Side 18 af 21 FørsteFørste ... 81617181920 ... SidsteSidste
Viser resultater 171 til 180 af 203

Emner: Serie A Tråden

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    I forhold til hvad fx. Silvio, Elliot og Li har investeret i Milan, så er Jeep sponsoratet peanuts. Juve gik fra at have det største sponsorat i fodboldens verden med Tamoil på 22 mio euroi 2005 indtil Calciopoli ramte de store italienske klubber, hvor den naturligvis blev opsagt. Derefter fik de så et sponsorat på det halve fra Fiat, hvilket var mindre end hvad fx. Milan fik fra Emirates dengang. Herefter fik man jo bet click ind over trøjen og Jeep sponsoratet steg først til 17 mio euro efter nogle år hvor de havde været fast i CL og der var stadig markant under de største klubber i verden. Til sammenligning smed Silvio i snit over 50 mio euro i klubben årligt i samme periode.

Udover stadion, som var den korrupte tidligere ledelses ide, så skal man nok heller ikke overse, at Juve sejlede rundt da de rykkede op med udskiftning af ledelse, trænere spillere, fans der brændte stadion af i protest, spillere der blev fysisk overfaldet af Ultras. Havde den sportslige fremgang ikke kommet med Conte holdet kan jeg da godt være i tvivl om man ikke bare havde rystet på hånden igen. Men den sommer ramte de bare rigtigt med træneren, gode køb (Vidal, Pirlo, Asamoah, Lichsteiner) kombineret med nogle flops fra året før i Bonucci, Barzagli begyndte at spille fodbold. Det er sjældent at man rammer så mange spillere rigtigt i et vindue, men det kan så nok også tilskrives træneren.

Marotta og Conte var især de helt rigtige på det rigtige tidspunkt og med et nyt stadion klar, så var det bare den perfekte gnist for Juve på det tidspunkt. Men en ting er at tænde bålet, noget andet er at holde det kørende og det har de gjort godt, og det er også her, hvor Juve generelt har adskilt sig fra andre store italienske klubber indtil Suning kom ind, som på sigt nok skal udfordre Juve.

Det skal naturligvis ikke undervurderes, alle de emissioner der også er lavet af aktionærerne. Rige, investeringsvillige ejere er nødvendigt, hvis ikke man er Barca, Bayern, Real og United kaliber.
    Det er jeg enig i.

Utroligt hvor stort et løft af klubben Conte var med til at skabe. Men min pointe var mere møntet på, at det ikke blot var så simpel en opskrift på deres succes.

Bliver spændende at følge, hvordan Juve kommer videre herfra. De gør det fantastisk på de kommercielle parametre pt, men hvad sker der når CR7 stopper/skifter?

Forhåbentlig er det Milan og Inter og resten af Serie A, der haler ind på Juve, fremfor Juve der taber terræn til de andre topklubber i Europa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Juventus har en pænt højt gennemsnitsalder og vel nok tæt på den højeste i Serie A. Mange af de bærende kræfter er over 30 og selvom de sikkert har nogle unge lovende spillere er det stadig ikke altid et generationsskifte sådan lige fungerer. Når først spillere som Chiellini, Buffon, Bonucci, Ronaldo, Matuidi, Higuain, Cuadrado der har rundet de 30 skal udskiftes, så bliver det et svært job med så mange udskiftninger. Men de har økonomien til at købe kvalitet, men success kan ikke altid blot købes med penge som vi selv har fundet ud af
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Halvejs i Serie A og selvom vi har spillet en ganske igennem forfærdelig sæson, så er vi her hvor der stadig er 57 point at spille om. Vi har 10 point op til CL pladserne og selvom vi jo stadig er et stykke fra er 10 point ikke meget. Det kræver selvfølgelig en rigtig rigtig god sidste halvdel af vores sæson, men med Zlatan i folden kan holdet måske vokse hurtig. Det kræver dog også at Atalanta og Roma går i stå og her er det nok klart Atalanta der ser stærkest ud, men belastning med CL må ramme før eller siden.

Som sådan ser CL stadig meget usandsynlig ud, men noget skal vi jo kigge efter den sidste halvdel af sæsonen. Kan vi lige ramme en stime på 3-4 kampe på stribe vil vi uden tvivl rykke tættere på, men om vi så kan holde stabiliteten er spørgsmålet
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Halvejs i Serie A og selvom vi har spillet en ganske igennem forfærdelig sæson, så er vi her hvor der stadig er 57 point at spille om. Vi har 10 point op til CL pladserne og selvom vi jo stadig er et stykke fra er 10 point ikke meget. Det kræver selvfølgelig en rigtig rigtig god sidste halvdel af vores sæson, men med Zlatan i folden kan holdet måske vokse hurtig. Det kræver dog også at Atalanta og Roma går i stå og her er det nok klart Atalanta der ser stærkest ud, men belastning med CL må ramme før eller siden.

Som sådan ser CL stadig meget usandsynlig ud, men noget skal vi jo kigge efter den sidste halvdel af sæsonen. Kan vi lige ramme en stime på 3-4 kampe på stribe vil vi uden tvivl rykke tættere på, men om vi så kan holde stabiliteten er spørgsmålet
    HVIS Cagliari kampen virkelig var et vendepunkt (og selvom jeg tror Zlatan hjælper, så tvivler jeg), så er det ikke umuligt. Meget svært, men dog en lille mulighed. Jeg ville dog være lykkelig, hvis vi bare kunne nå EL. Det må vel stadig give lidt ekstra rent økonomisk, og så er det bare et skridt i den rigtige retning, hvilket jeg tror kan gøre utroligt meget for spillerne. Sæson efter sæson har det været status quo. Kun Serie A at spille for. Hvis vi i det mindste bare kvalificerede os til EL, ville det måske gøre et eller andet psykologisk ved holdet. Vi har altså nogle talentfulde fodboldspillere. Spillere som Roma, Donna, Suso, Theo, Bennacer, Kessie etc. De har altså talent. Muligvis ikke verdensklasse - og når det måske heller aldrig - men under de rigtige omstændigheder, så kan de - spiller for spiller - sagtens bære store roller på hold med niveauet til CL-bold. Vi skal bare udnytte det potentiale meget bedre!

Standard

EL tror jeg ikke på vi kan misse, så den tager jeg så godt som givet. Selvom jeg egentlig syntes det er en røv syg turnering hvor man møder bunden af Serie 5 i Europa, men dem skal vi nu nok uanset også få svært nok ved

Vi har chancen ihvertfald nu her med Udinese, Brescia og Verona at tage 9 point - så tror jeg vi godt vi kun er 6 point efter en Cl plads. Men ja, det ser let ud på papiret, men vi må da for hulen også i den her sæson ryge ind i en periode hvor vi kan få en stribe sejre
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

EL tror jeg ikke på vi kan misse, så den tager jeg så godt som givet. Selvom jeg egentlig syntes det er en røv syg turnering hvor man møder bunden af Serie 5 i Europa, men dem skal vi nu nok uanset også få svært nok ved

Vi har chancen i hvert fald nu her med Udinese, Brescia og Verona at tage 9 point - så tror jeg vi godt vi kun er 6 point efter en Cl plads. Men ja, det ser let ud på papiret, men vi må da for hulen også i den her sæson ryge ind i en periode hvor vi kan få en stribe sejre
    Jeg er enig i, at EL er ret kedeligt som fan. Jeg tror dog ikke, at man skal undervurdere, hvor vigtig den erfaring vores unge hold kan få i Europa League er, når målet nu engang er Champions League. Da vi under Gattuso spillede Europa League, synes jeg f.eks., at det var tydeligt, at vi manglede europæisk erfaring over stort set hele linjen. Kampen vi smider mod Olympiakos på udebane kunne vel nærmest entydigt tilskrives manglende erfaring, når man lige pludselig står i en heksekedel i udlandet.

For hvem har reelt europæisk erfaring på vores hold lige nu? Zlatan selvfølgelig. Hakan har spillet en enkelt sæson Champions League i Leverkusen. Rodriquez har spillet en enkelt sæson med Wolfsburg. Theo har 131 minutter med Real. Musacchio har én sæson med Villareal i Champions League. Biglia har spillet en enkelt sæson med Anderlect i starten af forrige årti. Reina har masser af erfaring, men er på vej væk.

Kort sagt er det kun Zlatan og Rerina, der har spillet Champions League mere end én gang. Og Rodriquez, Biglia og Reina får alligevel ikke spilletid.

Når det så er sagt, tror jeg over hovedet ikke, vi skal føle os sikre på Europa League, selvom det nok hjælper med Zlatan på holdet. Vi skal huske, at vi har Napoli i hælene, som nok er mere tilbøjelige til at lave et fremragende forår, end vi er.

Standard

Vi har chancen ihvertfald nu her med Udinese, Brescia og Verona at tage 9 point - så tror jeg vi godt vi kun er 6 point efter en Cl plads. Men ja, det ser let ud på papiret, men vi må da for hulen også i den her sæson ryge ind i en periode hvor vi kan få en stribe sejre
    Der er rigtigt gået Zlatan hype i den EL ville være fremragende, selvom alle drømme jo er gratis.

Standard

Der er rigtigt gået Zlatan hype i den EL ville være fremragende, selvom alle drømme jo er gratis.
    Jeg skal også se det før jeg tror det. Især fordi Milan er sin egen værste fjende, men nu er der jo kun 4 point til 6. pladsen.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Filippo-Inzaghi Se meddelelser
    Jeg skal også se det før jeg tror det. Især fordi Milan er sin egen værste fjende, men nu er der jo kun 4 point til 6. pladsen.
    Det vel ikke så usandsynligt, givet at to af topholdene ender i Coppa finalen og det pludselig er 7. Pladsen der giver adgang til EL (muligvis via kval).

Eneste vi ikke skal håbe på er, at Napoli kører på i Coppa’en, men ikke i ligaen og det samme med Torino, men dem møder vi potentielt selv i en kvartfinale.

Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Det vel ikke så usandsynligt, givet at to af topholdene ender i Coppa finalen og det pludselig er 7. Pladsen der giver adgang til EL (muligvis via kval).

Eneste vi ikke skal håbe på er, at Napoli kører på i Coppa’en, men ikke i ligaen og det samme med Torino, men dem møder vi potentielt selv i en kvartfinale.

Jeg tror absolut ikke på Gattuso's Napoli. Organisationen ser fin ud, men der er absolut ingen fremgang i de offensive kræfter. Insigne er på et historisk ringe niveau fx.

Er det i øvrigt fra næste år at vi får os en Europæisk turnering mere i form af ''Euro Cup pt. 2''?

Regler for meddelelser