Side 453 af 453 FørsteFørste ... 353403443451452453
Viser resultater 4,521 til 4,530 af 4530

Emner: Milans økonomi

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Lidt off topic, men kan se Barcelona skylder over 1,2 milliard euro og de 700 millioner euro skal åbenbart afbetales snarlig for at undgå bankrot- ifølge hvad avisen El Mundo skriver. 75% af indtægter går til lønninger af spillere og stab ifølge hvad jeg kan læse. Ved ikke om det er meget, men hvis Messi smutter uden de får en krone, ja så ser det sort ud. De skylder rigtig mange penge for diverse spille handler de seneste sæsoner, penge som de ikke har og Corona gør det jo ikke bedre når de ikke har nogen indtægter, hvilket jo gælder alle klubber stort set
    Ja det er helt vildt. Bartomeu har kørt klubben i sænk og haft en vanvittig transferpolitik. Selv de gode transfers har han lavet på papiret har mislykkedes. Der er noget råddent i Barcelona.
    Dem der engang gjorde dem fantastiske er stagnerede (Messi, Busquets, Pique, Jordi Alba) og så har de hentet en masse ravl og krat. De bytter unge prospektive spillere som Arhtur med dyre kortidsløsninger såsom Pjanic.
    De er ikke gode nok til at gøre sig gældene mere i topfodbold, så de kan alligevel ligeså godt nulstille. Sælg alt det der kan sælges, særligt stjernerne og sats på unge akademispillere. Det er en skam at Messi ryger gratis for dem, men tilgengæld letter det ekstremt lønmæssigt, og så tror jeg også meget vel at stemningen også kan lette omkring holdet der er alt for Messi fixerede.
    Så må man for deres skyld håbe at de kan lave nogle gode aftaler med banker og de andre instanser for at få omlagt deres lån.
    Zorro per sempre!

Standard

Inter lader da til at være i store problemer, med Suning skylder gigantiske penge både i Kina og prøver at off-loade inter, så de står i en meget skidt salgs situation, når de er presset på penge. Elliot må vel også lide under sådan en gang Corona her som hedgefund, men det har man nu ikke hørt det store til
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Inter lader da til at være i store problemer, med Suning skylder gigantiske penge både i Kina og prøver at off-loade inter, så de står i en meget skidt salgs situation, når de er presset på penge. Elliot må vel også lide under sådan en gang Corona her som hedgefund, men det har man nu ikke hørt det store til
    Uden på nogen måde at have sat mig ind i det særligt detaljeret, og slet ikke i forhold til Elliott, så er det da mit klare indtryk, at ameriknakse hedgefunds har klaret sig fint igennem krisen - nok i virkeligheden profiteret på opsvinget... Indtil nu i hvert fald. Uanset hvor stålsat du har været i starten af 2020, så skal du virkelig have dummet dig, hvis du har tabt penge på aktiemarkedet i løbet af året.

Standard

Elliot havde et fremragende 2020 med afkast i alle måneder. Selv den sorte marts måned formåede man at få afkast. Jeg tænker nærmest at Milan er deres dårligste investering de har i porteføljen. Vi er dog ikke børsnoterede så det er svært at afgøre.

Suning er dog ikke mere pressede end at de sagde nej til et tilbud på 750 mio euro for klubben så helt skidt er det dog ikke.

Hvad der dog er skidt er at kommunen nu officielt har meldt ud at man ikke går videre med stadion projektet før der er klarhed om ejerskabet hos Inter. Det er så frusturende og samtidigt skulle borgmesteren have sagt at man tidligst vil kigge på det igen efter kommunalvalget til sommer. Så den oprindelige plan er allerede 2 år bagefter selvom det kun 1½ år siden man afslørede planerne.

Jeg tror stadig ikke på et stadion før 2030.

Standard

Så skulle vi gennem et nyoprettet selskab have købt Casa Milan for 42 mio euro. Jeg kiggede lige igennem hvad vi har betalt for at leje årligt og det har været 2,4 mio euro årligt. Dertil er der naturligivis udgifter til Museum, Restaurant og Shop og hvad det løber op i vides ikke. I seneste regnskab er den udgift grupperet sammen med køb af træningstøj til alle hold, køb af merchandise til alle butikker. Den løber op i 5,1 mio euro samlet.

Indtægterne på Casa Milan er også svær at blive klog på eftersom den er grupperet med Milan TV og har i snit været 2,5 mio euro. Så det er ikke ligefrem en god forretning. Det skal dog også med at Casa Milan også er klubbens hovedkontor og det er en ren udgift og bør holdes ude af de 2,4 mio euro vi har betalt i leje for at få et mere retvisende billede.

Det positive, hvis historien er sand er dog, at ejerne investerer i klubben og ejendommen som gerne skulle blive et aktiv for os. Lejeudgiften falder om ikke andet og mon ikke afdragene på gælden på de 42 mio euro er lavere årlig. Spændende om det er Elliot eller Milan der køber det.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Så skulle vi gennem et nyoprettet selskab have købt Casa Milan for 42 mio euro. Jeg kiggede lige igennem hvad vi har betalt for at leje årligt og det har været 2,4 mio euro årligt. Dertil er der naturligivis udgifter til Museum, Restaurant og Shop og hvad det løber op i vides ikke. I seneste regnskab er den udgift grupperet sammen med køb af træningstøj til alle hold, køb af merchandise til alle butikker. Den løber op i 5,1 mio euro samlet.

Indtægterne på Casa Milan er også svær at blive klog på eftersom den er grupperet med Milan TV og har i snit været 2,5 mio euro. Så det er ikke ligefrem en god forretning. Det skal dog også med at Casa Milan også er klubbens hovedkontor og det er en ren udgift og bør holdes ude af de 2,4 mio euro vi har betalt i leje for at få et mere retvisende billede.

Det positive, hvis historien er sand er dog, at ejerne investerer i klubben og ejendommen som gerne skulle blive et aktiv for os. Lejeudgiften falder om ikke andet og mon ikke afdragene på gælden på de 42 mio euro er lavere årlig. Spændende om det er Elliot eller Milan der køber det.
    Det skulle være Milan der har købt ejendommen.

I den konstruktion du nævner: “Casa Milan srl is owned 99% by Milan Entertainment and 1% by the parent company AC Milan SpA”

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Lidt ud af det blå har Alexandr Jucov og hans investeringsselskab World Lab Technologies erklæret interesse i at købe Milan.
    https://www.calcioefinanza.it/2021/0...moldavo-milan/

Man kan stort set ikke finde noget på manden eller selskabet, så det virker helt sort. Jeg får i hvert fald en vibe a la Li og Bee når jeg ser den type ukendte personer dukke op. I øvrigt er jeg fint tilfreds med Elliot som ejer. De er villige til at investere i stadion og har modet til at risikere sportslig success på vejen mod at gøre klubben rentabel. Som fond er det nok ikke bedre.

Skal vi have en bedre ejer så er det en rigmand der også vil investere af interesse og passion. Den person findes nok ikke så hellere at Elliot får lov at lykkes med deres projekt.

Standard

Jeg må sgu også sige, at jeg har været fint tilfreds med Elliott og faktisk helst ser dem fortsætte længe endnu. Selvfølgelig forstår jeg den umiddelbare skepsis fra fans, når en fond går ind og overtager af 100 procent økonomiske interesser og med henblik på videresalg. Men i den situation, Milan som klub har været i (og fortsat er), så er det sgu rart at vide, at der sidder nogle kompetente mennesker, der aldrig ville have gået ind i projektet, hvis ikke de følte sig overbevist om, at de i fremtiden kunne bringe klubben et sted hen, hvor den kunne sælges videre til en højere værdi.

Og det mærkes jo helt tydeligt. Der bliver virkelig lagt kræfter i markedsføring, branding og storytelling. Milan har i mange år haft en utroligt arrogant holdning, hvor man bare forudsatte, at klubbens store historie talte for sig selv. Nu gør man rent faktisk en indsats for at fortælle den. Også til den yngre generation, der ikke husker klubbens storhedstid. Men man henter også et koryfæ som Maldini ind, og det bidrager altså andet lige også på den front. Samtidig forsøger man at rette op på 20 års kommerciel og infrastrukturel forfald.

Branding-delen synes jeg allerede, man kan se, at de lykkes med. Infrastruktur-delen - hvor stadion selvfølgelig må være en kæmpe skalp - må tiden vise, men jeg tror mere og mere på projektet.

Jeg krydser fingre for, at de fortsætter en del år endnu, og at vi inden alt for mange år får grønt lys til det stadion-projekt, så vi ikke ender som Roma. Og så kan det jo være, at forretningscasen til den tid er så god, at Elliott kan tjene kassen ved at sælge videre til en moderne Berlusconi (ikke manden, men pengepungen og engagementet), der kan føre projektet over målstregen.
    Sidst redigeret af Capocannonieri : 07-03-2021 kl. 23:53

Standard

Efter vores exit fra EL har vi et overblik over hvad vi har fået af bonus for besværet. Uden tv-penge som først bliver fordelt senere får vi lidt over 11 mio euro. Det meste er for at kvalificere os ( ca 6 mio euro) samt 2,5 for de point vi fik i gruppen og 1 mio euro for at vinde gruppen. Så var der 0,5 mio euro for at gå videre fra gruppen og 1 mio euro for at nå til 1/8 dels finalen.

Med tv-pengene som nok kan ligge på mellem 5-7 mio euro får vi da 16 mio euro ud af indsatsen.

Atalanta fik uden tv-penge 40 mio euro for deres besvær i CL. Lazio fik 45 mio euro. Hertil skal nok lægges 13-15 mio euro.

Det viser meget godt hvor vigtigt det er blot at komme tilbage i CL hvis vi skal have en chance for at holde sammen på holdet og overholde FFP. Og det er vel at mærke uden tilskuerindtægter.

For Milans vedkommende redder det naturligvis ikke regnskabet at vi får 16 mio euro fra EL, da det skal holdes op mod de tabte kampdagsindtægter som sidste år udgjorde små 24 mio euro. Men med de sidste tv-indtægter fra sidste sæson ca 25 mio euro og EL på 16 så skulle det samlet gerne opveje kampdagsindtægterne. Så handler det mere om hvordan den kommercielle afdeling er kommet i mål med budgettet i år så kan der muligvis spores en fremgang på indtægtssiden i denne sæson.

Udgifterne skulle også være forbedret. Lønninger ligger på samme niveau som sidste sæson men afskrivningerne af spillerne ligger nok 20-25 mio euro under sidste sæson.

Det er svært at finde gennemsigtighed i vores regnskab men med lidt held burde vi kunne reducere underskuddet fra de 195 mio euro sidste sæson til alt mellem 140-170 mio euro. Det er naturligvis stadig vanvittige tal og bliver svært at overbevise FFP om at se igennem fingre med. Det gode for os vil være at den straf vi får først bliver til oktober og dermed ikke kommer til at have indflydelse på en kvalifikation til Europa næste år. Men først året efter.

CL er den ene hjørnesten i at genrejse klubben. Den anden er det kommercielle hvor stadion selvsagt er den vigtigste del. Her melder borgmester Sala om at han sætter alt på standby indtil Inter har afklaret ejerskabet. Han vil også vente med en beslutning til efter valget i oktober. Salvini var hurtigt ude og bruge stadion aktivt ved at melde at stemmer man på Lega så er deres prioritet et stadion hurtigst muligt. Som forventet sker der meget omkring stadion, der sker bare intet fremskridt i processen. Jeg håber stadig klubberne finder en anden grund at bygge på så det ikke er så politisk betændt og dermed trækker alt ud i årtier.

Standard Milans økonomi

Inter kommer med et minus på €63 mio for de første 6 måneder af 20/21 sæsonen..

https://www.calcioefinanza.it/2021/0...er-63-milioni/

Det bliver nogle dystre regnskaber vi kigger ind i for klubberne i år. Og Milan kan heller ikke gå upåvirket forbi.
    Spændende hvad det vil beløbe sig til!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Regler for meddelelser