Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: Atalanta - Milan

Standard

Var til julefrokost, så jeg så ikke kampen, men har vi virkelig lige fået smæk 5-0 af Atalanta?! Ved ikke om jeg skal grine eller græde... Tænk engang, efter sidste sæson gik jeg med et lille håb om, at man havde taget det første babyskridt ud af krisen, og at vi denne sæson kunne tage endnu et. Det har stadig meeeeeget lange udsigter. Jeg tvivler faktisk på, at det kan lade sig gøre, med mindre en eller anden rigmand, der tilfældigvis lige er inkarneret Milan-fan, vælger at købe klubben af ren og skær kærlighed. Det er jo ikke ligefrem fordi, at klubben er en god investering heller...

Standard

BBC melder at det er det største nederlag i 21 år. Det godt nok sørgeligt...

Gad vide hvor dybt Milan skal synke, eller om man ender som Italiens svar på Leeds.
    La Storia --> Siamo Noi! - Curva Sud Milano

Associazione Calcio Milan -

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af vvxzubeerhansenxx Se meddelelser
    BBC melder at det er det største nederlag i 21 år. Det godt nok sørgeligt...

Gad vide hvor dybt Milan skal synke, eller om man ender som Italiens svar på Leeds.
    Jeg tror ikke det er det værste vi har set endnu. Jeg har personligt svært ved at se, hvordan de her elendige spillere, pludselig bliver forvandlet henover vinterpausen. Jeg tror Milan ville have godt af at gå konkurs og blive genskabt. Argumentet om at de samme gør det "bedst til træning" er lige til at lukke op og skide i. Ingen gør det godt til træning. For det kan ikke ses. Alle klubber udvikler sig i Serie A undtagen Milan, de vil hellere spille Serie B bold. Sælg klubben til højest bydende russer eller araber og hent Galliani tilbage. Nok er nok.
    Forza Milan!

Standard

Hvad der gik galt i kampen igår ved nok kun spillerne. Vi var der overhovedet ikke af den ene eller anden grund, men at vi har været i fremgang i en længere periode er der dog ingen tvivl om. At vi lige får sådan et nederlag her inden jul og nytårs pause gør det ikke lettere, da næste kamp ikke lige er om hjørnet.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Et godt hold er først og fremmest karakteriseret ved en god organisation. Hvis den ikke er der, vil de fleste hold ikke præstere deres bedste. Det handler heller ikke om at købe de bedste spillere. Der er mange hold som spiller bedre end hold som på papiret har et stærkere hold. Det handler om at købe de spillere som passer bedst ind på holdet i forhold til den måde man vil spille på og som passer godt med hinanden og samtidigt passer godt ind på holdet i forhold til hvilken klub de spiller for. Dette er ikke nemt. De fleste kan finde dygtige spillere, men der er så mange andre parametre der spiller ind end blot hvor god en fodboldspiller man er. Det er derfor nogle er ansatte i fodboldklubberne til at varetage dette og nogle blot er fans.

Derudover er penge ved at ødelægge alt der engang var godt ved fodbold og en af grundene til at jeg synes det er decideret kedeligt at følge med i. Fodbold handler ikke længere om prestige og trofæer, men om penge. Det kan man også se på de tiltag som Fifa og Uefa foretager sig. Jeg mener der bør gøres mere for at gøre sporten mere lige. Lige nu bliver forskellen mellem de fem største ligaer og resten større og større, hvilket også gør det paradoksalt at de ønsker deres egen liga, da de allerede har CL. I stedet for FFP, mener jeg man i stedet for bør se på at indføre et transferloft og lønloft. Det kan for eksempel være 100 mio. EURO per sæson og hvad man sælger kan så lægges til oveni loftet. Det er et loft som stadigvæk gør at de store klubber vil have en fordel, da transferloftet stadigvæk er så højt at det ikke er alle klubber der har sådan et budget, men samtidig gør det også at beløbene ikke løber løbsk. Der kan så laves en fem-årig indkøringsperiode, så klubberne har tid til at sænke deres lønbudget. Der kan også en regel om at der skal være et vist antal nationale spillere i kamptruppen, hvilket også vil være til gavn for landsholdene og i sidste ende VM, EM og andre national turneringer, da klubberne er tvunget til at have nationale spillere i deres kamptrup. Hvis man i en kamptrup på 18, for eksempel skal have 6 nationale spillere med, så burde det have en effekt.

Med dette bør man også skrotte FFP. Fifa, Uefa og andre fodboldforbund har en forpligtelse overfor fodbolden og om at fremme den. De har ikke en forpligtelse overfor klubberne i forhold til om de er sunde virksomheder, det er klubbernes ansvar. Derudover vil klubberne stadigvæk ikke bare få en rig sheik som poster penge i transferbudgettet eller lønbudgettet. Han kan være med til at finansiere et nyt stadion til klubberne hvilket kun vil komme alle til gode. Derudover vil det bliver mere gennemskueligt for klubberne og ikke mindst fans af fodbold. FFP er så kompliceret at det ikke er noget man blot får et overblik over på 5 minutter. Disse ændringer vil gøre det mere enkelt at forstå.

Desværre er det nok meget lidt sandsynligt at nogle at de store klubber vil være med på disse ændringer, da det naturligvis er dem det går mest udover.

Regler for meddelelser