Side 119 af 120 FørsteFørste ... 1969109117118119120 SidsteSidste
Viser resultater 1,181 til 1,190 af 1199

Emner: Kamptråden 2020/21

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Slupinski13 Se meddelelser
    Jamen meget enig med R80 mht. Samu og Krunic. De er gode at have når en føring skal forsvares de sidste 10 min, men set over de sidste to sæsoner kommer der bare for lidt ud af det. Glem alt om assist og mål, bare farlige situationer er der få af. Nej, de har altså ikke niveau og har fået for lidt ud af det efter rigeligt med chancer i to hele sæsoner snart.

Jeg kan godt se meningen med Calhan’s fejlplacering af enten ham selv eller Pioli. Jeg har generelt savnet noget fantasi fra Pioli, taktisk set. Vi har meget sjældent kunne rette op på en kamp. Man kunne se på det første kvarter, at vi får det svært og nok ikke fuld hus idag. Ligesom mod 5-6 andre average hold det senere halve år. Jeg har skreget efter en variation med 3-5-2, som måske kunne sparre os på Theo’s defensive blundere som efterhånden har kostet 3-4 rene mål i denne sæson. Et eller andet med to angribere oppe foran og mere direkte spil, mindre kombination. Bare en variation.

Fred være med det. Det største problem er ikke Calhan’s placering, Krunic’s sølle offensive bidrag eller en 3-5-2. Det er indstillingen. Den var da forfærdelig. Theo’s udstråling er netop et godt eksempel. Hvad fanden var det for en tilgang når man teoretisk spiller med om mesterskabet, men ok top4 hvor Atalanta og Napoli hamrer derud af. Det var da forfærdeligt af de fleste spillere på nær Kjær og Donnarumma måske. Mindede mig meget om Atalanta, Udinese og Spezia kampene, hvor man bare sad og fik en langsom død og ventede på målet. Allerede fra 1 min. kan man se, at det er ikke godt i dag. Ufatteligt, så mange gange det er sket og intet nyt. Maldini og Gazidis på træde ind, da Pioli tilsyneladende ikke kan løse det.

Faktum er, at vi er igang med et forfærdeligt 2021. En sejr over Roma og Verona med et reservespækket hold, er snart det eneste positive (!) i et år hvor vi kun har vundet sølle to gange på San Siro (!!!). Alt den kredit Pioli og bl.a. spillere som Theo har opbygget, er efterhånden godt brugt. Vi er igang med at smide CL pladsen. Intet mindre. Vil faktisk betegne os bag Atalanta, Juve og Napoli chancemæssigt nu. Formkurven knækkede allerede i december så småt, og vi har ikke rettet op siden. Lazio er også inviteret med.

Det er afhænger af spillerne det her. Kan de ikke finde motivationen og skarpeheden igen så er vi færdige. Sikke et paradoks, at man har spillet to gode halve sæsoner men alligevel ender som sorteper.
    Jeg er nok lidt skeptisk omkring 3-5-2 efter sidst vi forsøgte med den, og jeg synes stadigvæk vores svingende resultater til dels kan tilskrives de vanvittigt mange skader. Jeg må igen drage parallelen med Liverpool uden yderligere sammenligning. Zlatan alene har spillet 16 af de 29 kampe, og der må man bare spørge hvad der ville ske, hvis Inter eksemplevis lige fik fjernet Lukaku i 13 kampe.

Det forsvarer dog ikke alt på nogen måde. Idag er det indstillingen, 4-5 nøglespillere der rammer bundniveauet og så mener jeg som tidligere beskrevet Pioli stiller fuldstændig forkert op. Det burde være ulovligt at starte med både Krunic og Samu på kanterne, for så at smide en bedre offensiv kant på backen. Vi bliver svagere offensivt og defensivt. Kalulu har sine offensive begrænsninger, da hans indlæg mangler lidt kvalitet, men altså Mikkel Damsgaard får altså sværere ved at sætte ham af end Saelemaekers. Iøvrigt synes jeg det var rigtig fint Kalulu kom ind istedet for Dalot. Jeg har rost Pioli meget, og det bliver jeg ved med, men det er helt sort for mig det der sker idag.

Tilbage til din 3-5-2. Jeg er som sagt ikke kæmpe fortaler, men den kunne dog være et fint alternativ at skifte til, hvis man har brug for at ændre kampbilledet. Du beskriver det selv meget godt, en kamp som idag kan man se efter et kvarter det blev op ad bakke.
    På papiret ville man sagtens kunne argumentere for når alle mand er klar, at vi faktisk står bedre til den. Jeg bliver dog aldrig kæmpe fan personligt, men vi har nogle problemer på hjemmebane, og det skal der selvfølgelig kigges på.

Iøvrigt er det ærgeligt vi ikke udnytter Juve igen smider point. Jeg er lige ved at tro at det bliver mellem os og dem kampen om 4. pladsen skal stå. Formmæssigt peger det ihvertfald i den retning.
    Sidst redigeret af R80 : 1 Uge Siden kl. 20:53

Standard

Kigger man på kampprogrammet for og vores største konkurrent Napoli vil jeg faktisk gå så vidt og sige det er de næste 5 kampe det bliver afgjort.

Vi har Parma, Genoa, Sassoulo, Lazio og Benevento.

De har Juve (udsat), Doria, Inter, Lazio, Torino og Cagliari.

Vi skal vel have minimum 12 point i vores kampe mens Napoli gerne skulle nøjes med 10-11 point.

Efter de kampe har vi to ret sikre nederlag til Juve og Atalanta, vi skal jeg gerne have et forspring på 6 point inden de sidste 4. Napoli har et meget overkommeligt program i de sidste 4 hvor deres modstandere ikke har noget at spille for og det betyder normalt fuld høst i Italien.

Pioli mente 75 point var nok til 4. pladsen, men det tror jeg ikke er nok så meget de andre tophold henter. Pt. er der dog ikke meget der tyder på vi selv kan gøre det og skal håbe de andre snubler.

Spændende om holdet kan komme ud af krisen og få afsluttet sæsonen ordentligt eller om hele sæsonen og alt optimisme bliver tabt på gulvet uden en top 4 plads. Og dertil følgende konsekvenser på spillertruppen med afgange.

Jeg tror uanset hvad vi faktisk er klogere d. 1. maj.

Standard

Ja det bliver spændende som man nok havde frygtet, da vi igen igen igen i år smider alt. Husker det var det samme under Gattuso, da vi egentlig lå tæt på top 4 og så forsvand pointene ud i sandet, i de kampe vi bare skulle vinde imod overkommelige modstandere.

Den lidt ubekendte er dog måske Juve. Det virker til det sejler i klubben på mange måder og uden Ronaldo havde de næppe været favoritter til top 4. Men kan han holde skruen i vandet, så glipper de næppe top 4.

Kunne dog være ret sjovt, hvis Juve missede CL - ja, ville jo være en katastrofe for dem og uden tvivl også et farvel til Ronaldo tænker jeg.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Det bliver spændende i aften mod Parma. Der er ikke så meget at snakke om i forhold til resten af sæsonen. Der skal nok historisk mange point til en top 4. Pioli sagde selv 80 point vil gøre det i går. Det betyder 20 ud af 27 point, hvilket ikke ligefrem lyder realistisk med den form holdet er i. Men med Napolis nederlag i midtugen så har vi 4 point til dem og 5 til Lazio.

Det lysner for os på skadesfronten hvor Leao, Mandzukic, Diaz er tilbage i truppen og efterhånden er det kun Roma og Calabria der er ude. En ting er at vi har fået Bennacer, Rebic, Leao, Diaz og Mandzukic tilbage, noget andet er hvor lang tid de skal bruge på at finde formen. Mandzukic var naturligvis langt fra formen allerede inden sin skade og når ikke at blive klar til 90 minutter i denne sæson. Rebic, Leao og Bennacer er også typer der har vist at de skal spille en del for at finde deres form. Så om vi når at få dem helt tilbage i omdrejninger inden det er for sent kan være tvivlsomt.

Parma er efterhånden en velkendt maskine som kan gøre ondt på alle på omstillinger. Det er der de er farligst. Får vi lukket det er vi kommet langt, men med de mange fejl vi laver i pasningsspillet så er det virkelig en konkret trussel vi skal arbejde med. Om ikke andet så skal spillerne i det mindste have en helt anden indstilling i dag end vi har set det meste af 2021.

Standard

Nej, man ved sku ikke rigtig hvad der venter med det her Milan hold. Vi begynder at have fuld hold, men det har vi prøvet før hvor resultaterne faktisk kun blev ringere af det. Der går uden tvivl noget tid før spillerne er i form og Mandzukic har vel egentlig aldrig været en spiller der har været i nærheden af kamp form pga. skader
    Leao er også kendt for at have sten i benene de første uger efter han er tilbage, men generelt allerede inden han blev skadet nu her var han en skygge af sig selv.

Jeg tror desværre vi er igang med at opleve det velkendte Milan de seneste år, at når presset stiger så kan vi ikke leverer resultaterne og det hænger nok både sammen med kvalitet/erfaring hos spillerne
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Nej, man ved sku ikke rigtig hvad der venter med det her Milan hold. Vi begynder at have fuld hold, men det har vi prøvet før hvor resultaterne faktisk kun blev ringere af det. Der går uden tvivl noget tid før spillerne er i form og Mandzukic har vel egentlig aldrig været en spiller der har været i nærheden af kamp form pga. skader
    Leao er også kendt for at have sten i benene de første uger efter han er tilbage, men generelt allerede inden han blev skadet nu her var han en skygge af sig selv.

Jeg tror desværre vi er igang med at opleve det velkendte Milan de seneste år, at når presset stiger så kan vi ikke leverer resultaterne og det hænger nok både sammen med kvalitet/erfaring hos spillerne
    Det er svært at sige imod, din skepsis når man har været vant til så meget de seneste år.

Jeg var ekstremt skuffet sidste uge, men der mener jeg også vi på papiret så markant ringere ud. Vi har Rebic med fra start, vi har Saelemakers på hans bedste plads og fået en bredere bænk.

Kalulu er så lidt wildcardet, han har dog den force han laver relativt få fejl, men tilgengæld er hans indlæg og generelle offensive bidrag ikke specielt godt endnu.

Standard

2-0 ves halvleg. Dejligt hvis det kan blive en sikker sejr. Især vigtigt Rebic får scoret. Dejligt at have mere end en enkelt spiller blandt de tre forreste der kan være kampafgørende.

Nu skal vi bare ikke have skader. Forhåbentlig kommer Leao også ind, og får nogle minutter. Som en anden nævnte skal han altid spilles i form fra skade

Standard

Hold nu kæft hvor er det uprofessionelt af Zlatan. Jeg er ved at være ret træt af hans manglende disciplin, fokus på alt andet end fodbold og comeback for Sverige.

Standard

Ibrahimovic har utvivlsomt været en vigtig figur i Milans forbedring men det er simpelthen ufatteligt frustrerende at han som 39 årig leder lader sine gamle børnesygdomme vise sig.. Top uprofessionelt og et vigtigt tidspunkt på sæsonen. Utilgiveligt.

Standard

Er vel symbolet på hvordan vi har smidt den top 4. Ligegyldig udvisning og smider en sejr i Parma.

Regler for meddelelser