Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Fm 2020

Standard Fm 2020

Har godt nok ikke spillet FM i 4-5 år vel, men nogen der har det nye FM ?. Tænker på hvorvidt realistisk det er med Milan og FFP osv ?

Det er er farligt spil at starte på, men kunne være fristet her i julen -
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Har godt nok ikke spillet FM i 4-5 år vel, men nogen der har det nye FM ?. Tænker på hvorvidt realistisk det er med Milan og FFP osv ?

Det er er farligt spil at starte på, men kunne være fristet her i julen -
    Jeg har det. Ved dog ikke hvor realistisk det er med Milan. Det har jeg ikke prøvet. Grundlæggende er det dog godt i år, men jeg kender ikke til økonomien. Generelt synes jeg de italienske klubber har bedre økonomi end de burde have.

Standard

Jeg synes ofte FM er sjovt de første par måneder og så kører jeg træt i det. Det er også sjovest enten at spille som Milan, og så i det mindste få lidt succes der, eller også at spille som et hold i en af de lavere ligaer og så føre dem til succes op gennem rækkerne.

Standard

FIk lige hurtig startet op på en demo med Milan. Man har 25 millioner euro at handle for. Det er nok 3.-4 år siden jeg sidst har spillet det og ændringerne er ikke vanvittige store ud over lidt flere taktiske indstillinger.
    Efter 10 kampe har jeg ikke indkasseret et eneste mål, men har tilgengæld også fem kampe der endte 0-0 imod små hold. De større hold har jeg alle vundet mod. Købte Zlatan på fri transfer, men Donnarumma vil ingen købe selv om jeg sænkede prisen meget.

Men det er nu nok det jeg kommer til at spille. Syntes ikke jeg gider bruge så meget tid på det, men sjovt nok lige at se hvad der er sket
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Jeg husker, at jeg nærmest spillede al undervisning på efterskolen og den første tid af gymnasiet væk. Tror ikke, at jeg har spillet siden FM12 versionen eller noget i den stil, men prøvede at købe dette års version, og jeg syntes, at der var sket rigtig, rigtig meget.

For det første, så har du nu et medical- scouting- og development centre, hvor stabsmedlemmer som data analysts, sports scientists og så selvfølgelig hele din ungdomsstab sidder. Har ikke lige haft overskud til at dykke rigtigt ned i det, men det virker ret gennemført. Jeg hentede i hvertfald Lieven Maesschalk tilbage, og drømte mig tilbage til dengang, vi formåede at holde liv i en hel trup af 30-40 årige veteraner under Milan Lab's storhedstid... Træningsdelen virker det også til, at de har udvidet ret så meget. Igen, jeg magter ikke rigtig at lære det at kende, så jeg overlader det til assistenten, men det virker umiddelbart gennemført! Der er også sket meget med alt det interne i truppen. Der er meget mere interaktion med truppen og din stab, truppen inddeles i både et hieraki og hvilke sociale grupper de hører under. Du bliver bedømt på en masse faktorer, så som resultater, transfers, spillet på banen og din spillestil, hvor meget truppen er bag dig etc.

Den taktiske del har fået en væsentlig overhaling! Masser af nye spillerroller, opdeling af den opbyggende fase, den forsvarende fase og omstillingsspillet etc. Det er ret fedt. Spillerne kan danne 'partnerskaber', hvis de har spillet nok sammen, og gjort det godt i deres respektive roller. Hvis de har spillet dårligt sammen, så vil det modsatte ske. Banen er delt op i zoner, så du kan få et overblik over, hvordan din taktiske opsætning dækker de forskellige zoner. Det er virkelig fedt!

Til gengæld har jeg på fornemmelsen, at hvis du spiller presfodbold som Klopp's 'gegenpress' eller lignende, så kan modstanderen ikke skabe chancer mod dig. Fuldstændig overpowered. Har haft foruroligende mange kampe, hvor modstanderen har haft ingen eller tæt på ingen skud. På trods af, at mine spillere ikke nødvendigvis passede perfekt til den slags fodbold. Det ødelægger det sgu lidt, og derfor undlader jeg at spille alt for intenst presspil. Lidt ærgerligt.

Har spillet to sæsoner med Milan. Fik en tredjeplads i første sæson. Spillede uden transfers i det første vindue, og hentede Chiesa, Lovren, Berardi, Banega og nogle unge talenter plus lidt til bænken inden starten af anden sæson. Fik solgt Paqueta, Kessie, Hakan, Musacchio og Rodriguez. Har lige afsluttet anden sæson, hvor jeg NÆSTEN slog Juve i Scudetto-kampen. Blev slået ud af PSG i ottendedelsfinalen, som i øvrigt har et vildt hold efter at have hentet bl.a. Pogba, Eriksen og Carvajal... Målet er, at jeg vinder scudettoen her i tredje sæson. Skal af med nogle af de ældre spillere, hvis jeg kan få lidt mønt for dem, og skal jeg have købt en kreativ midtbanespiller og en angriber, og så have solgt Piatek. Han scorer masser af mål, men det er til gengæld også det eneste han bidrager med. Skal have en type, der kan score samme antal mål, men samtidig sætter de andre lidt i scene. Tror jeg kan få 60-70 millioner for Piatek, så burde vær muligt Overvejer en Haaland... Tænker at jeg spiller, indtil jeg har vundet CL. Det virker relativt nemt, så burde ikke tage alt for mange sæsoner.

Jeg er god underholdt. Det er godt tidsfordriv og pissehamrende nostalgisk, men også en lille smule langtrukkent. Det tager fandeme sin tid, at spille sådan en sæson til ende. Det er lidt et tidsspilde, så håber lidt, at jeg kan få spillet en sæson eller to henover juleferien, og så lægge det væk igen. Kan allerede mærke, at det er ret så vanedannende... :-)
    Sidst redigeret af Capocannonieri : 3 Uger siden kl. 23:54

Regler for meddelelser