Side 83 af 106 FørsteFørste ... 3373818283848593 ... SidsteSidste
Viser resultater 821 til 830 af 1058

Emner: Kamptråden 2020/21

Standard

Ja, det er da heldigvis ikke racisme men kun klasseløst. Det skændede godt nok kampen igår at de to tåber skulle stå og skabe sig dumme på den måde. Det er jo ikke to små drenge i en skolegård.

Synes egentlig Pioli gør det rigtige efter kampen og prøver at gemme sig bag udvisningen, selvom vi også spillede dårligt i starten af 2. halvleg før den kom. Vores første halvleg var dog god og der matchede vi Inter selvom Tata måtte lave et enkelt mirakel, så der er noget at tage med mentalt. Men der skal stadig lige spores ind igen for alle på holdet.

Meite, Rebic, Dalot, Alexis mangler dog kamptræning. Rebic er ligesom Leao bare en type spiller der skal spille en del for at komme i form. Meite og Dalot er jo hvad det er. De skal spille denne type kampe og så skal de på bænken igen. De blev overmatchet begge to.

Theos form skal vi også have styr på igen, men det er dog ikke overraskende har det svært mod gode modstandere da han er bedst frem af banen og mod Inter, Juve og Atalanta vil han blive presset tilbage og forsvare mere.

Ellers slipper vi fra det nogenlunde pånær Kjærs skade. Men det mentale modsvar på lørdag er dog essentielt. Der skulle Bennacer også være med igen omend han nok ikke spiller fra start og skal bruge 3-4 uger på at komme i form efter den lange pause. Tonali og Mandzukic skulle dog være klar også.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Ja, det er da heldigvis ikke racisme men kun klasseløst. Det skændede godt nok kampen igår at de to tåber skulle stå og skabe sig dumme på den måde. Det er jo ikke to små drenge i en skolegård.

Synes egentlig Pioli gør det rigtige efter kampen og prøver at gemme sig bag udvisningen, selvom vi også spillede dårligt i starten af 2. halvleg før den kom. Vores første halvleg var dog god og der matchede vi Inter selvom Tata måtte lave et enkelt mirakel, så der er noget at tage med mentalt. Men der skal stadig lige spores ind igen for alle på holdet.

Meite, Rebic, Dalot, Alexis mangler dog kamptræning. Rebic er ligesom Leao bare en type spiller der skal spille en del for at komme i form. Meite og Dalot er jo hvad det er. De skal spille denne type kampe og så skal de på bænken igen. De blev overmatchet begge to.

Theos form skal vi også have styr på igen, men det er dog ikke overraskende har det svært mod gode modstandere da han er bedst frem af banen og mod Inter, Juve og Atalanta vil han blive presset tilbage og forsvare mere.

Ellers slipper vi fra det nogenlunde pånær Kjærs skade. Men det mentale modsvar på lørdag er dog essentielt. Der skulle Bennacer også være med igen omend han nok ikke spiller fra start og skal bruge 3-4 uger på at komme i form efter den lange pause. Tonali og Mandzukic skulle dog være klar også.
    Enig.

Jeg synes også at Inter generelt havde mere at byde ind med. Det burde de også have, både i forhold til trup og til antallet af skader. Men det havde de så bare også.

Den følelse jeg sidder tilbage med er, at det er ved at slippe en anelse op. Man har jo været fantastiske og de point klubben har skrabet sammen, har i perioder været vanvittigt når man tager højde for de startende 11 vi har set.

Til gengæld føler jeg så også, at hvor det tidligere ikke har været tydeligt, så begynder det at blive tydeligere hvad Milans reelle kvalitet er mod de bedste hold. Man bør være i omegnen af 3. og 4. pladsen i en tæt liga, men jeg vil også pointere at man skal være mere end glad for Atalanta og Lazios indledende problemer og også Napoli som har et klart stærkere mandskab. På den måde er det både imponerende som man har præsteret, men det er altså også et helt unaturligt momentum der har defineret det.

Jeg tror det bliver lidt mere almindelige tilstande herfra, selvom jeg heldigvis synes at man har rigtig fine chancer for at lande top 4. Det ville være en kæmpe præstation.

Jeg bemærker dog stadigvæk et par ting jeg synes er mindre effektivt/velfungerende end tidligere:
    - Presspillet har tabt 10-15% i dets effektivitet. Jeg ser flere situationer og hold hvor modstanderne finder en langt mere direkte vej ud af vores presspil. Det skaber meget tit farlige situationer.
    - Det er måske placebo følelsen, men jeg ser en lidt mærkværdig mental balance. På den ene side synes jeg stadigvæk der er en fin indstilling og arbejdsindsats, men samtidig så ser vi en Zlatan adfærd der er meget langt fra den leder han ellers har været indtil nu. Det kan være en enlig svale, men kombineret med flere situationer hvor tilbageløbene halter generelt på holdet, så indikerer det et skift. Det kan også snildt være den evige Pioli beslutning om begrænset rotation der langt om længe sætter ind.
    - Offensiven. For mig den helt store forskel. Zlatan virker voldsomt isoleret og gennemspillet er ikke eksisterende lige nu. Hakan og især Bennacer virker for mig for alvor til at mangle. De gode kombinationer er blevet færre og man virker generelt låst i sit spil.
    - De personlige fejl er vendt tilbage. Synes ikke det er fair at skyde mere end som så på Meite, men samtidig med at den uovervindelige selvtillid har taget sig et dyk, så synes jeg også at der har sneget sig væsentligt flere småfejl ind. Dette blev igår eksemplificeret bedst gennem Meite, men det er et generelt problem. Man er selv et offer for selvsamme intense pres som Milan lige nu ikke selv udnytte i samme grad.

Alle de ting gør også for mig, at de næste 3 kampe bliver helt vildt interessante. På papiret, som sæsonen har været, skal det være 9 stensikre point. Det er bare en ekstrem svær situation at stå i mentalt efter man er kommet ned på jorden. Især næste kamp mod Bologna ude, er sjældent nemt. Det vil imponere mig hvis man bare bouncer tilbage og vinder. Det vil for mig vise en råstyrke mentalt der gør at jeg ville turde at føle mig ganske sikker på top 4.

Alt i alt er det for mig det mest skelsættende tidspunkt i sæsonen. Det er altid sjovt at drømme Scudetto og synes egentlig drømmene er på sin plads når man efter 19 kampe er nummer 1. Realistisk synes jeg aldrig det har været, men hvis andre resultater går Milans vej og man eksekverer og får 9 point hjem, så synes jeg drømmene kan få liv igen og om ikke andet, så kan man måske i midten af februar konstatere at meget skal gå galt for at misse Champions League.

Om det er mange års tørke på succes, et ungt hold eller en følelse af at stort set alt er gået Milans vej, ved jeg ikke, men de næste 3 Serie A kampe er for mig den rigtige test af klubben. Det er klassiske kampe hvor Milan i mange år ville have haft problemer. Som favorit, efter en mindre god periode og med alles øjne rettet mod klubben. Det er voldsomt interessant hvordan man kommer derfra.

Standard

Præcis. Synes egentligt vi slipper fint afsted med 1. halvleg - igen taget i betragtning at vi ikke har folk som Bennacer og Calhanolgu til at holde på bolden og presse Inter længere tilbage på banen.. Inter har 2 chancer, da de konstant fylder folk ind i feltet. Lidt svag start på 2. halvleg, dog.. Og kampen sluttede efter 60 min. da Zlatan blev udvist, selvom vi lige lovligt blev presset alt for meget på trods af vi "kun" manglede én mand. Crazy power play af Inter. Rebic og Castellejo gav absolut ingenting - det var skuffende.

Håber ikke det er en ny muskelskade hos Kjær, men han fejler jo efterhånden det ene og det andet? Fandme ærgerligt, da han giver en ro dernede i det vaklende forsvar.

Jeg er helt enig i, at de næste kampe (inkl. én Europa League kamp) optil revanchen om 1 måned, skal bruges på at få Tomori, Bennacer, Calhanoglu, Mandzukic og Rebic i topform. Startende fra den vigtige kamp mod Bologna i weekenden. Ikke mere Castillejo eller Hauge fra start, tak.
    Inter har haft nul og nix skader hele sæsonen so far, så det er egentligt fint at de skal spille et par hårde kampe mod forhåbentligt Juve de næste par uger op mod derbyet. Kampene kommer imellem kampe mod Fiorentina og Lazio, så lad dem endeligt bruge nogle kræfter.

Kampen mod Bologna bliver så vigtig. På trods af skaberiet, så er det fint Zlatan lige hæver intensiteten nu. Den vigtigste periode venter.

Standard

Hvis jeg gad skulle jeg måske første halveg igen, men syntes egentlig det lignede meget som imod Atalanta. Vi forsøgte at ligge pres, men de kom hver gang let igennem. Er aftalerne og løbevilligheden der ikke 100%, så dræner sådan et kikset pres spil mange kræfter, når de gang på gang bare kunne spille igennem det. Defensiv havde vi store problemer syntes jeg og de kom let til op til vores straffesparksfelt og havde der også god plads.

At vi tabte kan jeg sagtens leve med, men desværre ser jeg nærmere problemet at Atalanta ikke ser ud til bare at være en enkelt svipser, men vi fortsatte med samme problemer i den her kamp igår. Jeg kunne i den nuværende situation måske godt fristes til at give Zlatan en pause, så vi også har en der kan arbejde på toppen og hjælpe midtbanen mere. For ud over målet var Zlatan jo yderst anonym og fik raget meget få bolde til sig som han normalt gør.

Der skal strammes gevaldig op på hele linien, men det er så også nu at Pioli og spillerne skal vise hvad de kan, når der er modgang. Og her frygter jeg let de 3 næste kamp kan blive endnu mere tomgang og måske kun en enkelt sejr
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Hvis jeg gad skulle jeg måske første halveg igen, men syntes egentlig det lignede meget som imod Atalanta. Vi forsøgte at ligge pres, men de kom hver gang let igennem. Er aftalerne og løbevilligheden der ikke 100%, så dræner sådan et kikset pres spil mange kræfter, når de gang på gang bare kunne spille igennem det. Defensiv havde vi store problemer syntes jeg og de kom let til op til vores straffesparksfelt og havde der også god plads.

At vi tabte kan jeg sagtens leve med, men desværre ser jeg nærmere problemet at Atalanta ikke ser ud til bare at være en enkelt svipser, men vi fortsatte med samme problemer i den her kamp igår. Jeg kunne i den nuværende situation måske godt fristes til at give Zlatan en pause, så vi også har en der kan arbejde på toppen og hjælpe midtbanen mere. For ud over målet var Zlatan jo yderst anonym og fik raget meget få bolde til sig som han normalt gør.

Der skal strammes gevaldig op på hele linien, men det er så også nu at Pioli og spillerne skal vise hvad de kan, når der er modgang. Og her frygter jeg let de 3 næste kamp kan blive endnu mere tomgang og måske kun en enkelt sejr
    Personligt er jeg rigtig ærgelig over Leao og Zlatan spiller sammen, dette er den eneste anke jeg har imod Pioli. Jeg mener Rebic er klart den bedste venstre kant, når Zlatan er på toppen da han kompencerer for den manglende arbejdsvillighed fra svenskeren.

Hvis der er en der må slikke sig om munden nu, så må det være Hakan. Han vil godt kunne argumentere for, at være vores vigtigste spiller under lønforhandling.

Standard

Jeg fik nogle mindelser til Zlatans sidste ophold i, hvor han også svigtede holdet i nogle centrale situationer med domme røde kort. I mesterskabssæonen fik han blandt andet et mod Fiorentina for at svine sidelinjedommeren.

Sæsonen efter hvor vi tabte med få point til Juve fik han ligeledes et dumt rødt kort mod Napoli, der gjorde at den kamp kun indbragte 1 point og det gjorde han ikke kunne være med i den famøse kamp Juve-kamp med Muntari-målet.

Det er en af de karaktertræk man godt kunne være foruden med Zlatan.

Standard

Kjærs skade blev bekræftet igår som en ny muskelskade (surprise) i låret og han skal igen til check om en uge hvor man finder ud af hvor lang tid han sidder ude denne gang. Diaz fik også en skade og er ude mod Bologna. Med Hakan og Diaz ude bliver det spændende at se hvem der spiller offensiv midtbane. Bliver det Meite så kan man ikke lade vær med at grine. Men det er vel Maldini og Rebic der er mulighederne. Og Rebic bag Zlatan kunne der godt være noget i med hans dybe løb. Og så har Rebic også brug for nogle minutter for at komme i kampform.

Standard

Kjærs skade blev bekræftet igår som en ny muskelskade (surprise) i låret og han skal igen til check om en uge hvor man finder ud af hvor lang tid han sidder ude denne gang. Diaz fik også en skade og er ude mod Bologna. Med Hakan og Diaz ude bliver det spændende at se hvem der spiller offensiv midtbane. Bliver det Meite så kan man ikke lade vær med at grine. Men det er vel Maldini og Rebic der er mulighederne. Og Rebic bag Zlatan kunne der godt være noget i med hans dybe løb. Og så har Rebic også brug for nogle minutter for at komme i kampform.
    Ja, det blev alligevel en dyr omgang mod Inter, må jeg indrømme :-/ Mht. Kjær så skulle det dog ikke undre mig, at skaden ville komme mod Bologna alligevel. Virker ikke til at være helt i gear efter tilbagekomsten.. udskiftet mod Benevento, Cagliari osv. Noget pis, da hans tilstedeværelse betyder meget nede bag i. På den anden side, så har vi potentielt investeret en del i Tomori, som også bør spille hvis vi overhovedet har i sinde at punge 28-30 mio. EUR. ud til sommer. Noget af en sum taget i betragtning, at vi jagtede Simakan og Kabak til lidt over det halve.

Calhan bliver næppe klar, Diaz måske 25% chance.. Nej tak til unge Maldini, såhellere Krunic, selvom han næppe er i omdrejninger. Rebic må være bedste bud, ja. Eller så skal vi bare gå over i en flad 4-4-2 uden trequartista. Rebic-Kessie-Tonali/Bennacer-Saelemakers. Leao og Ibra oppe foran. Lidt taktisk variation kunne Pioli godt finde frem, nu hvor vi mangler nøgle spillere på nøgle positioner.
    Sidst redigeret af Slupinski13 : 28-01-2021 kl. 12:38

Standard

Så er der idag en sjældent tidlig lørdags kamp kl.15
    De seneste 2 kamp har været imod gode hold og der må vi sige vi fejlede - sidste kamp var dog ikke med den mest optimale opstilling, men stadigvæk overordnet fungerede vores normale pres spil ikke og vi kunne hverken forsvare eller angribe med den store kvalitet
    Idag og de næste 2 kampe er om noget en pegepind på om vi er mesterskabs kandidater eller ej. Alle håber selvfølgelig vi kan holde fast, men vi skal til at se noget fra spillere som Leao, Rebic og Zlatan så vi igen kan score mål. Vi har ikke nogen super defensiv da vi som sådan ikke råder over super defensive spillere, vi vil helst fremad banen med Theo og co.
    Så kunne håbe på en overbevisende 3-0 sejr idag - men realistisk tror jeg måske på et heldig uafgjort resultat med samme nedadgårende trend - heldigvis tager jeg nogen gange fejl
    Sidst redigeret af Rossonero : 30-01-2021 kl. 10:26
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Spændende mental test. Tomori får startdebut mens Leao spiller offensiv midt med Rebic på kanten. Det bliver nok nærmere en 4-4-2 hvor Zlatan kan trække ned i banen mere og Leao kan løbe dybt. Om det fungerer i praksis bliver spændende.

Vi skal som altid passe på omstillinger og dødbolde mod Bologna.

Bennacer kommer nok ind i. 2. Halvleg.

Regler for meddelelser