Side 5 af 10 FørsteFørste ... 34567 ... SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 99

Emner: Transfers 2020

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af ACM-1899 Se meddelelser
    Jeg ville ikke kalde Leao for et flop. Han er utrolig ung og har et ekstremt potentiale. Han skal blot have tid. Milan har godt nok heller ikke været det sundeste sted at "vokse" som spiller.
    Er som sådan ikke uenig i forhold til at kalde ham flop, men når man betaler 25-30 mio euro for en spiller i Milan så skal vi have en mere færdig spiller der kan bidrage noget mere. Det har vi slet ikke og jeg ser heller ikke Leao være en spiller der i næste sæson begynder at være fast mand. Han har slet ikke udviklet sig nok, og som du selv siger er der i Milan bare ikke tid til at vente 3 år på en så dyr satsning begynder at give pote. Det skal ske noget før. Derfor bør vi også være mere skarpe på de handler vi laver på spillere der kan bidrage markant mere fra dag 1. I hvert fald fald hvis vi skal nå målet omkring top 4.

Standard

Der er vel altid et sats med især unge spillere. F.eks João Félix var jo et kæmpe talent og forventede masser af ham, men han har jo vist sig ikke være bare det halve værd pt. Leao har vist noget lovende ting i glimt, men hvor meget og hvor lidt man forventer kan man altid diskuterer. Han var nok næppe købt som en spiller der bare ville brænde igennem i første sæson, men mere et fremtids perspektiv. Men tingene kan jo gå hurtig i fodbold. Se bare Rebic jeg vil sige i den første periode hørte til den absolut ringeste jeg nogensinde kan huske i Milan og pludselig har han nu senest vendt op og ned på det hele og en af grundene til vi er kommet stærkt tilbage.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Der er vel altid et sats med især unge spillere. F.eks João Félix var jo et kæmpe talent og forventede masser af ham, men han har jo vist sig ikke være bare det halve værd pt. Leao har vist noget lovende ting i glimt, men hvor meget og hvor lidt man forventer kan man altid diskuterer. Han var nok næppe købt som en spiller der bare ville brænde igennem i første sæson, men mere et fremtids perspektiv. Men tingene kan jo gå hurtig i fodbold. Se bare Rebic jeg vil sige i den første periode hørte til den absolut ringeste jeg nogensinde kan huske i Milan og pludselig har han nu senest vendt op og ned på det hele og en af grundene til vi er kommet stærkt tilbage.
    Vi har altså haft Matri, Mesbah, Oneywu, Traoré, Taiwo... Rebic var selv før nytår længder bedre end dem. Men enig, han så godt nok skidt ud.... Men det siger så mere om de andre end ham!

Men i købet af en ung spiller køber man jo ligeså meget potentialet, videresalgsmulighederne, årene for hvor længe de potentielt kan performe og mange andre faktorer. De €25-30 mio for Leao kan sagtens vise sig at være givet godt ud. Men de kan også være dyre lagt for et flop. I hvert fald enig i at han nok mere er købt for 2.-3. Sæson end første!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Vi har godt nok været gode siden genstarten.

Zlatan virker udefra til at bidrage med lige præcis det uden for banen, som man på forhånd kunne krydse fingre for. På banen gør han det fint alt taget i betragtning.

Hakan har været fantastisk som 10'er, hvor han hele tiden burde have været spillet, og med hans spidskompetencer savner man på ingen måde Susos 'velmagtsdage'. Selv Paqueta holder lidt liv i håbet om, at han med tiden kan blive en nyttig spiller.

Rebic er et bæst med sin direkte og udfordrende stil. Castillejo er ingen storspiller, men han bidrager langt over evne grundet sin indstilling. Saelemaekers virker også spændende nok som en breddespiller.

Bennacer er muligvis en fremtidig storspiller på midten og Kessie har endelig omfavnet rollen som en rendyrket slider i boks-til-boks rollen.

Theo er fantastisk. Bedste venstreback i ligaen. Calabria spillede en rigtig god kamp sidst, og alene af den grund bør man satse på ham frem for Conti, der fortsat ikke kan genfinde Atalanta-formen. Klart vores svageste plads, hvor vi skal forstærkes, men jeg er endnu ikke klar til at give helt op på Calabria. Han bør fortsat være en del af holdet, selvom der skal findes en ny starter. Håber i samme ombæring også, at vi denne sommer spiller nogle af de unge Primavera drenge tættere på førsteholdet. Gabbia, Maldini, Brescianini, Colombo etc.

Kjær er nøjagtig lige så fantastisk, som jeg altid har vidst, at han var. Han skulle bare lige finde det sted, hvor han hørte til. Han har været uheldig med både skader og klubskifter, hvor han ikke passede ind. Men det gør han selvfølgelig i Milan!

Donnarumma har været lidt svingende, men stadig et bæst af et målmandstalent og forhåbentlig en fremtidig anfører, hvis vi kan holde på ham. Romagnoli tror jeg stadig på, selvom præstationerne er tiltagende svingende og kritikken lige så. De mangler han har, dem er der mange store forsvarsspillere, der led af i alderen inden de speakede omkring de 27, 28 år. Kigger man på, hvad han rent faktisk kan som blot 25-årig, så bliver han i min optik en sikker starter som minimum og i bedste fald er muligheden der stadig for, at han bliver decideret elite på sin position.

Alt kan nok ikke tilskrives Pioli, men en stor del kan formentlig. Det virker helt absurd, at smide ham på porten umiddelbart efter, at han får Milan til at spille deres bedste fodbold i rigtig mange år. Det er kun 12 kampe, men alligevel.

Er der nogen af jer, der følger lidt bedre med i det daglig nyhedsflow omkring klubben, der har nogen idé om, hvor vidt det er en realistisk mulighed, at Rangnick overtager den sportslige ledelse og som minimum i første omgang holder Pioli ved roret som træner under ham? Hvis ja, så mener jeg klart, at det er det foretrukne scenarie.
    Sidst redigeret af Capocannonieri : 3 Uger siden kl. 20:14

Standard

Rygterne siger jo alt er på plads i diverse medier i forskellige lande, så den er nok god nok. Om den findes nogle klausuler etc i den, så Milan kan nå at ændrer planen for stillingen Rangnick får er jo uvis. Men gætter på Rangnick har hele sit team klar der skal tage over, så tvivler på vi sådan lige pludselig kan lave om på det hele.

Mener stadig der er et kæmpe sats der næsten kun kan gå galt at hente en tysker af den rigtig gammeldags skole til Milan. Tror der venter mange spillere et kæmpe overraskelse hvordan tingene kommer til at foregå under ham. Det bliver knald hård disciplin og uendelig detaljer derf skal læres, som han jo er kendt for i Tyskland.

Det med den moderne fodbold klub, hvor spillerne tages med på råd og ønsker input er ihvertfald helt væk med ham. Der bliver det kun ham der svinger pisken og dem som nok gør det mindste optrin vil få det meget svært
    Sidst redigeret af Rossonero : 3 Uger siden kl. 21:34
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Rygterne siger jo alt er på plads i diverse medier i forskellige lande, så den er nok god nok. Om den findes nogle klausuler etc i den, så Milan kan nå at ændrer planen for stillingen Rangnick får er jo uvis. Men gætter på Rangnick har hele sit team klar der skal tage over, så tvivler på vi sådan lige pludselig kan lave om på det hele.

Mener stadig der er et kæmpe sats der næsten kun kan gå galt at hente en tysker af den rigtig gammeldags skole til Milan. Tror der venter mange spillere et kæmpe overraskelse hvordan tingene kommer til at foregå under ham. Det bliver knald hård disciplin og uendelig detaljer derf skal læres, som han jo er kendt for i Tyskland.

Det med den moderne fodbold klub, hvor spillerne tages med på råd og ønsker input er ihvertfald helt væk med ham. Der bliver det kun ham der svinger pisken og dem som nok gør det mindste optrin vil få det meget svært
    Han er af den gamle skole i forhold til mentaliteten, men inden Pioli kom til, da var det vel også lidt det, mange af os skreg efter? En der kunne komme ind og skabe noget disciplin.

Jeg er meget splittet omkring Rangnick.

På den ene side. Han er en af forgangsmændene for den tyske spillestil, der de sidste mange år har overtaget fodbolden i store dele af Europa. Han er dygtig til at bygge et hold op og har enorme ressourcer, når det kommer til scouting og til at finde unge uslebne diamanter med potentiale, der ikke koster alverden.

På den anden side. Vi spiller god fodbold lige nu. Vi har de seneste gjort det ret fortrinligt, når det kommer til at hente unge spillere ind. Bennacer, Theo, Kessie, Leao, Paqueta etc. Rangnick er et kæmpe sats ift. om han passer ind i kulturen, klubben etc. Han er ikke just garant for titler som træner. Har ikke trænet hold på den øverste hylde med samme status og opmærksomhed som Milan trods alt stadig har.

Maldini/Boban konstellationen havde gjort det godt. En skændsel med Boban, og hvis Maldini - manden der mere end nogen anden symboliserer klubben - også bare skylles ud med badevandet efter få år, hvor han faktisk på overfladen har gjort et godt stykke arbejde - så er det en endnu større skændsel.

Ydermere sker den omsætning umiddelbart efter, at vi for første gang i sååååå mange år faktisk begynder at flexe lidt muskler under Pioli, som man også ofrer for at få Rangnick til.

Det har vist sig at være fuldstændig forfærdelig timing. Det kunne man selvfølgelig ikke vide tidligere på året, men det ændrer ikke på, at vi endnu engang kommer til at fremstå som et desperat panikhus, der ikke tænker beslutningerne ordentligt igennem. Paradoksalt nok, fordi Rangnick-handlen nok er den første træneransættelse i ualmindelige tider, der rent faktisk er velgennemtænkt.

Standard

Det er måske lige rosenrødt nok at storrose vores ageren i forhold til unge spillere og så nævne Leao, Kessie og Paqueta. Især sidstnævnte har været et kæmpe flop. Kessie har været god i den her håndfuld kampe efter Corona, men det sletter ikke indtrykket fra de 2½ første år hvor det ikke var godt nok. Leao kan blive god men om han bliver en Niang eller SES ved vi ikke endnu.

Og så er det måske også at presse den en tand at kalde Boban/Maldini en success. Bobans fyring var i den grad berretiget eftersom han agerede illoyalt og gik ud i pressen og endda svinede ledelsen til. Det er en fyring 10 ud af 10 gange. Maldini er min absolut største favorit sammen med Van Basten, men det var ham og Boban der insisterede på Giampaolo, som ret beset er grunden til denne til trods for endnu en god slutspurt ikke har været god nok i forhold til målsætningen om top 4. Dertil har Maldini jo også været med i handler som Caldara, Laxalt, Castillejo, Duarte. Det har ikke været den rene elendighed og de skal også roses for Theo, Bennacer, Kjær og Zlatan. Men en ubetinget succes har det ikke været.

Piolo har gjort det godt i de her 8 kampe efter Corona-pausen, men man skal passe på med at blive forblændet af så få kampe. Gattuso havde jo også to gange i sin tid 10-15 kampe hvor vi troede alt var godt hvorefter det faldt sammen igen.

Jeg er som sagt fuldstændigt imod Ragnick som træner og jeg ville til hver en tid give Pioli en sæson mere frem for Rangnick. Rangnick som afløser for Maldini vil jeg alle dage tage imod, da han har bevist sit værd her. Som træner er han ikke mere værd en Pioli.

Der er dog ufatteligt meget strategi i det. Nu har jeg læst både Gazidis og Stylsvig nævne, at man har en strategi og vision om at indføre en helt ny type fodbold i Milan som ikke er set før i Italien. Meget lig det den moderne tyske stil kan. Man vil fra et sportslig og kommercielt synspunkt have en markant mere offensiv og underholdende stil. Og det rimer Pioli jo ikke på og her passer Rangnick jo noget bedre. Derfor er den kurs også stukket ud og derfor ser vi nok Rangnick som træner.

Det er dog ganske klart, at det kommer til at koste på den korte bane, da vi skal have bygget et nyt hold op fra bunden. Ikke nødvendig alle spillerne men nye systemer osv. Så 2021 ligner bestemt ikke et top 4 år heller. Det er mest det jeg er træt af, at starte sæsonen velvidende det er endnu et mellemår.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Det er måske lige rosenrødt nok at storrose vores ageren i forhold til unge spillere og så nævne Leao, Kessie og Paqueta. Især sidstnævnte har været et kæmpe flop. Kessie har været god i den her håndfuld kampe efter Corona, men det sletter ikke indtrykket fra de 2½ første år hvor det ikke var godt nok. Leao kan blive god men om han bliver en Niang eller SES ved vi ikke endnu.

Og så er det måske også at presse den en tand at kalde Boban/Maldini en success. Bobans fyring var i den grad berretiget eftersom han agerede illoyalt og gik ud i pressen og endda svinede ledelsen til. Det er en fyring 10 ud af 10 gange. Maldini er min absolut største favorit sammen med Van Basten, men det var ham og Boban der insisterede på Giampaolo, som ret beset er grunden til denne til trods for endnu en god slutspurt ikke har været god nok i forhold til målsætningen om top 4. Dertil har Maldini jo også været med i handler som Caldara, Laxalt, Castillejo, Duarte. Det har ikke været den rene elendighed og de skal også roses for Theo, Bennacer, Kjær og Zlatan. Men en ubetinget succes har det ikke været.

Piolo har gjort det godt i de her 8 kampe efter Corona-pausen, men man skal passe på med at blive forblændet af så få kampe. Gattuso havde jo også to gange i sin tid 10-15 kampe hvor vi troede alt var godt hvorefter det faldt sammen igen.

Jeg er som sagt fuldstændigt imod Ragnick som træner og jeg ville til hver en tid give Pioli en sæson mere frem for Rangnick. Rangnick som afløser for Maldini vil jeg alle dage tage imod, da han har bevist sit værd her. Som træner er han ikke mere værd en Pioli.

Der er dog ufatteligt meget strategi i det. Nu har jeg læst både Gazidis og Stylsvig nævne, at man har en strategi og vision om at indføre en helt ny type fodbold i Milan som ikke er set før i Italien. Meget lig det den moderne tyske stil kan. Man vil fra et sportslig og kommercielt synspunkt have en markant mere offensiv og underholdende stil. Og det rimer Pioli jo ikke på og her passer Rangnick jo noget bedre. Derfor er den kurs også stukket ud og derfor ser vi nok Rangnick som træner.

Det er dog ganske klart, at det kommer til at koste på den korte bane, da vi skal have bygget et nyt hold op fra bunden. Ikke nødvendig alle spillerne men nye systemer osv. Så 2021 ligner bestemt ikke et top 4 år heller. Det er mest det jeg er træt af, at starte sæsonen velvidende det er endnu et mellemår.
    Din sammenligning med Gattuso periode, kan jeg rigtig godt lide, og netoo derfor er det så ærgeligt at dette er slutningen i sæsonen, så han ikke bare naturligt har ihvertfald 20 kampe mere.

Jeg husker tydeligt perioden med Gattuso, hvor det gik så godt, og vi scorede en del mål, hvorefter Bonaventura så blev skadet og det ødelagde fuldstændig offensiven indtil Piatek og Paqueta, så var lige ved at få det vendt igen, og vi var millimeter fra Chl.. Bonaventura har iøvrigt aldrig fundet niveauet frem helt igen.

Det hele minder meget om situation fra i sommer, hvor man fyrer Gattuso for at få en ny "ideologi" på holdet, og det skulle så være igennem Giampaulo der så fejlede stort.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser

Tror du misforstår mig lidt.

Theo, Bennacer, Romagnoli og Donnarumma er nok de eneste på det her hold, jeg føler mig overbevist om bliver til noget. Kessie har gjort det godt på det seneste, men har godt nok også været elendig før det. Leao viser takter, men heller ikke mere. Paqueta har vist lidt takter på det seneste, men har ellers været helt væk.

Jeg synes dog stadig, at det er gode handler. Hvis strategien er, at man køber ungt, så er strategien også lidt, at man køber lottokuponer. Der er ikke én af de handler, hvor jeg kan kigge tilbage og undre mig over, hvad fanden man så i den og den spiller.

Du bringer selv SES på banen som et eksempel. Det er da kun i bagklogskabens lys, at du nævner ham som et eksempel på et dårligt køb. Han var fremragende i en periode, og det var bestemt ikke talentet, der kom i vejen der. Sådan mener jeg ikke, at man kan bedømme den sportslige ledelse. Man må bedømme dem ud fra de forudsætninger man trods alt har. Og ingen har desværre en kugle, der kan se ud i fremtiden.

Lige nu viser Kessie i den grad, at man havde gjort hjemmearbejdet, da man hentede ham i sin tid. Leao har løbende vist, at han har potentialet til noget stort. Paqueta er der alvorlige spørgsmålstegn forbundet med i forhold til mentalitet og taktisk formåen, men han har dog vist takter på det seneste.

Bobans fyring var berettiget. Enig. Men sagaen var en skændsel. Man kunne godt have afværget den situation på forhånd, ved at have behandlet de to lidt mere fair, end man gjorde, når man får dem til at sætte ry og rygte på spil ved at gå ind i et projekt, for så at sætte jagten igang efter en afløser, inden de reelt har haft tid til at bevise sig.

Giampaolo var en kæmpe fiasko, som falder tilbage på Boban og Maldini. Samme med Laxalt og Duarte. Castillejo synes jeg egentlig godt, at man kan leve med. Caldara var sgu svær at forudse, og jeg forstår fortsat ikke, hvad fanden der gik galt der.

I det store billede, så mener jeg, at de har været en succes. Og det mente jeg også inden coronapausen, hvor jeg allerede syntes, at holdet viste lovende potentiale, selvom det på ingen måde afspejlede i samme resultater, som vi ser nu.

Gattuso var lidt noget andet. Der var stor gnist i holdet, og resultaterne var der, men vi spillede godt nok ikke fodbold på samme høje niveau, som vi har vist i den her periode. Dog enig alligevel. Vi skal passe på med at juble for tidligt. Selv hvis vi holder Pioli kan skuden vende 180 grader allerede fra første kamp i næste sæson.

Det jeg grundlæggende prøvede at sige i den tidligere post - omkring hvordan administrationen fremstår udadtil med hele Maldini/Rangnick misæren - var, at Rangnick-valget jo egentlig er både sympatisk og klogt nok. Det er et moderne og progressivt træk, som er hårdt tiltrængt i Milan. Men af en lang række årsager kommer man til at fremstå som en klub, der igen, igen, igen træffer beslutninger ud af det blå. Og det er bare pisse ærgerligt og paradoksalt, fordi Rangnick-handlen jo netop er en ret så gennemtænkt og logisk beslutning.
    Sidst redigeret af Capocannonieri : 3 Uger siden kl. 19:59

Standard

Mens kampen mod Sassuolo er igang er der stærke meldinger om at Rangnick fortsætter i Leipzig.

Regler for meddelelser