Side 363 af 413 FørsteFørste ... 263313353361362363364365373 ... SidsteSidste
Viser resultater 3,621 til 3,630 af 4128

Emner: Milans økonomi

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Fordelen med FFP er jo at vi ikke kan synke til grunden. De tvinger os til at få indtægter ind på den ene eller anden måde og om det så giver et salg af en profil eller 2 så vil det her Milan hold ikke være væsentlig ringere
    Er det mon nok, klart man kan sælge en profil eller 2, men så mange profiler har klubben jo hellere ikke og til sidst kan man da frygte at de sportslige ressultater helt udebliver.
    MTD medlemsnr.: 191

Favoritspiller gennem tiden: Ruud Gullit og Pippo Inzaghi

Favoritspiller i den nuværende trup: ingen lige pt

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Ruud_Gullit_10 Se meddelelser
    Er det mon nok, klart man kan sælge en profil eller 2, men så mange profiler har klubben jo hellere ikke og til sidst kan man da frygte at de sportslige ressultater helt udebliver.
    For at vende tilbage til dit første indlæg, så er der bestemt masser af ting at være bekymret for. Kigger man på klubben under Silvio og nu er der ikke den store forskel. Økonomien er forfærdelig. Men hvor vi før havde en ejer, der kunne dække de kæmpe underskud, har vi nu en ejer, der har svært ved at låne penge til driften af klubben og har optaget super risikable lån til vanvittige renter. Du nævner selv det stadie klubben var i da Silvio overtog klubben. Vi er der ikke helt men måske et skridt eller to derfra, da vores ejer ikke har penge til at kunne holde det her kørende alt for længe uden som minimum CL og større sponsorater. Det er der ikke udsigt til pt. Salg af spillere er så den 3. mulighed. Alt afhængigt af hvornår Li end ikke har mulighed for at låne flere penge af spekulative fonder som Elliot.

Økonomisk ruin vil dog aldrig være at foretrække. For det betyder konkurs og tvangsnedrykkelse til 4. bedste række. Og så er det forfra, og det er Milan som brand ikke stærkt nok til at komme tilbage fra inden for de næste 10 år.

I forhold til salg af spillere, ville det ganske rigtigt kunne løse problemet på den korte bane. Men kun år 1, år 2 vil så være samme øvelse. Det eneste der kan få os ud af den spiral er så at få sponsorer og CL. Men det er ikke ligefrem en mulighed når vi skal sælge spillere for 50-60 mio euro. Altså de bedste spillere.

Til oktober, står Li og skal bruge omkring 400 mio euro. 303 af dem er lånet fra Elliot. Dertil skal lægges 50-60 mio euro i rent for det lån. Og så mangler der yderligere 40-50 mio euro for at dække underskuddet i klubben. De 50-60 mio euro i rente er vil kunne findes ved at sælge 2-3 af Donnarumma, Bonucci, Suso, Silva, Kessie, Jack osv. Problemet er bare, at de penge ikke vil gå til klubben men til rente.

Pt. kæmper Fassone med at finde en ny fond man kan refinansiere gælden fra Elliot med. Altså låne de føromtalte 400 mio euro. Highbridge har været på banen og vi har haft en eksklusiv aftale som udløb sidste uge uden man fandt en aftale. Der er to nyheder i kølvandet på det. Den ene er, at Milan ikke var tilfreds med tilbuddet og vil sondere markedet lidt mere. Den anden er, at Highbridge kun låne 2/3 af de 400 mio euro til Li, da han ikke kan stille garanti for beløbet.

Det spekuleres dog også på, at man i dagens møde med Elliot (som egentlig er regelmæssigt hver anden måned), at man vil forsøge at forlænge en aftale med dem. Naturligvis til endnu højere renter.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    For at vende tilbage til dit første indlæg, så er der bestemt masser af ting at være bekymret for. Kigger man på klubben under Silvio og nu er der ikke den store forskel. Økonomien er forfærdelig. Men hvor vi før havde en ejer, der kunne dække de kæmpe underskud, har vi nu en ejer, der har svært ved at låne penge til driften af klubben og har optaget super risikable lån til vanvittige renter. Du nævner selv det stadie klubben var i da Silvio overtog klubben. Vi er der ikke helt men måske et skridt eller to derfra, da vores ejer ikke har penge til at kunne holde det her kørende alt for længe uden som minimum CL og større sponsorater. Det er der ikke udsigt til pt. Salg af spillere er så den 3. mulighed. Alt afhængigt af hvornår Li end ikke har mulighed for at låne flere penge af spekulative fonder som Elliot.

Økonomisk ruin vil dog aldrig være at foretrække. For det betyder konkurs og tvangsnedrykkelse til 4. bedste række. Og så er det forfra, og det er Milan som brand ikke stærkt nok til at komme tilbage fra inden for de næste 10 år.

I forhold til salg af spillere, ville det ganske rigtigt kunne løse problemet på den korte bane. Men kun år 1, år 2 vil så være samme øvelse. Det eneste der kan få os ud af den spiral er så at få sponsorer og CL. Men det er ikke ligefrem en mulighed når vi skal sælge spillere for 50-60 mio euro. Altså de bedste spillere.

Til oktober, står Li og skal bruge omkring 400 mio euro. 303 af dem er lånet fra Elliot. Dertil skal lægges 50-60 mio euro i rent for det lån. Og så mangler der yderligere 40-50 mio euro for at dække underskuddet i klubben. De 50-60 mio euro i rente er vil kunne findes ved at sælge 2-3 af Donnarumma, Bonucci, Suso, Silva, Kessie, Jack osv. Problemet er bare, at de penge ikke vil gå til klubben men til rente.

Pt. kæmper Fassone med at finde en ny fond man kan refinansiere gælden fra Elliot med. Altså låne de føromtalte 400 mio euro. Highbridge har været på banen og vi har haft en eksklusiv aftale som udløb sidste uge uden man fandt en aftale. Der er to nyheder i kølvandet på det. Den ene er, at Milan ikke var tilfreds med tilbuddet og vil sondere markedet lidt mere. Den anden er, at Highbridge kun låne 2/3 af de 400 mio euro til Li, da han ikke kan stille garanti for beløbet.

Det spekuleres dog også på, at man i dagens møde med Elliot (som egentlig er regelmæssigt hver anden måned), at man vil forsøge at forlænge en aftale med dem. Naturligvis til endnu højere renter.
    Tak for din altid super indsigt i det økonomiske aspekt.

Jeg er da glad for at jeg ikke er den eneste, som syntes at alarmklokkerne ringer og har ringet længe. Ja jeg tænker også at de nye ejere, har købt klubben for lånte penge, der jo skal afdrages. Ser flere risikofaktorer her, nemlig som du også selv er inde på, ekstra lån, dyre renter osv. For mig virker det som om, at klubben langsomt men sikkert er på vej mod ekstrem dårligere tider, som desværre vil kunne ende med et totalt kollaps. Spillerhandler mener jeg ikke ene og alene vil kunne redde klubben og de sportslige resultater synes også uden for rækkevidde – i hvert fald i indeværende sæson, og sælger man ud, ser det endnu svære/værre ud for de kommende sæsoner. Hilbridge som du nævner kender jeg ikke.

Du har nok ret i, at et totalt kollaps vil skade mere end det vil gavne, og at klubben vil kunne have svært ved at rejse sig igen. Parma er vel et godt eksempel her, ligger i Serie B nu, mener de røg ned i Serie D og langsomt har kæmpet sig tilbage.

Læste lige for nyligt at borgmesteren i Milano manglede en melding fra klubben omkring hvorvidt man blev på San Siro og ville være med til en renovering af San Siro. Inter skulle være klar i spyttet og skulle have meldt ud af at de blev.

Mener du at klubben har de rette ejere og har langtidsholdbare planer både finansielt og sportsligt? og kunne det tænkes at Berlusconi købte klubben tilbage?, tænker at værdien må være styrtdykket, så prisen kunne måske være interessant for Berlusconi selvom han øjner et politisk comeback.

Syntes godt nok fremtiden ser en del mørk og usikker ud for vores elskede klub

Standard

Det er ekstremt alvorligt, at Li er så klemt finansielt, at han er nødt til at optage de her højrisikable lån.

Om han er den rigtige ejer langsigtet er svært at være skråsikker på, men der er intet der tyder på det. Som jeg hele tiden har sagt, kræver det kæmpe investeringer for at få Milan tilbage. Og hvis han har været nødt til at optage vanvidslån bare for at købe klubben kan jeg ikke se ham lave de investeringer, der skal til for at få klubben tilbage. Her tænkes ikke på spillere, men infrastruktur, kommercielt setup, stadion osv.

Jeg tror dog ikke på, Silvio køber klubben tilbage. Han er endeligt kommet af med den store økonomisk byrde Milan var/er og Fininvest kan derfor koncentrere sig om de andre finansielle udfordringer. Men forstå mig ret, jeg ser hellere Silvio tilbage end Li pt.

Highbridge er blot en anden fond a la Elliot hvor man søger at få refinansieret sine lån. Goldman Sachs og Jefferies har også været i spil. Det er den vigtigste del for Li at få styr på, for kan han ikke betale til oktober så overtager Elliot klubben. Hvilket igen måske ikke er en dårlig ting, hvis de kan finde en mere solid ejer. Vi er jo fra starten alle blevet fortalt, at lige så snart, at Kina åbner op for investeringer i fodbold igen i udlandet, så vil pengene flyde ind. Problemet er så bare, at regeringen derude har gjort lige det modsatte. Sat endnu strammere restriktioner op. Så vi skal ikke forvente en redning fra Kina, hvis den nogensinde fandtes.

Hvor presset Li er kan så også diskuteres for det ser jo ikke umiddelbart ud som om, at vi er tvunget til at sælge spillere (i dette vindue i hvert fald). På den anden side, har Elliot jo også indført i aftalen, at man har veto ret på store salg i klubben. Så hvis der rent faktisk er kommet et bud på Bonucci eller Silva, så er kan Elliot jo sige nej, hvis de mener et sådan salg forringer klubbens værdi.

I forhold til stadion snakken er der rigtig nok en del virak pt. Fassone har dog fra start meldt ud, at man vil undersøge mulighederne både for at blive og for at bygge. Kommunen har tilbudt et område sydøst for centrum, som egentlig ligger lige så tæt på centrum som San Siro. Jeg tror ikke der er tvivl om, at klubben gerne vil bygge nyt, men igen, hvor skal man finde 4-500 mio euro til det. Så jeg tror vi ender med at blive på San Siro og renovere det sammen med Inter. Inter har allerede en plan, som egentlig ser ok ud, men ikke tager et endeligt opgør med et forhistorisk stadion, der ikke kan opfylde potentialet. Parterne har møde omkring det d. 5 februar.

Standard

De højrisikable lån, fatter jeg heller ikke, det er bare ikke en sund måde at drive nogen som helst på. Tvivler på manden er den rette for klubben, for som du selv skriver, så skal der postes penge i klubben og ikke for lånte fjer. Havde måske regnet med at Berslusconi spøgte i baglandet, ham ville jeg gerne have tilbage som frontmand, han virker sgu mere stabil. Elliot kender jeg slet ikke godt nok til, aner ikke hvad han har i resverve og hvad der kunne tænkes han ville spille ind med.

Lige nu virker det alt sammen så forbavsende kort sigtet - uden egentlige visioner. Klubben kan hvis jeg forstår dig ret nå at skifte hænder flere gange? og det er vel aldrig godt? Stabiltet har der jo ikke været meget af hverken på eller uden for banen.

Som jeg ser det må den billigste løsning være at blive på San Siro - få det moderniseret sammen med kommunen og Inter, tænker at 3 til at dele udgifter er bedre end hvis man selv skulle afholde udgifterne. Et nyt stadion er klart et ønske scenarie, men ikke for en værd økonomisk pris, hvis det giver huller andre steder eller nye lån osv.

Italiensk fodbold og navnlig Milan skulle jo gerne tilbage i topeliten, håber at et eventuelt em eller vm fremadrettet vil kunne sætte gang i noget udvikling i støvlelandet, flere af de mange stadioner har jo fandeme stået stille siden vm 90. heldigvis har flere klubber allerede sat gang i nye stadions eller renoveringer. San Siro trænger i den grad også, har ikke været været der efter CL finalen, men var der året før og den orange ring var godt nok blevet sølle og var i en yderst ringe tilstand.

Standard

CalcioFinanza har opgivet hvad trøjesponsorerne for et par af de største klubber sammen med Juve, Inter og Milan:
    Inter: Pirelli – 10 mio
    Milan: Emirates – 14,5 mio
    Juve: Jeep – 21 mio
    City: Etihad – 24,4 mio
    PSG: Emirates – 25 mio
    Bayern: Deutsche Telekom – 30 mio
    Tottenham: AIA – 36 mio
    Liverpool: Standard Chartered – 36.6 mio
    Arsenal: Emirates – 36.6 mio
    Barcelona: Rakuten – 55 mio
    United: Chevrolet – 63 mio
    Real Madrid: Emirates – 70 mio

Ja, man kan roligt sige at vi og Inter ligger et stykke fra de andre. Selv Juve har et sponsorat for 150% af vores. Og så kender vi godt alle FIAT-familien mm. Men der er blot en verden til forskel på hvad de italienske hold kan mønstrer rent sponsormæssigt og hvad de største hold samt de britiske hold har af muligheder. Så blot endnu et bevis af mange, for at vi død og pine skal tilbage i europa på den store scene for at gøre os forhåbninger om noget som helst...

Der er ikke rigtig nogle overraskelser i ovenstående men blot en konstatering af tingenes tilstand..
    Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    CalcioFinanza har opgivet hvad trøjesponsorerne for et par af de største klubber sammen med Juve, Inter og Milan:
    Inter: Pirelli – 10 mio
    Milan: Emirates – 14,5 mio
    Juve: Jeep – 21 mio
    City: Etihad – 24,4 mio
    PSG: Emirates – 25 mio
    Bayern: Deutsche Telekom – 30 mio
    Tottenham: AIA – 36 mio
    Liverpool: Standard Chartered – 36.6 mio
    Arsenal: Emirates – 36.6 mio
    Barcelona: Rakuten – 55 mio
    United: Chevrolet – 63 mio
    Real Madrid: Emirates – 70 mio

Ja, man kan roligt sige at vi og Inter ligger et stykke fra de andre. Selv Juve har et sponsorat for 150% af vores. Og så kender vi godt alle FIAT-familien mm. Men der er blot en verden til forskel på hvad de italienske hold kan mønstrer rent sponsormæssigt og hvad de største hold samt de britiske hold har af muligheder. Så blot endnu et bevis af mange, for at vi død og pine skal tilbage i europa på den store scene for at gøre os forhåbninger om noget som helst...

Der er ikke rigtig nogle overraskelser i ovenstående men blot en konstatering af tingenes tilstand..
    Arh, hvis du henviser til Juventus trøjesponsor, så er den ikke 150 procent større. Så havde det været mere end dobbelt så meget, og så grelt står det dog ikke til. Men vildt med United og Madrid

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sig-Mund Se meddelelser
    Arh, hvis du henviser til Juventus trøjesponsor, så er den ikke 150 procent større. Så havde det været mere end dobbelt så meget, og så grelt står det dog ikke til. Men vildt med United og Madrid
    Du har ret. "Den har en værdi der svarer til 150% af Milans værdi" eller den er 1,5 gang større. Jeg undskylder.
    Forza AC Milan

Standard

Ja, hvis man kigger på selve trøjesponsoratet, så får United knap 100 mio euro om året mod vores 20-25 mio euro. Og vores næste sponsorat med Puma er endda endnu dårligere. Men det afspejler den generelle kommercielle værdi ret godt i forhold til Serie A kontra England.

Noget helt andet er, at man efter bestyrelsesmødet igår kom med en ret opsigtsvækkende meddelelse. På godt og ondt. Det gode er, at budgettet 20 mio euro bedre end man havde ventet på sidste møde i november. Det er jo fremragende og betyder, at Li ikke behøver at optage nye lån nu men først om et par måneder for at skyde kapital i klubben. Det onde er så, at man på blot to måneder kan ramme så forkert på budget i en virksomhed, hvor størstedelen er fixed i forhold til løn.

Hvad det skyldes er der ikke det store nyheder omkring.

Jeg ser umiddelbart to muligheder. Den ene er, at de variabler vi har ude og stå i form af bonusser på transfers i sommer ikke er indfriet grundet det sportslige.

Bonus/variabler i spil
    Mussachio 3 mio
    Rodriguez 3 mio
    Silva 2 mio
    Hakan 5 mio
    Biglia 3 mio
    Bonucci 2 mio

Her ligger der 18 mio euro og venter. Så det kan jo være, de ikke er indfriet endnu, men først kommer senere.

Det er på udgiftssiden, hvilket jeg ikke håber passer, da det jo bare en udgift der kommer senere så. Det ville være bedre hvis det var på indtægtssiden. Her er det umiddelbart kun sponsorater der er i spil. Og lidt entreindtægter. Men entreindtægterne er så små at det ikke kan have rykket det store. Vi havde en cup kamp med Inter hvor der blev solgt billetter for 2 mio euro, men de skal deles mellem begge hold. Jeg håber det er sponsorater, men rygterne går også på, at Milan China har fejlet big time og ikke rykker noget som helst.

Men mon ikke det er en blanding af de to med lidt øget intægter og færre udgifter.

Regler for meddelelser