Side 412 af 415 FørsteFørste ... 312362402410411412413414 ... SidsteSidste
Viser resultater 4,111 til 4,120 af 4144

Emner: Milans økonomi

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Ja, der er ekstra fokus på den del også, som muligvis kan have en effekt i Milans favør. Men når det er sagt, så har CAS også medgivet, at FFPs ret til straffe Milan for overtrædelser. Det var mere proportionen af straffen man gik efter.

On another note er vi startet en smule under tilskueregennemsnittet fra sidste sæson som ligger lige over 50.000 i serie a mod knap 53.000 sidste sæson. Det hjælper naturligvis når vi har haft kampe mod Juve og Inter, men der venter helt sikkert også kampe der kommer til at trække ned.

I EL halter vi naturligvis efter sidste år, og her må vi nok se en downside på indtægtssiden. For det første havde vi ikke kval kampe som sidste år med ekstremt mange på stadion. For det andet er fremmødet i gruppen indtil videre heller ikke imponerende.
    Nedgang er aldrig godt. Men jeg synes faktisk at plus 50.000 er ret imponerende på et hold der har haft så mange udsving, som tilfældet er..?

Standard

Så har vi officielt meldt ud, at vi satser på at San Siro og ikke et nyt moderne stadion. Man har sammen med Inter aftalt at genstarte undersøgelsen af hvordan vi kan modernisere San Siro og sminke det gamle skrot. Ærgerligt, men ikke overraskende når man tænker på vores ejeres tidshorisont.

Standard

På den ene ville det sikkert have været fedt med et nyt stadion, men på den anden side så er San-Siro nu også noget specielt. Inter hopper heller ikke i båden med et nyt stadion, så lad os se hvad de finder på og hvor store ændringerne bliver.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Så har vi officielt meldt ud, at vi satser på at San Siro og ikke et nyt moderne stadion. Man har sammen med Inter aftalt at genstarte undersøgelsen af hvordan vi kan modernisere San Siro og sminke det gamle skrot. Ærgerligt, men ikke overraskende når man tænker på vores ejeres tidshorisont.
    Er der nogle cases fra andre klubber som med succes har haft held med at modernisere deres stadion? Selvom der vel ikke er noget konkret på bordet ift. hvordan moderniseringen ser ud, så kunne det være lidt spændende at dykke ned i hvordan andre klubber har lykkedes med det.

Standard

Så har vi officielt meldt ud, at vi satser på at San Siro og ikke et nyt moderne stadion.
    Det er ikke korrekt. Vi har meldt ud at der bliver kigget på flere muligheder, bl.a. San Siro.
    Der står dog at de forventer at være færdige med første fase af undersøgelse i slutningen af 2018, så man kan vel regne med en officiel udmelding i starten af det nye år.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Orson Se meddelelser
    Det er ikke korrekt. Vi har meldt ud at der bliver kigget på flere muligheder, bl.a. San Siro.
    Der står dog at de forventer at være færdige med første fase af undersøgelse i slutningen af 2018, så man kan vel regne med en officiel udmelding i starten af det nye år.
    Enig.

Der står dog også at man vil arbejde sammen for at finde en løsning for et ‘state of the art’-stadion. Jeg kan ikke tro at man overvejer at bygge nyt, sammen, hvilket efterlader os med at man opgraderer San Siro. Men helt sikkert spændende!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Bevares. Det er helt sikkert et fortolkningslag lagt ind fra min side. Men i og med vi går sammen med Inter, der de sidste to år har skreget på at komme i gang med sine egne planer om San Siro og prøvet at få Milan til at tage en beslutning, så er der jo ingen tvivl om hvad deres prioritet er. Dertil siger borgmesteren også, at klubberne arbejder med San Siro som den klare førsteprioritet. Lad os da bare sige, jeg vil være ekstremt overrasket hvis min friske melding om at arbejde videre med en modernisering af San Siro ikke holder stik.

Der var en anden der spurgte på cases angående San Siro og andre der har haft held med at renovere stadion, så er det svært at sammenligne. Jeg lavede noget research til en artikel for nogle år siden hvor jeg faldt over en analysegruppe lavet på de italienske stadion af et firma, som jeg kontaktede og fik en snak med. Deres indstilling var sådan set, at man godt kan lave San Siro moderne. Hvis man river skidtet helt ned og starter fra bunden. For problemet er, at det er så gammelt og utidssvarende, at alt lige fra kælderareal, kloakering, fundament osv gør at man altid vil lave en lappeløsning. San Siro bliver heller ikke overraskende altid kritiseret af UEFAs kontrolkomite for netop de ting. Derfor er der heller ikke optimale betingelser til at bygge sky boxes og hive nogle store firmaer ind som sponsorer osv. Alle jer der har set især de yderste VIP og sky box pladser vil også vide, at det er helt til grin sammenlignet med fx. Juve. Der skinner det virkeligt igennem, hvad det vil sige, når et stadion er bygget rigtigt fra starten.

Dertil kommer så selve placeringen af stadion på grunden der i høj grad er lammet af hestebanen hvilket gør, at man også er nødt til at købe den grund hvis man skal have plads. Det var borgmesteren dog åben for.

Det der dog taler for San Siro er potentialet og pladsen omkring hvor der kan laves muligheder til at drive kunder i området så det ikke kun er et stadion samt den nye metro linje, der gør det markant nemmere at kommer til San Siro.

Vi står i øvrigt over for at slå rekord på billetindtægterne imorgen med 4,9 mio euro, hvilket er 0,7 mio euro mere end vores serie a rekord mod Inter sidste sæson, men også bedre end da vi spillede CL mod Barca i sin tid (4,6). Det er naturligvis dyrere billetpriser der gør det, men der er dog et forbehold, da Juves fans har varslet boycot grundet deres pris på 75 euro for 3. ring hvilket man godt kan forstå, men deres egen klub holder sig heller ikke tilbage med store prisstigninger efter Ronaldo kom til.

Serie A rekorden er ikke overraskende Inters med 5 mio euro, og all time rekorden er også ved Inter fra deres kamp i midtugen på hele 5.8 mio euro.
    Sidst redigeret af Costacurta : 10-11-2018 kl. 07:50

Standard

Bevares. Det er helt sikkert et fortolkningslag lagt ind fra min side. Men i og med vi går sammen med Inter, der de sidste to år har skreget på at komme i gang med sine egne planer om San Siro og prøvet at få Milan til at tage en beslutning, så er der jo ingen tvivl om hvad deres prioritet er. Dertil siger borgmesteren også, at klubberne arbejder med San Siro som den klare førsteprioritet. Lad os da bare sige, jeg vil være ekstremt overrasket hvis min friske melding om at arbejde videre med en modernisering af San Siro ikke holder stik.

Der var en anden der spurgte på cases angående San Siro og andre der har haft held med at renovere stadion, så er det svært at sammenligne. Jeg lavede noget research til en artikel for nogle år siden hvor jeg faldt over en analysegruppe lavet på de italienske stadion af et firma, som jeg kontaktede og fik en snak med. Deres indstilling var sådan set, at man godt kan lave San Siro moderne. Hvis man river skidtet helt ned og starter fra bunden. For problemet er, at det er så gammelt og utidssvarende, at alt lige fra kælderareal, kloakering, fundament osv gør at man altid vil lave en lappeløsning. San Siro bliver heller ikke overraskende altid kritiseret af UEFAs kontrolkomite for netop de ting. Derfor er der heller ikke optimale betingelser til at bygge sky boxes og hive nogle store firmaer ind som sponsorer osv. Alle jer der har set især de yderste VIP og sky box pladser vil også vide, at det er helt til grin sammenlignet med fx. Juve. Der skinner det virkeligt igennem, hvad det vil sige, når et stadion er bygget rigtigt fra starten.

Dertil kommer så selve placeringen af stadion på grunden der i høj grad er lammet af hestebanen hvilket gør, at man også er nødt til at købe den grund hvis man skal have plads. Det var borgmesteren dog åben for.

Det der dog taler for San Siro er potentialet og pladsen omkring hvor der kan laves muligheder til at drive kunder i området så det ikke kun er et stadion samt den nye metro linje, der gør det markant nemmere at kommer til San Siro.

Vi står i øvrigt over for at slå rekord på billetindtægterne imorgen med 4,9 mio euro, hvilket er 0,7 mio euro mere end vores serie a rekord mod Inter sidste sæson, men også bedre end da vi spillede CL mod Barca i sin tid (4,6). Det er naturligvis dyrere billetpriser der gør det, men der er dog et forbehold, da Juves fans har varslet boycot grundet deres pris på 75 euro for 3. ring hvilket man godt kan forstå, men deres egen klub holder sig heller ikke tilbage med store prisstigninger efter Ronaldo kom til.

Serie A rekorden er ikke overraskende Inters med 5 mio euro, og all time rekorden er også ved Inter fra deres kamp i midtugen på hele 5.8 mio euro.
    Præcis. For jeg husker netop du tidligere har nævnt transporten til stadion som et problem og dette er jo netop blevet ekstremt velfungerende. Jeg tænker at +50.000 i gns for begge mandskaber vidner fint om det også? Især ift. at tiderne har været bedre i italiensk fodbold.

Så udfordringerne er vel det kommercielle element - Altså sky boxes etc.?

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Filippo-Inzaghi Se meddelelser
    Præcis. For jeg husker netop du tidligere har nævnt transporten til stadion som et problem og dette er jo netop blevet ekstremt velfungerende. Jeg tænker at +50.000 i gns for begge mandskaber vidner fint om det også? Især ift. at tiderne har været bedre i italiensk fodbold.

Så udfordringerne er vel det kommercielle element - Altså sky boxes etc.?
    Infrastrukturen omkring et stadion er sindssygt vigtigt. Det tog jo over 30 minutter fra nærmeste metro tidligere. Dertil var parkeringsforhold og indfaldsveje jo heller ikke optimale. Jeg tror dog ikke det kan forklare opsvinget, som mere skal ses i lyset af begge klubber har fået ny luft med nye ejere og større investeringer.

Udfordringerne er naturligvis det kommercielle element, men ikke det alene. For dem der kommer nu, har jo tydeligvis vist der skal noget ekstra til før de kommer ellers bliver 20.000 af dem væk som vi så for et par år siden. Så det handler om en bedre oplevelse for alle på stadion. Men den største margin er naturligvis at hente at få det kommercielle lag på plads og lavet stadion til et sted hvor man er hele ugen og ikke kun kampdagen. Kampdagene er dog naturligvis det vigtigste især for vores konstruktion hvor vi skal dele alle indtægter med Inter og nok også sende noget til kommunen. Det er jo en af ulemperne ved vores model kontra de store klubber som Arsenal, Juve at vi kommer til at få færre indtægter end vi kunne selv. Vores fordel er så at risikoen bliver delt med Inter og kommunen også, så vi kommer heller ikke til at bruge de samme penge på konstruktionen.

I øvrigt helt vanvittigt Real står til at få 110 mio euro med en ny Adidas aftale, mens vi kan kigge på de 12 mio euro vi får af Puma. Glazidis får travlt her. Jeg så rygter om at republica mener, at hans første opgave er at fordoble aftalen med Emirates fra 20 til 40. Det er i øvrigt ikke det vi får nu af Emirates, men det er jo sportsjournalister. Til gengæld vil jeg rejse en statue af Glazidis hvis han får det ud af Emirates. Endda også "bare" 30 mio euro.
    Sidst redigeret af Costacurta : 4 Uger siden kl. 08:32

Standard

Milano Finanza melder i dag, at UniCredit er blevet bedt om at finde en investor af Elliot der kan overtage 25-30 % af klubben. Årsagerne skulle være at 1) at få nogle penge ind, der kan dække underskuddet og 2) få en investor ind, der kan rykke klubben på det kommercielle område, da Elliot ikke selv har netværk eller kompetencer. Der skulle være tale om mulige investorer pt., der dog stejler over vurderingen af Milan på mellem 650-700 mio euro.

Super fint, hvis Elliot erkender, at man ikke kan rejse opgaven alene med det kommercielle område, hvilket fra starten af ikke har været deres område. Men balancen mellem knowhow, penge og vurderingen af klubben skal så også findes så en investor ikke bare løber bort men kan se han kan tjene penge ligesom Elliot vil.

Derudover melder Il Sole 24 ore, at Milan og Inters intention er at fortsætte med en revideret udgave af den plan Inter havde for San Siro med en renovation af stadion således kapaciteten reduceres til 65.000 tilskuere, og den 3. ring nedlægges og bruges til andre formål end fodbold. Derudover vil man så indgå en aftale om at lease grunden i 99 år og dermed få større råderet over selve stadion.

Prisen skulle være 200 mio euro og man forventer en samlet optimistisk indtægt på 200 mio euro årligt for partnerne samlet som skal deles.

Det vil i givet fald tage 4 år før det står færdigt.
    Sidst redigeret af Costacurta : 4 Uger siden kl. 19:15

Regler for meddelelser