Side 6 af 52 FørsteFørste ... 4567816 ... SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 520

Emner: Kamptråden 2019/2020

Standard

Shit, hvem havde set Rebic afgøre kampen. Manden har været helt væk i alle kampe.

Flot kæmpet, men jeg synes stadig vi ser de samme ting. Bennacer problemet skal blive løst asap, da han bliver overspillet gang på gang og dermed trækker alle de gule kort.

Kjær slipper ok fra det og det samme gør Leao som var bedre end Ibrahimović.

Vores backs laver igen en assist og kasse men bliver overspillet utallige gange. Jeg kan simpenhelt ikke forstå hvorfor vi ikke prøver en 3-5-2 som vil give dem friheden til at køre. Castellejo kan være den offensive af de tre centrale mens Kessie og Bennacer vil få mere ro på midten med Kjær, Mussachio og Romagnioli nede bagi.

Anyways, det var med hiv og sving men en underholdende kamp. Vi har et pr “nemme” kampe resten af måneden, men tror nu der er langvej da vi stadig er for svingene.

Flot at der igen kommer 56.000 på stadion. Utroligt.

Standard

Det hele hjalp også på dynamikken i første halvleg da Leao gik på kanten og Jack bag Zlatan i en 4-2-3-1. I 2. halvleg var det så Rebic på kant Leao bag Zlatan som jeg lige så det. Det efterlader en endnu tyndere defensiv end vi har i forvejen med så svage defensive back og central akse. Men vi var meget mere farlige frem ad banen. To stærke på den centrale midtbane i stedet for dem vi har nu, så tror jeg godt det kunne være en mulighed.

Zlatan bør vel score to, men skaber lidt mere plads til sine medspillere. Manden er trods alt 100 år gammel, så man skal nok moderere forventningerne også. Men Zlatan sidst i Milan havde nok scoret.

Standard

Meget bedre anden halvleg. Især offensivt, var det jo helt anerledes. Første halvleg var dog også fornærmende ringe.

Den defensive struktur sejler dog i min optik 4-4-2, og synes det var tydeligt, at vi fik mere kontrol da Krunic kom ind og vi skiftede til 4-3-3, hvor Udinese kunhar en chance, som de så selvfølgelig score på. Jeg føler mig ikke tryg med, at vi skal være i undertal på midtbanen, når kvaliteten altså ikke er i top inde centralt. Donnarumma har nogle pragtredninger, som gør vi ikke kommer bagud 2-1.

Rebic gør forskellen idag må man bare sige. Som type ville jeg være vild med, hvis vi kunne få ham i gang, for han har nogle helt andre kvaliteter end mange af dem vi ellers har. Han er stærk uden bolden, hvor resten af offensiven er bedre når de er bolden. Men han skal simpelthen have chancen næste kamp. Vi har manglet en venstre kant hele sæsonen, så ville være fantastisk, hvis han kunne være svaret på det.

Conti ser helt håbløs ud defensivt igen, og det er virkelig en plads der skal kigges på til sommer. Væk med Conti, og så find en der bare kan lidt defensivt. Ville sgu foretrække Stryger over både Conti og Calabria :-)

Zlatan fylder meget og er på den måde vigtig, men brænder selvfølgelig en kæmpe chance der trækker ned. Synd for ellers godt samarbejde med Leao, og fint hvis de kan bygge på deres relation.

Kjær taber nogle dueller i anden halvleg, jeg forventer han vinder, for duelspillet er netop hans styrke. Hvis ikke han vinder dem, så kan han ikke bruges.

Kessie og Jack med afstand de ringeste i dag.

MOTM: REBIC. Castellejo vil jeg nævne, af dem der startede kampen.

Standard

Tror egentlig Bennacer ville have godt af at han ikke var den bagerste mand, men at der feks var en Bakayoko bag ham. Det må være den største fejl i de seneste mange år at man ikke købte ham, han var virkelig suveræn.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af AC Milan Se meddelelser
    Tror egentlig Bennacer ville have godt af at han ikke var den bagerste mand, men at der feks var en Bakayoko bag ham. Det må være den største fejl i de seneste mange år at man ikke købte ham, han var virkelig suveræn.
    Meget enig her. Bakayoko ville pynte ekstremt på midten.

Jeg synes dog også Bennacer for mere kritik end jeg havde regnet med i dag. Jeg synes i langt højere grad, at Kessie er problemet på midten idag. Jeg kan ærlig talt ikke se, hvad han bidrager med en kamp som i dag.

Han er elendig på bolden, og han løber måske en del km, men er for langsom, så han erobre ikke specielt mange bolde, og gør i hvert fald ikke, at Bennacer får mere frihed til at være mere offensiv, og udnytte sine evner til at udfordrer sin direkte mand. Personligt foretrækker jeg klart Krunic over Kessie.

Fun fact: Rebic er nu på en delt trejdeplads over topscorere i sæsonen i serie a, og har scoret flere mål i åbent spil end Piatek.. Hold nu kæft en sæson man har haft offensivt i Milan
    Sidst redigeret af R80 : 19-01-2020 kl. 13:55

Standard

Har lige set highlights igennem fra kampen. Recib ligner i dag virkelig den spiller vi så under VM og selvfølgelig i Frankfurt. Derfor var jeg også lettere rystet over hans første kampe i Milan, hvor han var fuldstændig ved siden af sig selv. Han lignede en som var faldt direkte ned fra månen, og ingen ide havde om, hvor eller hvem han var, til trods for han har spillede i ligaen før. Det virker dog som om, han simpelthen bare lige har skulle bruge noget tid, på at tilpasse sig det hele.

Castillejo forsætter hvor han slap synes jeg, med 3 gode kampe i træk. Det vi ser fra ham nu, er klart det bedste vi har set fra ham i trøjen. Den manden løber simpelthen solen sort i begge ender, Suso har lange udsigter til spilletid.

Kjær er jeg godt nok ikke imponeret over i dag, som jeg skrev for nogen dage siden, synes jeg han mangler fart, og det så vi godt nok flere gange i dag, enda over for en Lasange som er hurtig, men så hurtig er hans altså heller ikke. Når det er sagt, får Kjær heller ikke den hjælp han skal have, da Kessie blandet andet stopper sine tilbageløb, når han bliver sat, det er utilgiveligt. Gudskelov løber Castillejo 9/10 gang med tilbage med 120, men det sgu lige så meget Kessie's job.

Det sejlet i dag, men vi fik 3 vigtige point.

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk
    Sidst redigeret af M.B : 19-01-2020 kl. 16:54
    AC MILAN !

Standard

Jeg så kampen i udlandet og det er dejligt med en sejr. Men helt ærligt, så er det så også Udinese på hjemmebane vi slår.

Jeg synes det bliver en omgang indianerbold og selvom det er dejligt, at vi har selvtilliden og marginalerne til at trække sejren hjem, så er det for mig stadigvæk uden den kontrol der gør, at jeg ikke kan sige at det lige så godt kunne blive et kryds eller en udebanesejr.

Kjær ser for mig ekstremt tung ud. Så snart han er snydt, er angriberen konsekvent væk. Han har én chance i et spil, det er at sætte sig hurtigt på manden - hvilken han ikke gør meget idag.

For mig er den positive oplevelse Castillejo der ser forvandlet og ikke mindst motiveret ud. Ovenikøbet lykkes han med flere én mod én situationer. Sammen med Rebic' indhop og Leao + Zlatans samarbejde ser jeg et potentiale. Fart på kanterne og omkring Zlatan og Rebic' fysik og kompromisløshed. Det kan godt bringe noget godt med sig.

Når det er sagt, så savner jeg som sagt kontrollen. Synes ikke der skal meget til før holdet er fuldstændig ude af balance.

Men dejligt med en sen og kaotisk sejr. Det skabte jubel og nu har man da i det mindste et fundament for at skabe noget selvtillid. Holdet fortsætter med at søge de målgivende situationer og det er et tegn på tro.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af M.B Se meddelelser
    Har lige set highlights igennem fra kampen, Recib ligner i dag virkelig, den spiller vi så under VM og selvfølgelig i Frankfurt. Derfor var jeg også lettere rystet over hans første kampe i Milan, hvor han var fuldstændig ved siden af sig selv. Han lignede en som var faldt direkte ned fra månen, og ingen ide havde om, hvor eller hvem han var, til trods for han har spillede i ligaen før. Det virker dog som om, han simpelthen bare lige har skulle bruge noget tid, på at tilpasse sig det hele.

Castillejo forsætter hvor han slap synes jeg, med 3 gode kampe i træk. Det vi ser fra ham nu, er klart det bedste vi har set fra ham i trøjen. Den manden løber simpelthen solen sort i begge ender, Suso har lange udsigter til spilletid.

Kjær er jeg godt nok ikke imponeret over i dag, som jeg skrev for nogen dage siden, synes jeg han mangler fart, og det så vi godt nok flere gange i dag, enda over for en Lasange som er hurtig, men så hurtig er hans altså heller ikke. Når det er sagt, får Kjær heller ikke den hjælp han skal have, da Kessie blandet andet stopper sine tilbageløb, når han bliver sat, det er utilgiveligt. Gudskelov løber Castillejo 9/10 gang med tilbage med 120, men det sgu lige så meget Kessie's job.

Det sejlet i dag, men vi fik 3 vigtige point.

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk
    Meget enig i hele din vurdering fra i dag.

Ang. Kjær så er jeg enig i, at han havde en 15-20 min periode i anden halvleg, hvor det ikke var godt nok. Men hvor får han da heller ikke hjælp. Du nævner selv Kessie, manden fylder intet i forhold til hvad potentiellet er til. Han har de fodboldmæssige kvaliteter til at blive en kanon 6'er, men mentalt kan han ikke. Når man har ham og Conti som de nærmeste til at forsvarer med sig på siderne, så er er mange der kan se dumme ud.

Det jeg primært var skuffet over ved Simon Kjær idag var, at der var 3-4 dueller i streg, som han tabte og det skal der laves om på, hvis han skal starte resten af sæsonen. Det er hans styrke og det der har bragt ham så langt i sin karriere. Jeg er kæmpe fan af en Kjær i storform, det var han ikke i dag.
    Kjær kan dog umuligt være i kampform endnu, samt relationen med de andre spillere ikke er i top, hvilket selvfølgelig skal med i overvejelserne/bedømmelsen.

Rebic synes jeg også du rammer spot on i din vurdering. Han har ikke fået meget spilletid, men når han er kommet ind fra bænken tidligere har det været forfærdelig ringe. Håber virkelig det er et vendepunkt for ham det her, for han er så spændende en spiller, når det kører for ham.

Standard

Syntes det var en kanon underholdene kamp især i anden halveg. Generelt set virker vores defensive organisation at være helt igennem en stor hønsegård. Især i anden halveg var der en længere periode, hvor det virkelig var tju-bang fodbold. Milan med masser af folk i offensiven, som så mistede den og så var det Udinese´s tur til at angribe og det hele sejlede bare.

Donnarumma´s første mål er virkelig tåbelig. Bolden er helt ude ved sidelinien og ene og alene Udinese mand, men han havde jo akkurat samme sidste weekend imod Cagliari, hvor han dog nåede at løbe tilbage og redde på målstregen. Idag gik det så galt, men nu må han jo til at spille mere sikkert og ikke oversatse så tidlig i kampen.

Offensiv viser Castu god energi og selvom han ofte kommer med de samme løb med bolden sætter det noget fart i angrebet. Suso gør egentlig lidt det samme, han virker bare som om det er endnu længere mellem indslagene, hvor Castu idag stort set hver angreb var indblandet.

Zlatan spiller sikkert ikke den bedste kamp, men hvor er han med i mange situationer hvor vi bare spiller op på ham i feltet og han typisk agerer assist spiller, men skudende på tæt hold blev dog blokeret. En skam han ikke er 30 og han endnu havde en masse år i sig.

Rebic scorer selvfølgelig 2 rigtig gode mål og igen en individualist der kan noget på egenhånd som vi i mange sæsoner har sukket efter. Imod en defensiv hold som Udinese idag der står dybt, der er sådan type spillere som Rebic, Castu og tildels Leao der kan sætte noget fart det eneste reelle våben.

Defensiv er der godt nok masser at arbejde med. Kjær gør det ganske OK syntes jeg. Lasagna er en lynhurtig spiller, som faktisk ingen Milan spillere formåede at følge med idag i de direkte dueller. Men den første Serie A kamp og tildels en ny taktik så kan der nok ikke komme meget andet end huller i defensiven.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Dejligt med 3 nye point ovenpå en turbulent kamp og dramatisk afslutning.
    Der er ikke noget at råbe hurra for udover de 3 point, udover at Rebic måske endelig vågner op til dåds.
    Han er dog en udtalt humør spiller, og hvis han føler han har det godt så kan han spille fantastisk, og omvendt kan han falde helt ud af den hvis han har det skidt, hvilket han har haft i Milan. Han har ofte fået 10 minutter tilsidst til at vise sin værd, og så har han i den store iver han har på banen ofte taget dårlige pressede beslutninger og unødvendige driblinger. Jeg tror det hjalp ham en del at have spillet en hel kamp mod SPAL. Manden har udentvivl noget kvalitet der er meget brugbart på det her hold, ellers ville han ikke nærmest være en fast starter på landsholdet.

Overordnet set skal der virkelig arbejdes med balancen i denne nye 4-4-2.
    Zorro per sempre!

Regler for meddelelser