Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 28

Emner: Serie A: Udinese-Milan

Standard

Helt forventet. Alt sejler og vi er bagud helt. Lad os håbe vi bruger den sidste på markedet til at hente en forstærkning til hver kæde i stedet for alle de her lottokuponer.

Standard

Fuld fortjent føring af Udinese. Men hvem havde også forventet at vi kunne slå dem? De har trods alt profiler på midten som Mate Jajalo !
    Zorro per sempre!

Standard

Som en kommentator sagde. Alle på Milans midtbane spiller ude af position. Nu har jeg selv kaldt på en egentlig uddannet træner i mange år og så laver han sådan et nummer. Han var også en stor undskyldning hele pressemødet igår. Som om han allerede skulle finde årsager til at tabe.

Standard

Suso søger mod højre kant igen nu fordi han ved at det er der han er farligst.

Hvis der er nogen herinde der tilfældigvis ikke har set kampen og vil se højdepunkter så kan i ligeså godt lade vær, for vi skabte ikke én eneste chance.
    Det ser godt nok sort ud, og det kommer det nok til at fortsætte med de næste par måneder som minimum. Selv hvis man ser optimistisk på det.
    Jeg ved ikke hvor mange flere grå hår jeg skal opofre for at følge disse kampe slavisk. Tror det ville være livsforlængende at tune ind om et par måneder og se om vi kan spille fodbold der, og på basis af det beslutte sig for at om man skal skal udskyde at følge dem yderligere.
    Zorro per sempre!

Standard

Slut. Forhåbentlig stof til eftertanke hos træneren om ikke at spille et halvt hold på uvante pladser. Nu er der point på spil så drop eksperimenterne. Spil de spillere der kender pladserne. Det var samme mønster som de sidste to træningskampe hvor de spillere vi har på midtbanen intet kan skabe da de hverken fart har i ben eller i pasningsspillet.

Derudover må ledelsen gerne steppe op den sidste uge. Afsted med Suso og ind med en stærk spiller i hver kæde. Enten det eller få solgt ud så vi ikke har et hold der økonomisk kræver CL når vi ikke har en chance for at nå det. Så hellere bruge sæsonen som en mellemsæson og få spillet de unge sammen til 2020.

Standard

Ja vel nok en af de ringeste sæson præmiere i Milans historie. Imod et mega ringe Udinese mandskab og vi er absolut væk i hele kampen. Nu sagde Maldini og Boban også det var en langsigtet plan så jeg tænker de mener 2030 hvor vi skal have et slag kraftig hold.
    Men det her er ikke et spørgsmål om vi så henter 3 nye spillere til start elleveren men generelt bare holdet er væk

Standard

Komisk at der blev snakket om for meget negativitet før start herinde.

Anyway.. Mange nyindkøb manglede jo, men det ændrer desværre Ikke den grundlæggende præmis. Fair at Giampaolo har brug for tid til sit systemskifte, men én ting er helt sikkert uanset om der tale om en kollektiv offday eller ej: Han er nødt til at anlægge sig en vis grad af pragmatisme indtil hans setup fungerer.

Idag var pinligt. Jeg tror ikke jeg har set en spillemæssigt dårligere åbning som Milan fan. Udinese hører til den absolutte bund i ligaen og mangler endda deres ubetinget bedste spiller i 70 minutter idag og vi formår ikke at ramme kassen en eneste gang. 0 skud inden for rammen!

Hvis dette er hvor vi reelt er, så får Giampaolo brug for tid han aldrig kan få i en klub som Milan.

Hvad der skræmmer mig, er at måske timing mv ikke lige er der, men idag kunne man end ikke se tegningen til succes. Hvordan skal det ske når hans system peaker? Jeg kan ikke se det.

Standard

Donnarumma-Romagnoli-Mussachio - godkendt
    Rodriguez - ligeså tandløs som vi kender ham, intet nyt at tilføje der. Spiller som vi forventer det.
    Calabria - har stadigvæk ikke lært at lave et indlæg.
    Calhanoglu - Gør det egentlig i mine øjne ganske habilt.
    Borini - en angriber der reelt ikke har niveaet til mere end en middelklub i Italien der spiller Mezzalla - what is there more to say.
    Paqueta - Jeg forstod ikke hypen sidste sæson, jeg forstår den stadigvæk ikke. Hvis det ikke var for hans brasilianske pas havde vi aldrig hørt om ham. Kan han lave en flot detalje i ny og næ? Bestemt, men ligeså ofte smider han bolden væk eller laver noget dumt der kan koste et mål. Overordnet ikke et niveau der flytter os.
    Suso - Har stadigvæk svært ved helt at navigere i den centrale rolle. Der er også meget minimalt med plads derinde, da både Castillejo og modstanderne er meget centraliserede her. Calabria og Rodriguez der burde aflaste og strække modstanderens forsvarslinje bred gør ikke dette.
    Piatek - Manden er usynlig, og har været det i lang tid. Tilmed er han også en angriber der, hvis han ikke banker den ind ikke bidrager til særligt meget.
    Castillejo - med sine få midler kæmper han, og det er ham der er omdrejningspunktet og hele tiden sæger ned i banen for at modtage bolden for der er sjældent andre der løber i hullerne eller er fri (udover en tilbagelægning til forsvaret/Donna). Ofte bliver det dog sammenklumpet derinde med Suso.

Bennacer - kan ej bedømmes endnu, kan dog næppe klare det værre end dem der starter.
    Leao - Spændende indhop i dag, hvor man i glimt kunne se hvad han har at byde på.
    Zorro per sempre!

Standard

Fandeme en ærgerlig fornemmelse. Jeg har godt nok ikke set pre-season kampene, men mit indtryk var ikke, at det skulle have været en særligt opløftende oplevelse. Havde dog alligevel forventet mere. Det hænger slet ikke sammen i dag.

Efter sidste sæson gik jeg faktisk med en positiv fornemmelse. Vi har nogle gode spillere med potentiale i Donna, Caldara, Roma, Calabria, Paqueta, Kessie og måske Piatek. Med de spillere vi har pt. er vi dog designet til at spille 4-3-3. Skuffende at Giampaolo tilsyneladende vil ofre sæsonen for sine taktiske idealer. Hvis han er så dygtig en taktiker, som folk giver ham kredit for at være, så burde han være i stand til at se, at vi ikke har spillerne til den her form for fodbold og den her formation.

Ledelsen har dog også en stor del af ansvaret. Det har været tydeligt hvilken form for fodbold Giampaolo ville spille, og de har simpelthen ikke formået at forstærke holdet med spillere der passer ind i det system. Langsigtet tror jeg ikke på, at Rodriguez er en holdbar løsning på venstre backen. Han bidrager med for lidt bredde i offensiven til så smal en formation. Vi har ikke formået at finde en stærk pasningsspiller til den dybe midtbane plads. Måske Bennacer viser sig som den spiller, men jeg har mine tvivl. Vi mangler fart på mezzala positionerne, hvilket gør spillet alt for statisk, og betyder, at vi ofte slynger lange bolde op til de forreste. Modsat mange, så tror jeg Paquetas teknik og flair kan gøre op for hans manglende fart, og at han godt kunne være en løsning for fremtiden. Måske ønsketænkning fordi jeg virkelig godt kan lide ham som fodboldspiller, men med så åbenlyse kvaliteter som han har, så burde det være muligt at få det til at fungere. Det kræver dog, at man får lidt fart ind på trequartista pladsen samt den anden mezzala plads i stedet. Det har vi simpelthen ikke endnu. Suso er tydeligvis ikke en trequartista, og hvis vi virkelig vil spille den her formation, så er vi nødt til at få ham erstattet. Han er en af meget få kvalitetsspillere vi har på holdet, men det ville være et spild at presse ham ind i en formation han simpelthen ikker passer til. Vores angribere spiller også fuldstændig ude af position i dag, og medmindre Piatek virkelig kommer i (mål)form, så bliver det rigtig svært at se hvordan et to-mands-angreb skal kunne fungere med de her spillere.

Standard

Og sørme om ikke træneren nu står og indrømmer at han har brugt spillerne forkert og vi skal tilbage til 433. Så skal der hentes en venstre wing asap. Og så bliver Suso igen vigtigt mens Paqueta bliver overflødig.

Heldigvis har vi ikke nået at bruge 90 mio euro med tanke på 4-3-1-2. Eller...

Regler for meddelelser