Efter landsholdspausen tager vi hul på kalenderårets 7 sidste kampe. Efter de 7 kampe har alle hold mødt hinanden 1 gang.
Vores kampprogram er, på papiret, noget lettere frem mod nytår, end det har været hidtil.
Næste runde byder på en udebanekamp mod Napoli og dagen før nytår møder vi Fiorentina i Firenze.
Derimellem kommer vi op imod Torino (H), Benevento (U), Bologna (H), Verona (U) og Atalanta (H).

Spiller vi op til nuværende statistik, vil vi tabe Imod Napoli og hive sejre hjem imod resten af holdene, med undtagelse af en gentagelse af svipserne mod Sampdoria og Genoa.

De mest oplagte kampe vi kunne smide point i, er i mine øjne Torino og Fiorentina. Fodbold forløber dog sjældent helt som man forventer og det ville da være en glædelig overraskelse, hvis vi kunne undgå pointtab og hente min. 16 point i de 6 kampe efter Napoli. Omvendt kan vi jo også rende ind i en 'dårligere' stime og smide flere point, end vi bør.

De 5 forreste er stukket lidt af og har ikke uoverkommelige kampprogrammer op til nytår.
Nogle pointtab er dog garanteret, da perioden byder på både flere topopgør, bl.a. Napoli - Juventus, Roma - Lazio, Juventus - Roma, Juventus - Inter og Inter - Lazio.

Alt efter momentum og dagsform, kunne Inter og Lazio godt rende ind i udfordringer.
Inter smed point mod Torino sidst og skal møde Atalanta i næste runde. De har Juventus ude og Lazio hjemme, så en dårlig periode hos dem kunne godt ende i nogle tabte point. De har stadig sæsonens første nederlag til gode og det bliver spændende at se hvordan de rejser sig, når og hvis det kommer.
Lazio skal spille derby i næste runde og Roma spiller godt for tiden. Derefter har de Fiorentina, Sampdoria, Torino, Atalanta og Inter inden nytår. Ind imellem har de så også EL at se til. Det kan godt blive en tricky række af kampe, da alle de nævnte hold kan udfordre toppen på en god dag.

Både Inter og Lazio virker dog stærke i år, så chancen for at vi indhenter dem er i mine øjne ikke særlig stor.

Sampdoria er nok dem vi skal sigte efter som en start.
De er 4 point foran og har en kamp i baghånden, men det er en kamp imod Roma.
Næste runde skal de møde Juventus og inden nytår har de også Lazio og Napoli.
Meget af deres offensive spil afhænger af Cristian Zapatas fætter, Duvan, som har været et absolut bæst i år, og den 34-årige Fabio Quagliarella.
Jeg tvivler dog på at de kan holde dampen oppe og tror at vi går forbi dem inden nytår.

Lykkes det, er det bare om at holde sig til i toppen og håbe på at holdene foran begår nogle fejltrin.

De fleste hold er i større eller mindre grad afhængige af en enkelt målscorer.
Lazio har Immobile, Inter har Icardi og Roma har Dzeko. Sandsynligheden for at alle 3 går igennem sæsonen uden skader eller down-perioder er ikke ret høj. I så tilfælde må man bare tage hatten af og sige at Serie A er blevet mere konkurrencedygtig.
Roma har også andre spillere målene kan komme fra, men jeg vil ikke mene at de kan klare sig lige så godt uden Dzeko, som Juve kan uden Dybala/Higuain, eller Napoli uden Mertens. Mertens er dog også vigtig spiller for Napoli og det ville være sjovt at se hvordan de klarede sig uden ham.

Der er spillet 12 kampe og der resterer 26.
Selvom den første tredjedel af sæson plejer at give et godt indtryk af holdenes styrke, vil jeg mene at vores ubalancerede kampprogram snyder en smule. Som sagt er jeg ret sikker på at vi nok skal overhale Sampdoria inden nytår.
Jeg er forberedt på at blive skuffet, men kan alligevel ikke undgå at være lidt spændt på at se, hvor tæt vi ligger på top-4, hvis vi formår at afslutte året med en god stime.

Som altid kan vi ikke gøre andet, end at håbe, heppe og hyle.

I medgang og modgang - Forza Milan!