Side 5 af 6 FørsteFørste ... 3456 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 52

Emner: Coppa Italia: Milan-Lazio

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Voss Se meddelelser
    Først og fremmest: I øjeblikket er Lazio min absolutte hadeklub i Serie A. Jeg hader den destruktive måde de spiller fodbold på. Jeg hader deres spillere og stabs attitude, og de har intet mindre end nogle af Europas mest forfærdelige fans. Jødehad, fascisme, racisme. Baren bliver ikke lavere.

Det viste sig helt rigtigt i går ikke at være et spørgsmål om system i forhold til vores offensive problemer. Gattuso blev endnu en gang udstillet. Jeg så helt konkret endnu en gang følgende problemer:
    - Vi står utroligt lavt og kompakt i den defensive fase det meste af tiden, hvilket betyder vi er langt fra modstanderens mål, når vi erobrer bolden.
    - Vi har næsten ikke spiller med kombinationen af fart og teknik til at drive kontraangreb - hvor Lazio f.eks. har Immobile, Correa og Luis Alberte. Castillejo er vel egentlig den der er tættest på.
    - Vores bolderobrende spillere (forsvaret, Kessie, Bakayoko) har ikke de lange afleveringer, man evt. kunne håbe at fodre Piatek med.

Vores manglende fart og spillere med lange afleveringer i sig betyder så gå gang på gang, at vi møder vores modstandere i situationer, hvor alle 11 mand er på plads i deres defensive fase. Herfra går følgende galt:

- Vi spiller og tænker for langsomt.
    - For få at vores spillere har gode førsteberøringesafleveringer i sig.
    - Vores offensive spillere modtager næsten altid bolden med ryggen til mål.
    - Vi mangler (overraskende) løbemønstre

Det vi gang på gang ender med er:
    - Langskud udenfor boksen. Vi er vist nok det hold med flest (ligegyldige) langskud i Serie A.
    - Ufarlige indlæg
    - At håbe på straffespark eller modstandfejl, vi kan straffe.

Vi er forudsigelige. Sørger modstanderen for at dække af for Suso træke tilbage ind i banen til venstreskøjten, har de faktisk lavet deres lektier.

Jeg har været modstander af Gattuso fra dag 1 og er det fortsat. Viasats kommentator sagde det meget godt i går: Selv hvis vi ender på 4. pladsen, er det svært at se, hvad det her Milan-hold rent faktisk har at gøre i Champions League. Det har vi også set i to sæsoner i træk i Europa nu, hvor Gattuso overhovedet ikke har været opgaven moden.

Skal vi skifte træner til de resterende 5 kampe? Nej, det synes jeg egentlig ikke. Der skulle være skiftet sidste sommer. Eller i vinters. Lad os håbe Gattuso's betondefensiv og heldet tilfalder os. Så skal det være fordi Leonardo eller Maldini selv tager over, så vi ikke ender med endnu en vikar, der får lov at fortsætte.

Ny træner
    Kan heldigvis se aviserne skriver om følgende emner i dag:
    Gasperini, Sarri, Rudi Garcia, Conte. Samt outsiders Pochettino og Emery.

Alle de trænere ville uden tvivl være en opgradering fra Gattuso. Poch, Emery og formentelig Sarri tror jeg ikke er sandsynlige. Conte ville være ekstremt dyr, er kendt for at skabe problemer med alle ledelser omkring ham og spiller egentlig noget kedelig fodbold, jeg ikke ønsker at se mit Milan spille.

Reelt er Gasperini og Garcia så tilbage på listen, jeg tror på. Gasperini er fantastisk til at arbejde med talenter og få midler, hvilket nok netop er de FFP-benspænd vi kommer til at stå overfor. Derudover er hans fodbold attraktivt, han har allerede arbejdet med Caldara, Kessie, Conti og Suso med succes.

Garcia blev lidt uretfærdigt behandlet i Roma, synes jeg. Jeg har dog ikke den helt store fidus til ham, men ville vælge ham til hver en tid over Gattuso.
    Meget enig med dit indlæg.

Kort sagt, så bliver man gang på gang overrasket hvor lavt bund niveau holdet egentligt har. I lange perioder (ja, snart kampe) kan vi jo ikke engang producere en angrebskombination. For at ikke engang nævne chance.. Det er jo ekstremt kritisk.

Vi havde en periode med et par sejrer som hjælp på troen og selvtilliden, men vi hr jo aldrig spillet godt fodbold. I det mindste var vi solide, som vi desværre også har smidt nu da vi giver mange chancer og mål væk igen.

Under alle omstændigheder, så overlever Gattuso ikke det her når sæsonen slutter. Om han så får 4. pladsen eller ej. Jeg har meget sympati for Gattuso og han virker vellidt, men han har jo kæmpe taktiske mangler og forstår slet ikke hvorfor han får alt den ros i medierne. Måske er det solidaritet, for efter et halvandet år kan jeg stadigvæk ikke fortælle hvad hans offensive gameplan er.

Selvfølgelig står han ikke alene om det her. Higuain, Suso og Calhanoglu har skuffet på det groveste. Især Suso, som ikke bør få et minut resten af sæsonen, men hvad er er alternativerne?

Alle på holdet på bør dermed være salgsbare emner. Selv vores anfører, vil jeg mene. Kommer der et interessant bud, så er ingen uundværlig om det så er Romagnioli, Suso eller Kessie.

Mirabelli og Fassone har jo o bund og grund bygget det her op da Leonardo ikke havde meget tid i sidste sæson. De må sætte sig ned og finde ud af hvem der skal ud af svingdøren og hvem der bliver, og først derefter vælger den rigtige træner til den rigtige trup. Og derfor kan Gasperini blive interessant. Han har ikke brug for en kæmpe løn samt 4 nye topspillere som f.eks. Conte nok ville have. Han er simpenhelt nok for dyr.

Standard

Alt godt kommer til den, som venter...

Jeg kan sagtens forstå frustrationen og ærgrelsen, jeg deler den i tusindfold. Den følelse af at drømmen om, at for første gang i adskillige år endelig at kunne løfte et seriøst trofæ, forsvinder for øjnene af en. Så tæt på, men så langt fra. Endnu en sæson, oven i bunken af sæsoner, hvor vi står tilbage tomhændet.

I går var en sorgens dag, men vi har ikke tid til at synke ned i det mørke afgrundsdyb af fortvivelse og opgivelse. Nej, vi må smøre ærmerne op! Vi har en fjerdeplads som skal sikres!

Personligt anser jeg det som værende lige så sandsynligt at vi kvalificerer os til Champions League, som at vi ikke gør. Hver kamp er en finale fra nu af, men vi skal ikke glemme at vi har et lettere program end vores konkurrenter, som jo også kommer til at tabe point før eller siden. Det næste opgør på udebane mod Torino bliver den sværeste, og reelt spiller vi om seks point, eftersom det er en direkte konkurrent vi tørner ud mod.

SÃ¥ fat mod, og husk alt godt kommer til den, som venter!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Calcio Se meddelelser
    Alt godt kommer til den, som venter...

Jeg kan sagtens forstå frustrationen og ærgrelsen, jeg deler den i tusindfold. Den følelse af at drømmen om, at for første gang i adskillige år endelig at kunne løfte et seriøst trofæ, forsvinder for øjnene af en. Så tæt på, men så langt fra. Endnu en sæson, oven i bunken af sæsoner, hvor vi står tilbage tomhændet.

I går var en sorgens dag, men vi har ikke tid til at synke ned i det mørke afgrundsdyb af fortvivelse og opgivelse. Nej, vi må smøre ærmerne op! Vi har en fjerdeplads som skal sikres!

Personligt anser jeg det som værende lige så sandsynligt at vi kvalificerer os til Champions League, som at vi ikke gør. Hver kamp er en finale fra nu af, men vi skal ikke glemme at vi har et lettere program end vores konkurrenter, som jo også kommer til at tabe point før eller siden. Det næste opgør på udebane mod Torino bliver den sværeste, og reelt spiller vi om seks point, eftersom det er en direkte konkurrent vi tørner ud mod.

SÃ¥ fat mod, og husk alt godt kommer til den, som venter!
    Man kan jo passende vente til næste sæson

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Voss Se meddelelser
    Først og fremmest: I øjeblikket er Lazio min absolutte hadeklub i Serie A. Jeg hader den destruktive måde de spiller fodbold på. Jeg hader deres spillere og stabs attitude, og de har intet mindre end nogle af Europas mest forfærdelige fans. Jødehad, fascisme, racisme. Baren bliver ikke lavere.
    Enig. Hvor ville det være lækkert at se D. Zapata lave et par kasser mod dem i finalen. Håber på at det sker.

Edit: Så nåede nyheden de danske medier: http://sport.tv2.dk/fodbold/2019-04-...stiske-tilraab

Lazio skal straffes. Resten af sæsonen uden tilskuere. En væsentlig høj bøde eller taber-døm dem. Ud med det skrald.
    Sidst redigeret af ACM-1899 : 4 Uger siden kl. 13:51
    Forza Milan!

Standard

lad os nu se om ikke det lykkes

Standard

Jeg elsker Atalantas gejst og vilje. Kommer fra en svær kamp nede i Napoli, som man i øvrigt vandt overbevisende, for så at gøre arbejdet færdigt hjemme mod et relativt formstærkt Viola hold. Iskolde. Hatten af. Dem kunne Milan i den grad tage ved lære af. Nu må D. Zapata gerne afgøre finalen mod romerne på et tvivlsomt straffespark i det 92. minut.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af ACM-1899 Se meddelelser
    Jeg elsker Atalantas gejst og vilje. Kommer fra en svær kamp nede i Napoli, som man i øvrigt vandt overbevisende, for så at gøre arbejdet færdigt hjemme mod et relativt formstærkt Viola hold. Iskolde. Hatten af. Dem kunne Milan i den grad tage ved lære af. Nu må D. Zapata gerne afgøre finalen mod romerne på et tvivlsomt straffespark i det 92. minut.
    Er også stor fan af Atalanta, men at kalde et Fiorentina hold uden sejr i 11 kampe for "relativt formstærkt" er nok lige at stramme den 😂😂😂😂😂

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Fox@Mulder Se meddelelser
    Er også stor fan af Atalanta, men at kalde et Fiorentina hold uden sejr i 11 kampe for "relativt formstærkt" er nok lige at stramme den 😂😂😂😂😂
    Hahaha - du har nok ret

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Fox@Mulder Se meddelelser
    Stor Atalanta fan? Nå, jeg havde det indtryk at vi alle var store Milan fans...

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Calcio Se meddelelser
    Stor Atalanta fan? Nå, jeg havde det indtryk at vi alle var store Milan fans...
    Det er vi skam også allesammen herinde (i hvert fald de fleste). Jeg tror nu ikke du kan tage hans ord ud af kontekst. Han refererer til mit indlæg, hvor jeg roser deres spillestil - og ja, den er jeg også fan af, hvilket ikke gør mig mindre “Milan fan”.

Regler for meddelelser