Side 4 af 4 FørsteFørste ... 234
Viser resultater 31 til 39 af 39

Emner: Træningskampe 2019/2020

Standard

Jeg forstår ikke, hvorfor man har lagt en så ligegyldig træningskamp så forholdsvis tæt på turneringsstart. Og så Cesena igen på lørdag.
    Alle de store testkampe lå næsten en måned før turneringsstart, på et tidspunkt hvor en del spillere slet ikke var tilbage i truppen, og de der var først skulle i form.

Nuvel, en trist 1. halveg hvor vi havde bolden men intet farligt skabte (mod Feronikeli...). Krunic fik ikke spillet sig i start-11'eren i denne omgang.
    Anden halveg bedre med Bonaventura foran Paqueta. Og hvis da bare Biglia kunne ramme en medspiller mere end 5 meter væk, så ville hans fine blik for spillet have været guld værd.
    Piatek, han skal snart finde noget skarphed frem, ellers burde han ikke længere være sikker starter. Lever lidt på sidste vinter stadigt, for det har ikke været imponerende indtil videre i træningskampene.

Jeg ser Jack som det oplagte valg. Jeg er ikke så imponeret af Suso, som mange andre er. Han er stadig for langsom og for svingende, og så er jeg ikke fan af hans attitude. Håber vi får solgt ham, så vi kan få finansieret nogle af de indkøb, der afhænger heraf.

Standard

Generelt er den her forberedelse vel ved at være ligegyldig. Mange har haft lang ferie pga. Africa Nation Cup og generelt har vi jo ikke spillet en kamp endnu med den opstilling vi forventer at bruge. Så er der selvfølgelig selve transfers, hvor vi prøver at få en ny angriber I stedet for Silva, men det er der så ikke så meget at gøre ved.
    Men ligesom alle de mange tidligere sæsoner står vi igen med et hold der faktisk skal bruge de første 5-7 kampe I Serie Afør de overhovedet måske har bare fundet sig lidt på plads

Men klubben kan selvfølgelig ikke gøre så meget pga det landshold fodbold, men det er bare ikke optimalt
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Sidder og ser kampen mod Cesena. Den er endnu mere trist end sidste kamp på Balkan. Og den viser med al tydelighed, at det her hold ikke har spillerne på midten til at spille den her formation. Vi har ikke tilspillet os en eneste åben mulighed, og det skyldes ganske enkelt vores langsomme boldomgang. Biglia, Hakan, Paqueta, Suso er simpelthen for langsomme på bolden til at kunne splitte et forsvar. De vil altid lige have to/tre berøringer på bolden inden de spiller bolden. Og når de så samtidig ikke kan sætte en modspiller fordi de er alt for langsomme, så vil den her midtbane fejle. Sjovt nok er det den dårligste på bolden, Kessie, der virker til at være den vigtigste spiller da han i det mindste kan skabe huller med sine løb.

Målet må være at få købt to til midtbanen. Gerne en til den offensive midt og en på venstre side af midten. For det vi har er slet ikke godt nok. De to sidste kampe har vi spillet mod hold der kommer til at have samme tilgang som de fleste hold i Italien og her har vi ikke spillerne og ideerne til at udføre det Giampaolo vil. Og send gerne Suso og Paqueta ud af klubben hvis det er de her roller de er tiltænkt.

Standard

Ja det er mere end håbløs at se på. Det eneste man kan glæde sig over er de øvrige hold i Italien ikke har rykket sig og ikke hentet åbenlyse forstærkninger.
    Men det bliver helt sikkert igen en grim
    Sæson vi går imøde hvor underholdning nok vil være på lavpunktet. Top 4 er næppe et krav men lad os se om
    Vi kan komme på en bølge som jo sidste år var tæt på at sikre os en 4. Plads

Standard

Fint nok at holdet mærker en lidt mere intensiv kamp. Der var ikke meget venskabskamp over Cesenas tilgang til kampen og de stod kompakt i forsvaret, og gav spillerne en forsmag på hvordan det vil være i hvert fald halvdelen af kampene i næste sæson.

Jeg vil ikke kritisere holdet for meget endnu, de har fået en ny træner, er ikke sammenspillede endnu. Arrigo Sachis Milan tog også en tredjedel af sæsonen for at komme igang! Naturligvis havde de bedre spillere, men det nuværende spillermateriale kan bestemt også mere end vi så idag.
    Jeg kan dog godt følge dig Costacurta når du siger at vi måske ikke har helt de rigtige spillere, for det bliver dælme for kompakt mange gange, decideret klumpspil i midten. De kunne godt brede spillet lidt mere ud, alternativ kommer det til at kræve mange flere overlap af backsene, hvor Hernandez kan blive giftig, men Calabria kan jo ikke lave et indlæg. Han kigger ikke engang op når han lægger det, han sparker bare og ber til Gud om at den rammer en medspiller. I Giampaolos system passer Conti bedre ind.
    Hvis vi landede Modric som de falske rygter sagde, så ville vi straks få en anden power i vores klumpspil.
    Jeg er nu sikker på at det kommer til at se bedre ud når alle de bedste starter på én gang.

Castillejo gjorde det godt idag, han var i mine øjne omdrejningspunktet og tilbød sig hele tiden.
    En stor bekymring for Giampaolo må være Piatek, der nu i rigtig mange kampe har været usynlig. Han kommer slet ikke til chancer, og virker fuldstændig ved siden af sig selv. Det kan blive et stort problem.
    Zorro per sempre!

Standard

Kampen sluttede 0-0 med Cesena tættest på en scoring hvor Donna måtte hive et mirakel frem. Alt i alt er der markant flere bekymringer end opmuntrende tendenser efter denne sommers forberedelse. Spillet flyder ikke. Især ikke mod hold hvor vi skal kunne dominere. Det gik lidt bedre mod de store hold hvor vi kunne leve på omstillinger. Men når der er lidt plads så har vores spillere ikke evnerne til at sætte fart eller låse modstanderne op.

Og med tanke på, at den nye træner ikke har haft tid til at få spillere som Paqueta, Hernandez, Kessie, Leao og Bennacer ind i den nye formation er yderst kritisk. Det bliver et hold der skal spille sig sammen i Serie A, men det har vi simpelthen ikke råd til hvis vi skal 10 kampe ind i sæsonen før vi er ved være der. Der kan top 4 allerede være væk. Giampaolo skal lave mirakler både med at få spillere kørt ind, men også med at få det nuværende materiale til at kunne udføre hans spil. Ellers må Maldini og Boban igang med at hente mindst to til midtbanen.

Standard

Det er en venskabskamp. Og ikke noget man bør ligge for meget i.

Vi får meter i benene og der er reelt 6 startere med. Det er ikke kønt, men man bør læse Giampaolos interview, hvis man er utryg. Manden er godt klar over problemerne, og har også løsninger.

Jeg glæder mig til den nye sæson og glad over at vi ikke fik nogle skader!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Træningskampe skal man sikkert ikke vægte for højt, hverken når det går godt eller skidt. Kan også huske nogle år tilbage hvor vi vandt en del kamp i optakten medierne prøvede at blæse det op til vi var en scudetto mulighed. Så efter sådan en optakt, så er forventningerne uden tvivl meget lave, men der skal dog heller ikke mere end til et par gode resultater til i Serie A før næste melding lyder vi er favoritter til Top 4.

Gattuso fik skabt et eller andet sidste år hvor vi i en periode var virkelig godt kørene. Men da det til sidst skulle stå sin prøve, fejlede nok både ham og resten af holdet og det smuldrede. Der kan man håbe Giampaolo har et eller andet mere i ærmet, hvis ting begynder at skride lidt med den erfaring han har.

Vinder vi søndag er alt glemt om omtakten vi har haft, men dermed ikke sagt vi skal tro det hele kører på skinner resten af sæsonen
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Sidder og ser kampen mod Cesena. Den er endnu mere trist end sidste kamp på Balkan. Og den viser med al tydelighed, at det her hold ikke har spillerne på midten til at spille den her formation. Vi har ikke tilspillet os en eneste åben mulighed, og det skyldes ganske enkelt vores langsomme boldomgang. Biglia, Hakan, Paqueta, Suso er simpelthen for langsomme på bolden til at kunne splitte et forsvar. De vil altid lige have to/tre berøringer på bolden inden de spiller bolden. Og når de så samtidig ikke kan sætte en modspiller fordi de er alt for langsomme, så vil den her midtbane fejle. Sjovt nok er det den dårligste på bolden, Kessie, der virker til at være den vigtigste spiller da han i det mindste kan skabe huller med sine løb.

Målet må være at få købt to til midtbanen. Gerne en til den offensive midt og en på venstre side af midten. For det vi har er slet ikke godt nok. De to sidste kampe har vi spillet mod hold der kommer til at have samme tilgang som de fleste hold i Italien og her har vi ikke spillerne og ideerne til at udføre det Giampaolo vil. Og send gerne Suso og Paqueta ud af klubben hvis det er de her roller de er tiltænkt.
    Så også kampen igår, og den var ikke køn. Faktisk jammerlig. Vi skaber en stor chance til Paqueta på hovedet, og det er vel det.

Jeg synes dog det der er mest bekymrende er, at vi slet ikke har fået de nye spillere spillet ind. Vi spiller med Borini og Samu fra start, som man har forsøgt at sælge fra start, hvilket siger en del. Silva bliver ligeledes skiftet ind, som man også har forsøgt at sælge.

Jeg synes det er for hurtigt at sige vi skal købe to spillere mere til vores midtbane. Igår spillede vi uden Bonaventura, Kessie fik 20 min, uden Bennacer og Paqueta fra start. Derudover manglede Leao/Ny og Theo Hernandez som jeg også forventer kommer til at starte. For RR passer i min verden ikke til den her opstilling, da han ikke ligefrem skaber bredde.

Men enig med bekymrende opstart med dårlige resultater, Piatek der ikke har kunne ramme målet, hvilket han skal, hvis vi skal have forhåbninger om en god sæson og værst af alt, at de nye ikke er blevet spillet ind på holdet overhovedet. Noget der skuffede mig ved spillet var, at vi ligesom under Gattuso spillede bolden ALT for meget tilbage. Mussachio vil jeg skyde på var manden der havde bolden mest, og nærmest skulle være den kreative. Der skal vores midtbane simpelthen turde mere.

Men det er preseason, det kan man ikke bruge til meget resultatmæssigt.

Regler for meddelelser