Side 442 af 445 FørsteFørste ... 342392432440441442443444 ... SidsteSidste
Viser resultater 4,411 til 4,420 af 4444

Emner: Milans økonomi

Standard

Dejligt med lidt gode nyheder. 7,5% vækst i antal solgte billetter på stadion, selvom der godt nok kan være mange faktorer der spiller ind, og ikke kun fokus på advertising.

https://www.sportbusiness.com/news/a...weplay-tie-up/

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard Milans økonomi

Forresten, er der nogen her, som har set en annoncering af at Hendrik Almstadt skulle være ansat i klubben?

Der bliver skrevet flere artikler om at han påvirker Gazidis og har et øje for vores budget for spillerindkøb der skulle irritere Maldini og Boban, men har vi hyret ham? Jeg kan ikke finde noget på at vi skulle have ansat ham i klubben. Men massere artikler om at han arbejder for Gazidis allerede?

Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Dejligt med lidt gode nyheder. 7,5% vækst i antal solgte billetter på stadion, selvom der godt nok kan være mange faktorer der spiller ind, og ikke kun fokus på advertising.

https://www.sportbusiness.com/news/a...weplay-tie-up/

Forresten, er der nogen her, som har set en annoncering af at Hendrik Almstadt skulle være ansat i klubben?

Der bliver skrevet flere artikler om at han påvirker Gazidis og har et øje for vores budget for spillerindkøb der skulle irritere Maldini og Boban, men har vi hyret ham? Jeg kan ikke finde noget på at vi skulle have ansat ham i klubben. Men massere artikler om at han arbejder for Gazidis allerede?

De må opgøre det på en eller anden smart vinkel der får det til at fremstå bedre end det er. For faktum er (hvis man kigger Milans egne udmeldinger ud pr. kamp samt de officielle statitistikker) at vi ikke har solgt flere billetter i år end sidste år. Snarere en mindre nedgang. Så måske de blot mener, at vi har øget vores online andel af salg af billetter, men det ser naturligvis bedre ud med en formulering, der påstår salget af billetter er gået frem. Men bestemt fint, at vi også kommer ind i den digitale tidsalder også.

I forhold til Almstadt blev han nævnt som en del af en vigtig trio i juni, da Gazidis ville overtale Maldini til at blive. Det var Maldini, Moncada og Almstadt. Maldini med den sportslige ledelse, scouting hos Moncada og Almstadt er så talmanden, der bringer statistik, budget og ROI på banen på en spiller. Han blev ansat i sommers permanent og skal ligesom være Gazidis og Elliots kvantitative kompetence hold op mod den kvalitative kompetence hos den sportslige ledelse. Mener faktisk han blev ansat som konsulent januar sidste år.

Han skulle være den, der har udstukket rammerne for vores indkøb, forstået på den måde, at der er en max løn og et max på transfers på en given spiller. Her tager man niveau, videresalg og potentiale med så man har råd til at fejle. Kursen er ikke overraskende den Gazidis blev hentet til klubben for at udføre af Elliot og er vel bedst eksempliceret ved at vi før overbetalte for udviklingsspillere som Caldara, Piatek, Paqueta mens vi nu betaler markant mindre for spillere som Theo, Bennacer, Krunic. Når man ser det Leonardo havde gang i året før er der vist heller ingen tvivl om den kompetence var nødvendig at få til klubben, selvom det kan lyde banalt.

Det har og vil utvivlsomt give gode interne diskussioner, da Maldini/Boban jo hellere vil bruge masser af penge på dyrere spillere, men den strategi er jo bare ikke holdbar for klubben. Det udelukker dog ikke, at de to jo stadig kan få gennemført handler som Zlatan, Kjær og Begovic, men det bliver bare på andre vilkår (kortere aftaler eller lejemål) end vi har set tidligere. Jeg tror helt sikkert Jack bliver sendt videre fordi vi netop kun vil give ham 1 år.

Jeg er meget spændt på at se, om den strategi også betyder farvel til Donnarumma til sommer, da han jo skal sælges hvis han ikke forlænger. Og han er i forvejen en for dyr spiller at have i truppen. Det samme med Paqueta og Kessie.
    Sidst redigeret af Costacurta : 21-02-2020 kl. 11:21

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    De må opgøre det på en eller anden smart vinkel der får det til at fremstå bedre end det er. For faktum er (hvis man kigger Milans egne udmeldinger ud pr. kamp samt de officielle statitistikker) at vi ikke har solgt flere billetter i år end sidste år. Snarere en mindre nedgang. Så måske de blot mener, at vi har øget vores online andel af salg af billetter, men det ser naturligvis bedre ud med en formulering, der påstår salget af billetter er gået frem. Men bestemt fint, at vi også kommer ind i den digitale tidsalder også.

I forhold til Almstadt blev han nævnt som en del af en vigtig trio i juni, da Gazidis ville overtale Maldini til at blive. Det var Maldini, Moncada og Almstadt. Maldini med den sportslige ledelse, scouting hos Moncada og Almstadt er så talmanden, der bringer statistik, budget og ROI på banen på en spiller. Han blev ansat i sommers permanent og skal ligesom være Gazidis og Elliots kvantitative kompetence hold op mod den kvalitative kompetence hos den sportslige ledelse. Mener faktisk han blev ansat som konsulent januar sidste år.

Han skulle være den, der har udstukket rammerne for vores indkøb, forstået på den måde, at der er en max løn og et max på transfers på en given spiller. Her tager man niveau, videresalg og potentiale med så man har råd til at fejle. Kursen er ikke overraskende den Gazidis blev hentet til klubben for at udføre af Elliot og er vel bedst eksempliceret ved at vi før overbetalte for udviklingsspillere som Caldara, Piatek, Paqueta mens vi nu betaler markant mindre for spillere som Theo, Bennacer, Krunic. Når man ser det Leonardo havde gang i året før er der vist heller ingen tvivl om den kompetence var nødvendig at få til klubben, selvom det kan lyde banalt.

Det har og vil utvivlsomt give gode interne diskussioner, da Maldini/Boban jo hellere vil bruge masser af penge på dyrere spillere, men den strategi er jo bare ikke holdbar for klubben. Det udelukker dog ikke, at de to jo stadig kan få gennemført handler som Zlatan, Kjær og Begovic, men det bliver bare på andre vilkår (kortere aftaler eller lejemål) end vi har set tidligere. Jeg tror helt sikkert Jack bliver sendt videre fordi vi netop kun vil give ham 1 år.

Jeg er meget spændt på at se, om den strategi også betyder farvel til Donnarumma til sommer, da han jo skal sælges hvis han ikke forlænger. Og han er i forvejen en for dyr spiller at have i truppen. Det samme med Paqueta og Kessie.
    Tak for svar. Det var også hvad jeg kunne læse mig til på diverse italienske hjemmesider, men synes bare ikke jeg kan finde en annoncering fra klubben selv ala Maldini, Boban, Stylsvig etc?

Jeg er kæmpe fan af, at vi har flere inde over køb af spillere. Det er en AL for dyr proces at købe en spiller der ikke slår til, så den proces kan snildt klare at vi ansætter analytikere i den ene eller anden forstand.
    Generelt et problem at man køber spillere, og lader dem for meget op til sig selv om at passe ind i et nyt miljø, men det er en anden diskussion.

Med hensyn til Donnarumma, Paqueta og Kessié er det også de dyreste vi har i truppen udover Biglia der ikke får sin kontrakt forlænget.

Så en simpel udregning der hedder minutter spillet overfor omkostninger i budgettet, er en skidt udregning for Paqueta.
    Lidt anderledes med Kessié der trods alt har fået (og får) massere af spilletid.
    Det samme for Donnarumma.

Men jeg vil heller ikke blive overrasket, hvis vi sælger Conti og Musacchio til sommer, da de er hhv. 7. Og 8. dyreste spillere i truppen. Og ikke sikre startere, men efter sommer formentlig reserve spillere, og det skidt og noget vi ikke kan holde til.

Forza AC Milan

Standard

Tak for svar. Det var også hvad jeg kunne læse mig til på diverse italienske hjemmesider, men synes bare ikke jeg kan finde en annoncering fra klubben selv ala Maldini, Boban, Stylsvig etc?

Jeg er kæmpe fan af, at vi har flere inde over køb af spillere. Det er en AL for dyr proces at købe en spiller der ikke slår til, så den proces kan snildt klare at vi ansætter analytikere i den ene eller anden forstand.
    Generelt et problem at man køber spillere, og lader dem for meget op til sig selv om at passe ind i et nyt miljø, men det er en anden diskussion.

Med hensyn til Donnarumma, Paqueta og Kessié er det også de dyreste vi har i truppen udover Biglia der ikke får sin kontrakt forlænget.

Så en simpel udregning der hedder minutter spillet overfor omkostninger i budgettet, er en skidt udregning for Paqueta.
    Lidt anderledes med Kessié der trods alt har fået (og får) massere af spilletid.
    Det samme for Donnarumma.

Men jeg vil heller ikke blive overrasket, hvis vi sælger Conti og Musacchio til sommer, da de er hhv. 7. Og 8. dyreste spillere i truppen. Og ikke sikre startere, men efter sommer formentlig reserve spillere, og det skidt og noget vi ikke kan holde til.

Selv hvis Donnarumma spiller alle minutterne i sæsonen er hans løn desværre alt for stor til Milan. Den samlede regning for Kessie og Paqueta det samme, da de alle 3 ligger dobbelt så højt som gennemsnittet i truppen. Man kan altid tale nuancer og hvis vi havde to Primavera spillere som backup til Donna til en ungdomsløn ville vi selvfølgelig nok kunne betale så stor en løn. Men vi har en dyr 2. og 3. keeper.

Conti og Musacchio er lidt sjove størrelser i den sammenhæng. Og Hakan egentlig også. De har efterhånden nok år på deres kontrakt til at forlængelse til samme løn vil give en besparelse. Hakan er til sommer bogført til 5,3. Forlænger vi med ham i 4 år til samme løn vil han faktisk ligge under gennemsnittet i truppen. Mussachio står til 4,4 og giver man ham en 2årig kontrakt til samme løn vil han så også være dernede. Conti og Kessie er ikke så langt nede endnu, at det giver mening at forlænge. Men giver man ham en ny 5årig kontrakt til samme løn vil han også være 2,8 mio euro billigere årligt. Kessie kunne man også spare 4 mio euro på ved en forlænge på 5år til samme løn. Jeg kunne dog forestillle mig, at Hakan og Kessie ville have mere i løn.

Det er naturligvis papirpenge, da det jo er afskrivningen af spilleren vi letter. Men i regnskabs øjemed vil det give en positiv effekt på 13 mio euro. Og med udsigt til at vi i 2021 kan sige farvel til Silva og Caldara som faktisk er vores 2 dyreste i afskrivning efter Paqueta, så skulle der gerne være 14 mio euro alene på de to i positiv effekt.

Standard

Man kan altid tale nuancer og hvis vi havde to Primavera spillere som backup til Donna til en ungdomsløn ville vi selvfølgelig nok kunne betale så stor en løn. Men vi har en dyr 2. og 3. keeper.
    Jeg har og kommer aldrig til at forstå hvorfor det er vigtigt at have 3 keeper i en klub. Og specielt i en situation som Milans hvor man ikke ligefrem kan grave pengene op ude i baghaven. Hav en klar førsteholds keeper som vi har i Donnarumma, og hav en klar reserve. - Hvis det skulle blive nødvendigt med en 3 keeper, så træk en fra primavera op.
    Selvom jeg godt kan lide Begovic så synes jeg at han var spild at hente. - Ellers skulle bror Donnarumma være sendt af h til. Det spild af penge i mine øjne, når vi alligevel altid spiller med Donnarumma.
    La Storia --> Siamo Noi! - Curva Sud Milano

Associazione Calcio Milan -

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af vvxzubeerhansenxx Se meddelelser
    Jeg har og kommer aldrig til at forstå hvorfor det er vigtigt at have 3 keeper i en klub. Og specielt i en situation som Milans hvor man ikke ligefrem kan grave pengene op ude i baghaven. Hav en klar førsteholds keeper som vi har i Donnarumma, og hav en klar reserve. - Hvis det skulle blive nødvendigt med en 3 keeper, så træk en fra primavera op.
    Selvom jeg godt kan lide Begovic så synes jeg at han var spild at hente. - Ellers skulle bror Donnarumma være sendt af h til. Det spild af penge i mine øjne, når vi alligevel altid spiller med Donnarumma.
    Det var nok bror Donnarumma, der skulle være “sendt af h til”. Eller aldrig hentet, hvis det skulle være optimalt.
    Men jeg er fuldstændig enig! Det for omkostningstungt at køre med et sådan setup på målmandsposten.

Selv hvis Donnarumma spiller alle minutterne i sæsonen er hans løn desværre alt for stor til Milan. Den samlede regning for Kessie og Paqueta det samme, da de alle 3 ligger dobbelt så højt som gennemsnittet i truppen. Man kan altid tale nuancer og hvis vi havde to Primavera spillere som backup til Donna til en ungdomsløn ville vi selvfølgelig nok kunne betale så stor en løn. Men vi har en dyr 2. og 3. keeper.

Conti og Musacchio er lidt sjove størrelser i den sammenhæng. Og Hakan egentlig også. De har efterhånden nok år på deres kontrakt til at forlængelse til samme løn vil give en besparelse. Hakan er til sommer bogført til 5,3. Forlænger vi med ham i 4 år til samme løn vil han faktisk ligge under gennemsnittet i truppen. Mussachio står til 4,4 og giver man ham en 2årig kontrakt til samme løn vil han så også være dernede. Conti og Kessie er ikke så langt nede endnu, at det giver mening at forlænge. Men giver man ham en ny 5årig kontrakt til samme løn vil han også være 2,8 mio euro billigere årligt. Kessie kunne man også spare 4 mio euro på ved en forlænge på 5år til samme løn. Jeg kunne dog forestillle mig, at Hakan og Kessie ville have mere i løn.

Det er naturligvis papirpenge, da det jo er afskrivningen af spilleren vi letter. Men i regnskabs øjemed vil det give en positiv effekt på 13 mio euro. Og med udsigt til at vi i 2021 kan sige farvel til Silva og Caldara som faktisk er vores 2 dyreste i afskrivning efter Paqueta, så skulle der gerne være 14 mio euro alene på de to i positiv effekt.
    Og det vil ikke undre mig hvis vi ser sådanne initiativer fra den kære Gazidis. I mine øjne heller ikke dumt, medmindre vi kan sælge dem nu! Eller at de får lønforhøjelse. INGEN af de spillere er mere værd, end hvad de tjener pt.

Forza AC Milan

Standard Milans økonomi

Jeg sad og regnede lidt på vores emne her om minutter spillet vs påvirkning af regnskabet og det sgu et ret interessant resultat at få!

Det ikke helt spot on mht Donnarumma og hans omkostning overfor hvad han bidrager med (minutter spillet), men selvfølgelig har han en stor udgift absolut, men det er ikke så slemt hvis vi regner pr minut. Her er der omvendt straks spillere som Caldara, Borini, Biglia, Piatek, Ricardo Rodriguez oa der springer i øjnene.

Min udregning kan ses herunder.
    - Den er selvfølgelig ikke helt korrekt, da jeg blot har taget deres lønninger for det sidste halve år lagt sammen med deres afskrivning for hele året og delt denne med antal minutter spillet.
    - Der er jo så også en anden faktor der skævvrider resultaterne her, og det er at spillere vi har frasolgt i vinter, naturligt ikke har haft muligheden for at spille i de kampe efter deres frasalg. Men de er med for at vise deres bidrag de sidste halve år, og så må man se bort fra den faktor, at de ikke har kunne spille de sidste 11 kampe (eller hvornår de nu blev solgt i vinters).
    - De spillere der er signet i vinter, indgår med hele deres løn for dette halve år, men de har jo kun kunne spille 11 kampe, hvis de var klar 1/1. Det var de jo ikke, så de er skæve at have med i udregningerne her, men de er med for god ordens skyld. Og der er lidt interessante finurligheder med dem - særligt Kjær.

Resultater:
    // de må selvfølgelig ikke stå alene disse tal. De skal selvfølgelig holdes op mod hvilken absolut løn får de, hvilken kvalitet har de givet i de spillede minutter, hvilken rollen er de tiltænkt i truppen og andre sportslige vurderinger, der ikke er medtaget. Så tag det som et indspark og ikke meget mere end det.
    - Donnarumma er den 5. MINDST omkostningstunge hvis vi måler løn og afskrivninger overfor minutter spillet.
    - Kessie ligger som 17. dyreste spiller, og altså en god midterplacering her.
    - Paqueta er den 10. dyreste spiller i truppen målt på pr minut.
    - Caldara er den helt store synder med 0 kampe, og en pisse dyr afskrivning samt en udemærket løn. Derfor sprænger han fuldstændig udregningerne her.
    - Borini er også en synder med få minutter og høj løn. Godt han blev sendt afsted. (der er en fejl i hans kontraktudløb, det er 2020 og ikke 2021).
    - Vores målmænd er uhyre dyre at have siddende på bænken. Derfor det giver endnu mindre mening at have så tung en besætning som vi har kørt med i flere år.
    - Biglia. Dyr og dårlig. Han ender virkelig med at være et symbol på hvad Mirabelli skabte: En økonomisk og sportslig katastrofe.
    - Rodriguez endte med få minutter pga Theo, og det giver ham en høj plads på ranglisten. Nok ikke så skidt økonomisk at få ham afsted.
    - Piatek sniger sig lige udenom top 10, men det siger ALT, at både ham og Paqueta ligger i den ende. Endda med de ringe sportslige resultater det har givet. Ingen forklaring om at de bare har været exceptionelle dyre kan godtgøre det.
    - Suso ligger på en kæledægge 3. plads med en masse minutter spillet, og en lav afskrivning. Så det ser pænt ud her, men jeg er nu stadig glad for at vi fik ham smidt på lej med købsoptioner til Sevilla. Håber han bliver købt.
    - Calabria med sin lave løn, ingen afskrivning og en del minutter ser også fint ud, men nøj der savnes niveau her. Men økonomisk er han en udemærket case.
    - Romagnoli, Theo Hernandez og Bannacer ser også pæne ud, mest af alt grundet deres mange spilminutter. Så de er bestemt gunstige med disse briller på.
    - Simon Kjær er dog den store vinder her! Bestemt en god case med de her briller på. Spilletid, inden afskrivning grundet lejeophold, lav løn da Sevilla betaler en del af den. Det kan ikke blive bedre, og vidner om at disse handler ikke er helt hen i skoven, rent økonomisk. Det skønne i det her, er at vi har en kort binding på lejespillerne, der gør at vi er lagt bedre rustet til at rette os ind efter hvad vores resultater bliver og hvordan vores økonomi påvirkes til næste sæson. Det er en værdsat fleksibilitet, som jeg mener vi bør se mere af i fremtiden. Lejeaftaler, vil bestemt være en mulighed for os for at komme vores 'køb-til-overpris-til-stor-kontrakt-og-uden-gensalgsmuligheder' aktioner til livs. Det er der behov for.

Men spændende nok at se, at der er nogle enkelte spillere der bør være i kikkerten for nærtstående salg til sommer som en Reina, Laxalt og Paqueta. Dertil med kontraktudløb til Biglia, Borini der er afsat og Caldara der er på lån i en to års tid, begynder vi at have skåret væsentligt ind på truppen. Salget af Paqueta bliver dog det svære for ledelsen til sommer, hvis ikke vi skal begynde at give ham flere minutter..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Kakà*** : 24-02-2020 kl. 14:01
    Forza AC Milan

Standard

En udgift pr. minut er dog kun relevant i forhold til sammenligne spillere i truppen. Det kan godt have sin berettigelse at kigge på den del, men det giver først rigtig mening at kigge på det når vi samlet set har fået udgifterne ned på et niveau vi selv kan håndtere.

Så selvom Donna pr. minut ser ud at være god ROI, så er hans kæmpe hyre bare for stor til en klub som Milan, når vi står over for endnu en gang nedskæring til sommer. For FFP og banken kigger desværre kun på bundlinjen, og ikke på hvad de enkelte bidrager med internt. Men det giver klart et billede af hvem der skal sendes ud af døren når først den store udfordring er løst.

I øvrigt koster corona-aflysningen søndag os lidt over 1 mio euro i billetindtægter. Ikke lige det vi har brug for.

Standard

Heldig det ikke er Juventus vi møder, for så havde vi misset vel 6 gange så meget. Juve må også være pænt trætte af at misse tilskuere til Inter kampen i weekenden, da det også der vil hente en kæmpe indtjening med de billet priser de kører med
    Kim

Medlem Nr. 4

Regler for meddelelser