Side 78 af 80 FørsteFørste ... 28687677787980 SidsteSidste
Viser resultater 771 til 780 af 796

Emner: Transfers 2020

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Ja, det er sgu fesent at slutte et vindue på den måde. Bare det vi bruger 10 mio euro på en spiller vi udlejer først.

Det blev ikke lige et vindue der sportsligt tager os til næste niveau denne sæson hvor vi må kæmpe alt vi kan for 4. pladsen igen.

Økonomisk er vinduet dog som forventet, men vi er gået efter kvantitet over kvalitet.

Får vi ikke afsat Samu står vi med en trup der er 4 mio euro dyrere end den vi sluttede sæsonen med. Derti kommer så de potentielle lønforhøjelser til Kjær, Kessie og Romagnoli. Det er en noget dyrere trup end sidste sæson, hvor vi ikke har formået at hæve niveauet sportsligt.
    Nu spørger jeg lidt nysgerrig, men kan man efter din mening, kun forbedre ens trup sportsligt gennem tilgange?

Vi har haft en afslutning på sæsonen og en opstart med noget nær samme kerne. Forrige sæson var vi ofte holdet med den yngste startellever som alligevel præsterede at komme i top 4. Nu er de blevet 1 år ældre, en hel del erfaring rigere og deltaget i en opstart sammen. Dertil krydret med en champions league mester/verdensmester, europamester og et par andre nye bekendtskaber. Javist, det er ikke toppen af poppen men det er stadig kapaciteter der kan understøtte det unge kulds udvikling!

Som ovenstående, en vaskeægte brasiliansk Vardy - som i min optik virker til at forstå hvad hårdt arbejde og en ydmyg tilgang kan give. Noget der ikke kan købes for penge nu til dags!

Jeg er ganske fortrøstningsfuld og håber især vi ser en ung DaniMalda få et lille gennembrud denne sæson!

Standard

Ja, den er lidt hård den bedømmelse, men det er retssigende med kvantitet fremfor kvalitet. I get the point.

Når det så er sagt, så havde vi også en smal trup i første halvdel af 2021, selv med tilføjelse af Mandzukic og Meite i vintervinduet. Det kostede et forholdsvist tidligt exit i Coppa Italia og EL. Og det kostede næsten også en CL plads..

Det skal også huskes, at vi brugte over halvdelen af budgettet på at sikre Tomori, Tonali og Diaz. Det ser man måske ikke som en "tilføjelse" eller "hæve niveauet", men det er altså spillere som skulle sikres på ny. Spillere som gjorde sig fortjent til en ny sæson og som ikke skal integreres. Klogt valg forhåbentligt.

Så blev Maignan sikret for et scoop af et beløb (knock knock on wood) og dækker for Donnarumma 1-1, selvom han er et niveau under. Men at finde én som kunne forhøje niveauet, ville være umuligt. Bakayoko og Giroud er klart added value, som vi ikke havde sidste sæson.

Calhanoglu er nok ikke blevet erstattet fuldt ud, men her har man så givet Diaz 10'eren og dermed flere minutter i vente. Messias skal så dække for Diaz og nok også en venstrekant, som var svag sidste sæson. Florenzi dækker for Dalot og kan også tage kanten længere oppe. Flere muligheder bør igen give en added value.

Der har sgu været gang i svingdøren. Taget markedet i betragtning, vores behov for en mere bæredygtig og breddere trup som skal i CL, så kan vi ikke klage, vil jeg mene. Der skal nok en sæson eller to mere til i CL, før vi kan hente en Bernado Silva fra Man City eller hvad ved jeg.

Men igen, vi kan vel først evaluere første gang til januar.. og her har vi da gang i nogle sats med Fode-Toure, Messias og Pellegri. Krydser fingre!

Hvad tid lukker vinduet? Nu skal der fuld fokus på at få Conti og Castillejo afsted. Og så forlænge med Kessie, Romagnoli og Kjær. Gerne i september.

Standard

Vi står stærkere end sidste år med en langt større bredde og en bedre angriber. Vi blev trods alt nummer to forrige år. Det er korrekt at klubben skal kæmpe for at komme i top 4, men det skal de andre så sandelig også. Især Napoli og Roma har et stort arbejde foran sig og Juventus ser også svingende ud.

Jeg vil i hvert fald være mere bekymret hvis jeg var fan af en af disse klubber.

Standard

Hvis vi skal prøve at tage den positive hat på, har vi en del unge spillere der forhåbentlig er klar til at få endnu bedre niveau efter en god sidste sæson. Og dertil har vi et trup der er næsten identisk og et træner team ligeledes. Alt det vi har sukket efter i mange år, hvor vi år efter år skiftede en masse ud, for blot at hente endnu flere middelmådige spillere. Vi har et hold der har et god niveau og hvor vi har Giroud og Bakayoko med - og dribble kongen Messias

Prikken over i´et ville uden tvivl have været en høj kaliber på 10 position, men måske man har givet Dias tilliden nu og han skal vise han kan blive endnu bedre.

De andre hold har heller ikke forstærket sig voldsom. Det er små tings afdeling i mine øjne og en Kean der overtager fra Ronaldo er noget han næppe kan løfte her og nu.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Jeg tror de har været bange for at hænge på en James eller Isco, for at tage et eksempel, til en høj løn og som ofte er skadet og hvor de ikke vil kunne komme af med dem igen. Vi har råd til en i den kaliber i form af Zlatan.

Det er jo bare et gæt, men noget jeg kan forestille mig de har haft inde i overvejelserne.

Standard

Så sluttede det. Samlet set vil jeg kalde det godkendt, hverken mere eller mindre.

Jeg savner vi fik hentet en 10'er. Måske Messias er manden der skal dække af for den, men på trods af flotte stats sidste år er jeg noget skeptisk. Vi har dog brugt mange penge på, at hente tidligere lejeaftaler tilbage, så mon ikke økonomien bare ikke var der.

Det største minus for mig er, at vi ikke har fået afklaring på Kessie(og Romagnioli). Potentielt er det 50-60 mio euro vi misser igen. Penge der ville lune på kistebunden, eller kunne bruges på at investere i truppen.

Nu er det All in på top 4 i år, og heldigvis har vi ikke en Tomori som hele næste års transfer kampagne er bundet op på.

Standard

Men vi fik ikke afhændet Castillejo el. Conti? En anelse kritisk vil jeg mene. Der er måske bare ikke købere, hvilket ikke helt undrer mig da det ikke er meget de har præsteret over de sidste par år.

Standard

Castillejo har jo nærmest også gjort alt for ikke at skifte. Læste noget med at han skiftede agent for 2 dage siden, og det skulle have blokeret et skifte til Sociedad.

Det er virkelig kritisk at vi ikke har en hentet en højrekant med kvalitet, da Saelemaekers er en rigtig god trupspiller, men ikke god nok lige pt til at starte inde for et hold med vores ambitioner. Jeg er faktisk meget tilfreds med at det nu er Diaz og ikke Hakan vi har på 10'eren, og er sikker på at det er en forstærkning på den offensive. Hakan har været forfærdelig generelt i sin Milan tid, og har knap spillet 20 gode kampe, og han havde ikke engang rigtig gode stats, og jeg er sikker på at vi står tilbage om et år og er glad for at Hakan ikke er i Milan længere.

Havde vi solgt Conti og Casti, og hentet en højrekant med kvalitet, så havde det imø været et 10/10 transfervindue, men ville selv sige 8/10. Håber vi stadig er med til Januar, hvor vi evt kan hente en højre kant ind.

Standard

Så ringe er Castu nu heller ikke, men fast starter som han tildels har været skal han selvfølgelig ikke være. Han er altid arbejdssom og mangler vi nogle der sidst i kampen skal ind og gøre et stykke arbejde så er Castu bestemt godkendt. Skal vi fremad banen og skaben noget så er det en anden snak, hvor han bare ikke har kvaliteter. Men lad ham blive på bænken indtil nytår sammen med Conti, så skal de nok være lidt mere klar til at accepterer noget hvor de kan spille
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

PSG har efter sigende også meldt sig ind i kampen om Kessie nu. Mon ikke han også ryger gratis inden længe. Trist, at det skal ende sådan, og det undrer mig, at man ikke hurtigere forsøgte at skippe ham afsted i år, så der kunne tjenes lidt på ham.

Regler for meddelelser