Side 32 af 35 FørsteFørste ... 223031323334 ... SidsteSidste
Viser resultater 311 til 320 af 343

Emner: Kamptråden 2020/21

Standard

7 kampe, 17 point, ubesejret og på 1. Pladsen med 3 point ned til en reel forfølger (Sassuolo spiller skønt, men de ender ikke i top4).

Håber folk der bare var tæt på at melde krise, kan se det absurde i det.

Vi spiller bold og byder holdene op til dans, fremfor blot at stille en betonvæg og håbe på lotterisedlen bliver trukket og vi scorer.

Jeg er fan og Milan leverer glæde, stolthed og tro i mit lille sind i øjeblikket. Det har ikke været tilfælde i mange år...

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kakà*** Se meddelelser
    7 kampe, 17 point, ubesejret og på 1. Pladsen med 3 point ned til en reel forfølger (Sassuolo spiller skønt, men de ender ikke i top4).

Håber folk der bare var tæt på at melde krise, kan se det absurde i det.

Vi spiller bold og byder holdene op til dans, fremfor blot at stille en betonvæg og håbe på lotterisedlen bliver trukket og vi scorer.

Jeg er fan og Milan leverer glæde, stolthed og tro i mit lille sind i øjeblikket. Det har ikke været tilfælde i mange år...

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Præcis! Hvis man som fan ikke engang kan glæde sig, når det for første gang i ti år går godt, hvad er pointen så?

Standard

Eriksen på lån med købsoption giver vel kun mening hvis Calhanoglu ryger, eller hvis ledelsen vurderer at han ikke vil forlange til en fair pris. Omvendt, så tjener Eriksen vanvittige summer i Inter, en løn som vi ikke kan matche, ikke engang tæt på. Rent korttidsmæssigt kunne man nok få Inter overtalt til at vi betalte hans løn, og fik ham enten gratis eller til ca 5 mio euro. Det ville dog betyde at det ville koste klubben 20-30 mio. euro brutto at have ham løbende i én sæson, hvilket ville stride totalt imod Gazidis og klubbens måde at gøre tingene på. Jeg er dog stor fan af Eriksen som spiller, og jeg tror han ville passe rigtig fint ind hos os.

Kramaric er en sublim spiller, en sand enmandshær for Hoffenheim, der både bomber og assisterer. Han er dog en lille angriber, der ikke er en typisk boksspiller, og der hvor han brillierer er enten når han kommer ud i venstre side eller spiller lige bag angriberen, dvs. positioner hvor vi allerede har Leao, Rebic, Calhanoglu, Diaz, omend jeg ser Kramaric værende bedre end nogle af dem. Det er dog måske ikke lige der vi har brug for at forstærke os. Som jeg ser det har vi brug for en ekstra target man, en midt-midt og en centerback.

Milik, evt. Ozan-Kabak og en dynamisk boks-til-boks midtbane ala Bakayoko, og så ville dette hold være mere eller mindre komplet.
    Zorro per sempre!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af acm_per_sempre Se meddelelser
    Sjældent har jeg været så frustreret efter en kamp på trods at vi reddede et point. Den kamp var jo på grænsen til det sorte magi, vi var jo forheksede!

Det er svært at klandre defensiven for de to mål, det er bare pisse uheldigt.

Synes præstationerne var gode over hele linken fraset Calhanoglu der spillede en utrolig anonym kamp og vel ikke satte en fod rigtig i hele kampen. Leao tilgengæld gjorde det rigtigt godt. Jeg håber at Diaz får chancen fra start mod Napoli og at Rebic starter på Saelemakers plads. Med alt respekt for Saelemakers der gør det fint og fungerer som en slags fuge imellem murstenene der binder holdet sammen og samtidig har en defensiv kontribution man ikke kan negligere, men Rebic viste idag at han bringer den fandenindvolskhed, aggressivitet og farlighed vi har brug for, samtidig med at også han er vores første forsvarssvarsspiller og presser fra modstanderens målmand til sit eget hjørneflag.

Bennacer spiller en sublim kamp og Kessie ser også rigtig stærk ud igen igen.

Ibra brænder igen straffe og selv dem han scorer på bliver også ofte læst af målmanden. Jeg er indforstået med at han er stjernen, men hvor jeg dog håber at han overlader den rolle til Kessie igen, eller Calhanoglu for den sags skyld.

Mod Napoli håber jeg at vi ser følgende angrebskonstellation:
    ————Ibra————
    Leao—Brahim—Rebic

Den perfekte kombinatio. af styrke, aggressivitet, speed og teknik.
    Meget enig. Jeg var sgu også frustreret og så det i første omgang som en stor spildt mulighed, nu når både Inter, Lazio og Juve tabte point. For moralen var det dog vigtigt at forblive ubesejret og kæmpe sig tilbage fra 0-2 mod Verona.

Men det var netop sort magi. Tjek evt. de forlængede highlights ud på 12 min. på Youtube.. Det var jo helt vanvittigt så mange scoringsmuligheder vi havde! Verona var helt i knæ og denne kampe vil nok ende 4-2 eller 5-2 i 9 ud af 10 tilfælde. Selvmålene udligner hinanden, men derudover har Verona 2 chancer.. Vi har med Theo 2 store chancer, Leao har en enkelt eller to, Calhan og Calabria scorer to mål som uden VAR ville stå (især Calhan's), Zlatan på stolpen, brændt straffe og derudover har Zlatan vel 2-3 stykker. Helt crazy og vi vil med sikkerhed have vundet havde vi udlignet tidligere.

Det var et dyrt straffe at brænde og selvfølgelig måZlatan overlade tjansen til Kessie næste gang. Han har faktisk brændt 50% af sine straffe i år (!), hvor der dog ikke rigtigt kostede noget før nu. Læste at inden sin Milan tid, så havde han kun brændt 10-11 stykker ud af 90 stk. Frispark skal han altstå også holde sig fra.. Der må han deles med Calhanoglu..

Synes der er mange positive ting at tage med. Leao gør det alstå rigtig godt, Saelemakers også fint. Vi har Diaz og Rebic.. Calabria og Theo er lidt brugte men kører på. Kessie tager ansvar på midten.

En negativ ting: Dødbolde. Både offensivt og defensivt. Læste vi havde 14 hjørnespark (!) mod Verona og egentlig kun Zlatan kom tæt på.. Vi har vist haft over 40 hjørnespark og lidt kommer ud af det.. Bedre kvalitet fra Calhan, og så skal vi bare ramme Zlatan, Kjær eller Romagnoli. Vi har været tæt på et pr. gange.. Defensivt, så har vi lukket alt for mange mål ind. Det er typisk, at mange mål kommer fra dødbolde, men med en stor målmand samt et pr. hovedstærke folk, så må vi være mere fokuserede.

Op på hesten igen. Vi har en maraton måned i vente med kampe hver 3. dag indtil jul.. Startende mod Napoli, Lille og Fiorentina. Zlatan skal spilles rigtigt, og der passer helt fint at han får en pause sammen med Hernandez, Romagnoli, Saelemakers, Rebic og hvem der ellers bliver hjemme fra landsholdspausen.
    Sidst redigeret af Slupinski13 : 2 Uger siden kl. 10:48

Standard

Jeg er også helt enig i at vi får alt for lidt ud af dødbolde taget højden på visse af vores spillere i betragtning. Jeg tror dog ikke det skyldes dårlig taktik, og ej heller manglende held, men simpelthen manglende evne til offensivt at heade til en bold.

Zlatan er solid på hovedet, men taget hans højde i betragtning, har hovedspillet ALDRIG været hans spidskompentence, og en spiller på hans højde og drøjde burde have scoret meget mere på hovedet igennem sin karriere.

Så har vi Kjær, Romagnoli og Kessie - i kronologisk rækkefølge efter hvor stærke jeg vurderer dem i hovedspillet. Kjær og Romagnoli er fine på hovedet, men mit argument er, at dette primært angår det defensive spil. De er altså gode til at heade bolde VÆK fra feltet, vinde hovedstødsdueller mod angrebsspillere i deres egen boks, men det er ikke det samme som at kunne finde ud af at tage det rigtige løb, time og navigere bolden ind mod krogen i målet. Det er kan spillere som fx Lewandowski, Mandzukic mm. Det er derfor vi ofte ser Romagnoli og Kjær komme først på bolden på hjørnespark, uden det reelt set bliver særligt farligt.
    Zorro per sempre!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af acm_per_sempre Se meddelelser
    Eriksen på lån med købsoption giver vel kun mening hvis Calhanoglu ryger, eller hvis ledelsen vurderer at han ikke vil forlange til en fair pris. Omvendt, så tjener Eriksen vanvittige summer i Inter, en løn som vi ikke kan matche, ikke engang tæt på. Rent korttidsmæssigt kunne man nok få Inter overtalt til at vi betalte hans løn, og fik ham enten gratis eller til ca 5 mio euro. Det ville dog betyde at det ville koste klubben 20-30 mio. euro brutto at have ham løbende i én sæson, hvilket ville stride totalt imod Gazidis og klubbens måde at gøre tingene på. Jeg er dog stor fan af Eriksen som spiller, og jeg tror han ville passe rigtig fint ind hos os.

Kramaric er en sublim spiller, en sand enmandshær for Hoffenheim, der både bomber og assisterer. Han er dog en lille angriber, der ikke er en typisk boksspiller, og der hvor han brillierer er enten når han kommer ud i venstre side eller spiller lige bag angriberen, dvs. positioner hvor vi allerede har Leao, Rebic, Calhanoglu, Diaz, omend jeg ser Kramaric værende bedre end nogle af dem. Det er dog måske ikke lige der vi har brug for at forstærke os. Som jeg ser det har vi brug for en ekstra target man, en midt-midt og en centerback.

Milik, evt. Ozan-Kabak og en dynamisk boks-til-boks midtbane ala Bakayoko, og så ville dette hold være mere eller mindre komplet.
    Dette er skrevet i den forkerte tråd, vi har en udmærket transfer-tråd til formålet. Kan vi ikke godt aftale, at man bliver bedre til at skrive tingene i de rigtige tråde? Det er DYBT irriterende, at skulle rode rundt mellem alt muligt forskelligt, når der ellers er lagt op til at der skal være system i sagerne. Med forhåbning om, at det ikke gentager sig, på forhånd tak.

Standard

Så skal vi på den igen efter landskampspausen og det er noget af en ilddåb der venter ude mod Napoli hvor et X ville være et ønskeresultat. Spillemæssigt er deres tekniske og hurtige stil bare ikke lige vores kop te som vi også så mod Lille har vi det svært mod hold der kan spille ud af første pres.

Vi er kommet nogenlunde i gennem pausen selvom Kjær og Hakan har spillet lidt rigeligt og Leao desværre blev skadet. Nu er Rebic dog tilbage og han skal til at finde formen fra Juni måned, for det har haltet en del.

Jeg ærgrer mig stadig over de point vi smed mod Verona for vores konkurrenter ser skarpe ud om 4. pladsen hvor Roma og Napoli især viser gode takter. Et nederlag i dag og så er vi lige med begge efter en ellers god start. Lad os håbe Napoli også er hårdt ramte af pausen og i dag skal enmandshæren Zlatan vise sit værd da vi kommer til at spille mange lange bolde på ham når vi ikke kan spille os ud af presset. Det virkede i foråret mod Atalanta og Napoli.

Men det bliver et hårdt program herfra og til jul med kampe hver 3. dag.

Standard

Det er sådan lidt en kamp der lidt giver en indikation af hvor vi er på vej hen. Ikke at jeg tror vi vinder mesterskabet, men kan vi bevare momentum og forhåbentlig længe nok til vores konkurrenter kommer ind i dårligere perioder og vi kan trække lidt fra igen.

Et kryds vil være rigtig fint i aften. Napoli spiller meget atypisk italiensk med meget teknisk bold og meget hurtigere spillere uden den vilde fysik. Misser vi presset eller står forkert, så går det virkelig hurtig for dem at komme frem til vores felt. Men forventer dog vi kan komme med en ok præstation i aften, selvom Napoli sikkert har styrke. Men Milan råder også over spillere der kan slå til, så mon ikke der venter en underholdene kamp
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Enig angående kampen idag. Spændende og afgørende. Krydset ville være flot, da Napoli i den grad har spillerne der kan gøre ondt på os.

Lidt mærkværdig sæson, men Roma ser ud til at have fundet formen. Sassuolo ligner også et hold der vil spille med, mens Atalanta ser lidt udfordret ud på deres koncept og kampprogram i år.

Problemet er med denne sæson, at der ikke skal mere end et par svipsere til og så ser det noget mere ordinært ud end medierne har hypet Milan til at være. Ikke at starten ikke har været imponerende og over al forventning, for det har den. Faktum er bare at der er 4 point der skiller 1. og 8. pladsen.

Standard

Selvom det er tidlig på sæsonen, så ser det lidt ud til magien er gået af Atalanta. De kan sikkert stadig slå alle, men de sidste procent mangler måske i forhold til tidligere sæsoner og det er som altid svært at blive ved med at være i toppen, ikke mindst når materialet er begrænset.
    Jeg har stadig svært ved at se Roma og Lazio tage en top 4 placering. Roma har fundet melodien, men tvivler på det holder i længden uden nogle store dyk.

Så Napoli og Milan vil jeg se som favoritter til CL. Vil mene vi ihvertfald har alle kort i hånden og selvom vi selvfølgelig vil ryge ind i nederlag, kan vi strikke en nogenlunde stabil sæson sammen, vil jeg mene det bør være nok.

Men sæsonen er lang endnu og det er jo typisk marts/april/maj det man især skal ramme formen, fremfor at gøre det inden juk
    Kim

Medlem Nr. 4

Regler for meddelelser