Side 422 af 424 FørsteFørste ... 322372412420421422423424 SidsteSidste
Viser resultater 4,211 til 4,220 af 4231

Emner: Milans økonomi

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Det er en svær øvelse at lave, om det vil lukke hullet eller ej.

Fra dag et, vil det absolut ikke. Men hullet vil kun lukkes med sportslig succes, investering i infrastruktur og mere økonomisk ansvarlighed i klubben.

Jeg kan egentlig godt se idéen i at dele et stadion med Inter. At have sit eget ville være optimalt, men er ikke så sikker på, at dele vil være en skidt idé.
    Det efterlader bare en større opgave til ledelserne i mine øjne end et selvejet stadion ville gøre.

Mit ræsonnement herfor er, at med et delt stadion vil vi skulle argumentere for hvorfor det er dobbelt så godt at have to klubber som tiltrækningsplaster.

Eksempler:
    - Stadion navn / Det skal sælges til cirka dobbelt af Juves (som går for €12,5 millioner om året) med belæg i at der spilles dobbelt så mange kampe, samt at risikoen for ikke at få europæisk eksponering er minimal, da risikoen er fordelt på 2 hold

- Udgifterne i forbindelse med vedligehold og etablering halveres (vi har ikke den største beholdning af likvide midler pt) så renter mm. på lån vil også kunne minimeres

- Butikker og anden shopping bør etableres med vished om at der oftere vil være trækplaster i form af kampe + events fra begge klubber, der igen bør gøre området mere attraktivt osv.

Men i mine øjne falder det hele tilbage på at ledelser magter at løfte en sådan opgave, om at kunne indfri potentialet ved to klubber. Hvis ikke de er i stand til det, så taber vi stort i fht. Juve og andre klubber på Stadion fronten... også i fremtiden.
    Jeg tror ikke navnet bliver i nærheden af dobbelt så meget værd. Få sponsorer vil nok betale fuld pris, når det hedder Emirates Stadium den ene dag og Allianz Arena den anden. (For eksempel)
    Det er forvirrende og slet ikke optimalt for 'brand recognition'.

At vi deler udgifterne er naturligvis et godt argument. Det er et meget mindre sats på den måde.

Jeg tror heller ikke på at de supplerende faciliteter ville se dobbelt indtægt af at have 2 klubber. Hvis området i sig selv ikke er interessant nok, til at blive brugt i hverdagene, er projektet blev planlagt forkert fra starten.

Som jeg ser det, er et stadion sammen med Inter den beste løsning, ud af en række endnu værre muligheder.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Orson Se meddelelser
    Jeg tror ikke navnet bliver i nærheden af dobbelt så meget værd. Få sponsorer vil nok betale fuld pris, når det hedder Emirates Stadium den ene dag og Allianz Arena den anden. (For eksempel)
    Det er forvirrende og slet ikke optimalt for 'brand recognition'.

At vi deler udgifterne er naturligvis et godt argument. Det er et meget mindre sats på den måde.

Jeg tror heller ikke på at de supplerende faciliteter ville se dobbelt indtægt af at have 2 klubber. Hvis området i sig selv ikke er interessant nok, til at blive brugt i hverdagene, er projektet blev planlagt forkert fra starten.

Som jeg ser det, er et stadion sammen med Inter den beste løsning, ud af en række endnu værre muligheder.
    Først, så tror jeg ikke det vil få to navne, men blot at (som vi også har det nu) har en forening mellem Inter og Milan der vil sælge navnet sammen. Det bør dog have større værdi qua der er dobbelt eksponering på det (igen, det er jeg heller ikke sikker på ledelserne kan forhandle sig frem til med eventuelle sponsorer, men det mener jeg de bør tage ansvaret for).

Igen er jeg enig, men jeg tror heller ikke området kommer til at give dobbelt værdi, men det bør kunne højne indtægten fra Milanos borgere at der hver weekend er kamp hvor omkring 50.000 mennesker kommer forbi.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Først, så tror jeg ikke det vil få to navne, men blot at (som vi også har det nu) har en forening mellem Inter og Milan der vil sælge navnet sammen. Det bør dog have større værdi qua der er dobbelt eksponering på det (igen, det er jeg heller ikke sikker på ledelserne kan forhandle sig frem til med eventuelle sponsorer, men det mener jeg de bør tage ansvaret for).

Igen er jeg enig, men jeg tror heller ikke området kommer til at give dobbelt værdi, men det bør kunne højne indtægten fra Milanos borgere at der hver weekend er kamp hvor omkring 50.000 mennesker kommer forbi.
    Jeg håber du får ret.

Skal ærligt indrømme at jeg er rigtig pessimistisk omkring situationen med stadion, så det kan godt være at det gør mig blind for potentialet af et fælles projekt.
    Skulle vi mislykkes med at kvalificere os til CL, i den næste årrække, er det nok heller ikke så sjovt at stå med regningen alene.

Det virker, som sagt, som den bedste mulighed pt. og noget skal der jo gøres.

Standard

Så kom UEFA/CFCB med en påpegning af Milans økonomi for de tre sæsoner 15/16-17/18:

“The UEFA Club Financial Control Body (CFCB) investigatory chamber has today communicated its decision to refer the case of AC Milan (Italy) to the CFC adjudicatory chamber as the club has failed to comply with the break-even requirement during the monitoring period assessed in the current season and covering the 2015-16, 2016-17 and 2017-18 seasons.

“UEFA will be making no further comments on the matter until a decision has been reache by the CFCB adjudicatory chamber in this case.

“This referral is not related to the decision that was made by the CFCB adjudicatory in December 2018 and was covering the 2014-15, 2015-16 and 2016-17 seasons.”

Det er altså sæsonerne inden Elliott overtager. ANSA har været ude med nyheden om, at Milan vidste den ville komme og at det blot er en obligatorisk nødvendighed fra UEFA, men at forhandlingerne om en ordning for Milan fortsætter ufortrødent.

Bliver spændende at se hvad der sker. Håber vi får mulighed for at bruge lidt penge i årene fremover, ellers er det virkelig svært for Leo og Paolo at rette op på truppen !

Forza AC Milan

Standard

FFP hænger vel efterhånden lidt i bremsen når nogle storhold glider forbi det som PSG. Så UEFA prøver nok primært at redde æren lidt og få strikket noget sammen så de kan sige FFP stadig har en berettigelse, så den helt store straf venter næppe Milan.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Nogen der ved følgende:

Hvis Milan køber Insigne for €40 mio + Suso, hvad vil han så blive bogført til hos os?

Og hvad vil Suso blive bogført til hos Napoli?

Suso er jo bogført til noget nær €0 mio i vores bøger. Det samme er Insigne i deres. Men hvordan vil det evt stå i en evt handel mellem de to klubber?

Vil Insigne blot skulle afskrives for €40 mio henover kontraktperioden? Eller tilskrives Susos værdi - lad os sige €40 mio - så €80 mio i alt?

Og vil Suso stå som €0 i Napolis regnskab eller €40 mio eller hvad vil han skulle afskrives med?

Forza AC Milan

Standard

Jeg forstår ikke rigtig den kritik man ser af Gazidis nogle steder. Han går pt. i gang med den proces Elliot har hentet ham ind til. At gøre Milan til en sund forretning. Det er den virkelighed jeg har advokeret for lige siden vi blev nødt til at sælge Kaka grundet vores manglende evne til at udvikle klubben. Li og Fassones katastrofekurs og vanvidsvinduet sidste sommer var jo dybt uansvarligt og det betaler vi nu prisen for. Det er da fantastisk hvis det endelig er en (delvis) voksen til stede.

Vi står pt. til at komme ud af dette regnskabsår med et underskud mellem 80-100 mio euro. Vi er blevet henvist til endnu en dom af FFP som vi nok får straffen for inden for 1 måned. Her får vi nok i bedste fald en settlement agreement hvor UEFA dikterer, at vi skal skære voldsomt i spillerbudgettet eller i værste fald en udelukkelse fra EL, hvilket vil koste klubben rigtig dyrt finansielt og dermed nok en endnu større nedskæring i truppen for at finde de penge andre steder.

Derfor er det naturligvis det helt rigtige at starte med at kigge på selve truppen og sige farvel til alle med udløb og undlade at købe Bakayoko. I princippet skal vi finde alle de 80-100 mio euro vi får i underskud i år på spillerbudgettet. Med et farvel til alle dem med udløb samt Baka har vi allerede fundet ca. 50 mio euro. Abate gav sig selv, da man jo allerede har to til den plads. Det samme med Zapata, hvor man har 3 dyre forsvarsspillere i Roma, MM, og Caldara. Til trods for skader til Caldara har vi bare ikke råd til at have en så dyr 4. reserve, men må satse på Simic, Djalo eller RR hhv.

Det der står tilbage er at vi stadig skal finde 50 mio euro i den nuværende trup, og der er 25 spillere, hvor nogle er oplagte at sige farvel til. Vi er nok nødt til at sælge mindst 1 stort navn. For jeg tror ikke vi kan nøjes med løst og fast. De oplagte her er Laxalt/Strinic, A Donna/Reina, Castillejo, Silva. Vi får meget svært ved at tjene penge på nogle af dem, og hvis vi også skal bruge lidt penge til forstærkninger så er vi nødt til at få penge ind. Derfor tænker jeg enten Suso eller Donna skal afsted. Suso, hvis en evt. ny træner vil spille uden kanter. Men vi har uanset hvad 1 målmand og 1 venstreback for meget.

I forhold til truppen skal det også siges, at vi kun må registrere 21 spillere i EL hvis vi får lov at spille med. Og vi har i årevis kørt med en alt for stor trup på over 30 spillere. Senest illustreret ved hvor lidt dyre spillere som Mauri, Berto, Monto, Strinic, Laxalt, Castillejo har spillet.

Sidst men ikke mindst bliver det spændende hvad Gazidis har tænkt sig. For det er påfaldende, at han ser ud til at give Maldini så meget magt, hvilket også er grunden til, at jeg kalder ham delvis voksen længere oppe. Det nytter bare ikke noget at have en kransekagefigur med så meget ansvar. Ej heller selvom han får Billy som sidekick, da hans CV er lige så papirstyndt. En ting skal vi dog huske. At det spillerbudget vi skal ned på for at være en sund forretning er lig med Napolis spillerbudget. Så sværere er det jo heller ikke, selvom det mest af alt gør ondt på selvforståelsen for dem der er blevet forført af Silvio, Li/fassone og senest Leos armbevægelser. Det bliver ikke hurtigt, men et langt sejt træk, hvor vi skal være dygtige på stadion, sponsorfront og have held til at ramme noget CL nogle af årene. Sker det, så skal vi nok kunne indtage en plads som nummer 3 i Italien efter Juve og Inter. Og så kan vi bygge derfra.

Men jokeren er stadig FFP og hvad de rammer os med.

Standard

Vi forhandler angiveligt med uefa om at undgå ffp-restriktioner ved at opgive vores EL-plads. Lyder umiddelbart som en fin idé

Standard

Vil vi på forhånd ikke satse på Europa League, hvilket det ikke ser ud til med det hold vi kommer til at råde over, så ja, hvorfor ikke bare lade UEFA straffe os og tage pladsen fremfor en kæmpe bøde, som i sidste ende kan blive dyrere end EL deltagelse.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Det er da fint hvis man opgiver EL og det virkelig er løsningen på alle FFP-sanktioner. Men man skal immervæk være varsom i udmeldingerne derefter. Det er alle dage skadeligt for Milans brand at træde ud af en turnering.

Regler for meddelelser