Oprindeligt indsendt af
Costacurta
Alt afhænger nok om CL eller ej. Jeg tænker vi kommer til at skulle sælge fra toppen af hvis vi ikke kommer i top 4.
Dertil skal det så ryddes op. Det mest sandsynlige nu er at Caldara, Conti og Laxalt er Milan spillere når sæsonen er slut. Caldara er sat af i Atalanta og ikke i nærheden af holdet, så de bruger ikke 15 mio euro på ham. Laxalt også slået af i Celtic mens Parma rykker ned. Dertil kommer så en evt. nedrykning til Duartes klub som gør han også kommer retur. Det tragiske ved de 4 spillere er at et salg af fx. Roma vil ikke engang dække det det koster os at have dem i truppen i en sæson. Skal man se det positive så får vi da en Conti og Duarte tilbage der har fået spilletid for første gang længe. Caldara bliver dog en hovedpine da ingen klubber på hans niveau (midten af Serie A) kan betale 15 mio euro for ham. Og slet ikke den løn han får. Laxalt tror jeg mere på vi kan få afsat til de 5 mio euro han har i værdi.
Kommer vi ikke i CL så bliver Mandzukic aftale dog heller ikke forlænget så vi ikke hænger på en dyr gammel spiller. Og så tror jeg også Zlatan ville kunne have svært ved at motivere sig til en sæson mere.
Men projektet står og falder med den CL for jeg gad godt se Maldini overtale Theo, Bennacer, Donna og Kessie til at blive når de endnu engang skal spille en sæson uden CL. Og for de to førstes vedkommende til at en meget lille løn.
En 4. plads vil give os mulighed for kontinuitet hvorimod EL vil give en hektisk sommer hvor vi skal være enddog noget kreative.