Side 450 af 451 FørsteFørste ... 350400440448449450451 SidsteSidste
Viser resultater 4,491 til 4,500 af 4507

Emner: Milans økonomi

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Regnskabet er faktisk ekstremt svært at blive klog på grundet forskydninger og covid19. Indtægtssiden er i den grad presset men det skyldes i høj grad at man har skudt tv-pengene ind i det nuværende regnskabsår. Det kan dog klart siges at sponsoraterne gik nedaf mens det ligner kampdagsindtægter var nogenlunde på niveau med året før.

På udgiftssiden faldt lønningerne med 24 mio euro mod året før men da der samtidigt blev foretaget ekstraordinære kæmpe nedskrivninger på over 30 mio euro fordi vi ikke var i stand til at sælge spillere som Silva, Paqueta, Piatek, Rodrigues og Reina til deres bogførte værdi så steg udgifterne samlet set til spillertruppen. De spillere har vi taget et stort tab på, men så skulle det også gerne være en engangsudgift for klubben.

Gælden er nogenlunde stabil set i lyset af covid. Klubbens gæld til banker er steget med 20 mio euro fra 95 til 115 mio euro. Derudover er det dog endnu mere positivt at vi efterhånden får betalt en del af til de mange fejlskud kineserne og Leonardo/Maldini nåede at lave inden Gazidis satte sig igennem. Vores transfergæld er den laveste i siden 2016 hvor vi nu kun skylder 75 mio euro mod 140 i det forrige regnskab. Og vi har 55 mio euro til gode hvilket giver en negativ på 20 mio euro hvilket er det bedste i over 8 år. Det er ikke uvæsentligt da FFP kigger på dette parameter. Balancen skulle endda gerne blive mere positiv med salg af Suso der gerne skulle dække transfersummen på Hauge, Tonali (lånet på 10 mio euro), Rebic, Saelemaekers og Kjær. Suso dækker det ikke helt men Paqueta skulle gerne tage resten, selvom vi har tilgodehavende fra Lyon så skylder vi stadig en del til Flamengo. Det er naturligvis før januar vinduet.
    Og hvor har du/vi den viden fra, hvis regnskabet ikke er offentliggjort?

Blot nysgerrig for selv at læse, men værdsætter virkelig inputtet!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Jibril Se meddelelser
    Crap. Well, tak for uddybningen.

Så har jeg et sidespørgsmål til det. Nu har jeg kunne google mig til at The Revenue Agency er en form for finans ministeriet, som laver skattereglerne i Italien. Men har de eneret til at ligge sådan en lov? Skal det ikke forbi partierne, så der kan stemmes for og imod?

Og ja, Sandsynligheden for at få et nyt stadion i 2025 ser ikke realistisk ud. Men mon ikke man kan få det inden dette årti er overstået? Var det ikke Roma som langt om længe fik lov til at bygge deres eget?
    Loven er som sådan vedtaget. Jeg læser det mere som det er loven i praksis der har huller. Og i en situation hvor mange mister deres job er det ikke nødvendigvis lige nu et politisk parti har lyst til at give skattelettelser til folk der er millionærer.

Citer Oprindeligt indsendt af jonasgr Se meddelelser
    Det er desværre ret forventeligt at det tager lang tid med et stadion. Roma og Cagliari havde også store problemer med at få deres projekt igennem. Der sidder politikere som ikke mener det er rimeligt med sådanne projekter når landet har så store sociale og økonomiske problemer og så er landet også kendt for deres bureaukrati. Jeg har selv erfaring med det og blev hurtig vant til at det ikke er unormalt at komme 30-60 minutter senere end aftalt tid. De kommer jo, så hvorfor så travlt.
    Ja Cagliari og Roma er endnu farce på et dybt indgroet italiensk system der meget godt beviser hvor landet vil være et uland i forhold til resten af af Vesteuropa. Jeg kan huske da jeg startede at interessere mig for stadion før 2010 at Cagliari var fremme i skoene og ville bygge nyt. Her over 10 år senere har de stadig ikke fået en spade i jorden omend der sker skulle starte et udbud om at bygge det til sommer. Romas er om noget endnu mere tragisk. Palotta startede snakken i 2011 og ville faktisk have åbnet stadion i 2016. Til dato er der stadig intet sket og det sidste jeg læste var at man nu har opgivet at bygge på den oprindelige placering og er i dialog om en ny. Jeg tror Romas stadion har endnu længere udsigter end Milan/Inters.

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Og hvor har du/vi den viden fra, hvis regnskabet ikke er offentliggjort?

Blot nysgerrig for selv at læse, men værdsætter virkelig inputtet!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jeg har fået tilsendt det meste via nogle kontakter jeg har dialog med i ny og næ angående sport og økonomi. De er journalister der selv bruger det i deres hverv. Jeg har ikke det hele, men nøgletallene er der.

Standard

Jeg har fået tilsendt det meste via nogle kontakter jeg har dialog med i ny og næ angående sport og økonomi. De er journalister der selv bruger det i deres hverv. Jeg har ikke det hele, men nøgletallene er der.
    Super fint. Var blot om der var noget tilgængeligt, men jeg må vente... tak alligevel.

Nå, men i fht tidligere beskrivelse af finansielle tiltag og manøvre som Gazidis og co har gjort brug af, ligner det at man gerne vil pulje tab i dette regnskab. Altså at man både nedskriver på spillerne samt at man skyder indtægten. Det kan jo give en historie der viser at man rykker sig til det bedre, ved resultaterne fra i år, når de fremvises.

Spændende at følge med i! Og især fordi jeg i hvert fald havde regnet med nogle finansielle manøvre fra Gazidis. Dem ser vi nu.
    Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Super fint. Var blot om der var noget tilgængeligt, men jeg må vente... tak alligevel.

Nå, men i fht tidligere beskrivelse af finansielle tiltag og manøvre som Gazidis og co har gjort brug af, ligner det at man gerne vil pulje tab i dette regnskab. Altså at man både nedskriver på spillerne samt at man skyder indtægten. Det kan jo give en historie der viser at man rykker sig til det bedre, ved resultaterne fra i år, når de fremvises.

Spændende at følge med i! Og især fordi jeg i hvert fald havde regnet med nogle finansielle manøvre fra Gazidis. Dem ser vi nu.
    Ja man har i hvert fald taget udgifterne i i 19/20 regnskabet med en masse ekstraordinære afskrivninger på de spillere man ikke har formået at sælge til deres værdi. Selve indtægtsdelen er dog ikke et valg men loven der foreskriver at tv-indtægter skulle falde i det nye år. For FFP gør det dog ikke den store forskel da de kigger på de to regnskaber samlet. Det vigtige er dog at vi kan bevise en positiv trend i udgifterne går nedad da det skal være vores redning og holde os fra at blive udelukket af europa igen.

Standard

Skulle vi ryge i CL næste sæson, så må vi håbe at Stadions igen er åbne. En ting er selvfølgelig selve pengene det giver at deltage, men der kan også let vente fuld hus på San-Siro og det vil være bittert endelig at være tilbage i CL og så misse de penge som stadion indtægter giver.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

For interesserede har kongen af fodboldøkonomiske ananlyser Swiss Ramble gennemgået vores seneste regnskab. Godt overskueligt med grafer forklaringer osv.

https://twitter.com/SwissRamble/stat...356864/photo/1

Standard

For interesserede har kongen af fodboldøkonomiske ananlyser Swiss Ramble gennemgået vores seneste regnskab. Godt overskueligt med grafer forklaringer osv.

https://twitter.com/SwissRamble/stat...356864/photo/1
    Nysgerrig: er du selv aktiv på Twitter ift denne del eller deler du primært dine indsigter herigennem? Fantastisk gennemgang. Skræmmende læsning.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Filippo-Inzaghi Se meddelelser
    Nysgerrig: er du selv aktiv på Twitter ift denne del eller deler du primært dine indsigter herigennem? Fantastisk gennemgang. Skræmmende læsning.
    Nej jeg er på twitter for indholdet ikke samtalen.

Ja, ret skræmmende læsning og hvis ikke denne sæson viser klare indikationer på fremgang så står vi skidt i forhold til FFP.

Standard

Nej jeg er på twitter for indholdet ikke samtalen.

Ja, ret skræmmende læsning og hvis ikke denne sæson viser klare indikationer på fremgang så står vi skidt i forhold til FFP.
    Men vil adgangs til CL penge næste sæson ikke være redningen i forhold til økonomien? Så længe vi ikke går ud og øger lønbudgettet voldsomt eller køber dyre spillere?

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Milan[Nikolai] Se meddelelser
    Men vil adgangs til CL penge næste sæson ikke være redningen i forhold til økonomien? Så længe vi ikke går ud og øger lønbudgettet voldsomt eller køber dyre spillere?
    I forhold til FFP så vil det ikke kunne redde det store, da FFP kigger på de foregående år hvor vi har haft de 3 største underskud i klubbens historie på noget nær 470 mio euro samlet hvor det tilladte har været max 45 mio euro. Selv med en korrektion af Covid på op mod 100 mio euro (hvilket ville være generøst) samt man tager nogle af de parametre ud FFP ikke tager (har i snit været 8 mio euro de sidste 3 år) så er klubben over 300 mio euro fra at nå målet.

Kommer vi I CL vil de penge ramme vores budget næste regnskab og ikke dette regnskab. Her det komiske lidt at Covid19 har gjort at UEFA har slået to regnskaber sammen hvilket betyder at de først vil evaluere Milans regnskab igen til efteråret og dermed vil vi faktisk godt kunne spille CL næste sæson hvis vi kommer med. Jeg tror næppe UEFA vil smide os ud midt i en sæson, men der er dog stadig en straf der venter os a la det Inter og Roma har været udsat for som minimum.

Om CL vil redde regnskabet er svært at sige. Det kommer an på hvordan resten af forretningen kommer til at gå, men med de tiltag vi ser nu og når vi engang må få tilskuere igen, så bør vi været tæt på at ramme et 0, med nogle enkelte salg.

Regler for meddelelser