Side 105 af 106 FørsteFørste ... 55595103104105106 SidsteSidste
Viser resultater 1,041 til 1,050 af 1060

Emner: Transfers 2019

Standard

I øvrigt, hvis folk ikke har set det, så bliver der i de her dage, hvor den almindelige fodbold ikke spilles, gjort godt og grundigt op for det ved, at både UEFA (på deres hjemmeside) og Serie A (på deres YouTube) viser gamle klassikere. Blandt andet Milan v Lazio 99, Milan v Inter 2004 og Milan v Manchester returkamp 2007. Alle tre i den grad et gensyn værd!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Capocannonieri Se meddelelser
    Har ikke selv set helt vildt meget med ham, men hvor varme er folk herinde på Sandro Tonali?

Har set ham nævnt virkelig meget som en bejler til vores midtbane inde på Reddit-siden. Han bliver virkelig hypet. Sammenlignes med Pirlo alle vegne. Jeg er dog ikke vildt imponeret. Han virker dygtig af så ung en midtbanespiller at være, men heller ikke mere end det. Arbejdsom, robust, får sendt et par gode lange bolde afsted her og der, giver sig i taklingerne... Men ikke meget mere. Har jeg set helt forkert eller hvad?

Som sagt, så har jeg set meget lidt, men han imponerede mig ikke rigtigt. Udover håret og forkærligheden for lange høje bolde, så ser jeg slet ikke sammeligningen med Pirlo. Han virker til at være godt robust, men ikke særligt hurtig. Smider ofte bolden væk, og selvom hans lange afleveringer og dødbolde ser fine ud, så er han bestemt ikke nogen Pirlo, når det kommer til at lægge en præcis aflevering eller skabe noget ud af ingenting. Ikke noget specielt teknisk heller. Defensivt er han aggressiv, men heller ikke fordi, at han besidder særlige færdigheder i den ende af banen, som jeg lige ser det.

Dygtig ung spiller, men jeg kan slet ikke se, at han skulle være Italiens eller Milans nye midtbanehåb...
    Har set ham i et par Brescia kampe og til ungdoms VM.

Han var dominerende til u19-EM. Han var i hvert fald dygtig i de kampe jeg så.

Han minder mig dog om en Montolivo/Aquilani type, mere end Pirlo.

Han er bestemt et kæmpe talent, der altså har X-faktor, men for mig mangler han fart i det korte spil. Dygtig når hangar tid på bolden, men mangler fart i boldomgangen, når han bliver presset! Men kunne være en spændende konstellation med Bennacer og ham!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Syntes han har vist potentiale nok til at være noget der kan bruges i Milan. Tonali er blevet et lidt hypet spiller syntes jeg og minder rigtig nok meget som alibi spiller som Montolivo. Vi skal have en med nogle klare kvaliteter og ikke bare endnu et talent vi kommer til at betale dyrt for og håbe han så bliver til noget. Dem kan vi have nogle af, men vi råder allerede med rigelig af den type spillere
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Tonali er uden tvivl sindsygt hypet, spørgsmålet er bare om der hold i hypen. Jeg vil sige både ja og nej.
    Sammenligningerne med Pirlo er ikke helt ved siden af, selvom Tonali er en mere moderne tovejsmidtbanespiller. Pirlo-typen er uddød, ligesom den klassiske trequatrista 10'er type.
    Tonalis kvaliteter og potentiale er tydelige, og han kan meget vel gå hen og blive en topklasse playmaker. Samtidig er han dog også super ung, ikke engang fyldt 20 endnu og mange ting kan også nå at gå galt for ham: skader, transfers til forkerte klubber.
    Jeg ville se ham som en meget lovende transfer, men lige nu og her ville han ikke kunne løfte det her Milan hold. Med det mener jeg intet ondt, for hverken Pirlo, Iniesta, Xavi eller Modric var de afgørende spillere vi kender dem for i hans alder. Den position kræver som regel en del modning, før man virkelig kan være spilstyrende. En Frenkie De Jong fra Ajax, som det hele flaskede sig for, begyndte for alvor også først at skinne i en alder af 21.

I mine øjne har vi brug for en erfaren spilfordeler nu og her, og jeg har ikke noget imod at det fx blev en gammel Modric og malke de sidste par sæsoner ud af ham og så kunne vi meget vel hente Tonali ved siden af, til at læres lidt op. Det kommer dog ikke til at ske under Gazidis, hvor vi kommer til at etablere et primavera hold.
    Selv Atalanta, et talenthold afhænger af deres erfarne spillere (Zapata 29, Ilicic 32, Gomez 32).

Helst have jeg dog set at vi havde hentet Dani Olmo til halvdelen af Tonalis pris, en spiller der allerede nu kunne gøre forskellen for os.
    Sidst redigeret af acm_per_sempre : 13-04-2020 kl. 14:57
    Zorro per sempre!

Standard

Jeg synes virkelig bare, at han mangler noget touch og føling på bolden, hvis han skal udvikle sig til noget der minder om Pirlo, eller kunne begå sig som en dybdeliggende playmaker på noget højere niveau. På den måde kan jeg slet ikke se Pirlo-sammenligningen. Pirlo var oprindeligt skolet i trequartista-rollen. Han havde fantastisk touch og føling allerede i teenageårene. Manglede en masse andet fysisk og mentalt, hvor Tonali til gengæld er meget avanceret alderen taget i betragtning.

Kan godt se, at der er en masse potentiale, og udvikler han sig lidt på bolden og i lidt mindre rum, så kan han sagtens eje den position på et større hold på sigt. Men nogen Pirlo, det kan jeg virkelig ikke se, at han nogensinde skulle blive. Montolivo sammenligningen er måske mere passende. Lidt mere en all-around midtbanespiller, men som kunne slå en del farlige bolde og fordele spillet fra den centrale/defensive midtbane. Forhåbentlig en lidt mere sympatisk person og med mere 'X-Factor'. Er han det, så siger jeg bestemt go'!

Standard

Vi bliver sat i seriøse forbindelser om en ung og meget talentfuld ungarsk offensiv midtbanespiller med navnet Dominik Szoboszlai, der til dagligt spiller for Salzburg.
    Meget hurtig og god teknisk og pasningsmæssigt, spiller som venstre kant for Salzburg men kan sagtens også dække 10'er rollen.
    Inter, Lazio og Milan skulle være klubberne der er i førerpositionerne for at hente spilleren, ifølge den ungarske landsholdstræner:
    https://www.football-italia.net/1523...tes-szoboszlai

Spændende ser han ud, og fantastisk som Salzburg fortsætter med at producere:
    https://www.youtube.com/watch?v=XYLefF8a93s

------------Leao-------------
    Rebic-Szoboszlai-Castillejo
    ---Bennacer-Tonali/Kessie-

Det kunne meget vel være buddet på næste sæsons opstilling. Vi kommer dog til at mangle noget kvalitet på toppen, memindre Leao eksploderer. Hvis Ragnick kommer, kunne det være en drømmetransfer hvis han tog Timo Werner med sig, som han tidligere arbejdede med og udviklede. Så begynder det virkelig at ligne noget.
    Zorro per sempre!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af acm_per_sempre Se meddelelser
    Vi bliver sat i seriøse forbindelser om en ung og meget talentfuld ungarsk offensiv midtbanespiller med navnet Dominik Szoboszlai, der til dagligt spiller for Salzburg.
    Meget hurtig og god teknisk og pasningsmæssigt, spiller som venstre kant for Salzburg men kan sagtens også dække 10'er rollen.
    Inter, Lazio og Milan skulle være klubberne der er i førerpositionerne for at hente spilleren, ifølge den ungarske landsholdstræner:
    https://www.football-italia.net/1523...tes-szoboszlai

Spændende ser han ud, og fantastisk som Salzburg fortsætter med at producere:
    https://www.youtube.com/watch?v=XYLefF8a93s

------------Leao-------------
    Rebic-Szoboszlai-Castillejo
    ---Bennacer-Tonali/Kessie-

Det kunne meget vel være buddet på næste sæsons opstilling. Vi kommer dog til at mangle noget kvalitet på toppen, memindre Leao eksploderer. Hvis Ragnick kommer, kunne det være en drømmetransfer hvis han tog Timo Werner med sig, som han tidligere arbejdede med og udviklede. Så begynder det virkelig at ligne noget.
    Spændene med endnu en ung spiller. Masser af potentiale, men har personligt mine tvivl omkring en profil og type som ham. Dygtig teknisk, men lidt atypisk kropsbygning for en spiller med de kvaliteter, og føler ikke rigtigt, at han får det optimale ud af sin fysik. Utroligt svært at sige, kan sagtens tage helt fejl, men der er flere unge spillere derude, jeg tror mere på.

I øvrigt, så ville jeg være meget lunken ved den startopstilling. Jeg kan lidt Castillejo, men han er ikke ligefrem en målscorer eller en der afgører kampe. Rebic har overrasket i de sidste kampe inden nedlukningen, men som jeg ellers kender ham som fodboldspiller, så er han heller ikke en der lige scorer ti basser på en sæson. Men kan godt lide dem begge, skal jeg lige sige!

Ud over de to, så er resten bestemt virkelig spændene unge spillere, som jeg alle tror kan blive til noget seriøst i fremtiden, men der er heller ikke nogen af dem, jeg fra næste sæson forventer kan være en bærende profil på et af de bedre hold i Italien, og selvsagt heller ikke nogen, jeg forventer mig skal afgører kampene.

Men ja, hvis vi kunne få en målscorer ala Timo Werner med, som jeg vurderer til at være fuldstændig urealistisk, så ville jeg alligevel klappe i hænderne over den offensiv.

Standard

Szoboszlai er spændende. En light udgave af Milinkovic-Savic.

Tonali er som tidligere skrevet dygtig. Dog flere punkter at forbedre sig væsentligt på, så som styringen af kampen, lederegenskaberne, kontinuiteten. Men det jo også kvaliteter der kommer med alderen!

Timo Werner vil være fantastisk. En forward der reelt vil kunne score mål OG løbe for sine medspillere. Det har været lidt enten eller med de angribere vi har haft de seneste år. Men i mine øjne urealistisk. Selvom Rangnick kommer til.

Ellers ville jeg gerne se Castrovilli og Emerson (Betis) tilføjet. Begge har været rygtet til, men igen, tæt på urealistisk for begge. Commisso sælger ikke en af hans kronjuveler medmindre det bliver dyrt og Emerson ender tilbage i Barca ligner det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Lad os se hvor meget af det der bliver realistisk. De klassiske italienske låneaftaler og byttehandler bliver nok en effekt af covid19 udviklingen. Det kræver dog at man har noget interessant at bytte med...

Seneste rygte gik også på at Pioli ville blive efter sæsonen som en konsekvens.

Alt efter hvad ambitionerne er i Milan, så er det givetvis også en stor chance der venter. FIFA forventes at lempe financial fair play reglerne, hvilket er en unik chance for endnu en helt vanvittig kickstart med transfers og hvem ved.. Rangnick ved roret.

Uanset hvad så er jeg på et overordnet plan spændt på hvad det kommer til at betyde for Milan og ikke mindst fodbolden generelt. Jeg ville personligt ikke have noget imod hvis man gik et par skridt tilbage og den evige gældsætning af klubber overalt i Europa blev udfordret lidt. Det har med al tydelighed vist sig hvor lidt der skal til før læsset kan vælte.

Jeg er nok romantisk og får det formentlig ikke opfyldt fordi interesserne er for store andre steder. Men et par skridt tilbage. Reducering på lønninger, transfersummer etc ville ikke gøre mig noget. Så kunne charmen måske også vende mere tilbage.

Standard

Håber godt nok ikke at vi ser endnu et vindue hvor vi køber mange spillere og blot fordi FIFA lemper lidt på FFP, at man så ser sit snit til at købe dyre spillere forså at gældsætte sig endnu mere. Det vil blot være at sætte endnu et Titanic i søen og lade den styre direkte mod isbjerget.

Synes heldigvis tendensen er blevet bedre, men der er godt nok lang vej endnu.

Tror vi går et spændende transfervindue i møde, både hvad angår træneren, men også spillerne. Personligt håber jeg vi henter Simon Kjær. En ting er at det altid er dejligt at have danskere i klubben, men synes også at selvom at Simon Kjær ikke er nogen Nesta eller Maldini i forsvaret, så er det blevet bedre efter han er kommet til.
    Også håber jeg godt nok at vi får solgt G. Donnarumma. Han virker til at være gået lidt i stå og synes ikke at han har den samme pondus som han havde i starten. Jovist det blevet bedre denne sæson, men synes stadigvæk det er langt fra det som man måske kan forvente af en som får den løn. Ved godt at hans forsvar så heller ikke altid gør det nemt for ham, men så kan vi sgu ligeså godt sælge ham, også have Plizzari til at stå derinde, eller en anden til under halvdelen af hvad Donnarumma skal have.

Men håber godt nok snart Covid19 er ovre så vi snart kan se noget bold igen .
    La Storia --> Siamo Noi! - Curva Sud Milano

Associazione Calcio Milan -

Regler for meddelelser