Side 431 af 435 FørsteFørste ... 331381421429430431432433 ... SidsteSidste
Viser resultater 4,301 til 4,310 af 4348

Emner: Milans økonomi

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Et par spændende tal aviserne kommer med i Italien i dag:

Milan salaries over last 9 years [GdS]:

2011/12 - €160m (most in Serie A);
    2012/13 - €120m (most);
    2013/14 - €105m (2nd most);
    2014/15 - €94m (3rd);
    2015/16 - €101m (3rd);
    2016/17 - €80m (4th);
    2017/18 - €117m (2nd);
    2018/19 - €140m (2nd);
    2019/20 - €115m (4th most);

Milan 4th in wages paid..

1-Juve €294m
    2-Inter €139m
    3-Roma €125m
    4-Milan €115m
    5-Napoli €103
    6-Lazio €72m
    7-Torino €54m
    .
    .
    .
    .
    13-Atalanta €36m

Og så har vi lige lønnen for truppen og kontraktens længde:

G. Donnarumma 62021
    Romagnoli 3,52022
    Biglia 3,52020
    Suso 32022
    Rebic 32021
    Reina 32021
    Borini 2,52021
    Calhanoglu 2,52021
    Caldara 2,22023
    Kessie 2,22022
    Rodriguez 2,12021
    Calabria 22022
    Conti 22022
    Musacchio 22021
    Bonaventura 22020
    Piatek 1,82023
    Paquetà 1,72023
    Castillejo 1,52023
    Hernandez 1,52024
    Bennacer 1,52024
    Leao 1,42024
    Krunic 1,12024
    Duarte 12024
    A. Donnarumma 12021
    Gabbia 0,62023

Det uhyggelige er at læse om Biglia, Borini og Reina.. det er dyre reserver!!
    Lønnen er dog blot en delmængde, hvor spillernes afskrivning belaster regnskabet ligeså meget.
    Truppen, lønningerne og kvaliteten af visse spillere, som Leonardo og Maldini overtog giver dog en del arbejde, som Paolo, Massara og Boban skal have rettet op på. Det er ikke let, men nødvendigt at det bliver fikset!

Ligeledes udløber vores kontrakt med Emirates i juli 2020, og rygterne går derfor på, at Gazidis er i gang med forhandlingerne om en ny kontrakt. Den SKAL forbedres!
    Ligeledes skulle stadion sponsorat af et nyt stadion være på tale. Lad os se hvad ledelsen duer til og måle dem op mod hvad de går hjem af aftale!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Fandt de samme artikler spændende.

Det jeg bed mest mærke i er, hvordan vi er blevet bedre til at give mindre lønninger fra sidste vinter(under Elliot).

Den dyreste i løn der er har hentet ind under deres periode er Piatek, som blev købt som førsteangriber, og på trods af en sløj sæsonstart nu her, so far ligner en fornuftig investering.

Hvis man sammenligner med tidligere, så nævner du et par stykker der springer i øjnene, men også Hakan, Rodriguez og Conti er jeg ret så sikker på, ville tjene omkring 0,5 mindre, hvis det havde været under de nye ejere. Muligvis også Caldara og Kessie. Meget positivt da jeg synes kvaliteten er af samme hylde, og generelt med større potentielle.

Standard Milans økonomi

Citer Oprindeligt indsendt af R80 Se meddelelser
    Fandt de samme artikler spændende.

Det jeg bed mest mærke i er, hvordan vi er blevet bedre til at give mindre lønninger fra sidste vinter(under Elliot).

Den dyreste i løn der er har hentet ind under deres periode er Piatek, som blev købt som førsteangriber, og på trods af en sløj sæsonstart nu her, so far ligner en fornuftig investering.

Hvis man sammenligner med tidligere, så nævner du et par stykker der springer i øjnene, men også Hakan, Rodriguez og Conti er jeg ret så sikker på, ville tjene omkring 0,5 mindre, hvis det havde været under de nye ejere. Muligvis også Caldara og Kessie. Meget positivt da jeg synes kvaliteten er af samme hylde, og generelt med større potentielle.
    Jeg er helt enig!

Det er så stadig kun ‘work in progress’ for Maldini og co, da Laxalt, Castillejo, Krunic mm. får markant højere lønninger end de burde. Mener Krunic får noget der ligner 1,1 og fik noget ala 0,4 i Empoli.
    Bennacer får 1,5 og fik noget ala 0,4 i Empoli (MVP til AFCON og eftertragtet, så bestemt ok, men blot for at sætte det i perspektiv).

Så blot for at sige, st vi rykker i den rigtige retning, men der er stadig massere af arbejde for ledelsen.

Sidst redigeret af Kakà*** : 10-09-2019 kl. 20:42
    Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af KakÃ**** Se meddelelser
    Jeg er helt enig!

Det er så stadig kun ‘work in progress’ for Maldini og co, da Laxalt, Castillejo, Krunic mm. får markant højere lønninger end de burde. Mener Krunic får noget der ligner 1,1 og fik noget ala 0,4 i Empoli.
    Bennacer får 1,5 og fik noget ala 0,4 i Empoli (MVP til AFCON og eftertragtet, så bestemt ok, men blot for at sætte det i perspektiv).

SÃ¥ blot for at sige, st vi rykker i den rigtige retning, men der er stadig massere af arbejde for ledelsen.

Helt rigtigt! Kun work in progress, og stadig plads til forbedringer. Masser af spillere der skal skippes, og der er stadig plads til fremgang.

Ang. Krunic må jeg indrømme jeg ingen logik so far ser i det køb, og hans navn kunne også som du nævner komme på listen over højtlønnede.
    Det er tidligt på sæsonen, men tvivler på han får meget spilletid, og hans rolle burde være dækket af en primavera. Kessie, Paqueta, Bonaventura og Hakan er alle foran ham på de to centrale. Borini var sågar foran i preseason. Uden at vide præcis hvor tæt vi var på Correa, som man meget gerne ville have, kan det godt være Krunic handelen der blokerer den transfer.

Bennacer synes jeg ikke er for dyr, omend man måske kunne have lokket ham til 0,8-1,2. Ja lønnen var markant mindre i Empoli, men det var jo så også på bagkant af hans gode sæson der, og når man så lige bliver AFCON mvp, så står man med gode forhandlingsmuligheder, som spiller. Han er købt som starter, så jeg mener den passer meget fint. Samtidig tror jeg ikke det er nemt at forhandle gode kontrakter, når man har så mange ringe kontrakter i truppen. Som agent for Bennacer, vil jeg da også mene min klient skal have mere end en 3. målmand osv.

Med andre ord synes jeg at man kan se vi er ved at få balance i lønningerne, men selvfølgelig mangler at få 4-5 ringe kontrakter væk, og så bliver det også nemmere at forhandle fremadrettet.

Standard

Lønnniveauet i klubben er forbedret, men stadig lige 10-15 mio euro for højt i forhold til omsætningen, da der udover spillertruppen på førsteholdet også er lønninger for op mod 30-40 mio euro til resten af organisationen inklusiv trænere, ledelse, ungdomsspillere, kvindespillere, ansatte på Milanello osv. Men der er stadig en del penge at hente på førsteholdet også i form af Biglia, Reina, Borini osv.

Det helt store problem for budgettet er dog at vores afskrivninger er så markant højere end tidligere og det er det der driver underskuddet. Det ligger over dobbelt så højt som da vi vandt mesterskabet i 2011 og omsætningen er den samme. i 2011 var den 44 og i 2019 er den over 90 mio euro. Det er jo naturligvis grundet de vanvittige summer vi har brugt på transfers de sidste to år. Først med kineserne og siden med Elliot.

Emirates aftalen bliver et svende stykke for den nye ledelse og Elliot. Kan vi få 20 eller endda 25 mio euro, så er der substans i det de laver. Bliver det samme fadæse som med Puma, så er vi vist ved at være der hvor eneste vækstfaktor vil være CL.

Det skulle iøvrigt blive præsenteret den 24 september de to bud fra to forskellige firmaer på det nye stadion.
    Sidst redigeret af Costacurta : 12-09-2019 kl. 21:11

Standard

Kan ikke se hvorfor nogen sponsorer skulle splashe ud. Det produkt vi har er jo mildest talt ringe og været det i mange år, så tro man kan få en kanon sponsor aftale i hus er alt andet end realistisk.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Kan ikke se hvorfor nogen sponsorer skulle splashe ud. Det produkt vi har er jo mildest talt ringe og været det i mange år, så tro man kan få en kanon sponsor aftale i hus er alt andet end realistisk.
    Kanon sponsor aftale - hvad menes der her?

Enig i at man ikke står med det bedste produkt rent forhandlingsmæssigt kommercielt. Men omvendt er det ikke en lille eksponering en sådanne sponsor på brystet vil få.

Der må der tales for en god sag, overfor antallet af fans, solgte trøjer mm.

Men lad os se hvad Casper Stylsvig og Gazidis kan finde ud af.

Forza AC Milan

Standard

Min forventning til trøjesponsoraftalen skal også ses i lyset af, at markedet for den type sponsorater er eksploderet voldsomt siden vi forlængede vores aftale i 2014 med Emirates. Arsenal har siden får en aftale på 45 mio euro af samme sponsor. Så halvdelen af det og en stigning fra de 16-18 vi har nu bør simpelthen ikke være umuligt. Det skal i hvert fald ikke være en dårligere aftale som vi så med Puma, omend det er startet ret dårligt med aftalen fra Diesel der blev afløst af Boglioli.

Det er dog et pejlemærke på hvad ledelsen kan med klubben om vi kan få bedre kommercielle aftaler, som Inter i den graf har formået. Også før de kom i CL. Lykkes vi ikke, så er det svært at finde den store optimisme i det langsigtede træk vi skal ud i.

Standard Milans økonomi

Ejeren af LVMH – Louis Vuitton Group vil købe AC Milan for €1 milliard i følge italiensk presse.

Han var også tidligere rygtet som køber, men der skete ikke noget i den omgang. Det gør der måske i denne. Men større sandsynlighed for at der ikke sker noget i mine øjne.

IlMessaggero har artiklen her:
    https://www.ilmessaggero.it/sport/ca...e-4734869.html

Louis Vuitton som sportsleverandør fremfor PUMA?
    Moët som trøjesponsor?

Sidst redigeret af Kakà*** : 15-09-2019 kl. 18:43
    Forza AC Milan

Standard

Det er blevet afkræftet af LVMH. Mediet med historien er heller ikke ligefrem kendt for at have fat i den lange ende på den type. Det ville dog være en fantastisk upgrade fra det nuværende setup med en ejer med muskler, knowhow, netværk og kompetencer. Det ville gøre rejsen tilbage i top 3 i Serie A markant kortere end den længere horisont vi kigger i nu.

Der skulle i øvrigt være møde med kommunen imorgen om stadion, og de forskellige politiske partier har allerede været ude og brokke sig over det og andet. Spændende hvordan det går efter mødet. Lad os håbe de vil lege. Ellers er der også åbnet for området i Sesto, som vi og Inter tidligere har kigget på. Det ligger dog længere væk og har dårligere infrastruktur i forhold til offentlig transport, som langt de fleste benytter nu til at komme på stadion.

Standard

Der drypper lidt flere oplysninger ud fra planerne om stadion, hvor planerne budgetterne er blevet offentlige efter mødet med kommunen igår. Selve udseendet på et nyt stadion har man ikke lagt sig fast på endnu, og Forza Italia har allerede nedlagt veto mod at rive San Siro ned.

Men klubberne vil gerne San Siro og det område, hvor den samlede udgift til nyt stadion plus område vil være 1.2 mia euro. hvor lidt under halvdelen er selve stadion og resten er området omkring med Hoteller, fitness osv.

Det vil tage 32 år før investeringen er tjent ind. Klubberne vil optage et 30årigt lån på 90% af beløbet.

Man vil lave en aftale med kommunen om en 90årig aftale om området, hvor vi leaser området.

Det forventes, at det vil genere 124 mio euro årligt i indtægter (heriblandt navnesponsorat på 14 mio euro, Museum til 16 mio euro, events til 11 mio euro). Så vidt jeg kan se til deling mellem de to klubber samt kampdagsindtægter oveni.

De to forslag der kommer fra de to firmaer næste uge bliver sjove at se. Det amerikanske skulle have taget inspiration fra Duomo og det italienske skulle tage sit udgangspunkt i 2 ringe på hver sin side der skulle symbolisere samarbejdet klubberne imellem.

Den største hurdle er og bliver dog kommunen, der allerede igår ikke ville godtage klubbernes beregning om at renovere San Siro og derfor bad dem kigge på en justeret beregning.

Skal man være lidt optimistisk så har begge klubber ejere med kapital og vilje til at projektet hvor Moratti og Silvio aldrig rigtig havde penge/vilje. Nu skal der bare ikke gå for meget italiensk politik i det.

Regler for meddelelser