Side 448 af 448 FørsteFørste ... 348398438446447448
Viser resultater 4,471 til 4,474 af 4474

Emner: Milans økonomi

Standard

Det er helt korrekt. De store klubber bløder noget mere end Milan gør. Men det kan ikke isoleres kun til stadion da sponsorater også er ramt da mange virksomheder er forbeholdne med at bruge penge i sådan et usikkert marked. Ca. halvdelen af vores indtægter er bundet op på tv de sidste to år og dem har vi trods alt endnu. Der hvor vi lider i forhold til de store klubber er at de fleste af dem i forvejen var i ok balance i forhold til indtjening og udgifter, så starter fra et negativt fundament med et underskud på 100 mio euro og en Covid impact oveni. I forhold til FFP vil UEFA jo kunne give lang snor til de klubber der udelukkende lider pga Covid mens man i Milans tilfælde stadig er en synder Covid eller ej.

Vi burde dog komme langt med at kunne vise en positiv trend på udgifterne. Og FFP er jo kun den ene del af det her. Den anden del er hvordan klubberne rent faktisk overlever. Her har Elliot trods alt vist at de investerer i klubben så vi ikke skal ud i det samme som fx. Valencia. Så de klubber der er sundest og har de stærkeste ejere vil få en markant fordel til næste sommers marked.

Standard

Av for en melding. Underskud på 175-200 mio euro i foregående regnskabsår. Det største i klubbens historie. Det er lidt modstridende i forhold til hvad Scaroni meldte at det kun kostede klubben 30 mio euro med Covid. Og her skal vi endda indtænke, at spillerne havde frasagt sig 1 måneds løn oveni.

https://www.milannews.it/rassegna-st...200-mln-386732

Glæder mig til at læse resultatet, selvom vi nok først får den offentliggjort til foråret.

Dertil meldes det at regnskabet i år også vil være kraftigt ramt af Corona.

Standard

Tænker så hvad andre´s klubber regnskabs år vil se ud. Nu ved jeg ikke hvor meget Milan´s indtægter i procent ved kampe osv udgør den samlede omsætning, men øvrige klubber som virkelig har fulde huse og gode stadions er det vel en væsentlig indtægt som de ikke har længere. Der er selvfølgelig stadig andre indtægter som sponsorer betaler godt, men overordnet må alle klubber vel ryge ind i pænt dårlige resultater når alle kampdags indtægter er væk
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Juve, United, Barca ligger såvidt jeg husker omkring 100 mio euro i underskud. Det virker dog til, at Elliot har investeret 140 mio euro i den videre drift, hvilket er det vigtigste i denne sammenhæng for en klub som Milan.

Jeg er dog spændt på at se hvordan det underskud kunne blive så stort. Klubben har selv bekræftet at det er 195 mio euro, men skyder størstedelen af skylden over på Covid.

Der er dog en ting jeg bider mærke i med meldingen, at den sene betaling af tv-pengene gør at man bogfører en del af de penge i 20/21 regnskabet. Så der bør i realiteten være større tv-indtægter i dette års regnskab. FFP kigger dog på de to år samlet så det har ikke en betydning for dem.

Men det endelige regnskab vil dog fortælle sandheden næste år.

Regler for meddelelser