Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Coppa Italia: Sampdoria-Milan

Standard Coppa Italia: Sampdoria-Milan

HT - 0-0.

Hold da op hvor er vi ringe når Sampdoria lægger et højt pres. Det har vi ingen våben imod!

Spændende at se vores nye mand Paqueta. Han gør det udemærket. I kampe som denne mangler vi fart hos de forreste! Det er så tydeligt. Vi slår lange bolde op på Higuain der taber den, og så må vi vinde den der fra.

Håber vi ser et Milan hold, der kommer stærkere ud efter pausen!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Sådan.... så fik vi scoret..... dejligt med en Conti indlæg...
    Cutrone x 2 klasse!!!!!!!

Standard

En kamp der kunne tippe begge veje. Men syntes vi overordnet har for meget respekt for dem og til tider slet ikke spiller fodbold men kunne losser lange bolde frem

Paqueta kan man se kan noget andre ikke kan men selvfølgelig lang vej før vi har en spiller der kan bære holdet. Conti kan måske også gå hen og bliver lidt vores x Factor i den resterende del af sæsonen. Har aldrig rigtig kendt niveauet fra ham, men er det den type indlæg han kan leverer er han en vigtig spille

Standard

Vi var heldige og Reina/Cutrone var dygtige. Med det forløb kampen havde bør vi tabe 9 ud af 10 kampe. Vi spillede dog på samme måde som vi har gjort alt for længe, og det er alt for langsomt og ideløst. Samtidig bliver Gattuso ved med at insistere på at holdet skal stå langt tilbage og forsvare frem for at komme frem på banen. Det virkede idag, men det var kun Reinas skyld vi ikke var stort bagud. Han er nødt til at læge sin defensive stil fra sig og få holdet frem på banen. Så bliver det alt andet lige også nemmere at score hvis vi kan angribe som et hold med udgangspunkt oppe på banen.

Når det er sagt, så forstår jeg ikke helt man driver rovdrift på de faste spillere. Alle gik jo helt kold 6 uger før jul, alle gik helt kold mod slutningen af sidste sæson. Kun fordi Rino driver rovdrift på de samme 11-14 spillere. I dag var en kærkommen chance for at spare spillere. Coppaen er så ligegyldig og bare noget der skal overstås så alle kræfter kan bruges. Nu har vi en lang rejse og en hård kamp i Saudi, som helt sikkert også bliver med de samme i startopstillingen.

Standard

Og Higuain smutter åbenbart fra Milan som man kan forstå Gattuso.
    Mindes dog heller ikke at have set en spiller der nærmest hopper og springer her hver gang han ikke lige får det han ønsker af aflevering.
    Men vil han væk så sælg ham, men det bliver svært at finde noget brugbart og som vi tilmed skal have kørt vanvittig hurtig ind på holdet

Standard

Jeg bliver sgu træt af Higuain, han mangler noget vilje som Cutrone. Ønsker han ikke at være i klubben mere, så skal han også bare skydes afsted i en fart.

Hans indstilling er ikke trøjen værdig, ej heller hans løn.

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk
    AC MILAN !

Standard

Lige i dag synes jeg nu nok Higuain var meget god med attituden. Kun gestikuleren mod dommeren mens holdkammeraterne fik thumbs up og klap hele tiden, selvom de ikke magtede at spille ham. Klart en af de bedre kampe fra hans side.

Vil han væk (og det kan man jo ikke klandre ham når mere prominente klubber som Chelsea osv er på banen. Og også en klub der vil spille offensiv fodbold i stedet for det Gattuso vil) står vi dog ufatteligt skidt. Vi kommer ikke til at få en erstatning på samme niveau. Og så er det jo endnu sværere i dette vindue. Der er tale om Falcao og Morata som muligheder. Men ingen af de to er jo i nærheden omend Falcao vel er tættest på. Men skal vi betale kassen, som begge de to koster er, får vi simpelthen ikke nok for pengene. Cutrone er en fantastisk indskiftningsspiller når der skal kæmpes men han er bare ikke god nok til at starte inde.

Hvis 4. pladsen skal være en mulighed skal vi have Higuain overtalt til at han må blive til og med sommer og herefter få fripas ved at vi ikke udnytter optionen.
    Sidst redigeret af Costacurta : 4 Dage siden kl. 08:30

Standard

Syntes nu Higuain om noget i kampen konstant gestikulerede, når han ikke fik afleveringen eller hvad det lige var han forventede.Men uanset, syntes jeg nu også han får ualmindelig lidt hjælp, men undrer mig dog også lidt hvad rolle der egentlig er tiltænkt ham. Han vil gerne deltage i spillet, men hvorfor han rigtig mange gange står med bolden ude ved sidelinien helt ude af position virker lidt underligt. Var jeg træner og havde en spiller af Higuains kvalitet, så var det bare med at holde ham i eller omkring feltet når vi angriber og andet skal han ikke tænke på. Vi angreb med meget få spillere i feltet og Sampdoria havde ofte både 5-6 spillere i eget felt, så håbløs. Vi stod med 1 spiller i feltet, som nødvendigvis ikke engang var Higuain der flakkede rundt ude på kanterne

Er Higuain ikke tilfreds og leverer på det her niveau er salg selvfølgelig det bedste. Alternativet blive dårligere på papiret ihvertfald, men hvem ved hvem Leo kan få fat i - ja, vi skal jo faktisk have 2 angribere hentet hvis Higuain smutter.
    Cutrone ser jeg også kun som en rigtig god indskiftingsspiller her og nu. På sigt kan han sikkert godt blive en starter, men når han kommer ind med al sin energi når modstanderne er lidt flade, så fungerer det bedre for ham syntes jeg

Reina reddede os i forlænget spilletid, hvor vi virkelig stod still. I de første 90 minutter, var der nu ikke de helt åbenlyse redninger ud over en enkelt TV redning vil jeg kalde den for
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Ja Gattusos kommentarer til medierne lyder i hvert fald mere som om Higuain er på vej væk!

Er bestemt ikke imponeret over det vi har set fra ham, men omvendt helt enig i at han vil være svær at erstatte.

Måske skal lønkronerne bruges på en anden position (venstrekant) og så må vi stille os tilfredse med en angriber fra en hylde eller to under?

Det jo rent Galliani-spin, men de spillere vi får tilbage som Conti, Biglia og Caldara, må vi håbe kan være vores forstærkninger til foråret udover evt tilgange.

Conti og Caldara har i min bog en del at tilbyde. Men de skal først i form og ind i kampformen igen, og det kan blive svært. Så realistisk set er en Caldara først god for os og i gear i maj efter så lang en skade...

Men Zapata er bare så ekstrem dårlig på bolden, at der hindrer vores opspil! Og med Abate ved siden af, er højresiden låst, da ingen af de to er dygtige i opspillet. Det ødelægger vores rytme, og forkramper spillet i min øjne! De gør det begge hæderligt i går, men vil nødig se dem som mere end back up.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Det er en ekstrem svær og uheldig sitatuion med Higuain. Morata har haft det svært i Chelsea, så det er virkelig et sats, hvis vi bytter.

Han har ikke scoret de mål, man forventede. Især ikke efter en godkendt start i klubben.

Der er sket noget med holdet efter Jack gik i stykker. Vi scorede jo mål på samlebånd i starten, og der var det defensiven der fik alt kritikken. Det er den rolle Paqueta forhåbentlig kan udfylde. Jeg synes igår man, så glimt af det han kan, men han kom slet ikke nok på bolden. Dels fordi vi i min optik, simpelthen er for usikre når, vi skal spille bolden op igennem midten og dermed spiller forbi ham, og dels fordi han skal bruge tid til, at vænne sig til den nye liga, og de nye holdkammerater. Jeg lagde dog mærke til, at han flere gange kom med i feltet, hvilket giver en ekstra mand, at sigte efter, hvilket er meget positivt.

Higauins attitude har jeg det sgu svært med, omend jeg godt forsår hans frustationer. Der er for mange gange, hvor især Hakan og Samu er for selviske og vil selv. Idealt set skal Higuain jo afslutte vores angreb, da han er den med bedst afslutninger, og der synes jeg et par gange han ikke bliver spillet i gode situationer.

Vi spiller som hold alt for meget tilbage. Vores presspil virkede flere gange fornuftigt, men når bolden skal ned til målmanden efter vi har erobret, hjælper det jo ikke en skid. Mere direkte tak!

Håber når Suso er klar, at Samu bliver fast på venstrekant istedet for Hakan(medmindre der bliver hentet en ny kant), og at Hakan så skal ned at slås med spilletiden med Paqueta i en mere fri rolle centralt. Og så skal der simpelthen ryddes totalt op i den trup til sommer. Bertolacci og Monty især er jo helt væk fra truppen.

Yderst positivt med Conti. Abate er for ringe offensivt, og jeg foretrækker med længder Calabria over Abate, men Conti bør få en chance for, at spille sig i form, og vise hvorfor man brugte mange penge på ham. Indlægget igår er virkelig høj kvalitet.

Regler for meddelelser