse for det fremadrettede arbejde.

https://www.football-italia.net/1286...m_source=email

Hvis vi gerne vil have en direktør til at tage sig af det sportslige med Gazidis der tager sig af det administrative, organisationelle og finansielle så er der ingen bedre i Italien i mine øjne end Marotta!

Det super med Gandini i den rolle, men mon ikke han kunne stå for relationer til UEFA mm?
    Og Marotta så vil kunne stå for den sportslige sektor med Leonardo og Maldini i rollerne som sportsdirektør og strategisk direktør for det sportslige område.

Det vil være tæt på det samme setup som Juve har nu, hvor titlerne blot vil være en smule forskellig:
    Agnelli (Chairman) - Scaroni (Chairman)
    Marotta (CEO) - Gazidis (CEO)
    Paratici (SD) - Leonardo (SD)
    Nedved (Vice-Chairman) - Maldini (Strategisk Direktør for sportslige område)

I vores setup snakkes der blot om at Gandini skal hjælpe Gazidis med at varetage den sportslige del. Denne kunne Marotta istedet påtage sig. Ville helt sikkert være et kæmpe løft af organisationen sportsligt. Man har lov at håbe 🤞🏻

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Tænkte helt det samme. Glem Gandini og tag Marotta. Jeg ville endda ofre Glazidis for at få ham ombord. Jeg tror ikke det er videre realistisk, at han ville tage en 2. violin under Glazidis, da det et stykke af vejen ville være et skridt ned for ham.

Men hvor ville han dog pynte hos os.

Standard

“Milan president Paolo Scaroni had several contacts with the management of MilanoSesto project (read more: https://t.co/FaERlMR0I1) to discuss the possibility of construction of private-owned stadium in Sesto San Giovanni commune in Milan [MilanoFinanza]

The stadium project at Sesto San Giovanni area was already presented to Milan due the era of Silvio Berlusconi for a cost that circulates around €270M.” [MilanEye]

Spændende med rygter om stadion. Lad os håbe Elliott ser værdien i at bygge stadion for at booste Milans markedsværdi. Jeg tvivler, men ‘aldrig sig aldrig’.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Alt imens ledelsen ikke ser ud til at frygte FFP det store og køber ind i Brasilien, så har bestyrelsen i dag meddelt, at man har indkaldt til møde for at godkende regnskabet for 17/18 d. 25. oktober. Det bliver spændende at se hvor stort underskuddet var. De medier jeg har set melder om 70 mio euro. Den ene gode ting der var ved den tidligere ledelse var at de var åbne med info om regnskabet. Det håber jeg også Elliot vil være, så vi kan få nøgletallene ud. Især gæld, lønpost, provenue af transfers og den kommercielle sektor bliver spændende.

Det ser ud til, at Inter løber med Marotta pt. mens Gandini ser ud til at komme til klubben i nogenlunde samme rolle som under Galliani. En stakeholder funktion over for UEFA og ECA uden nogen indblanding i den daglige drift. Sidstnævnte havde han en prominent rolle i. Det virker til, at Elliots strategi med FFP er at have et godt forhold og prøve at snakke sig ud af problemerne.

Og så er det en glædens dag, da Barbara officielt er helt ude af klubben eftersom hun stopper i fonden.

Standard

Nå, La Republicas og flere andre mediers bud, de seneste måneder, på et underskud på 70 mio euro som nævnt i ovenstående indlæg kan viser sig at være et rosenrødt billede for sidste sæson.

C&F og Il Sole har begge historier der tyder på et endnu værre billede. De har begge fået fat i regnskabet (hævder de, det ser dog ægte ud) hvor vi kigger på et underskud på 126 mio euro. Jeg har hele tiden forventet vi skulle se på det største underskud i historien og et der var større end rekorden på lidt over 90 mio euro vi så under Silvio. Især efter vi smed så mange penge ud af vinduet sidste år. Men 126 mio euro er jo fuldstændigt vanvittigt. Det er en øgning 53 mio euro fra året før Fassone kom til.

Det skal endda ses i lyset at klubbens omsætning endda var steget med 43,7 mio euro fra året før. Fra 212,1 til 255,8 mio euro. Umiddelbart et positvt tegn, at vores omsætning er steget. Det sørgelige er dog, at 36 ud af de øgede 43,7 mio euro er baseret på spillersalg, hvor vores fortjeneste sidste sæson var intet mindre 42 mio euro inklusiv udlån. Dvs. at den bæredygtige del af forretningen ikke har rykket sig til trods for større indtægtskilder fra EL og en kæmpe transferkampagne.

Kampdagsindtægter er steget med 14 mio euro, hvilket mest af alt skyldes flere kampe i EL og Coppa Italia finalen. Der var også en fremgang på snittet i Serie A, men det rykker generelt ikke nok når vi er på San Siro. Tv- indtægter er steget af samme grund, EL og Coppa Italia.

Som jeg var efter ledelsen hele sidste sæson var det naturligvis deres manglende kompetencer i forhold til sponsorater, der er den helt store synder. Her har vi oplevet et stort fald på 7,4 mio euro inklusiv fra Gallianis tid. Dvs. at det stort var alle Gallianis sponsoraftaler der holdt hovedet oppe på den del af klubben. Milan China var som jeg hele tiden har sagt utopi at tro på, da større og bedre klubber også langt fra var lykkes derude og vi intet havde der kunne gøre det anderledes for os.

De store indtægter man havde medregnet var endda fra spillere som Lapadula, Niang som rent teknisk først blev solgt i dette vindue. Så vi har rent faktisk fremskrevet indtægterne på dem for at regnskabet ikke skulle være endnu værre. Det er skidt, da vi så ikke har indtægterne denne sommer på dem, og der kan jeg så godt frygte for det regnskab vi er i gang med nu. 1) Fordi vi ikke har solgt spillere med samme fortjeneste 2) Fordi vores største sponsoraftale med Adidas nu er væk og Fassone forhandlede en dårligere hjem med PUMA.

På udgiftssiden var udgifterne steget med hele 80,5 mio euro. Heraf var lønninger ren faktisk kun 15 mio euro hvilket i min optik virker lidt mærkeligt, når Fassone selv var ude og sige, at den del var 30 mio euro større end året før.

Den helt store synder er dog naturligvis afskrivningerne på transfers efter den vanvittige kampagne vi havde. Her er afskrivningerne steget fra 49,5 til 110,5 mio euro. Det er til gengæld markant over hvad der også har været meldt ud tidligere. Om det så betyder, at klubben har implementeret den mere aggressive afskrivningsmodel vides ikke. Forhåbentligt bliver det også lækket på et tidspunkt hvilken afskrivningsmodel der er brugt.

Jeg kan dog se, at den nye ledelse har foretaget yderligere afskrivninger på udvalgte spillere for at reflektere den reelle værdi med op til 21,5 mio euro, hvilket kan betyde det store beløb. Her er det især Bonucci, Bacca og Kalinic man har foretaget yderligere afskrivning på i sidste sæson for at imødekomme at vi har solgt dem til under den pris de havde i regnskabet. Det er også en kendt ting når nye ledelser kommer til, at man tager lidt ekstra hug i foregående regnskab, så den nye ejer/ledelse kan se bedre ud året efter.

Det betyder formentligt også, at vi er startet med at afskrive alle spillerne fra dag 1. Også Kalinic, Borini og Kessie. Når man tager alle omkostningerne forbundet med alle købene (Transfer/Agent/SignON - med uden bonus) tror jeg dog nogle vil blive lettere rystede:
    https://www.calcioefinanza.it/2018/1...elli-al-milan/

Inden Elliot tog over havde vi et umiddelbart likviditets behov på omkring 150 mio euro. Elliot har så tilført klubben 170 mio euro siden de kom til og dermed har vi ikke likviditetsproblemer. Alt i alt rystende hvad Fassone og Li har haft gang i. Ingen plan, ingen kompetencer og ingen ære.

Rygterne siger dog, at Elliot har optaget lån på vegne af klubben for ovenstående beløb i form af factoring på 100 mio euro. Det så vi også meget under Silvio. Det meldes dog intet om hvor stor en gæld klubben har. Ikke endnu i hvert fald.

Hvad det betyder for den kommende sæson er svært at sige når vi ikke kender afskrivningsmodellen. Men umiddelbart har vi denne sommer øget udgifter til løn og afskrivningerne ser ikke ud til at være faldet. Samtidig vil indtægterne være faldet lidt, da vi i bedste fald har fortjeneste på spillere for 20 mio euro. Så medmindre Elliot og Scaroni kan finde sponsorater for 30 mio euro ekstra i år så ser jeg igen vi kommer til at se et underskud på omkring 100 mio euro.

Regler for meddelelser