Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18

Emner: Serie A: Milan-Cagliari

Standard

Har lige set størstedelen af kampen, i replay da jeg var forhindret. Ligner i min optik bedste præstation i noget tid, og vi bør reelt scorer 5 kasser.

Synd for Hakan, at han ikke fik scoret idag. Synes han spiller en rigtig fornuftig kamp ellers, og man kan se han virkelig har brug for målet.

Paqueta ligner mere og mere det talent man håbede på. Han skal med tiden dominerer kampene endnu mere, men hans teknik og dybe løb er høj klasse. Piatek laver flere mål, men jeg tror han har større betydning for holdet, uden at tage noget som helst fra Piatek.

Piatek fortsætter, selvom han brænder en enkelt. Ligner et sats der går den rigtige vej.

Suso spiller nogenlunde idag, men synes det er ærgeligt at han ikke spiller Cutrone helt fri, da han brænder sin kæmpe chance.

Donna fortsætter også med sin absurde stime. Hold kæft han er god i øjeblikket. Jeg tror ikke vi kan holde på ham, hvis vi misser CHL igen, men buddet skal satme i vejret.

Standard

Dejligt med en sejr i går. Så ikke kampen, men kan læse mig frem til, at vi kørte den nogenlunde sikkert hjem, og det er efterhånden sjældent at det sker. Piatek får scoret igen, og det er jo kun godt for selvtilliden, hvilket en angriber jo lever af. Lad os håbe, at han kan fortsætte de gode takter - man kunne ko nærmest ikke have ønsket sig en bedre start fra ham

Standard

Klokkeklar sejr i går. Holdet bevæger sig i den rigtige retning, og jeg sidder personligt med den følelse at vi er sindssygt svære at score imod. Selvom de kommer til de få store chancer som de kommer til, så er det sgu efterhånden en selvfølge at Donna napper dem.

Nu venter der en stor test med Atalanta ude. Jeg tror simpelthen ikke at vi taber den, og minimum kommer derfra med et kryds. Vi har kun tabt 4 kampe i denne sæson: Juventus hjemme, Inter ude, Fiorentina hjemme og Napoli ude. Alle pånær Juventus kampen er jo absurd tætte kampe som ligeså godt kunne være endt X.

Standard

I går var formodentligt den bedste kamp, jeg har set os spille under Gattuso.

Der bliver spillet i højere tempo, flere første gangs aflevering. Spillet blev flyttet langt hurtigere fra side til side, mens vi stadig så kompakte ud defensivt. Vi scorer 3 mål uden egentlig at være specielt skarpe på vores chancer. Synes egentlig heller ikke Cagliari spillede en dårlig kamp.

Jeg er imponeret og håber meget vi fortsætter sådan her.

Den eneste spiller man decideret ærger sig over i går er Hakan, der simpelthen mangler kvalitet. Om det er mentalt eller om han blot ikke er bedre, er jeg efterhånden i tvivl om. Vi savner i hvert fald Bonaventura til den position. Kan kunne trods alt finde målet og var ligeså god i sin boldomgang.

Nu er det store spørgsmål om vi kan holde ved eller endnu en gang falder tilbage til de under-middelmådige præstationer. Gattuso skal selvfølgelig have sæsonen ud, mwn jeg må indrømme, at jeg fortsat ikke har den største tiltro til ham. Har vi muligheden for at hente Sarri til sommer, tror jeg stadig jeg ville gå efter det. Uagtet sæsonens udfald.
    Sidst redigeret af Voss : 1 Uge Siden kl. 11:48

Standard

Blev en sikker sejr igår som forventet, vi burde faktisk have scoret endnu flere mål, men 3 point på kontoen er det vigtigste.

Donna disker endnu en gang op, med redninger i verdensklasse, knægten er som en wall der nede pt. Fantastisk at se på hans præstationer pt. Bakayoko styre forsat den midtbane med hård hånd, og holder sit høje niveau.

RR synes jeg også fortjener ros, ved mange ofte er efter ham. Han er ikke nogen farlig offensiv back, men hans defensive arbejde er altså virkelig solidt for tiden, han gør det ikke sværere end det er. Derudover er han god til at lave sideskift over modsat i banen, når vi er under pres.

Hakan har det forsat svært, og ligner da også en stor elendigehed i hans kropssprog. Han gør faktisk rigtig mange ting godt, men den sidste aflevering eller afslutning er så elendig denne sæson. Det er synd, for ham og Paqueta har faktisk et fint sammenspil og forståelse for hinanden. I løbet af kampen igår, skiftede de to også positioner med hinanden, hvilke giver fleksibilitet og uforudsigeligehed i vores spil. Desværre formår Hakan bare ikke at holde kvalitet når tingene skal afsluttes, eller den afgørende aflevering skal spilles.

Fedt med 3 point uanset, næste kamp bliver en sand gyser.

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk
    AC MILAN !

Standard

Vel den bedste kamp vi har spillet længe offensivt, selvom Cagliari ved to af tre mål nærmere gav os målet end vi selv skabte det. Og vi burde have straffet deres fejl også ved Piatek og Suso endda. Det var dog i omstillingerne vi var farlige hvilket også undrer en, at Cagliari på den måde satsede så meget. Men det er godt for os.

Piatek er noget bedre til at tage bolden til sig end jeg troede. Han er ikke et teknisk vidunder, men tager den fint ned.

Forsvaret stod også bedre omend vi stadig gav nogle kæmpe chancer væk.

Hakan var sgu egentlig bedre end de sidste mange kampe, men mangler målet. Og så er jeg snart træt af at se manden glide hver eneste kamp. Enten har han balance som Bambi eller også så skal der skifter propper under skoene.

Paqueta klart bedste mand dog. Havde han haft lidt mere i stængerne kunne han være det nye sort. Mindre kan så også gøre det.

Standard

Enig mht. Calhanoglu. Han glider sgu lidt rundt men mangler egentligt bare målet igår ellers spiller han fint de sidste 3 kampe - meget bedre end slutningen af sidste år. Man skal huske, at han ingen Calabria har bag sig som skaber en del plads til Suso. Rodriguez må altså gerne komme mere frem. Han slog ikke en eneste bold ind i feltet eller kom sjældent i overlap. Han er meget stabil, men fart i benene har han intet af, og det må man snart forvente af én med så fornuftigt teknik og boldomgang som ham.

Det bliver en møg svær kamp i Bergamo. De har knækket nakken på Lazio, Inter, Juve og Roma på hjemmebane i denne sæson. Frygter den lidt, og de har en 2-2 i Milano med så indbyrdes kan måske komme til at tælle..

Standard

Helt enig. Jeg kan se, at Rodrigues selv siger han har lidt flere defensive pligter end på landsholdet og i Wolfsburg. Selv hvis det er sandt, så er problemet heller ikke de antal gange han kommer frem af banen. Det er mere hvor lille en trussel han er når han kommer frem. For han er vores langsomste spiller på banen og modstanderne ved, at de så nemt som ingenting kan lukke ham ind i banen, da han ikke tager løbet i dybden. Hans manglende egenskaber offensivt er kæmpe hæmsko i den sidste fase af spillet. Defensivt mere stabil, men stadig ikke vanvittig her heller. Han er bedst i opspillet.

Fart er så generelt et problem for hele holdet, hvor den hurtigste vel er Kessie. Hans fart med bolden er vanvittig. Han har bare ingen kontrol over bolden. Paqueta, Hakan og Suso mangler dog lige den snært af fart til for alvor at kunne føre bolden frem med overbevisning. Piatek har dog været god til at skabe rum i dybden så der i det mindste er lidt mere plads.

Regler for meddelelser