Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Lucas Paquetá

Standard Lucas Paquetá

Navn: Lucas Tolentino Coelho de Lima
    Fødselsdag: 27 / 8 / 1997
    Nationalitet: Brasilien

8 kampe for brasiliens U-20 og fik debut på deres landshold som 21-årig i 2018.

Profil på transfermarkt
    Profil på whoscored

Venstrebenet allround midtbanespiller med god teknik og fysik. God i de små rum og kan byde ind med noget kreativt, men har også nogle boldtab. Han er ikke bange for at gå til stålet, men går desværre også over stregen til tider, hvilket spidsede til i hans sidste kampe for Flamengo og resulterede i 3 gule og et rødt i løbet af 3 kampe. I det hele taget er hans præstationer faldet efter aftalen med Milan er kommet på plads.

Her er et par videoer:
    Hans aktioner fra forrige kamp, hvor han fik gult/rødt
    En af hans bedre kampe, med en stærk allround indsats
    10+ minutter med hans bedste øjeblikke for Flamengo

Han har sagt farvel til Flamengo, så der er vidst ikke længere tvivl om at han lander i januar.
    Sidst redigeret af Orson : 2 Uger siden kl. 20:59

Standard

Er godt nok ikke imponeret må jeg ærlig indrømme. Udover fysikken, tvivler jeg på, at hans drible og pasnings egenskaber er gode nok i Serie A. Een ting er at det lykkedes i Brasilien, men en anden ting er at det lykkes i Italien tror jeg ikke på. Ligner for mig mere en La liga spiller ..

Standard

Jeg er mega spændt på om ham. Han kommer i hvert fald i topform til klubben, og har jo spillet vanvittigt mange kampe hver eneste måned.

Det som jeg har læst meget frem til på diverse brasilianske medier og på twitter er ikke sammenlignligt med de der Youtube klip, som bare er fis og ballade. Men det er nærmere at han har en okay teknik, men med lidt store bevægelser, men hvorimod han er en fysisk rigtig dygtig spiller som bryder kæder, gode i nærkampene og et kæmpe løbepensum. Forhåbentlig den dynamik som vores hold i den grad mangler, og som kan skabe noget plads til andre spillere.

Og så er han fast mand i truppen på det brasilianske landshold (Var ikke med i seneste trup, fordi den brasilianske liga stadig var i gang, så det var kun spillere fra udlandet), så det vidner da om noget kvalitet som 21 årig.

Derfra er der jo langt til at gå direkte ind og gøre en forskel, men det kan man vel heller ikke forvente af en 21 årig, uagtet transfersummen.

Standard

Tror han vil få det ekstrem svært fra starten. Italiensk fodbold for unge spillere er ekstrem svært og ikke mindst når man kommer fra lande som ikke normal spiller stiv taktisk fodbold, hvor du får besked på at gøre A og B og så skal du ellers ikke flytte dig ud af position
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Spændende hvad det bliver til. Pt. er det jo svært ikke at imponere når man ser hvad vi har at sammenligne med på midtbanen. Men Leo er gået all in på, at Paqueta skal blive en stor succes med den kæmpe pris vi betaler. Om han så er det værd og vi har været dygtige til at få ham før de store klubber eller om de store klubber reelt set ikke syntes han var det værd og ikke har givet rigtig kamp til stregen må tiden vise. Jeg håber han kan gøre en forskel fra dag 1. Alternativt, at der rent faktisk er budget til spilllere der kan gøre en forskel fra dag 1.

At være omkring det brasilianske landshold er trods alt en indikation på noget talent omend status af landsholdspiller i Brasilien ikke har samme status som tidligere. Det gælder i øvrigt også Italien, hvor begge lande er i en bølgedal.

Regler for meddelelser