Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 28

Emner: Serie A: Udinese-Milan

Standard Serie A: Udinese-Milan

Så er det i morgen vi tager hul på den nye sæson.

Vi har ikke haft den bedste tid, med at få holdet til at træne sammen, så rygter går på at ingen nyindkøb vil starte.
    Men Giampaolo lyder fortrøstningsfuld, og bliver fantastisk at komme i gang igen!

Truppen ser således ud:

Målmænd: Donnarumma A., Donnarumma G., Soncin.

Forsvar: Calabria, Conti, Duarte, Gabbia, Laxalt, Musacchio, Rodríguez, Romagnoli.

Midtbane: Bennacer, Bonaventura, Çalhanoğlu, Kessié, Krunić, Paquetá.

Angreb: Borini, Castillejo, Leão, Piątek, André Silva, Suso.

- Reina er stadig ude med sit maveonde.
    - Strinic er ikke udtaget, hvilket underbygger rygterne om at han har fået ophævet sin kontrakt
    - Biglia ude med skade
    - Silva er udtaget, hvilket nok indikerer at han ikke ryger
    - Theo Hernandez er skadet
    - Caldara skadet

En optakt til kampen kan læses her:
    https://sempremilan.com/preview-seri...se-vs-ac-milan

Rygterne går på at vi stiller op som i de seneste kampe, med Borini og Castillejo. Det håber jeg dog ikke. Leao og Bennacer må meget gerne få chancen i mine øjne, men lad os nu se.

Spændende bliver det og jeg glæder mig!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Syntes nu ikke jeg ser vanvittig meget frem til den her nye sæson, men henter vi en 3-0 i aften så skal billet salg nok eksploderer og vi bliver udset til at kæmpe med om Scudetto´en
    Vi har mildest talt været elendige i optakten og umiddelbart har der været meget lidt ændring at se. Vi har måske lagt presset lidt højere, men er også ret sikker på Giampaolo som rigtig italiensk træner, i de her kampe hvor det gælder vil trække håndbremsen og vi nok vil se samme mønsker som sidste år hvor vi venter på et eller andet magisk fra Suso eller Piatek og så står meget afventende

1 point vil være godkendt i min verden, når vi ser det hold vi kommer med. 2 spillere der er helt ude af position(Samu og Borini), ja noget man næsten ikke skulle tro kunne ske i professionel fodbold, men vi har åbenbart ikke bedre alternativer
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Fantastisk at Serie A er igang igen. Fiorentina-Napoli var alt det som Serie A i år 2019 kan tilbyde.

Mht. Milan, så er forventningerne lave i år. Ingen tvivl om det. Det er måske meget godt, at Milan ikke som sådan spåes til at sikre sig en 4. plads. Selvom det som altid er målet for klubben, må der være en vis forståelse for at det ikke sker.

Personligt tror jeg på en 6. plads, så man kan næsten kun blive positivt overrasket. Det bliver dog fantastisk rent faktisk at se en rigtig træner forsøge at sætte sit præg på Milan.

Jeg forventer Giampaolo vil stile imod en mere seværdig udgave af Milan. Han fik altså Sampdoria til at spille godt i perioder, dog uden at placeringerne sprang skalaen. Det er som altid noget andet i Milan. Det bliver svært.

Vores startprogram godt og et sammenspillet mandskab bør kunne få 7 eller 9 point i tre kampe. Det tvivler jeg lidt på. Udinese er dog et af de dårligste mandskaber i ligaen, så det bør virkelig være det.

0-1 håber jeg på. Tror ikke det bliver prangende, så kunne have tendens til at tro på et uafgjort resultat.

Standard

Ja, det er sgu svært at være optimistisk. Først og fremmest på denne kamp, hvor en startopstilling med Borini og Castillejo taler for sig selv. Men også på sæsonen generelt, hvor vi står med et dårligere hold end det vi sluttede sæsonen med i min optik. Igen har vi købt spillere der skal peake i fremtiden og ikke fra dag 1. Det er ret svært at se hvem der skal gå ind og tage ansvar og løfte niveauet for holdet som helhed. Selv spillere der burde være kunne gøre det nu som Roma, Hakan, RR, Biglia, Suso osv. har mere end nok med bare at få eget spil til at fungere og har alle bevist, at de ikke rigtig tager skridtet frem. Og det er det vi har brug for når vi kun køber spillere med potentielt topniveau og ikke spillere der har topniveau. Jeg synes nu spillere som Bennacer, Hernandez, Leao er spændende, men de er jo kun købt ind til at blive gode i fremtiden og ikke dag 1.

Den dårligere trup skulle så kompenseres af en bedre træner. Men manden har for det første ikke haft mulighed for at spille holdet sammen, så hvis hans system er så komplekst som han selv sidder og siger på pressemødet igår kan der sgu godt gå nogle måneder før noget fungerer. På den anden side starter han ikke ligefrem ud med at skabe goodwill med den Borini manøvre. Uagtet træningsindsats og form skal han bare aldrig starte inde i en kamp med noget på spil på en plads han spillet 3 gange i sit liv.

Bolden er rund og alt kan ske, men når Maldini/Boban/Giampaolo står og taler om vi skal sigte efter CL, så bliver de utroværdige med det her setup. Jovist, ledelsen har endnu engang formået at have et vanvittigt budget, der gør det til økonomisk krav med CL. Men endnu engang får ledelsen bare slet ikke nok ud af alle de penge vi betaler for spillerne.
    Sidst redigeret af Costacurta : 25-08-2019 kl. 09:25

Standard

Jeg synes virkelig det er skræmmende at læse hvor stor pessimismen er herinde. Hold da op. Hvor er gejsten og glæden frem mod den nye sæson blevet af? Mange af de ting folk har råbt og skreget efter herinde i lang, lang tid, er der endelig blevet gjort noget ved. Først og fremmest med en ny træner, noget fart i angrebet med Leao, og en ny venstreback i stedet for RR. At vi skulle stå svagere end sidste sæson, på papiret, har jeg godt nok svært ved at få øje på. Duarte har erstattet Zapata 1 til 1. Bennacer, som virker utroligt spændende er kommet til. Vi har så selvfølgelig mistet vores bedste spiller fra sidste sæson i Baka, men det er så også KUN her jeg kan se vi skulle stå svagere. Men tabet af ham, sat op i mod alle de andre positive ting, gør for mig ikke, at vi på nogle måde skulle kunne stå svagere? Vi har mistet en hel del fyldspillere (omend ikke nok), hvilket der også er blevet skreget efter længe. Cutrone er for mig det største tab vi har lidt, men det er mest romantikkeren i mig der begræder dette, fremfor bekymringen om hans afgang skulle stille holder svagere end sidste år. Vi har ikke mistet nogle spillere fra vores grundstamme, eller nogle profiler (udover førnævnte Baka). Jeg er virkelig interesseret i at få en forklaring fra alle dem der mener, vi står svagere end sidste sæson, hvor vi endte 1(!) point fra CHL.

Jeg tror vi vinder 0-2 i aften, på mål af Piantek og Leao. Vi vil ikke se champagne bold her i starten, men tror vi allerede nu ville kunne se nogle af Giampaolos idéer og taktikker komme til udtryk.

Jeg tror vi napper minimum den 4.plads i år! Jeg vil hellere være optimistisk, og tage fejl, end at være pessimistisk, og få ret...

Lad os få noget god stemning herind og tro på drengene forud for den nye sæson, og glæde os over at ventetiden endelig er forbi om 5 timers tid!

FORZA MILAN og god kamp til jer alle!!

Standard

Er forholdsvis optimistisk omkring sæsonen, men ikke specielt omkring i aften hvor jeg desværre heller ikke har mulighed for at se kampen..

Jeg forstår ikke Borini og Samu ser ud til at starte. Samu er åbenlyst til salg, og Borini er ikke engang god nok på sin naturlige plads. Kan godt være at nogle af dem på bænken ikke kender systemet ligeså godt som Borini, men så længe bolden er rund, og bliver spillet med fødderne så vil Kessie og Jack starte inde før ham i min optik. Og det er uden at nævne Krunjic, som jeg ikke ligefrem bliver mere optimistisk omkring, når han har haft en preseason her, og er bag Borini i køen.

Lidt det samme gælder omkring Samu, og så smide Leao ind i stedet.

Men jeg synes vi har fået en god bredde i truppen, og forhåbentlig kan vi slå Udinese i aften. Gætter på en smal 1-0 sejr. Suso scorer.

Standard

Kunne vi ikke bare have beholdt Gattuso når højt pres som mange proklamerede Giampaolo var manden der ville udføre slet ikke findes . Nu er det selveste Udinese vi møder, så meget lettere hold findes nok næppe

Standard

Milan ligner et hold der godt kunne have brugt to mdr mere på træningsbanen.

Det er svært at vurdere det her.. Midtbanen er som det er nu ikke i nærheden af at have den kvalitet der skal til for at føre Giampaolos taktik ud i livet. At han så beder dem om at forsøge alligevel kan undre mig.

Borini er en katastrofe, men kan man forvente mere af ham?
    Mere bekymrende er det med vores backs, Paqueta og ikke mindst de tre forreste der ikke aner i hvilken retning de skal løbe.

Jeg må sige, at selv hvis jeg ikke har lyst til at være negativ, så bliver det svært for mig at fremhæve noget positivt.

Standard

Det er en af de flotteste trøjer vi har haft i mange år, fantastisk. Var ellers ikke begejstret da Puma overtog.

Standard

Efter 60 minutter har jeg ondt i øjnene af at se det her Milan hold. Utrolig dårlig præstation. Vores nye taktik er tydeligvis ikke sammenspillet, og den er så kompliceret i opbygningsspillet at det er svært at honorere for vores middelmådige spillere, der helt sikkert skal bruge en halv sæson før det bare ligner noget der er værd at skrive om.

Man sidder bare og håber på at Suso kan trække en kanin opad hatten som så mange gange før.
    Zorro per sempre!

Regler for meddelelser