Oprindeligt indsendt af
Costacurta
Efter gårsdagens kamp og den nuværende situation synes jeg egentlig godt klubben burde revurdere sin strategi for et enkelt vindue og gå lidt hårdere efter 4. pladsen.
Vi står pt. i en situation med en afstand til Napoli og Atalanta på minimum 6 point (hvis de vel og mærke vinder deres udsatte kampe) og vi har 22 kampe tilbage. Vi skal bare være foran 2 af Napoli, Roma og Atalanta for at få 4. pladsen.
Det er ikke sidste gang i sæsonen vi kommer til at se Covid og skader og med et ultra tæt program er vores trup bare for tynd. Jeg gider ikke se flere indkøb af spillere der først kan gøre en forskel i næste sæson. Nu har vi brugt over 40 mio euro på Tonali og Hauge og vi er i gang med at hente en ung franskmand til midterforsvaret og en anden ung franskmand til midtbanen. Det er 55 mio euro. Ingen af disse vil kunne hjælpe os i denne sæson. Hvorfor ikke gå efter nogle lejeaftaler som vi så sidste år med Kjær og Zlatan med spillere der kan nå at bidrage i denne sæson. Jeg ved godt det er imod strategien men det er for tyndt det vi har på de yderste mandater. Hauge, Samu, Diaz, Dalot, Maldini, Colombo, Krunic, Kalulu osv. kan gå an i en ligegyldig EL kamp og Coppa Italia, men ikke når der skal leveres og hentes point hjem.
Vi kunne på den måde også skabe en genvej for vores rejse ved at komme i CL og få de penge og være to år foran, så vi ikke skal sælge spillere til sommer men kan holde på holdet og endda forstærke det.