Oprindeligt indsendt af
Slupinski13
Jamen meget enig med R80 mht. Samu og Krunic. De er gode at have når en føring skal forsvares de sidste 10 min, men set over de sidste to sæsoner kommer der bare for lidt ud af det. Glem alt om assist og mål, bare farlige situationer er der få af. Nej, de har altså ikke niveau og har fået for lidt ud af det efter rigeligt med chancer i to hele sæsoner snart.
Jeg kan godt se meningen med Calhan’s fejlplacering af enten ham selv eller Pioli. Jeg har generelt savnet noget fantasi fra Pioli, taktisk set. Vi har meget sjældent kunne rette op på en kamp. Man kunne se på det første kvarter, at vi får det svært og nok ikke fuld hus idag. Ligesom mod 5-6 andre average hold det senere halve år. Jeg har skreget efter en variation med 3-5-2, som måske kunne sparre os på Theo’s defensive blundere som efterhånden har kostet 3-4 rene mål i denne sæson. Et eller andet med to angribere oppe foran og mere direkte spil, mindre kombination. Bare en variation.
Fred være med det. Det største problem er ikke Calhan’s placering, Krunic’s sølle offensive bidrag eller en 3-5-2. Det er indstillingen. Den var da forfærdelig. Theo’s udstråling er netop et godt eksempel. Hvad fanden var det for en tilgang når man teoretisk spiller med om mesterskabet, men ok top4 hvor Atalanta og Napoli hamrer derud af. Det var da forfærdeligt af de fleste spillere på nær Kjær og Donnarumma måske. Mindede mig meget om Atalanta, Udinese og Spezia kampene, hvor man bare sad og fik en langsom død og ventede på målet. Allerede fra 1 min. kan man se, at det er ikke godt i dag. Ufatteligt, så mange gange det er sket og intet nyt. Maldini og Gazidis på træde ind, da Pioli tilsyneladende ikke kan løse det.
Faktum er, at vi er igang med et forfærdeligt 2021. En sejr over Roma og Verona med et reservespækket hold, er snart det eneste positive (!) i et år hvor vi kun har vundet sølle to gange på San Siro (!!!). Alt den kredit Pioli og bl.a. spillere som Theo har opbygget, er efterhånden godt brugt. Vi er igang med at smide CL pladsen. Intet mindre. Vil faktisk betegne os bag Atalanta, Juve og Napoli chancemæssigt nu. Formkurven knækkede allerede i december så småt, og vi har ikke rettet op siden. Lazio er også inviteret med.
Det er afhænger af spillerne det her. Kan de ikke finde motivationen og skarpeheden igen så er vi færdige. Sikke et paradoks, at man har spillet to gode halve sæsoner men alligevel ender som sorteper.