Side 78 af 99 FørsteFørste ... 2868767778798088 ... SidsteSidste
Viser resultater 771 til 780 af 984

Emner: Kamptråden 2020/21

Standard

Jeg mener ikke at snakken om Scudetto’en er helt forkert. De udmeldinger jeg har set, har kun været at spillere eller lignende har nævnt, at vi ikke må være bange for at snakke om Scudetto’en. Ikke at det er et minimumsmål. Minimumsmålsætningen er CL deltagelse. Enig.

Men ingen grund til at vi ikke skal give alt hvad vi har for at nå førstepladsen, hvis det muligt. Vi bør stræbe efter så mange point som muligt! Ender vi så på 4 pladsen, jamen så skal Pioli og teamet hyldes. Men at stille sig nu, mens vi ligger hvor vi gør, og sige at man ikke må snakke om Scudetto’en, er det samme for mig, som at sige vi kan gå på ferie så snart 4. Pladsen er sikret. Der er jeg ikke enig.

Inter er dog større favoritter. Enig.

Men er deres trup så meget stærkere? Lav gerne en sammenligning plads for plads. Og så jeg ikke sikker på, at jeg ville have flere Inter spillere end Milan spillere i truppen... Donna, Kjær, Theo, Kessié, Bennacer, Hakan og Zlatan er nok alle på holdet. De Vrij, Hakimi, Barella og Lukaku.
    Bænken er i mine øjne det samme.
    Jeg har selv postuleret det samme, men efter vores marked, vil jeg mene at det er en undskyldning fra os Milan-fans, mere end det reelt er sandheden..

Deres koncept er bedre testet og sammentømret, men lad os se hvad det bliver til.

Opstillingen til kampen mod Inter bør være:
    Tatarusanu
    Kalulu (hvis han er klar)-Tomori-Roma-Dalot
    Meïté-Tonali
    Saelemaekers/Hauge-Diaz-Rebic
    Mandzukic

Håber vi sparer spillerne til ligaen. Den er alt for os i år.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forza AC Milan

Standard

Helt enig. Ved ikke hvor langtid siden vi har så mange point halvvejs, så vi skal ikke sætte begrænsninger nu, selvom en 4. plads ville være helt fint til slut. Meen, mon ikke man vil sidde med en mærkelig smag i munden alligevel. Jeg vil i hvert fald ikke sælge den for en 4. plads lige nu. Det ville være fesent og uambitiøst - lidt ligesom mod Atalanta igår, spillemæssigt set.

Også enig i den opstilling, selvom jeg tvivler Rebic og Mandzukic starter. Det handler om at holde Zlatan, Kjær, Theo, Kessie og Calhanoglu skarpe nu. Mens en håndfuld andre mangler minutter i benene.

Håber, at vi learned a lesson igår. Det kan være sundt og sætte tingene i perspektiv næste gang vi møder et tophold. Grimt nederlag, og selvom vi i den grad tabte fortjent, så kan små ting som altid ændre kampen udfald. Zlatan har en chance 1 meter fra mål 5 min før pausen.. 2. halvleg var knapt kommet igang før et straffespark og Kalulu’s skade trak ud og pludselig stod der 60-65 min på klokken.

Kan vi få Calhanoglu, Bennacer og Rebic i gang i den sidste halvdel af sæsonen, så.. det kan vise sig at være guld værd. Vi har praktisk talt ikke spillet i stærkeste siden vores 3-1 sejr i Napoli (over 2 mdr siden)!

Med ledelsen’s gode arbejde ved at tilføje fysik, erfaring og bredde i truppen med vores 3 nye mænd, så kan vi måske holde se vigtigste spillere stærke.

Standard

Sikke en kamp, sikke et mismatch.
    Jeg er fan af Pioli, som alt i alt har gjort det rigtig godt, men jeg kan ikke lide at han ikke tager ansvaret for det vi desværre bevidnede igår, og det var at Gasperini bare overmatchede Pioli fuldstændigt. Spillerne bærer naturligvis også en stor del af skylden, men der var noget taktisk fuldstændigt galt.

Da jeg så stortopstillingen med Meite på 10'eren var jeg allerede bekymret, da jeg havde svært ved at se hvem målene skulle komme fra. De eneste vi havde der var deciderede målfarlige var Zlatan, og så kunne Theo eller Leao måske true. Højre siden med Castillejo og Calabria var lammet, og der var ikke noget kreativitet i midten af banen der kunne åbne op tingene. Jeg forstår godt Piolis idé med at tilføje fysik til midten, men retrospektivt var det måske klogere at smide Meite på Tonalis plads (der i øvrigt var utrolig ringe igår) og lade Diaz spille på 10'er pladsen. En ærlig fejl som han dog bør indrømme og stå ved.

Det jeg dog ser som bekymrende er hvor langsom han er til at indse sine taktiske fejl og tage forholdsregler mhp. at korrigere det. Det jeg bemærkede var:
    1) Vores start 11-er blev totalt overmatchede på særligt midtbanen, hvor det virkede til at vi spillede med en mand i undertal. Kessie og særligt Tonali var helt væk dernede, og Meite formåede ikke at udfylde sin rolle som dynamisk boks til boksspiller. Vores angreb var helt isoleret deroppe, og om vi så havde tre stk Zlatan deroppe så ville det ikke være til nogen nytte, da vi ikke var i stand til at fragte bolden op til angrebet. Castillejo var helt væk, og Leao er ikke en type der går ned i banen og hjælper i den opbyggende fase, han er decideret elendig uden bolden og bidrager med intet når han ikke har bolden i fødderne, hvorfor jeg langt hellere havde startet med Rebic i en sådan kamp, uanset om han ikke har spillet i 10 dage.

2) På trods af at vi kommer bagud 2-0 i halvlegen, og der lugter langt mere af 3-0 eller at vi scorer, så formår Pioli ikke at ændre noget taktisk. Det eneste han gør er at smide Diaz ind, men vi formår stadigvæk ikke at koble midtbanen til angrebet. Der kom lidt liv ind i kampen da Mandzukic kom ind med sin fysik, men problemet forblev det samme, vores midtbane eksisterede ikke. Man skulle tro at vi bare skulle regne ind med indlæg nu hvor Mandzukic og Ibrahimovic stod inde i feltet, men vi kunne ikke engang få bolden ud til kanterne.
    Jeg er ikke taktisk ekspert og jeg får ikke millioner for at træne et stort hold, men det gør Pioli. Synes ikke det så ud som om han foretog noget for at korrigere det kæmpe taktiske mismatch vi så på banen.
    Zorro per sempre!

Standard

Napoli smed heldigvis point her til aften. Desværre ser det ud til, at Lazio vinder. De er foran med 2-1 i skrivende stund

Standard

Så er det i aften det gælder Coppa Italia imod Inter.
    Egentlig er jeg ligeglad med den turnering, men set ud fra det sviende nederlag vi fik imod Atalanta, er der virkelig brug for en god kamp og en sejr vil være godt for moralen og ikke mindst selvtilliden Frygter nok lidt, hvis vi igen ryger i et nederlag at kurven nedad kunne fortsætte de kommende uger.

Men overordnet afhænger det selvfølgelig af præstationen på banen. Vi kan godt ryge ud i aften, men sker det så efter en ok kamp fra vores side kan det nok også lettere accepteres ligesom det skete imod Juve.
    Sidst redigeret af Rossonero : 4 Uger siden kl. 10:25
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Så er det i aften det gælder Coppa Italia imod Inter.
    Egentlig er jeg ligeglad med den turnering, men set ud fra det sviende nederlag vi fik imod Atalanta, er der virkelig brug for en god kamp og en sejr vil være godt for moralen og ikke mindst selvtilliden Frygter nok lidt, hvis vi igen ryger i et nederlag at kurven nedad kunne fortsætte de kommende uger.

Men overordnet afhænger det selvfølgelig af præstationen på banen. Vi kan godt ryge ud i aften, men sker det så efter en ok kamp fra vores side kan det nok også lettere accepteres ligesom det skete imod Juve.
    Helt enig. Lidt vanskelig kamp at gå indtil. Det værste der kan ske, er at tabe efter 120 min. efter en sløj præstation. Jeg fortrækker klart at vi går videre, så det giver moralen et ordenligt boost. Selvom 2 stk. semifinale kampe mod Juve næppe luner i programmet, så har vi jo netop investeret i bredden til den sidste del af sæsonen, så vi skal da give det et shot. Et derby er et derby, selvom ja da langt hellere vil vinde over Inter om en måned i Serie A.

Er lidt spændt på kampen og er sikker på Inter kommer med et højt pres, ligesom Atalanta gjorde. Vi vandt tilbage i oktober på baggrund af 2 hurtige Zlatan mål, men Inter havde klart flest chancer og overtag.

Forhåbentligt kan Rebic, Krunic, Saelemakers, Metie og Mandzukic får nogle minutter i benene. Er dog bekymret hvis Kjær og Zlatan skal spille en fuld kamp igen. Vi har en langt vigtigere kamp i vente ude mod Bologna på lørdag.

Standard

Det ser desværre ud til at Pioli ikke har lært det store og kun lader Calabria få hvile. Theo, Roma, Kjær, Kessie, Zlatan forventes alle at spille fra start. Tonali og Mandzukic er skadede. Det skal ske med Mandzukic der ikke har spillet fodbold i 10 måneder. Jeg forstår det sgu ikke når vi har set omkostningen for spillerne med muskelskader til Kjær, Zlatan x2, Bennacer, Alexis. Og samtidig var Kessie og Kjær jo helt udkørte i 2. halvleg i lørdags og haltede efter fysisk.

Opstillingen forventes at være Tata, Dalot, Kjær, Roma, Theo, Kessie, Meite, Diaz, Leao, Alexis og Zlatan. Med den opstilling begynder det sgu at være nødvendigt med avancement når vi skal bruge alle kræfter. Jeg håber dog på debut til Tomori samt mindst 1 halvleg til Rebic og Krunic så de kan komme i form igen.

Standard

Kan godt forstå man giver Kessie spilletid, da en midtbane uden ham og Bennacer er helt uden værdi, men det begynder godt nok også at være lidt for meget at kræve af ham at han skal spille samtlige kampe og samtlige minutter. Håber EL giver ham en mulighed for at få nogle kampe hvor han kan få en slapper, især nu hvor Bennacer igen er klar til næste kamp.

Det er også svært at spare starterne, når reserverne ikke er klar. Rebic, Tomori og Krunic havde jeg valgt fremfor Ibra, Kjær og Kessie, men nu må vi se. Håber på en sejr, kan give os en masse gejst, og Atalanta kampen kan være glemt, og vi vil også være lidt tættere på et trofæ for første gang i 5 år.

Standard

Vi sætter tilsyneladende alt ind på at gå videre i en halv-ligegyldig turnering.

Trist når det er så meget vigtigere, at vi holder os blandt de øverste fire i ligaen. Frygter virkelig, det kommer til at koste på den lange bane, at vi satser så kraftigt på coppaen, når vi også har EL og Serie A at spille for

Standard

Tåbelige Pioli. Der var første skade til Kjær. Klaphat.

Regler for meddelelser