Side 13 af 17 FørsteFørste ... 31112131415 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 130 af 166

Emner: Kamptråden 2020/21

Standard

Om man så spillede 100000 kampe til, så var der ikke en kamp der kopierer den i aftes.

Overordnet set skidt Milan præstation, der sætter spørgsmålstegn ved om Milan overhovedet har noget at gøre i EL

Milan har ikke midlerne til at fremtvinge det store og Rio Ave kan endnu mindre og forsvare blot. Rio Ave scorer så på et flot angreb, hvor de ellers i kampen ikke har haft noget der minder om en chance. Det samme med 2-1 målet, ud af ingenting og utrolig uheldig Kessie assist, der giver en friløber

Men ellers var vi fuldstændig sikker på vej ud. Kom til lidt flere halve chancer i anden halveg af forlænget spilletid, men det var bare fortsat et ringe præstation der lugtede af helt sikkert exit. Hvad i alverden der så sker i Rio Ave spilleren der helt umotiveret stikker armen ud ved jeg godt nok ikke. Men det må vel igen være nervøsitet at spillere kan få blackout i den grad at lave et så dumt straffespark i sidste sekund.

Straffesparks konkurrencen også helt i sin egen liga. Vil sige da først Rio Ave brændte straffesparket der tog begge stolper, så tænkte jeg at det her kan vi ikke tabe når vi har de marginaler med. Men da selv Donnarumma havde et total håbløs straffespark og man tænkte det her kan ikke blive mere pinlig, så gjorde de gudhjælpme det samme.

Havde det været El eller CL knockout kampe, ville det have været en stor aften at gå videre på. Men det her var selveste Rio Ave......i noget der nok blive den mest vanvittige kamp siden vi smed CL imod Liverpool.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Ja, jeg er meget enig. Vi kontroller kampen i 1. halvleg, men uden at skabe noget som helst. Diaz og Leao kommer ind og vi spiller OK fra ca. 50-70 min. (som vi plejer), og så scorer de vel et par mål ud af ingenting. Så kan man ikke se os komme tilbage. Sætter dog et højt pres de sidste 7-8 min. og får en livline.

Alle de første straffespark var iskold sparket ind fra begge hold, men derefter lider Rio Ave en hård skæbne med de stopleskud - vi var jo døde og begravet intet mindre end 4 gange i denne kamp. Det måtte have betydet meget for portugiserne at kvalificere sig til Europa, økonomisk set.

Hey, jeg har set Milan spille en del ringere de sidste par år og med den offensiv vi stillede med samt det hårde program, så er det sådan det skal gå nogle gange. Rio Ave svarer vel til en udekamp mod Udinese eller Empoli, og der kan man godt komme hjem med et X nogle gange. Aftenen minder lidt om de hårde CL kval. kampe mod upåagtede Slovan Liberec i 2002..

Men jeg synes da, at det er ekstremt positivt vi går videre pga.:
    - Økonomisk gevinst på. ca 15mEUR. -> giver os mulighed for at hente en forsvarsspiller/Bakayoko
    - Erfaring i Europa er meget vigtig for sådan en ung trup -> se selv på Atalanta hvordan de så småt har flyttet sig i Europa
    - Point til vores nærmest ikke eksisterende europa koefficient
    - Hey, det er trods alt en (lang) vej til en CL billet -> ovenpå sådan en aften, så tror jeg vi vinder den
    Sidst redigeret af Slupinski13 : 2 Uger siden kl. 08:45

Standard

Efter en god nats søvn og have reflekteret over kampen igår, så er der nogle klare spørgsmåltegn og jeg er virkelig spændt på de kommende dages transfer.

Hvordan kan Pioli finde på, at afprøve Maldini over Colombo i en sådan kamp? Colombo har netop scoret imod Bodø, er om ikke andet en stor knægt der gør man kan spille mere simpelt, hvor Maldini skal være med i kombinationer, hvilket vi ikke er stærke nok til p.t. Især når Diaz så starter på bænken. Det gad jeg godt have svar på.
    På transfersiden håber jeg vi går all in på en højrekant. Jeg er med på midterforsvaret, og en bedre back-up angriber kunne være idealt, men med lidt held har vi 3 spillere klar efter landsholdspausen, og så ser det lige pludselig fint ud igen. Alternativt skulle det være en lejeaftale med en angriber, og så udleje Colombo.

I min optik viste Rebic sidste sæson han godt kan spille back-up angriber i vores system, selvom jeg var kritisk overfor ham, i kampen mod Bologna forleden, hvor han alligevel fremprovokerer et straffe. Udover Rebic har vi Leao som også skal have flere chancer i år for at forløse talentet, for ellers skal han vel samme vej som Paqueta. Jeg ser egentlig det som værende en fin rotation, når Colombo så kommer ind som 4 valg herefter i vigtige/svære kampe som igår.

Højrekanten er positionen, hvor vi i min optik ikke er dækket ind i forhold til start 11'ern, og derfor mener jeg det bør have fokus.

Standard

Jeg så også hellere vi droppede defensiven lidt og tænkte mere i offensiven. Rebic og Leao har stort set ikke spillet endnu, så der går nok nogle uger før de har nogenlunde kampform tilbage, men kan Rebic især finde sidste sæson´s niveau?. Castu arbejder godt og har også gode perioder i løbet af en sæson, men der kommer bare for lidt fra ham. Men ingen vil købe ham, det er sikkert.
    Så overordnet tror jeg vi skal håbe på at finde et par låne muligheder måske på falderebet. Så også gerne en decideret angriber på toppen som reserve for Zlatan.

Omkring Rio Ave syntes jeg faktisk de var et glimrende teknisk fodbold hold, der kunne holde fint på bolden og fik os til at løbe meget - noget Pioli netop inden kampen sagde de ikke måtte få lov til. Offensiv havde de vel absolut intet ud over de 2 mål, men vi kom med lige så lidt fremad.
    Sidst redigeret af Rossonero : 2 Uger siden kl. 09:56
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Spændende med lodtrækning. Vi er i tredje lag så vi får sikkert en stærk modstander fra 1. lag. i 2. lag skal vi bare undgå Leicester og Socieadad og i 4. lag skal vi undgå Nice/Lille. Vi skal have skrabet point sammen samtidig med at vi ikke bruger for meget energi på turneringen. Så kan vi fedte os videre fra puljen uden at slide de vigtigste spillere op vil det være ideelt. Så skulle vi gerne kunne klatre op af ranglisten til de kommende år. Og kommer vi helskindet igennem kan alt jo ske.

Standard

Celtic
    Sparta Praha
    Lille

Det bliver spændende.
    Medlem nr 167

Standard

Det kan blive hvad som helst og generelt ihvertfald ikke nogen walkovers hvor vi kan still med reserverne. Men hva - nogen vil jo påstå vi faktisk snart kun har reserver i klubben
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Sjovt at den sværeste modstander var den med dårligst seedning. Vi skal videre og Celtic og Prag skal vi kunne slå. Især Celtic uden tilskuere.

Standard

En lille sjov detalje er i øvrigt at Gabbia ikke tog et straffespark da Rio var reduceret til 10 mand og de vurderede åbenbart at Donnarumma er en bedre skytte end Gabbia, hvilket nok mere skyldes han rolle på holdet end hans tekniske evner. Det så nærmest også ud til at begge målmænd vidste at de ville brænde. Modstanderens målmand var nærmest på vej ind i målet ind han havde færdiggjort sparket. Ved man at man ikke er en god skytte, så gør som Kjær og spark hårdt og se til at ramme målet, så tvinges målmanden i det mindste til at lave en redning.

Standard

Egentlig en ok lodtrækning med ingen Rusland/Kaszaksthan ture eller spanske/engelske hold. Måske pånær den med Lille.. vi skal da satse på at gå videre og det giver en god mulighed for at bruge flere spillere på holdet og forhøje deres værdi.

Regler for meddelelser