Side 385 af 406 FørsteFørste ... 285335375383384385386387395 ... SidsteSidste
Viser resultater 3,841 til 3,850 af 4056

Emner: Milans økonomi

Standard

Ja det går frem og tilbage. I dag er der rygter igen om en italiensk forretningsmand, der skal smide de 32 mio euro som Li skal finde inden måneden er omme for at købe sig ind i klubben. Herefter skal han så betale 150 mio euro for sin aktieandel, som så skal vokse de næste par år. Det er desværre kun medier som Gazzettaen, CorSera, Giornale og Tuttosport der har historierne. Det ville være super med et troværdigt medie der kom på banen.

Jeg har dog meget svært ved at se det ske på så kort tid, medmindre der har været forhandlet i flere måneder. De samme medier melder også, at man vil bruge det hos UEFA d. 19 juni. Problemet er jo bare, at vi jo har indsendt vores papirer i sidste uge, så UEFA kan ikke bruge det til noget. Og slet ikke når der er ikke noget konkret. Der er en skæringsdato på sådan noget og den er overskredet for Milans vedkommende. Så vidt jeg kan læse er meldinger (of the record) fra ledelsen også at vi bliver udelukket.

Rygterne om en mindretals investor er dog ganske klare, men om det er noget man skal håbe på ved jeg ikke. Det er ikke ligefrem fra en høj hylde vi finder en investr. Dubai-manden, en italiensk entreprenør er der bare ikke de store penge i. Eller rettere nok penge i til at løfte klubben. Det er helt sikkert bevidst fra Lis side, da han nemmere kan vinde en magtkamp mod en anden lille spiller end mod en stærk pengemand. Men jeg tænker om det så ikke var bedre for klubben, at Elliot overtog og solgte den videre.

Gazzettaen skulle eftersigende have fået et par detaljer om vores case der blev sendt til UEFA og en lettere trist, men forventet detalje er at Milan China har været et kæmpe flop. Man har fået sponsorer for knap 5 mio euro, hvilket ikke dækker de store udgifter, der er derude. Og det er ca. 55 mio euro mindre end man sidste år meddelte UEFA man ville omsætte for derude. Det er jo heller ikke noget styrker Fassones troværdighed når han skal fremlægge budget for fremtiden, når man rammer 55 mio euro forbi.

Standard

Ser ud til fredag vi måske ved mere hvem Milan´s nye med-ejer er. Skulle åbenbart hverken være Italiener eller Kineser. Så er bud kunne jo være amerikaner

Men det her med en ny person/gruppe smider penge ind er vel næsten en direkte kopi af hvad der skete i Inter, efter Thohir også fandt ud af italiensk fodbold ikke lige er noget men kan tjene penge på.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Ser ud til fredag vi måske ved mere hvem Milan´s nye med-ejer er. Skulle åbenbart hverken være Italiener eller Kineser. Så er bud kunne jo være amerikaner

Men det her med en ny person/gruppe smider penge ind er vel næsten en direkte kopi af hvad der skete i Inter, efter Thohir også fandt ud af italiensk fodbold ikke lige er noget men kan tjene penge på.
    Ja, bortset fra, at den store forskel, at vi går fra at have en fattigmandsudgave af Thohir (Li) til at få en Thohir (i forhold til rygterne om den nye ejers midler) med en ny ejer. Hvor Inter gik fra at have en Thohir til en mastodont i Suning. Så i princippet samme manøvre, men vi spiller i en helt anden liga end Inter. Desværre.

Dog skal det siges, at det er velkommen at få en troværdig skikkelse i ejerkredsen. Men om en troværdig skikkelse vil arbejde med Li er jeg mere usikker på. Er det bare en lille fisk, så løser han jo kun Lis pengeproblemer (refinansieringen af hans andel af gælden til Elliot som er 180 mio euro plus renter op mod 40 mio euro) nu og her og ikke klubbens store udfordringer.

Jeg kan se, man satser på, at kunne have en medejer til en evt. appel af den dom der kommer næste uge. Dvs. hvis vi skal til CAS og få omstødt dommen om udelukkelse. Men jeg tror næppe en ny ejer vil have en effekt i en appel, da det jo i givet fald er for sent i forhold til FFP, hvor der har været klare deadlines på hvornår tingene skulle være klar for Milan.

Standard

Sky melder, at det er en asiatisk investorgruppe med en gut fra Malaysia, der bor i Singapore der er i forhandlinger med Li. Foranledigt af vores gode ven Jorge Mendes, der jo også var sammen med med Mr. Bee i sin tid. Det virker lige så sløjt som jeg frygtede.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Sky melder, at det er en asiatisk investorgruppe med en gut fra Malaysia, der bor i Singapore der er i forhandlinger med Li. Foranledigt af vores gode ven Jorge Mendes, der jo også var sammen med med Mr. Bee i sin tid. Det virker lige så sløjt som jeg frygtede.
    Interessant. Det lader til, at klubben fortsætter sin deroute.

Standard

Der er godt nok nogle medier, der er helt væk eller også er der nogle hos Li, der er rigtig dygtige til at lække falske rygter ud til pressen.

Hvis man kigger på selve tesen om, at en mindretalsaktionær skulle være på vej ind, så har den generel klangbund hos alle medier. Rigtig meget taler for, at det skulle være sandt hvis man kigger objektivt på Li og Milans situation. Vi er i et gældshevlede, Li er presset på økonomi og UEFA anser ikke Li som seriøst nok. Det der skulle tyde på, at det var en falsk nyhed, skulle så være, at Li vil lave et røgslør over for UEFA i håbet om, at få dem til at give en mildere straf.

Men lad os bare antage, at det passer. Så er 5 medier sikre på, at de netop har nationaliteten på den rigtige ejer. Sky sagde, det var en asiatiask gruppe, Il Sole siger det er amerikanere. Begge to var i øvrigt sikre på der blev forhandlet igår i hhv Asien og Milano med de pågældende. Især Il Sole er lidt over de andre medier standard, men de har ofte været forkert på den. Mediaset, som jo sammen med Tuttosport og CorSera er skraldespandsmedier, mener det er præsidenten for Malaysias fodboldforbund Tunku Ismail (som også skulle være prins derude). Det følger Skys rygte ved at sætte navn på. Sky kom også tilbage i går aftes med en helgardering, der siger, at det enten er en asitiask (Malaysia), Arabaisk eller Amerikansk investor. Men generelt skyders der i øst og vest.

Jeg kan se, mange medier tror navnet vil blive nævnt for bestyrelsen imorgen, men det tror jeg næppe sker, før der er skrevet under.

Standard

Efter en længere sæbeopera lukkede man igår tv aftalen for Serie A de næste 3 år. Som tidligere nævnt herinde så havde Mediaprop egentlig vundet rettighederne, men en masse juridisk bøvl og finansielle garantier gjorde, at man endte med at droppe dem. Det blev så Sky og Perform, der vandt rettighederne til en pris der var 40 mio euro mindre end Mediapros bud.

Mediapro var dog fine nok til Frankrig, hvor de har købt rettighederne for et bud der overgår den italienske aftale. Dermed er Italien (efter en del år som nummer 2) nu kun det 5. største land målt på tv-indtægter for de nationale tv-rettigheder.

Standard

Som ventet kom der ikke noget frem om en evt. ny aktionær i dagens bestyrelsesmøde. Der skulle ifølge il Sole være et godt stykke vej, da Li desperat leder efter en der kan give bedre vilkår end dem han forhandler med pt. Så derfor har Fassone heller ikke et konkret navn med til UEFA i næste uge.

Dagens agenda omhandlede de 10 mio euro Li betalte sidste uge, og de 32 mio euro han skal betale inden månedens udgang, som Li forsikrede om var på vej.

Dertil skulle der være blevet fremlagt regnskab for denne sæson. Selvom det først lukker med udgangen af måneden, så bliver det et underskud på 75 mio euro. Hvilket er bedre end de over 90 mio euro der længe var rygtet, men altså stadig et kæmpe underskud. Men Coppa, tilskuere og manglende udbetaling af bonus til spillerne, på grund af dårlige resultater spiller nok ind her.

Det der så er spændende for mig at se, er om hvilken afskrivningsmodel man har brugt. For har man brugt den sædvanlige, så er underskuddet lige i overkanten. Den anden del jeg finder spændende er, om vi rent faktisk har bogført salget af Lapadula og Niang i dette vindue, da det også vil give en noget større gevinst og kunne give et preg om hvad der er bag underskuddet.

De gode detaljer får vi nok først til efteråret når regnskabet fremlægges.

Standard

Så er det idag vi får vores dom. Som sådan hersker der vel egentlig ingen tvivl om vi får en udelukkelse, når endda ellers den vældig positive Milan lejr allerede har lagt erkendt udelukkelsen.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Så er det idag vi får vores dom. Som sådan hersker der vel egentlig ingen tvivl om vi får en udelukkelse, når endda ellers den vældig positive Milan lejr allerede har lagt erkendt udelukkelsen.
    Ved vi noget om hvornår mødet starter eller slutter evt?
    La Storia --> Siamo Noi! - Curva Sud Milano

Associazione Calcio Milan -

Regler for meddelelser