Side 96 af 106 FørsteFørste ... 46869495969798 ... SidsteSidste
Viser resultater 951 til 960 af 1053

Emner: Kamptråden 2020/21

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Filippo-Inzaghi Se meddelelser
    Enig. Ikke nemt.

Pioli har dog fået store roser for sin formåen med Milan. Synes det glemmes hvor ordinært det var før Zlatan og Kjær kom til. Da mentaliteten ændrede sig, ændrede resultaterne sig.

Ser ikke Pioli gøre det helt store hvis jeg skal være lidt hård. Det er i sådan periode som denne jeg godt gad at se en taktisk genistreg eller to. Lige nu gør man det samme uge efter uge og har problemer mod Spezia, Røde Stjerne og Inter.
    Synes det er lidt hård kritik af Pioli efter idag generelt.

Jeg har ikke konkrete tal det indrømmer jeg, men hvis jeg skal komme med et bud på hvem der har flest skader/corona ramte spillere i denne sæson, så vil jeg gætte på vi er top 3 i Europa. Derudover har vi et materielle der gør, at hvis vi skal være ærlige, så ville alle der snakker om krise m.m nu have solgt den her sæson for top 4, og sikkert ikke rigtig troet på top 4, men derimod næremere top 6. Selv med disse forudsætninger er vi på anden pladsen og minimum 6 point ned til top 4.

Vores "kriseperiode" er mere spillemæssig end resultatmæssig. Vi har tabt to kampe i serie a siden vi vandt 4-0. For at citere Pioli, så er det jo kun Spezia kampen af de to kampe, hvor det er decideret skidt vi ikke får point. Og ja så får vi x mod Røde stjerne med et, hvor vi sparer de største stjerner, men helt ærligt så betyder det da stort set ingenting. Det eneste der er noget værd i EL er sejren, og den tror jeg ikke er realistisk.

Min ydmyge mening. Nu er truppen ved at blive skadesfri igen, og så skal vi kigge på det spil vi leverede i starten af anden halvleg idag. Det var det spil der startede den fantastiske stime. Forhåbentlig kan vi også få styr på nogle kontrakter, så det ikke er noget der fylder.

Hvis man synes skader, kampprogram og corona er en dårlig undskyldning, så kan man kigge mod Liverpool.

Standard

[QUOTE=R80;274461]Synes det er lidt hård kritik af Pioli efter idag generelt.

Tja tjo, jeg kan godt følge din pointe. Men "resultatmæssigt" har vi altså allerede tabt 5(!!) kampe i år. Vi er kun i februar måned. Spillemæssigt, så har vi haltet lidt siden November imo, men formået, meget flot, at hive de nødvendige point hjem. Luften er bare gået af ballonen efter en trættende sæson og tænker dem som har trukket læsset i de andres fravær (Kessie, Calhanoglu, Romagnioli, Saelemakers, Tonali) ser altså brugte ud.

I øvrigt, https://www.milannews.it/news/milan-...ssoneri-401348
    Meget interessant, at vi har 60% boldbesiddelse og flere skud indenfor rammen end Inter, men alligevel taber klart. Jovist, så kommer Inter foran efter 5 min. og det passer jo deres game plan perfekt. Men Conte tilpasser sig i løbet af en kamp og fik os lige hvor han vil ha' os. Pioli prøver at spille alle kampe på samme måde, undtagen mod Sassuolo hvor vi stod dybt, alligevel kontrollerende og slog kontra'er.

Tror sgu bare, at den spillestil som vi praktiserede i første del af sæsonen kræver en del. At alle er 100% klar, agressive og koncentrerede. Inter's 2. og især 3.mål var jo amatøragtigt. En bold bliver høvlet op midt på banen og så er de 3 mod 3. Ingen frispark begåes eller noget.
    Og ja, som andre har nævnt, så er det også ved at være besynderligt hvor svært vi har det med 3-5-2 hold med agressiv pres samt pakket midtbane. Så prøv da noget andet for gudsskyld.. Ligefør man skulle gå over i en kompakt 3-5-2 med Tomori og Romagnioi (selvom han efterhånden burde bænkes) på backsene og Kjær i midten. Theo og Calkan kan få endnu mere frihed til at angribe. Det koster så Rebic og Saelemakers på kanten og så what. Leao eller Rebic tættere på Zlatan og noget fart oppe foran. En dygtig træner bør kunne omstille sig og have flere idéer at spille på.. Spændt på om vi ser noget af det mod Røde Stjerne eller mod Roma. Ellers er jeg bange for et nyt lavpunkt i Rom.

Vigtigt, at vi ikke smider hele sæsonen væk nu. Det gør av med de 5 nederlag i 2021 og det er en grim start på året. Vi har vel kun slået et par bundhold.
    Men hvis vi var i denne position 12 mdr. siden, så ville vi hjuple.
    Sidst redigeret af Slupinski13 : 1 Uge Siden kl. 13:47

Standard

Magtede lige at se målene igen og generelt må man bare sige at organsationen ikke er der. Faktisk ved begge de første mål er vi jo i klar overtal inde i feltet og alligevel står de fuldstændig umarkeret, så det er bare igen det med at tingene ikke stemmer hverken med presset eller når der skal forsvares. Vil sige ud fra de mål de scorer så ville Tomori have givet mere mening, da han nok ville have speeden til at følge Lukaku.
    Overraskende nok så sagde Pioli jo efter kampen at vi prøvede at gå mere afventende til værks så de ikke fik så meget plads - men ja, mere plads får de nok aldrig Inter end i den her kamp
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Magtede lige at se målene igen og generelt må man bare sige at organsationen ikke er der. Faktisk ved begge de første mål er vi jo i klar overtal inde i feltet og alligevel står de fuldstændig umarkeret, så det er bare igen det med at tingene ikke stemmer hverken med presset eller når der skal forsvares. Vil sige ud fra de mål de scorer så ville Tomori have givet mere mening, da han nok ville have speeden til at følge Lukaku.
    Overraskende nok så sagde Pioli jo efter kampen at vi prøvede at gå mere afventende til værks så de ikke fik så meget plads - men ja, mere plads får de nok aldrig Inter end i den her kamp
    Problemet med Lukaku er at han er så uortodoks. Han er høj og utrolig fysisk stærk, hvorfor han er en kæmpe trussel i luftrummet. Omvendt, så er han også utrolig hurtig, og hans styrke gør hans hurtighed endnu farligere da han bliver næsten umulig at stoppe i sit løb da det ikke giver mening at gå på kroppen, som det gør med de fleste andre hurtige spillere.

Tomori kunne helt sikkert godt følge med i løbene, men derfor ville det være et totalt mismatch i luftrummen. Omvendt har man en Kjær og Romagnoli der er knap så hurtige eller decideret langsomme men bedre kan matche op med ham fysisk. Det er lidt som pest eller kolera. Jeg tror dog stadig at Kjær på Lukaku ville have gået meget bedre end Romagnoli. Romagnoli har ikke rigtig nogle spidskompetencer, hvorimod Kjær i det mindste har sin fysik, aggression og timing i tacklingerne.
    Zorro per sempre!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af acm_per_sempre Se meddelelser
    Problemet med Lukaku er at han er så uortodoks. Han er høj og utrolig fysisk stærk, hvorfor han er en kæmpe trussel i luftrummet. Omvendt, så er han også utrolig hurtig, og hans styrke gør hans hurtighed endnu farligere da han bliver næsten umulig at stoppe i sit løb da det ikke giver mening at gå på kroppen, som det gør med de fleste andre hurtige spillere.

Tomori kunne helt sikkert godt følge med i løbene, men derfor ville det være et totalt mismatch i luftrummen. Omvendt har man en Kjær og Romagnoli der er knap så hurtige eller decideret langsomme men bedre kan matche op med ham fysisk. Det er lidt som pest eller kolera. Jeg tror dog stadig at Kjær på Lukaku ville have gået meget bedre end Romagnoli. Romagnoli har ikke rigtig nogle spidskompetencer, hvorimod Kjær i det mindste har sin fysik, aggression og timing i tacklingerne.
    Tror bestemt også det var meningen, men Lukaku lægger sig jo bare op ad Romagnoli. Vi spiller zone samt at det er også naturligt at Romagnoli som venstebenet spiller i venstre. Men helt enig ang. Romagnoli. Kommer til kort HVER gang imod spillere som Dybala, Lukaku osv. Man må desværre erkende, at hans vækst stoppede 2-3 år siden. Meget middelmådig forsvarsspiller hvis styrker ligger i det opbyggende pasningsspil og tildels hovedspillet. Markeringer og tacklinger bliver aldrig hans styrke.

Standard

Når det går skidt er taktik og spillervalg jo altid en del af snakken. Men generelt set så jeg faktisk gerne vi fik en 3-5-2 formaton på benene. Det har altid været min favorit taktik, som nok kommer helt tilbage fra de glade Football manager dage
    Men generelt en taktik der tiltaler mig, da den som når vi skal fremad banen giver mange muligheder foran modstandernes mål. Det kræver meget løbearbejde af vores wingbacks og så især har vi 2 angribere på toppen. Noget jeg bare syntes et et hold som Milan bør have ikke mindst når man ser den historie der er i klubben.

Vi har selvfølgelig nogle spillere som ikke passer helt ind i 3-5-2. Vi har ingen wings så Rebic/Hauge/Castu er tilovers. Men må vel så sige at Hauge og Castu nok uanset ikker er at finde i Milan til næste sæson. Men kunne være sjovt med et nyt pust, da modstanderne jo nok også har læst Milan efterhånden, så måske lidt nye ting kan skabe noget medvin
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Rossonero : 1 Uge Siden kl. 10:21
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Jeg vil være noget varsom med at skifte taktik midt i sæsonen da vi trods har fungeret med den anden. Faktisk bedste spil vi har set over 10 år. At skifte taktik signalerer for mig mere en form for panik og det er det sidste vi har brug for. Pioli skal dog blive ved at træne alternative måde at bygge spillet op på. Det er her vi har været presset og det skal løses. At skifte til forskellige formationer og nogle snakker endda omselv samme formation i 4-3-1-2 som ikke har fungeret de sidste ti år i Milan. Vi har spillerne til den nuværende formation men vi skal simpelthen bare have flere forskellige gameplans og ikke panikke med formationer som vi ikke har spillerne til og så begynder vores trup for alvor at blive tynd.

Uanset formation så er det tydeligt at nøglespillere som Theo, Bennacer, Hakan, Kessie og Kjær er mærket af en formnedgang. Det er det reelle problem at de nok er mærket af en sindssyg hård sæson som jo har kørt siden slutningen af sidste sæson og indtil nu. Bennacer var jo allerede kørt død inden sin skade i december.

Standard

Jamen helt enig. At have et alternativ er meget vigtigt når f.eks. uventede skader dukker op eller der skal rystes lidt i tingende. Det har alle de dygtige trænere benyttet sig af. Bayern, City, Barcelona og Juve har alle vekslet mellem en 4-backs kæde og 3-backs alt afhængigt.

4-2-3-1 har langt om længe givet os en identitet, hvilket er fantastisk. Men når skader og en lang trættende sæson begynder at sætte ind, så er det en krævende formation som kræver høj intensitet, højt pres samt kontrol over kampen.

3-5-2 bør give os en mere kompakthed som vi i den grad har brug for, da vi er meget sårbare ellers. Desuden ændrer vi ikke så meget centralt set, da midteraksen med Kjær, Kessie, Bennacer, Calhan og Zlatan jo er den samme. Theo og Calabria får mere frihed til at angribe og Theo's boldtab bliver der dækket mere af for med en Romagnoli bag. Zlatan en makker ved siden af (Rebic/Leao) som kan løbe mere i dybden og presse op end han selv kan.

Jeg har i den grad ja-hatten på. Noget skal gøres. Roma spiller vist nok også 3-5-2, så Pioli stiller op med samme formation/tilgang som mod andre 3-5-2 hold som Atalanta, Inter osv.. og vi bliver slagtet igen, ja så bliver han i den grad udstillet.

Standard

Jeg ville nu heller ikke lige ændrer det i en EL knald eller fald kamp eller imod Roma en direkte konkurrent. Men det er selvfølgelg noget der skal trænes og indføres i de mere lette kamp til at starte med. Men tror nu uanset også der er andre taktikker på tegnebrættet, som man går og leger af og til med, men derfor er håbet selvfølgelig nok altid man kan blive kørene i det her spor der har bragt os langt. Men senest ser både vores offensiv og defensiv ud til at være væk

Men ting går hurtig i fodbold og en sejr i EL og imod Roma, så er vi pludselig mesterskabs favoritter ifølge mange
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

For mig at se er det absurd hvis man ligefrem ender i en formationsændring.

Det handler om at skrue på de rigtige elementer og finde tilbage til kernen af det der virkede og så samtidig have et fokus på hvor meget over evne man har leveret! Spezia kampen var en skandale, men resten af de seneste nederlag er mere eller mindre forventeligt..

Det vil ryste mig ganske meget hvis det får Pioli til at ændre total kurs.

Regler for meddelelser