Side 435 af 438 FørsteFørste ... 335385425433434435436437 ... SidsteSidste
Viser resultater 4,341 til 4,350 af 4376

Emner: Milans økonomi

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    At det er useriøst var dig selv der proklamerede præcis det.

Men inden det bliver en ligegyldig diskussion om vi synes Galliani var fantastisk hele vejen igennem og at det kun var Silvios skyld de negative tendenser vi så fra klubben i årene inden Li eller, at Galliani også havde sine fejl, så vil jeg mene man blot bør forblive kritisk.

Og det skal vi bestemt også være overfor den nye ledelse. En nedgang i indtægterne er skidt og regnskabet er ikke godt nyt. Enig. Dommedags profetierne mener jeg dog ikke hører hjemme. Længere er den ikke. Klubben er i gang med at blive transformeret og det tager tid, hvor vi bestemt vil opleve bump på vejen, men jeg har en inderlig tro på at vi er på vej mod noget bedre. Der er vi så blot uenige. Men der er en forklaring på regnskabet, og som du siger, så bliver det spændende at høre hvad den kære Scaroni fortæller!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sagde på intet tidspunkt, at det gik galt hver gang Silvio lukkede kassen. Blot, at det gjorde det til en sindssyg opgave jeg ikke har set andre steder i andre klubber. Galliani løste det efter omstændigheder som han kunne. Dog ikke uden skønhedspletter.

Det er super fint, at man har tro på fremtiden. Jeg har dog intet at hænge i det ud fra det regnskabet har vist eller det vi ser på det sportslige plan. Som jeg linkede til fra C&F er der intet der tyder på at vi har taget et "hit" i seneste regnskab.

Især på indtægtssiden ser det ud til, at vi denne sæson ryger endnu længere ned på basisforretningen da vi denne sommer har vi indtil videre mistet endnu flere sponsorkroner, blandt andet ved at gå fra Diesel til Boglioli, vi har ikke EL indtægter (20 mio euro). Vi har solgt dog for 10 mio euro mere end sidste sæson. Men stadig en nedgang. Sponsornedgangen kommer endda oven på sidste sæson hvor der allerede var en nedgang på 33%. Dvs. sponsorindtægterne er fald 50% siden Silvio solgte klubben.

Vi har dog formået at skære ca 25 mio euro af udgiften på spillertruppen. Men den trup er stadig alt for dyr og bør reduceres med mindst 25 yderligere. Men alt andet lige står vi med samme store underskud på driften, hvilket vil sige at denne sæson som minimum giver et underskud på over 100 mio euro igen hvis ikke a) vi får lavet en masse nye sponsorater (hvilket ikke er realistisk da vi er langt inde i sæsonen og et sponsorat ikke er så meget værd nu) eller b) får solgt spillere for store summer.

Så hvis ikke vi skal være en permant sælgende klub når vi får vores straf fra UEFA til foråret, så er der kun to måder at undgå det. CL (hvilket jo er håbløst) og sponsorindtægter (hvilket ikke ser realistisk ud). Så hvad vi skal hænge vores hat på har jeg svært ved at se.

Standard

Interessant debat og dejligt med lidt liv i den igen.

Mht. Galliani så er ingen fuldstændig fejlfrie. Ej heller Galliani. Som Costacurta dog korrekt nævner, så var det vanvidsvilkår han arbejdede under og de nedskæringer der blev beordret, gad jeg godt se en hvilken som helst anden direktør levere under med et resultat der konsekvent sikrede CL. Det gjorde Galliani i høj grad, indtil der ikke var mere til at holde sammen på det. Derudover skal man jo heller ikke undervurdere værdien i, at han skabte resultater da pengene var der. Det er en opgave der let tages for givet.

Se bare i øjeblikket. Vi betaler som Kaka*** nævner overpris for den bløde mellemvare, men det ændrer da ikke på at Milan så vidt jeg husker, stadigvæk holder sig fint i top 10 når det kommer til spenderet transfersummer. Det er immervæk imponerende (og elendigt) at de med sportsligt ansvar i klubben har formået det på skift. Det er en mere kompleks opgave end et forum kan komme i mål med at beskrive, men man må bare sige at år 0 med et kæmpe budget er ved at være et par sæsoner siden - og fundamentet er ikke løftet på noget som helst tidspunkt. Det er stadigvæk et fundament bestående af: Donnarumma, Romagnoli, Suso og til dels Bonaventura når han er i hopla. Det er de bærende kræfter. Med de penge der er spenderet er det på grænsen til katastrofalt at man ikke har skabt flere bærende kræfter, eller stærkere salgsvarer i klubben.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Sagde på intet tidspunkt, at det gik galt hver gang Silvio lukkede kassen. Blot, at det gjorde det til en sindssyg opgave jeg ikke har set andre steder i andre klubber. Galliani løste det efter omstændigheder som han kunne. Dog ikke uden skønhedspletter.

Det er super fint, at man har tro på fremtiden. Jeg har dog intet at hænge i det ud fra det regnskabet har vist eller det vi ser på det sportslige plan. Som jeg linkede til fra C&F er der intet der tyder på at vi har taget et "hit" i seneste regnskab.

Især på indtægtssiden ser det ud til, at vi denne sæson ryger endnu længere ned på basisforretningen da vi denne sommer har vi indtil videre mistet endnu flere sponsorkroner, blandt andet ved at gå fra Diesel til Boglioli, vi har ikke EL indtægter (20 mio euro). Vi har solgt dog for 10 mio euro mere end sidste sæson. Men stadig en nedgang. Sponsornedgangen kommer endda oven på sidste sæson hvor der allerede var en nedgang på 33%. Dvs. sponsorindtægterne er fald 50% siden Silvio solgte klubben.

Vi har dog formået at skære ca 25 mio euro af udgiften på spillertruppen. Men den trup er stadig alt for dyr og bør reduceres med mindst 25 yderligere. Men alt andet lige står vi med samme store underskud på driften, hvilket vil sige at denne sæson som minimum giver et underskud på over 100 mio euro igen hvis ikke a) vi får lavet en masse nye sponsorater (hvilket ikke er realistisk da vi er langt inde i sæsonen og et sponsorat ikke er så meget værd nu) eller b) får solgt spillere for store summer.

Så hvis ikke vi skal være en permant sælgende klub når vi får vores straf fra UEFA til foråret, så er der kun to måder at undgå det. CL (hvilket jo er håbløst) og sponsorindtægter (hvilket ikke ser realistisk ud). Så hvad vi skal hænge vores hat på har jeg svært ved at se.
    At du mener Galliani løste de sidste år godt efter omstændighederne er så blot der hvor vi er uenige.

Så skal forstå det rigtigt som at du forventer at vi sælger ud for at holde skindet på næsen?

Interessant for det vil jeg ikke mene. Men lad os se hvad der sker. Kommer der et for godt bud (70m for Donna) så sælger de, men tror ikke vi ser Donna, Suso, Roma osv. blive solgt, medmindre nogle matcher vores pris på dem. Altså at andre køber, mere end at vi sælger - hvis den vending forståes?

Jeg er helt enig i at regnskabet nu ikke er godt, men at tro at vi var i overskud nu, ville være utopi. Der er lavet investeringer for at få klubben tilbage. Der tror jeg, at vi er på vej hen.

Er dog ikke nødvendigvis stor fan af ledelsen, da jeg har været uenig i flere dispositioner, men synes de gør flere ting, jeg glæder mig over: Stadion, Salg af spillere, indkøb af spændende typer der kan blive mere værd i fremtiden mv. men de laver OGSÅ deres fejl. Igen, ingen er fejlfrie.

Forza AC Milan

Standard

Hvis regnskabet er så skidt som det ser ud så tror jeg også på man er klar til at sælge, hvis der kommer nogle interessante bud. Problemet er at vi er så ringe at ingen klubber vil betale de summer, men sådan er det jo nu engang hvis man ikke leverer så falder prisen på varen automatisk. Ingen andre større klubber der har penge overvejer jo overhovedet at kigge på Milan stort set. Der er måske Donna og Suso, men en blød mellemvare pt som der finds masser andre af.

Har mine tvivl omkring Maldini hvorvidt han bliver ved, da han er typen der går sin egne veje og hvis han pludselig ikke kan lide lugten I bageriet mere eller støtten ikke helt er det, så er jeg ret sikker på han siger farvel. Boban ser jeg der som lidt mere robust, men stadig langt fra I en Høj klasse.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Hvis regnskabet er så skidt som det ser ud så tror jeg også på man er klar til at sælge, hvis der kommer nogle interessante bud. Problemet er at vi er så ringe at ingen klubber vil betale de summer, men sådan er det jo nu engang hvis man ikke leverer så falder prisen på varen automatisk. Ingen andre større klubber der har penge overvejer jo overhovedet at kigge på Milan stort set. Der er måske Donna og Suso, men en blød mellemvare pt som der finds masser andre af.

Har mine tvivl omkring Maldini hvorvidt han bliver ved, da han er typen der går sin egne veje og hvis han pludselig ikke kan lide lugten I bageriet mere eller støtten ikke helt er det, så er jeg ret sikker på han siger farvel. Boban ser jeg der som lidt mere robust, men stadig langt fra I en Høj klasse.
    Jeg har på intet tidspunkt sagt vi sælger ud for at holde skindet på næsen. Jeg har dermed sagt, at vi kommer til at sælge når FFP giver os straf i form af en settlement agreement til foråret, hvis vi kommer i EL. Det er sket hos Inter og Roma også, og deres regnskaber var markant bedre end vores. Vi kommer til at se salg inden for de næste to/tre år fordi der ikke er styr på økonomien i forhold til FFP. Og Elliot kan på sigt heller ikke blive ved med at smide penge i et sort hul hvis de skal tjene penge på klubben. Nu har de sat over 300 mio euro til samt de lån man konverterede til køb af klubben. Så hvis vi laver underskud på 200 mio euro de næste to år er Elliot nødt til at sælge for ikke at tabe penge på klubben når de skal sælge. Jeg tror de første salg sker allerede til næste regnskabsår uanset om vi kommer i top 4 eller rammer EL. For FFP lader sig ikke tage til takke med floskler om langsigtet strategi og fugle på taget. De vil se et regnskab med det samme.

Der er ingen der har talt om overskud i år. Faktisk tror jeg ikke et eneste rationelt menneske havde troet på andet end et underskud på omkring 80-90 mio euro. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvilke investeringer der er lavet for at få holdet tilbage? For jeg har ikke set et eneste initiativ udover man har investeret i de digitale platforme.
    Sidst redigeret af Costacurta : 18-10-2019 kl. 21:04

Standard

Der er blevet foretaget en 2nd opinion på Milan og Inters begrundelse for hvorfor San Siro ikke kan renoveres og klubberne har faktisk fået medhold i den del. I den 2nd opinion blev det dog understreget at San Siro muligvis kan bygges om til andre formål, hvilket ville være en streg i regningen da klubberne jo skal bruge den del af området til nogle af de kommercielle aktiviteter man skal kunne tjene penge på, da stadion ikke kan gøre det alene. Dertil er der så også blevet indgivet en anmodning om undersøgelse af om den 2. ring og spiraltårnene rent faktisk er bevaringsværdige. En ting er, at denne proces kommer til at forsinke hele den administrative del med nogle måneder. Noget andet er også, at hvis ikke klubberne kan få stillet området til rådighed vil hæmme mulighederne for indtjening og dermed også have en helt anden business case på projektet. Men loven skulle være ganske klar og der skal kigges ind i om det er bevaringsværdigt.

Standard

Det er i øvrigt noget af en vild historie Republica kommer med angående vores regnskab. Står deres kilder til troende havde vi i sidste sæson et underskud på 155,9 mio euro, hvilket er det største i klubbens historie og det første under Elliot. Det er over 50% mere end hvad Silvio har haft af underskud og det tætteste der kommer på er underskuddet under Li på 126 mio euro (som dog også blev værre da Elliot allerede der lagde nogle ekstra afskrivninger på 26 mio euro).

Med de ekstra afskrivninger Elliot tørrede af på Lis regnskab, er jeg godt nok ret så rystet over at vi kan komme op på hele 156 mio euro. Det er vanvittigt og totalt uansvarligt.

Færre salgsindtægter (16,5 mio euro), nedgang i sponsorater (7mio euro) og højere lønpost på 35 mio euro skulle være udslagsgivende. Det er ret rystende, at Elliots første år var endnu værre end Lis.

Der ligger helt sikkert også nogle ekstra afskrivninger i underskuddet, men det viser godt nok hvor store problemer vi har, og at vi stadig har en alt for dyr trup samt hvor skidt det går med at den kommercielle del. Det er jo lige før vi skal have Galliani tilbage bare for den kommercielle dels skyld da han var 30% højere end det nuværende niveau.

Det gode skulle dog være, at Elliot dækker beløbet. Men vi kommer nok ikke uden om at skulle sælge ud af en spiller eller to til sommer hvor Donna og Roma er mest oplagte. Sidstnævnte har hyret ny agent og hvis det kun for at forlænge sin kontrakt var det ikke nødvendigt med en ny agent, mens Donna er oplagt da hans løn er for stor og han vil have mindst det samme næste gang.

Opdatering: Regnskabet bliver ikke mindre voldsomt af, at man havde færre afskrivninger på spillertruppen på 18 mio euro, højere tv-indtægter på 5, færre renteudgifter (13 mio euro),
    Lige en kort note her: Regnskabet er ikke kommet endnu vel? Kan i hvert fald ikke finde det.
    Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Lige en kort note her: Regnskabet er ikke kommet endnu vel? Kan i hvert fald ikke finde det.
    Ikke fra klubbens side. Men mange medier har fået fat i det efter det blev godkendt på et bestyrelsesmøde for nogle uger siden. Blandt andre Repubblica og C&F. Medmindre ledelsen har rundsendt et falsk for at narre fjenden.

Standard

Ikke fra klubbens side. Men mange medier har fået fat i det efter det blev godkendt på et bestyrelsesmøde for nogle uger siden. Blandt andre Repubblica og C&F. Medmindre ledelsen har rundsendt et falsk for at narre fjenden.
    Haha - det ville være flot og så komme med et overskud istedet

Men tak.

Der skulle være møde for aktionærerne på mandag kl 15, hvor regnskabet vil blive gennemgået. Forhåbentlig ved vi mere efter der.

Forza AC Milan

Standard

Mens vi har tabt 25 mio euro på vores kommercielle afdeling siden 2015 så har Juve lige forlænget deres sponsorat med Jeep som giver dem 25 mio euro mere årligt. Nu får Juve mere fra Jeep end Milan gør for samtlige af deres sponsorer. Oveni det har de også en aftale med Adidas på minimum 51 mio euro årligt.

Sidste år fik vi 10,9 fra Puma, 14 fra Emirates samt 13 fra de resterende sponsorer.

Noget andet er, at man regner med at kommunen på mandag giver grønt lys til at gå videre med stadionprojektet under to forudsætninger. Den ene er, at man beholder San Siro (et bud ville være at rive 3. ring ned hæve banen op til 2. ring og lade det være en bane hvor ungdomshold og kvindehold kunne spille på, under banen skulle der så være hotel, shopping osv). Det andet er, at klubberne fordobler den leje af grunden fra forslaget som er 5,31 til det ca. det dobbelte. Det er slet og ret noget af nogle forbehold og det er desværre typisk italiensk. Det vil hæmme klubbernes indtjeningsmuligheder markant og nok gøre projektet noget mindre rentabelt.

Men sålænge det ikke er et klart nej, er der trods alt noget at tale om. Meen mon ikke man skal overveje det gamle expo område som reelt alternativ hvis ikke man rive San Siro ned.

Regler for meddelelser