Side 381 af 406 FørsteFørste ... 281331371379380381382383391 ... SidsteSidste
Viser resultater 3,801 til 3,810 af 4056

Emner: Milans økonomi

Standard

Gode indlæg, der gør én rigtig meget klogere.

Jeg er enig i Orson argumenter omkring FFP og dens effekt. Jeg synes heller ikke det har en effekt, når vi ser de samme klubber år efter år vinde deres respektive liga og selv i CL ser vi denne tendens. Rigtig ærgerlig udvikling, men hvor man tidligere levede mere af ejers nåde, så ser vi idag kreative økonomiske konstellationer, hvor klubberne sikrer sig massive indtægter. Problemet er bare at det kun er de største der for alvor formår at omgå dette.

Det er blevet benhård business imens FFP har eksisteret og der er røget flere penge i cirkulation og desværre er charmen også udfordret hårdt. Italien er mindst ramt på sidstnævnte, men desværre heller ikke aktuelle på det højeste niveau.

Med det jeg læser, så er Li bare en omvandrende joke. Jeg kan heller ikke tage ham seriøst, når han lader som om han er leder og en sjælden gang udtaler sig.
    Jeg har respekt for den kinesiske måde, at drive det på, men hvis han havde pengene, havde han vel garanteret det nu? Man må vel også omstille sig til den verden ens forretning agerer i?

Standard

Det gør godt nok ondt som Milan fan

Ville en evt transferblokade også betyde, at vi ikke kan sælge spillere? Det ville virke kontraproduktivt i forhold til at balancere økonomien.

Og ja. Må ærlig talt indrømme, at jeg håber Li overlader klubben til Elliot, der så forhåbentligt kan sælge videre til en mere pålidelig ejer. Det vil nok gøre ondt de næste par år, men det er jo svært at bygge en fremtid på en klub, når man ikke kan love spillere europæisk fodbold og ens ejer har svært ved at skaffe midler til den daglige drift. Der skal være et fundament til et hus, og Li virker ikke til at være det fundament - desværre.

Standard

Spørgsmålet er vel også hvad Li selv tænker på fremtiden nu. Hvad der i starten, ihvertfald i medierne lød som om pengene hurtig vil komme ind med det kinesiske markede etc, så har det jo længere udsigt end nogensinde. Måske flere års karantæne og kraftig nedskæring, ja så er det ihvertfald ikke noget der vil øge brandet i Milan.
    Så hvem ved om han også kunne være klar på at give Milan op, hvis det rette bud kommer. Der kommer jo nok snart en melding fra ham, nu da Milan fans også for alvor er begyndt at råbe op, da vi nu ser ud til at blive kastet endnu længere tilbage end vi var under Berlusconi.

En skam vi skal vente så længe med en afklaring. Havde vel også været mest fair hvis de kunne komme med en afklaring inden Juni, så klubben også har en mulighed for at forberede den kommende sæson
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Så er der rygter om et køb af klubben. Hvad siger I til det, virker det realistisk og tror I det vil gøre os godt?

https://www.football-italia.net/1217...interest-milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af MadsJensen Se meddelelser
    Gode indlæg, der gør én rigtig meget klogere.

Jeg er enig i Orson argumenter omkring FFP og dens effekt. Jeg synes heller ikke det har en effekt, når vi ser de samme klubber år efter år vinde deres respektive liga og selv i CL ser vi denne tendens. Rigtig ærgerlig udvikling, men hvor man tidligere levede mere af ejers nåde, så ser vi idag kreative økonomiske konstellationer, hvor klubberne sikrer sig massive indtægter. Problemet er bare at det kun er de største der for alvor formår at omgå dette.

Det er blevet benhård business imens FFP har eksisteret og der er røget flere penge i cirkulation og desværre er charmen også udfordret hårdt. Italien er mindst ramt på sidstnævnte, men desværre heller ikke aktuelle på det højeste niveau.

Med det jeg læser, så er Li bare en omvandrende joke. Jeg kan heller ikke tage ham seriøst, når han lader som om han er leder og en sjælden gang udtaler sig.
    Jeg har respekt for den kinesiske måde, at drive det på, men hvis han havde pengene, havde han vel garanteret det nu? Man må vel også omstille sig til den verden ens forretning agerer i?
    Men det hænger nok sammen med den opfattelse, der er af FFP. Den er ikke sat i verden for at skabe mere lighed og mere lige konkurrence så alle kan vinde. FFP er sat i verden for at sikre sig en mere bæredygtig vækst og udvikling i europæisk fodbold, hvor der var alt for mange ejere der kom ind og ødelagde fodboldklubber med deres fantasier om en god hurtig forretning som. Det har aldrig været for at stoppe ejerinvesteringer eller skabe bedre konkurrencevilkår, men styre mere sunde investeringer i fodboldklubber.

Man har i perioden med FFP også været vidne til en meget mere sund fodboldøkonomi i Europa med meget bedre balance mellem indtægter og udgifter. Og man lempede endda reglerne endnu mere i 2015 så ejere kunne lave endnu flere sunde investeringer. Kigger man på FFP så er der også ekstremt mange områder, som man kan modregne i et regnskab som fx. nyt stadion, talentafdeling, faciliteter og infrastruktur er alle områder, der end ikke tæller med på udgiftssiden i FFP, hvilket netop understreger den bæredygtige del.

Det er så rigtigt, at tvivlsomme ejere som vores har svære vilkår og det er helt efter hensigten, da man ikke vil risikere at klubber går konkurs på grund af fantaster tror de kan lege manager. Men klubber som Roma og Inter hvor der er seriøse ejere har man et godt redskab.

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Spørgsmålet er vel også hvad Li selv tænker på fremtiden nu. Hvad der i starten, ihvertfald i medierne lød som om pengene hurtig vil komme ind med det kinesiske markede etc, så har det jo længere udsigt end nogensinde. Måske flere års karantæne og kraftig nedskæring, ja så er det ihvertfald ikke noget der vil øge brandet i Milan.
    Så hvem ved om han også kunne være klar på at give Milan op, hvis det rette bud kommer. Der kommer jo nok snart en melding fra ham, nu da Milan fans også for alvor er begyndt at råbe op, da vi nu ser ud til at blive kastet endnu længere tilbage end vi var under Berlusconi.

En skam vi skal vente så længe med en afklaring. Havde vel også været mest fair hvis de kunne komme med en afklaring inden Juni, så klubben også har en mulighed for at forberede den kommende sæson
    Milan China er jo en joke og skulle også være noget FFP har slået ned på, da man havde regnet med indtægter for 60 mio euro, og har fået et par mio euro. Næste år skulle det nærmest vokse til 100 mio euro, så det er klart, at Milan ikke har leveret en forretningsplan med substans.

Men i forhold til Li og fremtiden er han fuldstændig låst, da han jo ikke har pengene og han skal jo sælge klubben markant dyrere end han købte den for, for ikke at komme ud med et kæmpe tab. Men på et tidspunkt kan Elliot jo tage over, men i mellemtiden har Li bare taget klubben som gidsel i det her.

Det er helt sikkert ærgeligt vi skal vente og vi er på standby, men det er svært at gøre det hurtigere, da sæsonen jo skal spilles færdig og herefter tager den juridiske proces, apeller og vurdering jo bare tid. Pt. er bolden jo i Milans. Jeg tvivler dog på vi ser en udelukkelse fra EL. Men transferrestriktioner og krav om at skære udgifter vil give god mening, da hele problemet jo er, at Li ikke kan garantere, at han har penge til at dække klubbens drift. Derfor kan UEFA jo skrue på at klubben skal kunne klare sig selv.

Citer Oprindeligt indsendt af Calcio Se meddelelser
    Så er der rygter om et køb af klubben. Hvad siger I til det, virker det realistisk og tror I det vil gøre os godt?

https://www.football-italia.net/1217...interest-milan
    De rygter med samme køber var der også i januar. Og de vil blive ved med at komme. Vi får dog svært ved at sælge klubben, hvis ikke vi spille i EL eller købe spillere. For en ny ejer kan jo godt se, at han skal investere i spillertruppen for at kunne løfte klubben. Og pt. er alt låst indtil Li finder en løsning på sin gæld til Elliot.

Der var også en der spurgte til salg af spillere. Vi må gerne sælge selvom vi får transferforbud, vi er tvunget, da vi skal have rejst penge i givet fald. Det gælder kun i forhold til at registrere nye spillere i truppen. Men en hård straf vil uden tvivl betyde farvel til flere spillere, da vi jo har en del der ikke kan leve med et par år på smalhals, da de vil vinde noget nu. Såsom Bonucci, Roma, Donna, Suso, Jack. Er straffen mere moderat skal det nok gå.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Men det hænger nok sammen med den opfattelse, der er af FFP. Den er ikke sat i verden for at skabe mere lighed og mere lige konkurrence så alle kan vinde. FFP er sat i verden for at sikre sig en mere bæredygtig vækst og udvikling i europæisk fodbold, hvor der var alt for mange ejere der kom ind og ødelagde fodboldklubber med deres fantasier om en god hurtig forretning som. Det har aldrig været for at stoppe ejerinvesteringer eller skabe bedre konkurrencevilkår, men styre mere sunde investeringer i fodboldklubber.

Man har i perioden med FFP også været vidne til en meget mere sund fodboldøkonomi i Europa med meget bedre balance mellem indtægter og udgifter. Og man lempede endda reglerne endnu mere i 2015 så ejere kunne lave endnu flere sunde investeringer. Kigger man på FFP så er der også ekstremt mange områder, som man kan modregne i et regnskab som fx. nyt stadion, talentafdeling, faciliteter og infrastruktur er alle områder, der end ikke tæller med på udgiftssiden i FFP, hvilket netop understreger den bæredygtige del.

Det er så rigtigt, at tvivlsomme ejere som vores har svære vilkår og det er helt efter hensigten, da man ikke vil risikere at klubber går konkurs på grund af fantaster tror de kan lege manager. Men klubber som Roma og Inter hvor der er seriøse ejere har man et godt redskab.

Milan China er jo en joke og skulle også være noget FFP har slået ned på, da man havde regnet med indtægter for 60 mio euro, og har fået et par mio euro. Næste år skulle det nærmest vokse til 100 mio euro, så det er klart, at Milan ikke har leveret en forretningsplan med substans.

Men i forhold til Li og fremtiden er han fuldstændig låst, da han jo ikke har pengene og han skal jo sælge klubben markant dyrere end han købte den for, for ikke at komme ud med et kæmpe tab. Men på et tidspunkt kan Elliot jo tage over, men i mellemtiden har Li bare taget klubben som gidsel i det her.

Det er helt sikkert ærgeligt vi skal vente og vi er på standby, men det er svært at gøre det hurtigere, da sæsonen jo skal spilles færdig og herefter tager den juridiske proces, apeller og vurdering jo bare tid. Pt. er bolden jo i Milans. Jeg tvivler dog på vi ser en udelukkelse fra EL. Men transferrestriktioner og krav om at skære udgifter vil give god mening, da hele problemet jo er, at Li ikke kan garantere, at han har penge til at dække klubbens drift. Derfor kan UEFA jo skrue på at klubben skal kunne klare sig selv.

De rygter med samme køber var der også i januar. Og de vil blive ved med at komme. Vi får dog svært ved at sælge klubben, hvis ikke vi spille i EL eller købe spillere. For en ny ejer kan jo godt se, at han skal investere i spillertruppen for at kunne løfte klubben. Og pt. er alt låst indtil Li finder en løsning på sin gæld til Elliot.

Der var også en der spurgte til salg af spillere. Vi må gerne sælge selvom vi får transferforbud, vi er tvunget, da vi skal have rejst penge i givet fald. Det gælder kun i forhold til at registrere nye spillere i truppen. Men en hård straf vil uden tvivl betyde farvel til flere spillere, da vi jo har en del der ikke kan leve med et par år på smalhals, da de vil vinde noget nu. Såsom Bonucci, Roma, Donna, Suso, Jack. Er straffen mere moderat skal det nok gå.
    Har der slet intet konkret (eller nogenlunde troværdige rygter) været ift. hvordan man ville genere 60 mio euro i omsætning i Milan China? Det er jo ikke en forretningsplan som man skal have godkendt af bank-trainee i den lokale sparekasse, så de må jo have haft nogle ideer og konkrete projekter i gang.

Standard

Eftersigende skulle det italienske fodboldforbund, FIGC, have kontaktet Fiorentina, Sampdoria og Torino (de tre hold placeret lige under Milan i tabellen)og bedt dem om at få deres dokumenter i orden. Således at en af dem er klar til at træde ind, såfremt Milan bliver ekskulderet fra El. Årsagen til man ikke er nøjes med at tage fat i Fiorentina, er at man så har de næste i rækken klar, hvis heller ikke Fiorentina kan leve op til øfp reglerne.

Info stammer fra serie a podcasten Golazzo, med den højt respekteret James Richardson (manden fra Football Italia) som vært.

Standard

Derudover meldes der i flere medier, at hvis Li ikke overføre de forventet 10 mio euro ved deadline i morgen, kan Elliott allerede overtage klubben der.

https://www.football-italia.net/1218...et-li-deadline

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    I forbindelse med økonomi og finanser lever lige netop ikke med "uskyldig" til det modsatte er bevist. I forretningsverden og også sportverden er det helt normal praksis at kunne stille med finansielle garantier. Og kan man ikke stille med en tilfredsstillende garanti, så kan man altså ikke lege med. Og reglerne er helt klare på det område, at det er ejeren der personligt skal kunne stille en garanti. Og eftersom en hedgefund der tager over 10% rente stiller garantien skal vi som Milan fans være glade for at FFP stopper det vanvid. Det handler jo ikke kun om gælden til nuværende kreditor, men også garanti for, at de 3-4 års underskud også kan blive dækket. Og der taler vi om op mod 300 mio euro når alle kapitalindsprøjtninger er medregnet. Jeg ved ikke om han er blevet bedt om at stille 160 mio euro i garanti, men vil helt sikkert mene det er meget blødt krav når man tænker på de underskud vi genererer i klubben. Og mange andre klubber har kunne stille garantier som fx. Roma og Inter.

Li og Milan imødekommer ikke reglerne vedr. FFP på 3 områder:

- Man kan ikke stille en garanti for at klubben på en bæredygtig måde kan betale sine regninger nogle år frem.
    - Man har ikke kunne påvise, at man vil være i stand til at betale gælden tilbage til Elliot.
    - Man har haft et driftunderskud, der er angiveligt er 60 mio euro højere end det tilladte. Og man har velvidende kravene fra FFP brugt 250 mio euro i vinduet.

Du må som ny ejer investere kraftigt i din klub. Men det forudsætter, at du kan lave en frivillig aftale. Men da Li ikke har formået at opfylde kravene til en frivillig aftale, så skal han følge kravene til FFP. Det er klart, man vil være mere åben når det er en ny ejer, hvis den nye ejer ellers viser sund fornuft generelt. Men med manglende økonomisk formåen, ingen finansielle garantier samt en åbenlys ligegyldighed over for reglerne (som bevist ved de 250 mio euro brugt på transfers) så klapper fælden,

Man kan sagtens sætte spørgsmålstegn ved PSG, men kloge folk, der er rekrutteret fra EU kommisionen til at vurdere dette, har netop meldt det som fair value. Om det så er en sund forretning kan der stilles spørgsmålstegn ved. Men det er inden for FFPs regler. Men de er ligesom Milan 100% afhængige af CL. Det gælder de fleste klubber undtagen de engelske.
    Jeg ved nu ikke helt. På visse områder er det garanti nok at man har overholdt tidligere betalinger, mens det andre gange er mulig at have en tredjepart, der kan kautionere for beløbet. Er dog med på at vi taler meget store beløb og tror gerne på, at det i fodbold er normal praksis at ejeren selv skal kunne garantien.
    Jeg ved som sagt heller ikke hvilke garantier Elliot har stillet, måske har de endda lovet mindre end jeg regner med.

Jeg synes bare at kravene virker urimelige, nogle mere end andre.
    Man kan måske ikke stille garantier, men indtil videre er alle indbetalinger blevet gennemført på trods af al spekulationen og jeg kan som sagt ikke se, hvorfor de skal bekymre sig om betalingerne til Elliot, hvis Elliot selv siger at der ikke er problemer.

Driftsunderskuddet kan jeg godt forstå at EUFA går ind og kigger på. Ånden i FFP er, at der skal være balance i finanserne, så fair nok. Det påvirker naturligvis også evnen til at kunne betale regningerne på en bæredygtig måde, men hvis det ligger på omkring €90 mio., så ville CL, plus de øgede sponsorater derfra, jo hjælpe gevaldigt i det hul.

Forstå mig ret. Jeg er jo også skeptisk omkring Li og jeg er helt med på at den nuværende situation i værste tilfælde kan ende voldsomt ødelæggende for klubben.
    Jeg synes bare ikke at UEFA har virket ret åbne for at give ham en chance. Især ikke efter jeg sad og kiggede på økonomien omkring Kalinic, Borini og Kessie, som vi har forpligtet os til at købe efter lån.
    Kalinic og Borini skal betales denne sommer, men Torino har bundet sig for Niang og Genoa for Lapadula, så sammen med et par andre mindre beløb, går de to poster næsten lige op. Dvs. at der, overraskende nok, er nogenlunde balance i det.

Hvis vi har et driftsunderskud på €90 mio., så har vi selvfølgelig ikke nået FFP-kravet på max. €30 mio. i år og vil heller ikke gøre det næste år, selvom vi skulle komme med i EL. I teorien skulle vi dog 'kun' tjene €60 mio. på CL for at opfylde kravet, hvilket ikke er et urealistisk scenarie hvis man tænker på tv-pengene og de øgede muligheder ift. sponsorer
    Læg dertil at der er nogenlunde styr på transferbalancen. (minus indsprøjtningen)
    Derudover havde vi afsluttet sæsonen godt og der var igen en smule grobund for lidt tro på projektet, som kunne have lokket nogle forstærkninger til på fri transfer. En mulighed som ledelsen retfærdigt (i mine øjne) nu anklager UEFA for at have gjort sværere, da de har skadet brandet.

Jeg vil faktisk mene at vi, selv med bøder og transferloft, ville have haft en realistisk chance for at nå CL og dermed være meget tæt på en 'bæredygtig' økonomi indenfor de 3-4 år, hvis de €250 mio var blevet accepteret som et engangsbeløb.

Det irriterer mig bare grænseløst, på et principielt niveau, at UEFA går ind og vurderer at en klub som f.eks. Barcelona, hvis 'bæredygtige' økonomi, bl.a. indebærer at hente spillere i en ulovlig ung alder, hvilket de fik en straf for, er helt acceptable at have med, mens vi bliver udelukket på ren tvivl og spekulation.

Standard

Underligt der er tavshed fra vores kinesiske ejer og at der ikke kommer en eller anden form for "bare rolig, der er styr på økonomien" melding
    Ham den amerikanske billionær kunne sku være fint at få ind i klubben, da han ihvertfald har pengene. Men skulle et skifte virkelig blive muligt, så er det jo noget der vil tage flere måneder før det endeligt er på plads
    Kim

Medlem Nr. 4

Regler for meddelelser