Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 29 af 29

Emner: Serie A: Roma-Milan

Standard

Virkelig ringe dommerpræstation. Ufatteligt at Pellegrini ikke får rødt!

Når det så er sagt, så kan vi, igen igen, takke Donnarumma for et point. Vi spiller ikke nogen god kamp, og jeg synes at især Suso og Calhanoglu underpræster offensivt. Der kommer jo intet derfra. Bakayoko kom også ned på jorden og spillede en mildest talt sløj kamp.

1-1 i Rom er et fint resultat. Men taget Roma’s decimerede trup i betragtning samt deres groggy tilstand, så er set mig ubegribeligt at vi ikke udnytter det noget mere på omstillingerne. Boldene fra Kessie og Bakayoko er bare ikke gode nok, og sammen med Suso’s og Calhanoglu’s manglende fart, så kommer vi ikke frem til de store chancer på trods af Roma inviterer til det med et groggy forsvar. Derudover giver vi Karsdorp og Kolarov 20 muligheder for at slå bolde ind i feltet. Et mål, klasse redninger fra Donna og en stolpe fik de ud af det.

Igen resultatmæssigt ok, men taget kampen mod Genoa og Napoli (i serie a) i betragtning, så er Donnarumma skyld i at vi sidder på en 4. plads. Får vi nogensinde noget flot kontrolleret fodbold at se under Gattuso? Jeg tvivler stærkt.

Standard

Godt nok en vild kamp af Donnarumma! Det jo helt vildt hvad han tager af skud, hovedstød og hvad der ellers blev sendt imod ham idag!

Meget enig med flere herinde i dag og i min optik mangler vi stadig at se en kant gå forbi deres backs i dag. Tror ikke vi kommer rundt om dem en eneste gang, hvis ikke det lige er for Laxalt til sidst.

Den der tro til at vores kanter nok skal kunne gå forbi deres mand er der slet ikke, og med god grund. Hverken Suso eller Hakan er synderligt stærke i mand-mand spillet med bold, og det er åbenlyst vi mangler noget der. Ville som andre herinde også gerne have set en Castillejo istedet for Suso tidligere i kampen.

Men vi får et point med hjem. Er 4 point fra Inter. Stadig på 4. Pladsen. Vi har Atalanta og Lazio inden for de næste 4 kampe. Så det sgu en spændende tid i Serie A i øjeblikket!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Super godt resultat. Især efter kampens forløb. Det der er skræmmende er dog, at vi får så mange chancer imod os i de sidste mange kampe når vi spiller så defensivt. Især mod Roma og Napoli har vi stået langt tilbage og alligevel er det chance på chance Donna skal redde os fra. Havde vi lukket af kunne jeg forstå Gattuso pindsvinetaktik, men vi balancerer jo mellem Donnas mirakler og angriberne dårlige afslutninger.

Lad os se hvordan vores indstilling når vi møder hold der ikke angriber som de vi lige har mødt. Og hvilke løsninger Gattuso så har.

Standard

Vi minder vel efterhånden lidt om Inter som også primært fik en CL plads fordi Handanovic leverede mirakler i kassen i store dele af sæsonen sidste år. Hvad Donnarumma leverer igår er verdensklasse niveau.
    Men generelt skidt kamp igår hvor jeg syntes Bakayoko for engangskyld spiller svagt og mister mange lette bolde. Generelt så var det som om vi i kampen slet ikke fandt en måde at dæmme op for Roma´s taktik og der var stort set hele kampen masser af plads til dem. At vi få et mål imod os 20 sekunder i anden halveg på den måde er virkelig også skidt. Hvordan markeringerne så kort efter halveg er helt væk og Roma´s kant har 1km plads til at løbe frem og slå det indlæg.

Syntes også Cutrone mindst skulle have haft 20 minutter på banen med den fight han altid viser. Men 1 point i en rigtig dårlig kamp fra vores side er godkendt og vi nu er bedre indbyrdes med Roma. Så egentlig har vi 2 point forspring til dem nu
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Det var ikke en velspillet Milan-kamp vi var vidne til, men vi fik endnu engang point og det betyder noget på den lange bane. Roma var klart bedst og Donnarumma leverer virkelig og er sin hyre værd i øjeblikket.

Nu har vi holdt os på 4. pladsen på trods af to svære kampe mod Napoli og Roma. Der er ingen tvivl om, at det bliver voldsomt tæt og at det generelt er uforudsigeligt. Det er rimelig klart at både Roma, Lazio og nu også Inter, ligesom Milan selv rammes af både gode og dårlige perioder. Det vil formentlig fortsætte til sæsonens afslutning.

Igår skal ud over det ene point vel glemmes hurtigt. Vi er virkelig heldige og formår egentlig ikke at bevare kontrollen. Personligt troede jeg ellers dette ville være relativt nemt, hvis man sikrede sig en føring mod et voldsomt skrøbeligt Roma-hold. Men de fik samlet sig og endte med at være bedst.

Donnarumma er klart man of the match. Der er ikke mange andre der kan fremhæves. Piatek gør hvad han skal med sin scoring, men er ellers usynlig.

De værste/mest skuffende præstationer kommer fra Musacchio der virkelig var udfordret af store Dzeko. Bakayoko og Kessie spiller også frygteligt (sidstnævnte har snart spillet så dårligt i så lang en periode, at det kan være svært at forsvare at han spiller). Suso fortsatte også sin dårlige periode. Han ser udkørt og uinspireret ud pt.

Lige præcis Suso er vi alvorligt afhængige af hvis top 4 skal blive en realitet i slutningen af maj. Mod de mindre gode modstandere er han stadig den der skal åbne det op. Håber det vender for ham snarest. Ellers synes jeg det ser meget godt ud egentlig (med vores mange skader in mente) og de der forhåbentlig vender retur løbende.

Positivt er det at selvtilliden helt klart er højnet. Vi ved dog godt, at det kan vende hurtigt, men i øjeblikket synes jeg der er en klar tendens til, at vi ikke falder sammen og igår er et meget fint eksempel på det. På trods af et massivt tryk, får man egentlig stabiliseret sig og er klar til at gribe de muligheder der kommer (hvor VAR måske skulle have været i spil mv.)
    Bekymrende er det stadig, at vi offensivt ikke har flere strenge at spille på. Kan man virkelig sikre sig Champions League med et så banalt offensivt udtryk? Det kan man måske i år, hvor de andre vi kæmper med rammes af voldsomme udfald. Men der skal ikke være nogen tvivl om at både Lazio, Roma og Inter har vist mere fremadrettet end vi har og spørgsmålet er mere om de finder det frem i længere perioder end tilfældet har været indtil nu. Forhåbentlig ikke!
    Sidst redigeret af Filippo-Inzaghi : 04-02-2019 kl. 07:18

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Filippo-Inzaghi Se meddelelser
    Det var ikke en velspillet Milan-kamp vi var vidne til, men vi fik endnu engang point og det betyder noget på den lange bane. Roma var klart bedst og Donnarumma leverer virkelig og er sin hyre værd i øjeblikket.

Nu har vi holdt os på 4. pladsen på trods af to svære kampe mod Napoli og Roma. Der er ingen tvivl om, at det bliver voldsomt tæt og at det generelt er uforudsigeligt. Det er rimelig klart at både Roma, Lazio og nu også Inter, ligesom Milan selv rammes af både gode og dårlige perioder. Det vil formentlig fortsætte til sæsonens afslutning.

Igår skal ud over det ene point vel glemmes hurtigt. Vi er virkelig heldige og formår egentlig ikke at bevare kontrollen. Personligt troede jeg ellers dette ville være relativt nemt, hvis man sikrede sig en føring mod et voldsomt skrøbeligt Roma-hold. Men de fik samlet sig og endte med at være bedst.

Donnarumma er klart man of the match. Der er ikke mange andre der kan fremhæves. Piatek gør hvad han skal med sin scoring, men er ellers usynlig.

De værste/mest skuffende præstationer kommer fra Musacchio der virkelig var udfordret af store Dzeko. Bakayoko og Kessie spiller også frygteligt (sidstnævnte har snart spillet så dårligt i så lang en periode, at det kan være svært at forsvare at han spiller). Suso fortsatte også sin dårlige periode. Han ser udkørt og uinspireret ud pt.

Lige præcis Suso er vi alvorligt afhængige af hvis top 4 skal blive en realitet i slutningen af maj. Mod de mindre gode modstandere er han stadig den der skal åbne det op. Håber det vender for ham snarest. Ellers synes jeg det ser meget godt ud egentlig (med vores mange skader in mente) og de der forhåbentlig vender retur løbende.

Positivt er det at selvtilliden helt klart er højnet. Vi ved dog godt, at det kan vende hurtigt, men i øjeblikket synes jeg der er en klar tendens til, at vi ikke falder sammen og igår er et meget fint eksempel på det. På trods af et massivt tryk, får man egentlig stabiliseret sig og er klar til at gribe de muligheder der kommer (hvor VAR måske skulle have været i spil mv.)
    Bekymrende er det stadig, at vi offensivt ikke har flere strenge at spille på. Kan man virkelig sikre sig Champions League med et så banalt offensivt udtryk? Det kan man måske i år, hvor de andre vi kæmper med rammes af voldsomme udfald. Men der skal ikke være nogen tvivl om at både Lazio, Roma og Inter har vist mere fremadrettet end vi har og spørgsmålet er mere om de finder det frem i længere perioder end tilfældet har været indtil nu. Forhåbentlig ikke!
    Meget enig i dine observationer, som jeg ligeledes deler mht. en Suso i manglende kampform, Kessie nedadgående formkurve (han var dog langt fra den ringeste igår) og især det med det banale offensive udtryk. Og som Rossonero nævner, så minder vi i den grad om et Inter hold fra sidste sæson som ogs¨fik fedtet nogle point hjem hist og pist på baggrund af solide defensive præstationer og Icardi som bankede dem ind.

Jo flere kampe der spilles, jo mere minder vi netop om Gattuso's styrker og mangler i hans tid som spiller. Han var den første som gik til stålet når der skulle fightes / forsvares point hjem. Den offensive del lod han andre om. Problemet er, at han bliver ved med at køre rovdrift på Calhanoglu og Kessie som begge spiller under niveau hele sæsonen - især i den offensive del. Jeg forstår det ikke? Hvorfor ikke integrere Laxalt eller Castelljo bedre så man i det mindste får lidt fart som alternativ?

Igen det var et fint point igår, men vi kunne godt have stilet efter mere mod et såret Roma hold. Fremfor at stille sig ned på den sidste tredjedel og losse den væk allerede efter 30 min. Så kunne man gå 5 meter længere frem og gå efter omstillingerne. Selv defensivt var det jo langt fra stabilt, da vi tillod Roma at lave 15-20 farlige indlæg som også resulterede i et mål.

I skrivede stund har vi vundet 4 ud af de sidste 11 Serie A kampe. I år har Donnarumma sikret os 2-3 point fuldstænding på egen hånd. Vi har fået lukket hullet lidt mht. indkasserede mål, hvilket er flot og vigtigt men velspillede kampe over 80 min. kan stadig kun tælles på én hånd hvis ikke tre fingre. Vi er videre i Coppa Italia men ude af Europa League. Gattuso skal i det mindste hive den 4.plads hjem ellers så er det useriøst at beholde ham som træner. Sympatisk er han, men han får slet ikke nok ud af den trup som stilles ham til rådighed. Jeg vil selv overveje ham hvis vi med nød og næppe henter den 4. plads - alt afhængigt om alternativer som Conte er ledige.

Bestemt ikke imponeret over den måde vi greb kampen an på i går.

Standard

Syntes straffesparket let kan dømmes. Ren og skær klodset af Kolarov som han jo også er med sin størrelse og fysik. Men 3 point i den kamp, så havde det været ren tyveri
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Suso lider lige pt, men det skyldes at alle hold har meget nemt ved taktisk at lure Gattuso. Da Calhanoglu er nærmest uden nytte som kant med sin manglende speed, og tilmed har den meget begrænsede offensive spiller Rodriguez bag sig betyder det at venstre side er mere eller mindre lammet. Alle hold spiller med et højt pres mod os, da vi ikke rigtig har nogle hurtige kanter der kan straffe det. Så hver gang Suso modtager bolden står han nærmest på midten af banen og i øjeblikket han tæmmer den er der allerede én eller to modspillere omkring ham.

Jeg ville til enhver tid hellere spille med Castillejo-Laxalt på den side end Calhanoglu Rodriguez. Det ville også i sidste ende resultere i mere plads til Suso.
    Zorro per sempre!

Standard

Ja, det gør han lidt. I det mindste har han Calabria bag sig som altid bidrager til det offensive.

Jeg ved ikke om jeg vil have Laxalt til at spille fremfor Rodriguez, da Laxalt var utrolig ringe i den første halvdel af sæsonen. Men det er korrekt, at vores venstre side er meget tam netop pga. Rodriguez manglende overlaps samt Calhanoglu’s placering. I det mindste af Rodriguez solid med bolden og defensiv stærk, men ærgerligt at han er så langsom med bolden da han ellers har et godt spark.

Gattuso har ellers fået en Castellejo og netop Laxalt til rådighed men det er utroligt hvor stædig han er med tyrkeren på den kant. Calhanoglu har spillet en meget svag sæsonen men alligevel bruges han konsekvent på den kant. Hans styrker er netop pasninger samt holde på bolden, så det giver bare ingen mening. Jeg ville føle mig lidt røvrendt hvis jeg var Castellejo, for der er vist ingen som har så lang snor som Calhan og Kessie.

Jeg ser lidt frem til Biglia kommer tilbage. Bakayoko har gjort det fremragende, men der er for list tempo og lidt for mange bold tab med ham og Kessie ved siden af hinanden. Forhåbentligt kan Biglia diktere tempoet mere og få mere flow/hurtighed i spillet.

Regler for meddelelser