Side 45 af 46 FørsteFørste ... 3543444546 SidsteSidste
Viser resultater 441 til 450 af 453

Emner: Transfers 2020

Standard

Fadæsen er jo netop at vi endnu en gang står i samme situation med Donnarumma som sidst. Man burde havde forudset problemstillingen.

Nå det så er sagt nu, så må man jo lade manden tage afsted, hvis han har brug for 10 euro om året. Det går ikke, når man forsøger at sænke lønomkostningerne generelt. Spillerne sammenligner sig med hinanden. Og ja - han er vel god og ung nok til at spille på et hold, der spiller direkte med om Champions League-trofæet, så måske er han bare blevet for god til os pt, hvis det er situationen. Så må han jo så selv vælge, om han vil give noget tilbage til klubben - forlænge og tage afsted - eller for evigt være kendt som Dollarumma.

Hakans situation synes jeg er lidt anderledes. For et år siden præsterede han ikke på et niveau, hvor man umiddelbart skulle være bekymret for, om han pludselig stak afsted til en høj løn. Jeg synes det er fint at tilbyde ham den maksimale løn inden for vores lønloft, men føler han sig for stor til det, må han gerne tage videre. Jeg tvivler på, at han nødvendigvis vil være at finde i startopstillingen i de klubber, der kan betale den løn, han forlanger. I United som han var rygtet til ville han f.ek.s skulle kæmpe med Bruno Fernandes og Pogba. Der tror jeg godt, han kunne ende som sorteper.

Og ja - selvom han er god lige nu, tror jeg at man kan finde andre offensive playmakere, der kan fylde rummet efter ham til nogenlunde fornuftige penge.

Kort sagt: Jeg håber ledelsen står fast på den lagte strategi. Vi bliver nødt til at indse at vores sportslige projekt pt ikke er et af de bedste i verden. Men den den erkendelse, bliver man også nødt til at indse, at visse spillere vokser sig ud af det sportslige projekt, hvorefter de skal sendes afsted i tide. Det har jo egentlig været situationen med Donnarumma i lang tid, og det er for dumt, at vi igen står, hvor vi gør nu.

Standard

Raiola har alle dage været en slange, men han er utrolig dygtig til sit arbejde.

Må dog sige at jeg ikke forstår Donnarumma, med 7.5 mil euro så står han til at blive klubbens bedst betalte spiller, en lang kontrakt med sikkerhed i tider hvor der er mange usikkerheder, i sin hjemland med et hold som han kender ind og ud, og lige når Milan igen viser lidt tegn på stadig at være i live og en topklub igen så vil han måske vende klubben ryggen.

Forstår godt at loyalitet døde sammen med Maldini, Totti, Gerrard, Del Piero osv, men det er også utrolig dårlig stil af Donna. Bare lad ham se på Kepa som tog afsted som verdens dyreste keeper, og nu varmer bænken i Chelsea, så det er ikke altid den bedste ide at forlade sin klub.

Håber ledelsen viser at de har rygrad, og siger 7.5 eller intet, det er simpelthen ikke det værd at betale 10 mil euro for en dygtig målmand, men også en målmand som laver fejl. Ingen målmænd er det værd. Forstår hellere ikke at nogen kan sammenligne med Ibra. De eneste gange vi har været i konkurrence om et mesterskab de seneste 15 år, har været med ham på holdet, og alene den medie attention han bringer med sig er hans løn værd.

Hakan tror jeg godt vi kan lave en aftale med, og det er bare så utrolig svært at finde en dygtig playmaker, som løber lige så meget som ham.

Standard

7,5 millioner euro som 21 årig er sku ikke dårligt - han er jo endnu langt fra sin peak alder, så han skal nu nok om 5-7 år være sikker på han kan tjene endnu mere, så at han virkelig er så vild med så mange penge nu tyder da på han ikke helt er realistisk. I de her Corona tider er det enorm mange penge, hvor der er meget få penge i fodbold generelt.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Hakan skal forlænges til de 5-6 mio. euro., vi må ikke miste ham. Han er aktuelt underbetalt, det kan der ikke være tvivl om. Han kræver måske lige lidt for meget, taget i betragtning af at den periode hvor han har spilet rigtig godt egentlig er meget kort. Omvendt sidder han med et snarligt kontraktudløb og har derfor kortene på sine hænder.

Donnarumma er jeg derimod ikke helt afklaret med. Han får aktuelt 6 mio. euro, + han har krævet 1 mio. euro til hans amøbe af bror, dvs han koster reelt set 7 mio. euro netto (ca 14 mio. euro brutto) om året. Han fortsætter med akkurat samme stil som han gjorde sidst, med at lade Raiola udadtil køre showet og presse klubben til det absolut sidste. Han er en gudsbenådet målmand, og jeg elsker at have ham i truppen. De romantiske følelser jeg havde for ham røg under Dollarumma affæren part 1. Det bliver bestemt ikke bedre nu under part 2.
    Hvis vi sprænger banken for at beholde ham håber jeg at vi indenfor de næste par år sælger ham. Grundet Corona er det dog ikke et sælgers marked, desværre.
    Hvis klubben vælger at stå fast og gøre det til en principsag at vi ikke vil lade os afpresse af Raiola og hans klienter, om det så må betyde at Donnarumma smutter gratis, så forstår jeg egentligt også det.
    Som flere nævner herinde så sammenligner spillere sig indbyrdes, og en så eklatant stigning til Donnarumma i løn vil stille os i en meget ugunstig position hver gang vi skal forhandle en ny kontrakt til en spiller.
    Zorro per sempre!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Capocannonieri Se meddelelser
    Det håber jeg - på dine vegne - godt nok ikke, du mener...

I Donnarummas tilfælde er sagen selvfølgelig en anden. Fodboldspillere tjener kæmpe summer, som i sidste ende kun er muligt, fordi vi fans er med. Så helt fair at have en holdning til, hvad de burde gøre.

Personligt er jeg af den holdning, at hvis klubben ikke vil betale det, han er værd (som han kan få andetsteds), så er det hans valg, om det opvejer pengeforskellen at blive i Milan eller ej på grund af tilhørsforhold etc. Vi kan jo bare matche, hvis det betyder så meget for os. Jeg ville hade at miste Donnarumma. Det ville virkelig være sørgeligt at miste en potentiel klublegende fra eget akademi på den måde... Men omvendt skal vi heller ikke sælge hele projektet bare for ham.

Tough business...
    Du skal nu ikke være bekymret på mine vegne, jeg forstår dog hvor du vil hen med det, og jeg respekterer bestemt også din holdning som er mere i retning af egen lykkedes smed

Jeg holder bestemt fast i at jobsikkerhed(spilletid på banen), loyalitet(legende status), kolleger osv. Er/ville være en personlig værdi for mig. Ikke alle kan kun tænke på hvordan den næste lønseddel ser ud/i dette tilfælde hvordan næste Ferrari skal betales
    En anden nævnte Kepa som eksempel på hvordan det kan gå.

Hvis det er frygten for at sidde fast i en klub man ikke ønsker, så forlang en købsklausul på 30 mio euro eksempelvis. Så har jeg ikke et problem med det længere, og en spiller som Donnarumma ville blive solgt på under en dag, hvis han selv ønsker det.

Hvis man har lyst til noget andet/større så er det helt fair, men så spil dog med åbne kort, og undgå at skade ens eftermæle overfor

Standard

Det ville være fantastisk at beholde Donnarumma de næste 20 år. Manden vil vel slå alle rekorder på klubplan og landshold. Selv den mytiske Buffon. Og hans udstråling gør ham til mere anfører end Romagnioli imo. Men..

Hvis der er noget sportsligt idet, altså at han vil se “walk the talk”, dvs. klubbens ambitioner om at spille i Champions League, og dermed kun forlænge to år ad gangen med evt. frikøbsklausul, så jeg måske forstå det en smule. Men hey, her har klubbens åbne kommunikation ikke ladet tvivlen komme til gode. Vi har meldt klart ud at Financial fair play er en prioritet og vi har et projekt samt økonomisk plan som skal respekteres.

Nu ved vi jo ikke om rygterne 10 mio passer, for ellers ville der slet ikke være nogle forhandlinger, tror jeg. Jeg tror det er en fordel at have Maldini med i det her. Der var aldrig nogle problemer med Baresi, Maldini, Tassotti, Nesta, Ambrosini når der skulle forlænges. Ja different times, men lugter Maldini den nærmeste respektløshed og gøgleri, så tror jeg ikke han ryger med på Raiola’s lege. Forlæng til 10 whatever og sælg prompte til 40-50 stykker, selvom han nok 75 værd. Eksempel statueret.

Jeg er sikker på, at der er to klubber som lurer i kulissen. PSG fordi de nok mangler en keeper, så kan Ibra passende fortælle hvor sexet den franske liga er. Og Juve.. 100%. De gaflede Buffon, Thuram og Nedved i 2001, og wupti så var stammen sikret og en klasse keeper de næste 20 år. De er ikke dumme i Torino. Hvis det her trækker trækker nok ud, så laver jeg med glæde en byttehandel med Szczesny og Dollarumma, hvis polakken accepterer en fair løn og vi kan få en sjat for vores.
    Sidst redigeret af Slupinski13 : 2 Uger siden kl. 19:38

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af R80 Se meddelelser
    Du skal nu ikke være bekymret på mine vegne, jeg forstår dog hvor du vil hen med det, og jeg respekterer bestemt også din holdning som er mere i retning af egen lykkedes smed
    Det er jeg selvfølgelig heller ikke. :-)

Jeg prøver bare at sætte lidt i relief, at det er nemt for os 'dødelige' at sidde og sige, at 'de der fodboldspillere, de tjener så mange penge, så hvorfor kan de ikke lige glemme de der 20 millioner og være glad for det, de får her?'.

Ja, han er også mangemillionær, hvis han bliver i Milan. Men det er fandeme mange penge, han til syneladende kan hive hjem!

Det kan godt være, det har værdi for dig, at blive klublegende, men opvejer det virkelig så mange millioner? Det er jo ikke fordi, at han ikke vil være kæmpestjerne og rollemodel, hvis han tager til en anden klub.

Prøv lige at vend den lidt. Hvordan forklarer du til dit bagland, din familie, kæreste, børn og børnebørn, at du takkede nej til så mange millioner, fordi en milliardvirksomhed (som du godt nok har et tilhørsforhold til, men alligevel) ikke gad betale dig det beløb, som de ville i alle mulige andre lignende virksomheder, der til og med kunne tilbyde dig større sandsynlighed for sportslig succes på både den korte og lange bane? Come on... Det er penge, der kan bruges på alt fra personlig luksus og forsødelse af tilværelsen for familie, forældre, børn, børnebørn og deres børn og børnebørn. Han kan donerer dem til velgørenhed, lave forretning uden for fodboldverdenen og gøre en langt mere håndgribelig forskel, end han nogensinde kan ved at have hurtige reflekser inde på kridtstregen...

Det er nemt at dømme, når man ikke selv sidder ved bordet og skal takke nej til så mange penge. Uanset hvor mange, man så har i forvejen. Én ting er den fantasiverden, vi som fodboldfans lever os ind i, når vi sidder og iagttager det udefra, men spillerne er også mennesker med rigtige liv. Ikke at man på nogen måde skal have ondt af dem - det er rent luksusproblem - men jeg har svært ved at begribe, hvordan man ikke kan sætte sig ind i deres beslutninger. For så mange penge ville jeg med glæde kalde mig Juve-fan resten af livet. Så er fodbold sgu heller ikke vigtigere! Og jeg har altså været inkarneret fan, siden jeg var tre år gammel.

Ville da også ønske, at han bare solgte sig selv lidt billigt og viste, at kærlighed til klubben opvejer det hele, men det er sjældent, det hænger sådan sammen, og det er faktisk ganske forståeligt. Lige så snart niveauet dykker, så ville samtlige herinde også skubbe ham videre til højestbydende, og så kan man heller ikke forlange andet den anden vej. Men det er da trist... Helt sikkert!
    Sidst redigeret af Capocannonieri : 2 Uger siden kl. 21:35

Standard

Interessant debat.
    Jeg forstår godt begge parter i Donnarumma/Raiola og Milan-affæren.
    Jeg forstår godt at Milan fansene synes det er super usympatisk af de to at presse citronen så meget, særligt fordi han allerede for en vanvittig hyre og udadtil præsenterer sig som en "klubmand" hvis hjerte brænder for klubben. Det er nok det hykleriske i det der særligt trigger fansene. Hvis han signaliserede at han blot var en professionel lejesvend, så tror jeg ikke det ville vække så meget harme.
    Omvendt skal det sættes op imod at han kan komme til en aktuelt større klub såsom PSG og Juve der giver ham større risiko for sportslig succes - samtidig med at han kan få en lønstigning på 50 %. Han skal dog have in mente at Juve har været på vej ned, mens vi som klub er på vej op, der er dog stadig et langt stykke vej til CL semifinalerne og finalerne.
    Så der er altså både noget pengemæssigt og sportsligt i det, der taler for at Donnarumma skal skifte. Omvendt holder han uden tvivl af Milan og er i trygge omgivelser her. Mange spillere har dog også et ønske om at prøve forskellige eventyrer, hvilket jeg bestemt forstår.

Hvis Donnarumma forlænger til 10 mio. euro så synes jeg også vi skal statuere et eksempel og sælge ham til højest bydende ved mulighed. Jeg tager gerne Navas eller Szczezny i bytte den anden vej, særligt sidste da han har en del år tilbage i sig på højt plan, hvorimod Navas er 34.
    Jeg synes ikke at en målmand er den løn værd, hvis vi kan finde noget næsten på nær det samme niveau for en 1/3-1/2 af lønnen. Samtidig er det også vigtigt at vi statuerer et eksempel fremover, så de næstkommende spillere ved kontraktforlængelser ved de ikke kan presse citronen til den grad. Hvis vi forlænger til 10 mio. euro så kommer det formentlig til at koste os langt mere på længere sigt, da de andre spillere unægteligt vil sammenligne sine lønninger og kræve mere og mere.

Donnarumma er en af verdens bedste målmænd og får allerede en vanvittig løn. Vi er ikke engang med i Champions League og vores økonomi har blødt. Måske er vi bare blevet et mismatch og det er på tide at Donna leder efter nye græsgange.
    Zorro per sempre!

Standard

Ja, fodboldspilleres syn på at tjene mere bør der ikke peges fingrer af. Ville vi ‘dødelige’ ikke også skifte hvis en konkurrent tilbød det dobbelte af hvad vi tjener pt?

Men er selv frustreret over at de kan ville pengene mere end påskønnelsen fra os fans. Men det jo rationelt nok.

€10mio er en aftale dr kun skal skrives under hvis vi kan sælge ham igen lige bagefter. Ingen idé i den handel. Og så alligevel lidt: Han vil være symbolet på Milan, Anfører og meget mere om et par år, og så det måske fair nok? Den er svær..

Men ellers er der løse rygter om Ikoné fra Lille. Interessant at flere og flere højre wings bliver nævnt. Bestemt den plads vi halter meget på.. men hvor stor er motivationen fra Castillejo hvis han ved, at det er ham der skal væk?

Igår så vi, hvilke begrænsninger vi har. Kjær-Romagnoli er livsfarlige som duo, hvis vi skal presse højt. Og det vil Pioli - efterligne Bayern. Men så kræver det, at vores midterforsvarer er fysisk og taktisk stærke ala Hummels-Boateng. Tomori passer fint her, men det gør især Romagnoli ikke. Spændende hvordan ledelsen ser på den modstridende relation: langsomme midterforsvarer overfor højt pres.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Utroligt vigtig sejr. Det var ikke altid lige kønt, men det lignede mere '20-versionen af Milan, end det ellers har gjort her i begyndelsen af året. Starter godt og aggressivt ud, masser af chancer, men fortsat en lidt for hullet defensiv.

Jeg er fortsat meget optimistisk omkring det her hold. På trods af meget lav gennemsnitsalder, så flyder det talent og stærke karakterer. Vi vinder ikke mesterskabet i år, hvilket vi heller aldrig nogensinde havde holdet til (selvom man da drømte lidt på et tidspunkt), men jeg har svært ved at se os ryge ud af top 4, og jeg tror også, det ender med, at vi slutter i en top tre sammen med Juventus. Jeg hælder dog til, at Juve nupper sølvet, desværre. Det ville dog stadig være en fantastisk sæson for så ungt et hold, og der er altså et fantastisk fundament at bygge videre på fremadrettet.

Regler for meddelelser