Side 26 af 52 FørsteFørste ... 16242526272836 ... SidsteSidste
Viser resultater 251 til 260 af 520

Emner: Kamptråden 2019/2020

Standard

4-2.

Ganske misvisende ift. dagens kamp, men nok et fint udtryk for holdenes reelle kvalitet og udvikling, pis..

Der er mange positive ting drengene kan tage med fra kampen i dag, selvom det er lidt svært at have fokus på lige nu.

Synes egentligt Bennacer gør det fint, til tider dynamisk med bolden, holder et OK flow i spillet og er spilbar når han skal være det. Kessie er for mig lidt en svær sag, er sgu ret vild med ham men der mangler bare et eller andet? Han fylder meget i form af sin motor, men ellers synes jeg ikke man mærker hans tilstedeværelse.

De offensive kort gør det fremragende i første halvleg. Men så snart Inter i store dele af anden halvleg stiller sig ned med hele 5 mands midtbanen kan man tydeligt se vi har problemer.

Det ender oftest med enten Theo (som gør det fænomenalt) fra venstre brager igennem, eller en Castillejo fra højre som går ind i banen og forsøger indlæg, en mere arbejdssom udgave af Suso. Det bliver simpelthen for nemt at læse.

Edit: Leao viser nogle spændende ting, Paqueta det modsatte, ellers 2 typer der kunne give det lidt uforudsete.

Er Paqueta ved siden af Bennacer fuldstændig hjernedødt at prøve af? Knægten skal have lidt kontinuitet og tillid, samt holde det lidt mere simpelt, så tror jeg altså godt han kunne bidrage med noget positivt til midtbanen.

Videre til næste kamp.
    Sidst redigeret af auge : 09-02-2020 kl. 21:52

Standard

Selvom vi ikke kan bruge det til noget er det en kamp mange af Milan´s unge vil have lært en masse af og om vi havde vundet eller ej, så ville CL stadig ikke være i spil, Mere bittert hvis vi reelt havde spillet med om CL pladserne og EL må man stadig gå ud fra bliver en realitet

Men vi kommer egentlig ud til anden halveg og gør det helt rigtige, holder på bolden, Theo ligger og ømmer sig længe over et frispark og frustrationen stiger hos dem. At Brozevic så rammer bolden imellem venner og fjender og går i mål vender kampen. Hvor mange afslutninger havde vi ikke foran feltet idag som på en eller anden måde blev blokeret men ikke lige strøg igennem og i mål.
    Fra 2-1 målet kort slutter vi tydeligvis og hvem regnede med andet kan man næste sige, da det her hold ikke har noget at stå igen med når det første går ned af. Inter spillede jo ikke bedre end i første halveg, men slog bare til på de foræringer vi gav dem. Og så med 3-2 i ryggen viste de hvordan man kan lukke af og lige ved og næsten kom Ibra til udligning. 4-2 målet er nu frispark da Lukaku klart skubber Kjær i ryggen, men fred være med det nu da alligevel blev et nederlag.

Tror alle Milan fans i pausen bare vidste det her let kunne gå galt, hvis Inter først fik scoret og det skete så. Men virkelig lærerigt for de unge spillere, så vi skal nu få revanche før eller siden

Men igen en kamp der viser hvor defensiv svage vi er organisatorisk. Syntes Kjær gør det bedre end Romagnoli, der taber mange nærkampe. Lukaku er stor og stærk så sikkert ikke let.
    Igen sådan en kamp hvor men efterlyser 2-3 profiler på det her Milan hold og så ville det her kunne være gået helt galt for Inter.
    Sidst redigeret af Rossonero : 09-02-2020 kl. 21:57
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Som man bliver ældre og Milans situation forværres, så kan jeg godt blive høj over sådan en reklame for italiensk fodbold.

Man var oppe og ringe som i gamle dage i 45 minutter. Det var et fantastisk udtryk og jeg var vitterlig imponeret. Zlatan var fantastisk. En 38 årig frontfigur der nærmest er hele vores hold. Det er måske også lidt af et paradoks.

Til gengæld nåede man også at tænke en tanke i pausen - om det var for godt til at være sandt.. Og det var det jo. Men helt ærligt, idag er Inter ikke et bedre mandskab. De er et tophold. De scorer ud af ingenting. Synes faktisk ikke engang man som sådan falder fuldstændig sammen som resultatet ellers kan tyde på.
    De små ting som fungerede ekstremt godt, sad ikke på samme niveau. Boldomgangen blev dårligere, fejlafleveringerne flere og presspillet blev sporadisk.

På forhånd havde man forventet et nederlag og det blev det så også til. Ingen overraskelse der. Som kampen forløb er det en kæmpe skuffelse.

Zlatan, Romagnoli i første halvleg, Calhanoglu i første halvleg og Bennacer er det positive.

Theo falder kraftigt i niveau i anden. Conti har ikke niveauet overhovedet. Bonaventura kommer vi heller ikke til at savne.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Når man lukker 4 mål ind kan man snakke herfra og til juleaften om fortjent eller ej. Men resultatet taler sit sprog og de var skarpere og bedre der hvor det tæller.

4 mål imod er ikke uheld. Det er bare ikke godt nok.
    Det er rigtigt. Men jeg nød sgu’ første halvleg. Wow det var godt. Havde helt glemt hvordan man sad med sådan en følelse i et derby. Jeg gik helt op i det

Alt, pånær Eriksen’s skud, gik ind for Inter. De Vrij’s smukke hovedstød taler sit sprog. Sikke en aften for Inter. Henter et derby og ryger op på første pladsen. Skal vi tabe sådan en kamp, så ok - den betød mere for Inter, for jeg tror stadigvæk at det ikke kunne ændre vores sæson. Hvorfor?

Selv en 10 årig vil kunne se, at vi har én stor spiller på holdet - Zlatan. En tosset Zlatan som forlader banen. Dejligt, at se.

Rebic og Castellejo gjorde det fint, mens Kessie, Romagnioli, Calhan og Bennacer falder igennem som altid i løbet af anden halvleg ved modgang. Enten finder vi en træner som kan flytte dem til næste mentale niveau, eller så må vi gøre alt for at hente:

- en forsvarsgeneral med no nonsens attituder. Havde vi haft Chiellini, så havde vi vundet. Det er enkelt. I sted for har vi en anfører som er god med bolden, men lede og skralle igennem kan ikke. Bruger mere tid på at appellere frispark fremfor at lede sine holdkammerater. 10 grader i Milano og manden render rundt med handsker - siger vel alt om typen. Giv nu det bind til Zlatan eller Donnarumma fra næste sæson.

- en midtbanespiller ved siden af Bennacer som kan guide og skælde ud. Alá Vidal type.

- en højreback. Calabria, Conti.. pest eller kolera. De hører jo hjemme i midten af Serie A ved Parma, Cagliari o. lign.

Og en træner som kan flytte Calhan, Castellejo , Leao, Bennacer og Paqueta til et andet mentalt niveau. Fornuftife spillere med talent, men det går jo helt galt hver gang der kommer lidt modgang.

Nå, dejlig første halvleg men vi har tabt derby nummer 8 ud af 10 kampe. We are used to it.

Standard

Fra et neutralt perspektiv - helt igennem fantastisk derby! Gnist og tænding, masser af mål, spænding... Mere kan man ikke forvente.

Med Milan-brillerne på, så bliver vi som fans jo kun bekræftet i, at mentaliteten, erfaringen etc. bare ikke er der. Inter er et bedre hold. Det vidste vi jo godt, og vi havde vel alle kun drøm om en sejr. Ikke just noget vi regnede med eller reelt troede på. Vi spiller FANTASTISK i første halvleg, og det er jeg - resultatet og anden halvleg til trods - stadig høj over!

Jeg er vild med vores unge stamme. Donnarumma, Romagnoli, Theo og Bennacer. Muligvis også Leao. Kessie tror jeg bliver en god fodboldspiller med tiden, og måske god nok til at starte på et Champions League hold. Men han mangler meget endnu selvfølgelig. Paqueta mangler endnu mere, men teknikken er der. Som @auge skriver, så føler jeg dog også, at vi bruge ham helt forkert. Han skal ligge umiddelbart bag angriberne eller ude på højrekanten. Dermed ikke sagt, at det løser alle problemerne med ham, men når chancen byder sig fremover, så bør vi sørge for at give ham lidt minutter his og her lidt mere avanceret på banen. Så er der måske lidt potentiale gemt i ham.

Derudover viser spillere som Rebic, Castillejo og Hakan altså takter. Ingen af dem er klassespillere, men det er gode fodboldspillere, med hver deres mangler, som vi bestemt kan bruge på det her Milan hold. Kjær er også solid, omend vi på sigt SKAL have en bedre partner til Romagnoli. For indeværende er jeg dog tilfreds med Kjær.

Og så er Zlatan jo bare eminent. Elsker den mand. Ikke så meget mere at sige der.

Conti er efterhånden helt fortabt. Ærgerligt, for han var godt nok god inden sin skade...

Ærgerligt at vi smider det væk, men grundene herfor var vi jo bekendt med på forhånd. Til gengæld viser vi et nyt topniveau i aften, og derfor går jeg egentlig fra kampen rimeligt positiv. Hvilket paradoksalt nok også bare viser, hvor langt vi som klub er faldet, når man som Milanfan, der har oplevet CL-triumfer, mesterskaber etc., er tilfreds efter at have smidt en 2-0 føring i et derby...

Standard

Det her var underholdning.

Man sidder med følelser som uforståenhed, vrede, forbløffelse mm.

Helt enig med flere, der beskriver det om, at Inter var mindre seværdige i dag, men vinder altså.

Om vi skal sælge Romagnoli eller Donnarumma eller om vi skal købe Kjær er for tidligt sige, men jeg så gerne at vi sender Kjær tilbage, og får købt en ordentlig makker til Roma. Upamecano er højt på min ønskeseddel.

Men tillykke til Inter - kæft det ufortjent!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    Det her var underholdning.

Man sidder med følelser som uforståenhed, vrede, forbløffelse mm.

Helt enig med flere, der beskriver det om, at Inter var mindre seværdige i dag, men vinder altså.

Om vi skal sælge Romagnoli eller Donnarumma eller om vi skal købe Kjær er for tidligt sige, men jeg så gerne at vi sender Kjær tilbage, og får købt en ordentlig makker til Roma. Upamecano er højt på min ønskeseddel.

Men tillykke til Inter - kæft det ufortjent!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    God spiller men nok km uden for vores rækkevidde når han spiller på et tophold i Tyskland der er større og bedre, så er vi ikke stærke nok økonomisk eller store nok som klub. For slet ikke at tale om det fodboldmæssige. Men er dog enig i, at vi mangler en god og dygtig leder i det midterforsvar. Roma er ikke andet end en 2. violin til en god spiller. Og jeg ville sælge ham any day hvis det var fordi der skulle rejses penge til en ny midterforsvar med bedre karakteristika end ham. Jeg tror sågar Duarte eller Kjær vil være rigeligt hvis bare vi havde en styrmand dernede. Roma har fået rigeligt med chancer til at vi kan konstatere han ikke er god nok. Selv på landsholdet er han slået af Acerbi som en af de første reserver. Den måde De Vrij bare nemt holder ham væk til 3-2 målet siger alt om den mand.

Det samme med midtbanen hvor jeg også gerne sælger Donna for at få hentet 1-2 startere ind. Bennacer og Kessie er bare ikke andet end midterpladsering værd. Det værste er dog lidt pt. at vores vigtigste transfer er om vi kan holde Zlatan fra at gå på pension. Eneste gode spiller vi har i truppen til top 4.

Ellers så håber jeg, at vi sparer rat og kravlt mod Juve da truppen kører på pumperne og vi har brug for alle mand forat få den 7. plads og EL. Ind med Leao for Zlatan, Paqueta, Musacchio, Laxalt, Belgieren og Gabbia.

Standard

Syntes Bennacer spiller en kanon kamp og virkelig viser sin bold sikkerhed og bevægelighed. Ja generelt spiller alle vel i første halveg en fremragende kamp og hvad der sker i anden halveg tror jeg ikke rigtig de selv ved. Når Zlatan endda siger at de i pausen viste de første 15 minutter af anden halveg ville blive afgørende og de så fejler i sådan en grad, siger vel meget godt hvad der kan ske i hoveder på spillere.

Romagnoli ser jeg heller ikke den helt store fidus til mere. Syntes også der er for langt mellem præstationerne, men han er stadig ung i forhold til den plads han spiller så han kan givetvis om nogle år bliver den stabile krumtap man hele tiden har håbet på.

Højre Back og Derby´s er bare en historie for sig selv. Hvor tit har Abate ikke foræret Inter sejre i derby´s og igår fortsatte Conte vel lidt i samme stil, da han end ikke er vågen så tidlig i anden halveg. Conte og Calabria er sku ikke nogle back´s med stor fremtid i, så der vil jeg håbe på man henter en ny klasse back og så sælger en af dem.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Jeg er faktisk ved overraskende godt mod efter i går. Helt kort sagt: Jeg havde forventet et nederlag, og det fik jeg. Jeg havde tilgengæld på ingen måde forventet, at vi ville gå ud og dominere Inter i 45 minutter, score 2 mål og have +60% boldbesiddelse. Den halvleg er jo med afstand den bedste vi har præsteret i år, og jeg troede faktisk ikke vores hold havde det i sig. Imponerende.

Og ja - det viste sig så også at være for godt til at være sandt. Et makværk af en anden halvleg. Jeg har lidt svært ved at gennemskue om Inter bare steppede op og at det tog selvtilliden fra os efter 1. halvleg. Der var i hvert fald nogle spillere der faldt helt sammen i 2. halvleg. Det var jo egentlig (minus Zlatan måske) nærmest et kollektivt kollaps, så diskussioner om de enkelte spillere er ikke super vigtige i denne omgang synes jeg. Eneste spiller jeg dømmer som dumber for begge halvlege er Conti. Det er godt nok trist at tænke på, hvad vi betalte for ham, og hvad vi har fået retur: skader og satans til sløjt niveau.

Jeg forstår dog ikke helt de mange kommentarer på Kjærs præstation. Synes faktisk han overstrålede Romagnoli i går, hvis jeg skal være helt ærlig.

Piolis udskiftninger virkede også lidt tilfældige, men når jeg kiggede på bænken var der ikke umiddelbart noget, der gav super god mening. I virkeligheden var det jo nok mest af alt en Krunic-type til midtbanen man manglede, så man kunne få lagt lidt mere pres på Brozovic igen.

Men alt i alt: Den glæde Milan gav mig i 1. halvleg har jeg ikke følt meget, meget længe. Mere af det.

Standard

Kjær syntes jeg også gjorde det bedre end Romagnoli, uden dog at super performe.

Man kan sige den måde Milan kollapser på er jo det samme vi har set de tidligere år. Når presset/forventningerne stiger så fejler vi, ligesom vi sidste år smed det hele til sidst med Gattuso. Vi har sikkert hverken erfaringen eller troen på det og når så målet kommer så hurtig i anden halveg, så giver det nærmest tyndskid hos spillerne

Så lige højdepunkterne og generelt når man ser den måde vi dækker op på ved målene er jo ren og skær passiv og spillerne står bare og slår ud med armene
    Kim

Medlem Nr. 4

Regler for meddelelser