Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 28 af 28

Emner: Serie A: Udinese-Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Og sørme om ikke træneren nu står og indrømmer at han har brugt spillerne forkert og vi skal tilbage til 433. Så skal der hentes en venstre wing asap. Og så bliver Suso igen vigtigt mens Paqueta bliver overflødig.

Heldigvis har vi ikke nået at bruge 90 mio euro med tanke på 4-3-1-2. Eller...
    Jeg så godt udtalelserne. Det er det mest absurde jeg længe har hørt.

Jeg bliver en anelse bekymret mht Giampaolo pt...

Standard

Ja i bagklogskabens lys kan man jo så sige om det ikke ville være bedre at holde fast i 4-3-3. Men Ok - Giampaolo blev netop hentet for at spille en anden type fodbold mere seværdig og det skulle være med 4-3-1-2 som netop er spidskompetencen hos ham.
    Den har vi så nu allerede forladt og går tilbage til 4-3-3.
    Nogen der sagde forkert casting af træner ?

Standard

Nu er det godt nok første kamp i sæsonen, men at han starter Borini og Samu inde på samme tid, ja så ber han sgu da også om det nederlag.

Hvad der virkelig var tankevækkende i denne kamp er... 0 skud på mål. Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst fik spillet en kamp, hvor vi ikke engang kunne ramme målet, bare 1 gang. Og nu som et par af jer skriver, så overvejer han at skifte tilbage til 4-3-3??? Jesus fucking christ. Det bli'r en lang sæson :/
    Milano Siamo Noi... Solo Noi.

Standard

Tror folk overfortolker Giampaolos ord en smule!
    Forventer det er denne udtalelse man refererer til:

“Suso is an extraordinary player, but he probably has different characteristics and we need to get them to play in their natural roles. We’ll have to work on it and certainly in a different way, probably 4-3-3..

... but we have to look beyond that, take some principles and try to completely reorganise everything upfront.”

Men man skal så også lige læse hans sidste udtalelse:

“I am not throwing anything out, it’s just that I have to focus on some other details from now on.”

Jeg forventer vi har set Borini på midten for sidste gang. Og så regner jeg med at vi igen ser 4-3-1-2 næste gang, men med nogle andre løbemønstrer fra de forreste. Nærliggende at Suso får frihed til at trække ud til højresiden og Leao ligger sig umiddelbart i venstresiden. Så Piatek i midten/højre angriber. Så samme formation hvor Suso blot har mere frihed til at placere sig.

Men hold kæft hvor er det skuffende... Hovedløst at spille med Borini på midten. Har stor tiltro til Giampaolo, og tror han vil få noget godt ud af truppen, men er godt nok skuffet ovenpå den åbningskamp!

Lad os kigge fremad og forvente mere af holdet næste gang! Forza Milan

Sent from my iPad using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

A swing an a miss fra Giampaolo. Selvfølgelig ærgerligt, at Biglia for sin sædvanlige skade (godt vi har hentet Bennacer), som gør at vi skal omrokere på midten.

Jeg er sikker på, at Borini og Castellejo er mere i form end Kessie, Paqueta osv. og kan derfor godt se idé'en i at lade dem starte. Men set på dagens præstation, så skulle det vist have været på deres sædvanlige pladser i en 4-3-3. Vi er slet ikke klar på 4-3-1-2 og slet ikke med de spillere som vi har til rådighed.

Men han er da ærlig, Giampaolo. Og ret frustreret lyder det til. Forfærdelig sæsonpræmiere, men Juventus spillede næppe bedre. Fremfor at indkassere på et hjørnespark, så scorede de på et. Det er den eneste forskel, som betyder alt..

Standard

Jeg har efterhånden hørt flere trænere der siger at taktikken på papiret, altså om det er en 4-4-2, 4-3-3 eller en 4-3-1-2, er underordnet, det er mere hvordan spillerne på banen positionerer sig og løber. Det tror jeg at der er en del sandhed i.
    Under Gattuso har vi været vant til at spille med 4-3-3, med meget få offensive taktiske mekanismer, og de der var der var ekstremt simple.
    Under Giampaolo er der tydeligvis tilkommet mange flere mekanismer, og det er blevet meget mere krævende for spillerne at honorere hans ideer, fremfor blot at spille med deres instinkt, og dét, sammen med et bestemt spillermateriale giver nogle udfordringer.

Det jeg bemærker rent taktisk er at vi spiller alt for centraliseret, og det går nok hvis man han spillerne der kan meget i små rum og tænker rigtig hurtigt. De spillere der skal sprede spillet ud, Rodriguez og Calabria, magter ikke denne opgave, og jeg tror at det ville se bedre ud med Hernandez og Conti her. Omvendt ville det klart også medføre øget sårbarhed rent defensivt.

Hvis vi endelig skulle prøve en ny opstilling, kunne det være interessant med en 4-3-2-1, juletræet,
    ----------------Piatek------------
    Leao/Paqueta------------Suso-
    Calhanoglu-Bennacer-Kessie

Dette tror jeg er vores stærkeste opstilling lige pt. Jeg har intet fra Paqueta set, der skal berretige ham til en startplads for nuværende.
    Men vigtigere end hvad man kalder startopstillingen er at vi får bredt spillet en smule ud, at Giampaolo simplificerer sine krav ASAP, så vi rent faktisk kan komme til et skud på mål. Så må han løbende implementere mere og mere.
    Mange af vores spillere har visse individuelle kvaliteter, hvor vi bestemt burde være med til at kæmpe om 4. pladsen, men de kan ikke komme til udtryk under de taktiske forventninger. For hver negativ oplevelse de får, ryger selvtilliden endnu et hak ned, og det flydende spil bliver endnu sværere at finde frem.
    Lige nu er vi tydeligvis på kravlestadiet og skal stadigvæk lære at gå, hvorfor det ikke nytter at spillerne bliver sat til at lave hækkeløb.

Men selvom det ser sort ud er det kun 1. kamp. Husk også at Sacchi skulle bruge 1/3 af sæsonen for at få etableret sit spil.
    Zorro per sempre!

Standard

Tror nu som sådan heller ikke det er taktikken der gør vi fejler i går eller alle de andre sæsoner vi har skuffet imod hold der er langt svagere end os. Men vi har bare ikke nok strenge at spille på og er Suso ikke godt kørene så vinder vi ikke. Paqueta startede OK i Milan syntes jeg, men er siden hen totalt gået i stå, men at han var dårlig igår kan nu også skyldes han ikke har haft meget forberedelse pga Coppa America

Vi har i mange år sukket efter de invididualister der kan noget og vi havde bl.a. en Deulefeu hvor der kom noget fra - men ham kunne vi ikke holde. Correa kan sikkert også noget individuelt, men der vil gå flere måneder før han vil være nogenlunde på plads på et nyt hold i en ny Liga osv - hvis han altså overhovedet kommer

Som sådan lider vi vel primært under vores egne fejl klubben har begået i mange år med konstante ændringer, nye ledelse og nye trænere så man hvert år starter fra nul uden overhovedet at have nogen form for base for holdet og at der så samtidig er mange landshold kampe så mange spillere stort set ikke har trænet endnu gør det endnu ringerel. Bliver det igen en skidt sæson i år, jamen så ryger Giampaolo sikkert igen og vi kan igen starte med en ny træner
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Vi er sgu nødt til at give den nye formation og det nye koncept en chance - men så nytter det ikke noget at en håndfuld spillere ikke spiller på deres vante plads.

Håber vi på sigt stiller sådan op:

Donnarumma - Calabria/Conti, Musacchio, Romagnoli, Theo - Kessie, Bennacer, Jack/Paqueta - Jack/Paqueta - Piontek, Leao/Correa.

Regler for meddelelser