Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 34

Emner: Milan-napoli

Standard

Syntes sku vi gør det godt. At vi ikke satser mere er forståelig nok, da vi ved Napoli er dem der kan tabe mest. Napoli bør vel også smide langt mere frem. De ligger p en sikker 2 plads og skal holde trit med Juve, så at de ligesom Milan spiller lidt henholdene er underligt. 1 point kan vi stadig bruge bedre end de kan og generelt syntes jeg en god præstation med et helt nyt midterforsvar. Offensiv har vi bestemt vores muligheder, selvom vi spiller ud fra en meget kontrolleret defensiv.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Forventede en lussing idag, så er ret godt tilfreds med vi fik point, desværre er vi kommet i en situation, hvor det ene point ikke kan bruges til ret meget.

Standard

Taktisk mesterstykke af Rino i dag. Ikke kønt at kigge på, men vi spiller Napoli fuldstændig korrekt i samtlige 90 min og sørger for at de ikke kan få flow i deres spil eller slå deres mesterlige dybdeafleveringer. Havde forventet at Napoli ville satse meget mere de sidste 20 min, hvilket ville ha givet os plads til omstillinger, men Sarri var yderst konservativ...
    Syntes det er fuld fortjent at vi får uafgjort, men hvor ville det være lækkert med en hurtig kant som alternativ til dem vi har!
    Suso og Jack er fuldstændig flade, Hakan lidt bedre - men ikke mange chancer han skaber i dag.

Syntes Locatelli laver et godt indhop og giver os noget liv her til sidst... Silva gør det også fint.

Havde virkelig forventet at Napoli ville satse meget meget mere efter pausen... forstår ikke Sarri der??

Nå men, alt i alt godkendt kamp af os. Nyt centerforsvar og havde Kalinic været lidt mere skarper i første halvleg, hvor han får nogle gode bolde at arbejde med - så kunne kampen måske ha udviklet sig på en helt anden måde og blevet en meget mindre taktisk kamp fra Napolis side... sådan gik det ikke, men et point er brugbart trods alt, da CL kval er væk.

Standard

Som flere brugere på twitter skriver, så har vi et godt fundament at bygge på til næste sæson. Og som flere skriver herinde, hvor vil jeg håbe vi køber et par dygtige kanter med fart til sommer!

Lad Hakan spille 8’er og Jack back up for ham og på kanten. Det vil virkelig være pænt! En Chiesa og en Politano ville i mine øjne være to meget interessante spillere, sol vi har været rygter sammen med! Unge, dygtige, tempofyldte og direkte.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Med tanke på vores dårlige form, karantæner og skader så løser vi jo egentlig den her kamp rigtig godt. Jovist. En mirakelredning/forfærdelig afslutning af Milik skulle der til at få et point, men vi vidste jo godt vi skulle have marginalerne med os for at kunne få noget med.

Selvom spillerne har fået en hel uges pause denne gang, var der stadig ingen energi på holdet og lidt for mange uprovokorede fejl. Måske Rino skulle prøve at rotere et par spillere før de koster. Locatelli, Montolivo kan i hvert fald godt træde til på midtbanen uden det svækker den pt.

Standard

Det var sikkert en vigtig redning af Donnarumma, men overordnet set er det nu en kamp der vækker optimisme, at vi kan holde os til taktikken og laver få fejl imod et så stærk offensiv hold. I offensiven kunne vi på den rette dag også have scoret, men det er netop det springende punkt, at vi mangler at slå til i de her tætte kampe som jo er noget typiske tophold gør
    For Napoli må man bare igen sige, at de igen lader til at ende hvor det plejer. En flot start af sæsonen, men til sidst går gassen bare af dem igen og den helt store bredde har de ikke. En skam de ikke snupper mesterskabet, for nu tror jeg der til sommer vil vente en del salg igen og der vil blive forsøgt at blive bygget noget nyt op igen
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Det var sikkert en vigtig redning af Donnarumma, men overordnet set er det nu en kamp der vækker optimisme, at vi kan holde os til taktikken og laver få fejl imod et så stærk offensiv hold. I offensiven kunne vi på den rette dag også have scoret, men det er netop det springende punkt, at vi mangler at slå til i de her tætte kampe som jo er noget typiske tophold gør
    For Napoli må man bare igen sige, at de igen lader til at ende hvor det plejer. En flot start af sæsonen, men til sidst går gassen bare af dem igen og den helt store bredde har de ikke. En skam de ikke snupper mesterskabet, for nu tror jeg der til sommer vil vente en del salg igen og der vil blive forsøgt at blive bygget noget nyt op igen
    Ja, same old story med Napoli. De får dog 2 x 0-0 i Milano men det er bare ikke nok når Juve henter 13 sejre ud af de seneste 14 kampe uden at spille decideret konge. Bredden er stadigvæk forskellen og nok også erfaringen.. De er voldsomt at de snupper Serie A for 7. gang i træk efter at have været i Serie B lidt over 10 år siden.. Milano har godt nok sovet i timen.

Anyways, fint resultat men ændrer ikke det faktum at vi ikke har vundet for 4. kamp i træk (3 gange på hjemmebane). Hvis vi bare havde fået en sejr mod Sassuolo og enten over Inter eller Napoli, hvor vi dog var tættere på at tabe end at vinde til sidst begge gange.

Vi skal vinde resten hvis CL er en mulighed, men efter igår må vi nok hellere kigge ned ad og fokusere alt på Coppa Finalen - vil være en fantastisk udgangspunkt til næste sæson.

PS. Sjovt og typisk Zapata præstation. Én lorte kamp efterfølges konsekvent af en fejlfri stærk defensiv kamp. Some things never change :-)

Standard

Dejligt med 65.000 tilskuere på stadion også. Det har været et af de eneste lyspunkter i en skidt sæson hvor det sportsligt har været noget forfærdeligt bold vores tilskuere har skulle se på. Pt. ligger vi vi 5 point efter hvad vi gjorde i efter samme antal kampe sidste sæson. Vi skal have 10 point ud af 18 mulige for at matche sidste sæsons pointhøst. Vi har kun scoret 16 mål i 16 hjemmekampe. I princippet kan vi jo være ligeglad med antallet af point sålænge vi kommer i EL, men det er stadig tankevækkkende hvor dårligt det har været og et eller andet sted må det være vigtigt for klubben, at få flere point end sidste sæson når man ser på investeringen på 250 mio euro og en øget lønpost på ca. 50% ekstra.

Standard

Jeg er tilfreds med 0-0. Jeg skød en hvid pil efter CL i sidste runde og alt i alt spiller vi en fin kamp mod et bedre hold - en kamp som vi formår at kontrollere i 92 minutter, med den eneste store chance til Milik i 93 minut.
    Gattuso har virkelig formået at få etableret en defensiv, og vi har 4 gode centerbacks. Zapata-Mussachio så ikke dårligere ud end Bonucci-Romagnoli, hvilket er fortrøstningsfuldt men i mine øjne viser at forsvaret er meget mere end de to centerbacks og at det vigtigste er hele holdets kontribution og defensive samarbejde. Jeg bider ikke negle når vi først formår at stille os dernede, men vi virker stadigvæk udsatte ved omstillinger - men så igen, hvem gør ikke det?

Forsvaret er fundamentet af et godt hold, og man kan sige vi har fået fundamentet på plads. Spillerne kender hinanden og harmonerer godt.
    Nu mangler vi bare krydderiet i angrebet, hvilket vi stadigvæk ikke har formået. Suso, som har været vores krydderi virker som udkørt og modstanderholdene har også læst os. Hvis ikke vi henter nogle hurtige kanter til at bringe det uforudsigelige, så kan jeg ikke se de store ændringer i næste sæson rent offensivt, men i princippet bør vi selv i det tilfælde blande os i kampen om CL. Et hold som Roma minder også meget om vores, da de også mangler denne speed efter Salah forlod dem og de klarer det trods alt rigtig godt med de midler de har.

Vi rygtes sammen med kanter som Depay, David Neres og sidst men ikke mindst Callejon, hvor sidstnævnte dog ikke er helt så hurtig som de andre.

Alle tre ville dog bringe noget nødvendigt uforudsigelighed på holdet hvis vi skal op på næste niveau.
    Politano nævnes også, hvilket jeg dog ikke ser nogen mening i.
    Zorro per sempre!

Standard

Helt ærlig kan jeg ikke se hvad vi skal med hurtige kanter, når vi i feltet kun har 1-2 spillere. Så skal det være fordi kanten skal trække ind foran mål og selv forsøge.
    Syntes dog heller ikke vi skal til lave det store om og gå igang med en ny taktik, da vi så igen smider en masse tid vi har brugt på det nuværende setup. Men fra midtbanen mangler generelt nogle løb ind i feltet.
    Tallene er ret tydelige vi har et offensiv problem. Mange vil jo så sikkert pege på vores angribere, men det er nu ikke fordi de vælter sig i chancer, da de får virkelig lidt at arbejde med. Men offensiven tager selvfølgelig også længere tid at spille sammen end en defensiv der pimært står på faste pladser.
    Kim

Medlem Nr. 4

Regler for meddelelser