Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Sikkerhed på siden

Standard Sikkerhed på siden

Hej

Uden at være ekspert, så mangler siden her noget sikkerhed - formentlig et certifikat. Det har manglet i lang tid nu.
    Hver gang man logger ind, og det er der jo mange der har gjort i den periode, så sender man jo brugernavn og password ukrypteret.

Kan i ikke få kigget på det?

Standard

Den bedste løsning er at bruge et password, der ikke minder om noget du bruger andre steder og opgive et minimum af personlig information på siden.

Udover domænenavnene og hosting, koster et SSL-certifikat også penge. Især hvis det skal understøtte mobile enheder og man gerne vil have support med.

Alting koster desværre. Både penge og tid.

Standard

Jeg må lige rette mig selv her.

Der blev åbenbart fundet sårbarheder i SSL tilbage i 2014 og man er nu gået over til TSL.

Pratisk er der ikke den store forskel.
    Enten koster det en god slat penge, ellers skal man selv bruge en del tid på at sætte det hele op og få det til at fungere.

Ydeligere læsning:
    Computerworlds guide til SSL/TSL
    SSL/TSL på wiki

Standard

Let's Encrypt udsteder gratis certifikater, og nu kan jeg se, at siden her er hosted gennem UnoEuro som snart i et par år ganske nemt har faciliteret letsencrypt certifikater.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af JMark Se meddelelser
    Let's Encrypt udsteder gratis certifikater, og nu kan jeg se, at siden her er hosted gennem UnoEuro som snart i et par år ganske nemt har faciliteret letsencrypt certifikater.
    God info.

Her er UnoEuros faq omkring opsætning af SSL: Link

Det kræver dog stadig noget arbejde.
    Selvfølgelig ville det være bedre med en sikker linje, men det bør ærligt talt ikke stoppe nogen fra at bruge forummet.

Hvis nogen virkelig gerne vil have fat i vores info, vil angrebet blive rettet mod databasen.

Regler for meddelelser